معرفی و دانلود کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟

عکس جلد کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟

پام پولاک و مگ بلویسو در کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟ شما را با بخش‌های مهم زندگی خالق دنیای جنگ ستارگان آشنا می‌کند و نکات مهمی درباره‌ی جلوه‌های ویژه و صنعت سینما در اختیارتان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب جرج لوکاس چه کسی است:

به احتمال زیاد شما هم نام جرج لوکاس را شنیده‌اید، کسی که شهرتش با مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان گره خورده است. او امروزه یکی از مطرح‌ترین کارگردان‌های هالیوود محسوب می‌شود؛ چرا که تحول عظیمی در جلوه‌های ویژه به وجود آورده است. به همین روی دانستن زندگی جرج لوکاس و فراز و نشیب‌هایی که در طول زندگی داشته است خالی از لطف نیست و پام پولاک (Pam Pollack) و مگ بلویسو (Meg Belviso) تمام تلاش خود را می‌کنند تا زندگی‌نامه‌ی وی را در کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟ (Who is George Lucas) برای نوجوانان روایت کنند.

جرج لوکاس را بیشتر بشناسیم:

در سال 1977، جرج لوکاس، کارگردان فیلم، چند نفر از دوستانش را به خانه خود در سن آنسلمو، کالیفرنیا دعوت کرد. او قول داده بود نسخه اولیه و ناتمام فیلم جدیدی که در حال ساختش بود را به آن‌ها نشان دهد. بیش از یک سال بود که جرج هجده ساعت در روز روی جنگ ستارگان کار می‌کرد.

جرج همه را جلوی پردۀ نمایش مستقر کرد، جایی که آن‌ها می‌دیدند لوک اسکای واکر در حال مبارزه با دارت ویدر و ستاره ترسناک مرگ است. آن‌ها R2-D2 و C-3PO (دو شخصیت خیالی در فیلم جنگ ستارگان) را ملاقات کردند. آن‌ها درباره نیرویی عرفانی که شوالیه‌های فضایی جدای برای کنترل جهان پیرامون خود استفاده می‌کنند، اطلاعاتی کسب کردند. وقتی فیلم تمام شد، همه روی یک جمله اتفاق‌نظر داشتند: این فیلم یک فاجعه به تمام معناست.

بعد از اکران، یکی از دوستان از گفتن نظر واقعی خود به جرج ترسی نداشت. برایان دی پالما، یک کارگردان جوان دیگر، مدام او را در مورد «قدرت متعال» و وسایل مشکوک کمد لباس سؤال پیچ می‌کرد: «جرج، آن گلوله‌های مو روی گوش شاهزاده خانم چرا اینطوری بود؟» همچنین او در مورد مدل موی پرنسس لیا سؤال داشت. آزار دهنده‌تر از اشکال‌تراشی‌های دی پالما، حس ترحمی بود که دوستان دیگر جرج به او ابراز می‌داشتند. مثل همیشه خجالتی و ساکت، جرج به سادگی به انتقادات گوش می‌داد.

استیون اسپیلبرگ فکر می‌کرد این یک فیلم خوب است، اما جرج قبلاً پذیرفته بود که این یک فیلم شکست خورده است. بعدها گفت: «در آن لحظه من فهمیدم، این فیلم، یک فیلم احمقانه است و به هیچ وجه موفقیتی در پی نخواهد داشت.»

پس از نمایش فیلم، آلن لاد جونیور، مدیر استدیویی که به جرج پول ساخت جنگ ستارگان را داده بود، با اسپیلبرگ تماس گرفت و از او پرسید که واقعاً درباره این فیلم چه نظری داری؟ اسپیلبرگ گفت: «من فکر می‌کنم این فیلم صد میلیون دلار فروش خواهد کرد و مردم آن را دوست خواهند داشت.» حق با اسپیلبرگ بود. مردم جنگ ستارگان را دوست داشتند. چیزی که او نمی‌دانست این بود که جنگ ستارگان چیزی فراتر از یک فیلم پرطرفدار خواهد شد. این فیلم برای همیشه شیوه ساخت فیلم‌ها را تغییر می‌دهد.

کتاب جرج لوکاس چه کسی است مناسب چه کسانی است؟

اگر به سینما به ویژه فیلم‌های علمی - تخیلی علاقه دارید، بهتر است هر چه زودتر با زندگی یکی از مهم‌ترین هنرمندان این حوزه آشنا شوید. کتاب حاضر این فرصت را در اختیار کودکان دبستانی و نوجوانان قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب جرج لوکاس چه کسی است می‌خوانیم:

وقتی جورج یازده ساله بود، خانواده‌اش سفری به آناهیم، کالیفرنیا، برای افتتاح دیزنی‌لند کردند. دیزنی‌لند مانند یکی از ماکتهای جورج در مقیاس بزرگ بود، کل دنیایی که از تخیل یک انسان تراوش می‌کند در والت دیزنی ساخته شده بود؛ اما جورج پدر اعتقاد داشت چیزهای عملی مانند کسب درآمد مهم‌تر از خیال‌پردازی است. همه بچه‌های لوکاس برای دریافت پول‌توجیبی هفتگی سخت کار می‌کردند. یکی از کارهای جورج، چمن‌زنی با ماشین دستی بود. او بسیار کوچک بود و نمی‌توانست به خوبی این کار را انجام دهد.

اگر آن‌ها چمن‌زن برقی داشتند، او می‌توانست کارهای خود را با سرعت و کارایی بیشتری انجام دهد؛ اما ماشین‌های چمن‌زنی برقی گران بودند. به همین خاطر مدت چهار ماه، جورج هر پنی از پول‌توجیبی خود را پس‌انداز کرد. این مبلغ حدود 35 دلار شد و هنوز هم برای خرید ماشین چمن‌زنی کافی نبود. وی 25 دلار دیگر از مادرش وام گرفت و ماشین برقی را به قیمت 60 دلار خرید.

جورج پدر از اینکه جورج برای اینکار از او اجازه نگرفته بود، عصبانی شد؛ اما در عین حال وقتی پسرس را می‌دید که چمن‌ها را سریع و مرتب کوتاه می‌کند، احساس غرور می‌کرد. جورج کله‌شق بود. او کارها را همانطور که می‌خواست انجام می‌داد؛ اما پدرش نمی‌توانست انکار کند که ماشین چمن‌زنی ایده‌ای هوشمندانه بود. به خیال خودش، پسر خیالی او نیز در آینده تاجر خوبی خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: خیابان رامونا
فصل 2: سفر زندگی
فصل 3: دانشجوی ستاره
فصل 4: تی اچ ایکس 1138
فصل 5: دیوار نویسی
فصل 6: فیلم علمی تخیلی
فصل 7: جورج لوکاس حمله می‌کند
فصل 8: آغاز و پایان
فصل 9: بازگشت به اسکای واکر
فصل 10: قسمت اول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جرج لوکاس چه کسی است؟
نویسنده،
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-284-073-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟

برای دریافت کتاب جرج لوکاس چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.