معرفی و دانلود کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟

عکس جلد کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟

کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ نوشته‌ی پام پولاگ و مگ بلویسو دوران کودکی و بزرگسالی نلسون ماندلا شخصیت مهم و بزرگ تاریخی را به‌تصویر می‌کشد. این کتاب که برای کودکان نوشته شده است، کمک می‌کند آن‌ها بتوانند با ساده‌ترین زبان و به شکلی جذاب و سرگرم‌کننده از زندگینامه بزرگان مختلف آگاه شده و دانش خود را درباره‌ی آن‌ها بالا ببرند.

درباره‌ی کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟

چند شخصیت مهم و بزرگ دنیا را می‌شناسید که در تاریخ اثرگذار بوده‌اند؟ اصلا آیا دنیا به وجود آدم‌هایی با توانایی‌ها، ویژگی‌ها و تاثیرگذاری‌های ویژه نیاز دارد؟

در کتاب کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ (?Who Was Nelson Mandela) قرار است شرح زندگی و کارهای نلسون ماندلا رهبر و رئیس‌جمهور بزرگ آفریقای جنوبی را بخوانید. کسی که 27 سال از عمر خود را برای برابری‌خواهی در زندان گذراند تااینکه توانست از آن رهایی یابد و به دنبال تحقق رویاهایش برود. ماندلا مشهورترین چهره مبارز علیه تبعیض نژادی بود و یکی از طرفداران مهم حقوق بشر به‌شمار می‌رفت که جوایز بین‌المللی زیادی را برای اقدامات خود دریافت کند. جالب است بدانید که این شخصیت تاریخی، در دوره‌های مختلف سه بار هم به ایران سفر کرده و با ریسس‌جمهورهای مختلف کشور دیدار داشته است.

این اثر خواندنی را پام پولاگ (Pamela Pollack) و مگ بلویسو (Meg Belviso) همراه با هم تالیف کرده‌اند. هدف اصلی نویسندگان از نگارش این کتاب آشنایی کودکان با شخصیت‌های مهم و تاثیرگذار تاریخ است و در کار خود نیز بسیار موفق بوده‌اند. آن‌ها کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود را برای کودکانی تالیف کرده‌اند که از خواندن شرح زندگی افراد بزرگ لذت می‌برند. ابوالفضل طاهریان ریزی این کتاب را به‌شکلی روان و جذاب ترجمه کرده است تا کودکان بتوانند به راحتی آن را بخوانند. علاوه‌بر این‌ها کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ تصاویری جذابی دارد که کودکان حین خواندن آن بتوانند تصور بهتری از آنچه می‌خوانند داشته باشند و در طول خواندن کتاب خسته نشوند.

این اثر به همت نشر طاهریان روانه بازار نشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی چه کسی بود؟

شناخت افراد بزرگ و موثر در تاریخ ملل کار آسانی نیست و نیاز به وجود مجموعه‌ای کامل دارد که افراد را برای شناخت آن‌ها همراهی می‌کند. مجموعه‌ی چه کسی بود؟ با هدف معرفی این افراد موفق و خاص، مجموعه‌ای را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است که به کمک آن می‌توانند دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. این مجموعه تاکنون توسط ناشران گوناگون قرار گرفته و عده‌ی زیادی را به سمت خودش جذب کرده است.

کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ مناسب چه کسانی است؟

این کتاب آموزنده مناسب کودکان 8 تا 12 ساله‌ای است که از خواندن زندگی‌نامه حقیقی اشخاص مختلف لذت می‌برند و قصد دارند اطلاعات عمومی خود را افزایش دهند.

با نویسندگان کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ بیشتر آشنا شویم

پام پولاگ نویسنده‌ی کتاب‌های کودکان است که تاکنون کتاب‌هایی چون «چازلز دیکنز چه کسی بود؟»، «استیو جابز چه کسی بود؟»، «جی.کی. رولینگ چه کسی بود؟» و مجموعه کتاب‌های «آزمایشگاه دکستر» را تألیف کرده. مگ بلویسو نیز در زمینه‌ی طراح کتاب‌های کودکان و نویسندگی فعالیت دارد. او کتاب‌هایی نظیر «الکساندر همیلتون چه کسی بود؟»، «بونو چه کسی بود؟»، «چه کسی جی.آر.آر تالکین بود؟» و «من خواب دکستر را دیدم» و ... را منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ می‌خوانیم

در سال 1953، حزب Nats دوباره انتخاب شد. آن‌ها مدارس مبلغین مذهبی مانند مدرسه‌ای که نلسون جوان در آن تحصیل کرده بود غیرقانونی دانستند، زیرا این مدارس به کودکان سیاه‌پوست همان چیزی را آموزش می‌دادند که کودکان سفیدپوست نیز آموزش می‌دیدند؛ به عبارت دیگر، با آن‌ها یکسان رفتار می‌شد. دولت یک قانون آموزش و پرورش را تصویب کرد: به همه کودکان سیاه‌پوست آموزش داده می‌شد که از سفیدپوستان پایین‌تر هستند و فقط باید به آن‌ها خدمت کنند. به یک کودک سیاه‌پوست فقط آنقدر آموزش داده می‌شد که بتواند سرایدار یا کارگر خانه شود. در سال 1955 کنگره ملی آفریقا خواستار برگزاری رأی‌گیری مردم برای توافق بر سر لایحه حقوق برای همه آفریقای جنوبی، بدون توجه به نژادها شد. دوست نلسون، والتر سیسولو به سازماندهی جلسه کمک کرد. بیش از سه هزار نماینده از سراسر آفریقای جنوبی بودند که در 25 و 26 ژوئن در یک زمین فوتبال در خارج از ژوهانسبورگ جمع شدند. مردم مایل‌ها را می‌پیمودند تا آن جا باشند. آن‌ها روی پتوهایی در چمن ورزشگاه نشسته بودند. مردم از هر نژاد بنرهایی با عنوان "آزادی بیان" یا "ما بهتر می‌خواهیم" در دست داشتند. روی سکویی در مقابل جمعیت چرخی با چهار پرچم نماد وحدت قرار داشت. چهار سخنگو نماینده اصلی گروه‌های سیاسی ضد آپارتاید بودند، و ANC در مرکز چرخ نشان داده می‌شود.

لایحه فوق، منشور آزادی نامیده شد. این منشور با صدای بلند به زبان انگلیسی و به دو زبان آفریقایی، خوسا و سسوتو خوانده شد. هر بخش کاملاً مورد بحث قرار گرفت (درست مثل جلسات قبیله‌ای دوران کودکی نلسون) اوضاع تا رسیدن پلیس با اسلحه بسیار عالی بود. پلیس حمله کرد و گردهمایی را با خشونت تمام به هم زد. آن‌ها رهبری ANC از جمله الیور تامبو، والتر سیسولو و نلسون ماندلا را دستگیر کردند.

فهرست مطالب کتاب

نلسون ماندلا چه کسی بود؟
فصل 1. شروع زندگی
فصل 2. شهر نور
فصل 3. آپارتاید
فصل 4. کمپین اعتراضی
فصل 5. شارپویل
فصل 6. اعتراضات زیرزمینی
فصل 7. جزیره‌ی روبن
فصل 8. آزادی ماندلا
فصل 9. وضعیت اضطراری
فصل 10. رییس جمهور ماندلا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟
نویسنده،
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-284041-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟

برای دریافت کتاب نلسون ماندلا چه کسی بود؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.