معرفی و دانلود کتاب اصل پیشرفت: تاثیر شگفت‌انگیز پیروزی‌های کوچک بر شادی، تعامل مثبت و خلاقیت در محیط کار

عکس جلد کتاب اصل پیشرفت: تاثیر شگفت‌انگیز پیروزی‌های کوچک بر شادی، تعامل مثبت و خلاقیت در محیط کار
قیمت:
۶۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصل پیشرفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصل پیشرفت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصل پیشرفت: تاثیر شگفت‌انگیز پیروزی‌های کوچک بر شادی، تعامل مثبت و خلاقیت در محیط کار

تقویت انگیزه‌ی کارکنان، افزایش خلاقیت و بهره‌وری ایشان در محیط کار، دستاوردهای ارزشمندی هستند که مدیران و رهبران سازمان‌ها و شرکت‌ها با مطالعه‌ی کتاب اصل پیشرفت به دست خواهند آورد. استیون کرامر و ترزا آمابیلی در این اثر کاربردی به مخاطبان خود می‌آموزند که با انجام چه رفتارهایی انگیزه‌ی درون‌سازمانی را ارتقا داده و بیشترین بازده را نصیب شرکت و سازمان خود کنند.

درباره‌ی کتاب اصل پیشرفت

آخرین یافته‌های پژوهشگران و متخصصان حوزه‌ی مدیریت نشان داده، افزایش انگیزه‌ی کارکنان یک سازمان موجب می‌شود، در مقابل مشکلات پیش‌آمده یا برای کشف یک راهبرد جدید، خلاقیت بیشتری از خودشان نشان دهند. به این معنا که راه‌های متنوعی را برای مقابله با بحران‌های کاری بسنجند و بهترین روش را برای حل آن‌ها اتخاذ نمایند. همین خلاقیت به‌تدریج، بهره‌وری بالاتر و سود بیشتری را به همراه خواهد آورد. اما چطور باید چنین انگیزه‌ای را در کارمندان و پرسنل ایجاد کرد و گسترش داد؟ چه تکنیک‌هایی برای انگیزه‌بخشی در فضای کار وجود دارد و در مقابل، چه عملکردهایی موجب تضعیف آن میان کارکنان خواهد شد؟ پاسخگویی به چنین سؤالاتی استیون کرامر (Steven Kramer) و ترزا آمابیلی (Teresa Amabile) را واداشت تا کتاب اصل پیشرفت (The Progress Principle) را برای راهنمایی مدیران سازمان‌ها و رهبران کسب‌و‌کارها به نگارش درآورند.

یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که نویسندگان اثر حاضر به مخاطبان خود معرفی می‌کنند «زندگی درون‌سازمانی» است. همان عاملی که نشان می‌دهد آیا کارکنان یک سازمان از رضایت و انگیزه‌ی کافی برای ادامه‌ی کار برخوردارند یا زیر فشار کارفرما، در حال سپری کردن آخرین لحظات زندگی درون‌سازمانی خود هستند! برخی از مدیران با تکیه بر این باور غلط که ساعات کاری بیشتر و حجم کار بالاتر، برابر است با بازده بیشتر، آن‌چنان نیروی انسانی خود را تحت استرس و فشار کار قرار می‌دهند که یا بهره‌وری نیروی کار به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند یا اینکه منابع انسانی، سرخورده از محل کار خود، تصمیم می‌گیرند شغل و محیط شغلی خود را تغییر دهند. مؤلفان این اثر به چنین مدیرانی نشان می‌دهند که کار کردن صرف، موجب افزایش بازده نخواهد شد. در حقیقت افزایش خلاقیت است که بهره‌وری حداکثری را به دنبال دارد؛ خلاقیتی که با انگیزه‌بخشی به کارکنان میسر می‌شود.

کتاب اصل پیشرفت در نُه فصل تدوین شده. نخستین فصل تصویری واقع‌گرایانه از مشکلات متداول بسیاری از سازمان‌ها ارائه کرده و مخاطب را برای ورود به مباحث اصلی کتاب آماده می‌کند. فصل دوم آن ابعاد مفهوم زندگی درون‌سازمانی و اهمیت پویایی آن را در محیط کاری شرح می‌دهد. فصل سوم به تأثیر زندگی درون‌سازمانی بر بهبود عملکرد کلی یک سازمان پرداخته. در فصل چهارم و پنجم اصل پیشرفت، یعنی همان شاه‌کلیدی که موفقیت پایدار را برای مشاغل و سازمان‌ها رقم می‌زند، مطرح می‌گردد.

در فصل ششم عامل تسریع‌کننده‌ی پیشرفت یک سازمان بیان شده و در فصول هشتم و نهم راه‌کارهایی برای سروسامان دادن به اوضاع یک سازمان ارائه می‌گردد. در فصل نهم خوانندگان می‌آموزند چگونه زندگی درون‌سازمانی پویایی را که با کمک مباحث فصول پیش ایجاد کرده‌اند، حفظ کرده و آن را به یکی از ارکان اصلی سازمان خود بدل کنند.

مطالعه‌ی این کتاب کارآمد و عملی که در حوزه‌ی آثار مرتبط با مدیریت و رهبری قرار می‌گیرد، برای هر مدیری می‌تواند اثربخش باشد. برای بهره‌گیری از نکته‌های کتاب پیش‌رو می‌توانید به برگردان فارسی آن با ترجمه‌ی ریحانه توکلی، از سوی نشر هورمزد مراجعه کنید.

نکوداشت‌های کتاب اصل پیشرفت

  • راهبردهای کتاب اصل پیشرفت برای سازمان‌هایی مفید خواهد بود که با مشکل کاهش بهره‌وری و عدم مشارکت گروهی کارکنان مواجه هستند. (مجله‌ی Choice)

  • کتاب اصل پیشرفت سرشار از نمونه‌های واقعی، صادقانه، دیدگاه‌های منطقی و پیشنهادات عملی است که مطالعه‌ی آن برای رهبران مشتاق بسیار مفید خواهد بود. (Innovation Watch)

  • کتاب استیون کرامر و ترزا آمابیلی شاهکاری است در حوزه‌ی مدیریت که بر اساس شواهد و نمونه‌های واقعی نوشته شده و هر مدیری باید آن را بخواند. مهم‌ترین کتاب تجاری که تاکنون نگاشته شده. (باب ساتن)

  • یکی از برترین کتاب‌های تجاری که طی سال‌های متمادی مطالعه کرده‌ام. (دانیل پینک)

  • اگر قرار باشد کتابی را به مدیران پیشنهاد کنم، آن کتاب حتماً اصل پیشرفت خواهد بود. نمونه‌هایی که نویسندگان در این اثر معرفی کرده‌اند، به‌یادماندنی هستند. (The Globe and Mail)

  • بعد از مطالعه‌ی کتاب پیش‌رو دیگر هرگز به سراغ نظریه‌های قدیمی و منسوخ مدیریتی نخواهید رفت. (وبلاگ دنیای تجارت)

  • کتاب اصل پیشرفت فوق‌العاده است. من از طرفداران دوآتشه‌ی این کتاب هستم و قصد دارم در کلاس‌های مدیریت دولتی خود در دانشگاه، آن را به دانشجویان کارشناسی ارشدم معرفی کنم. (استیو کلمن)

کتاب اصل پیشرفت برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران و رهبران سازمان‌ها مخاطبان اصلی کتاب اصل پیشرفت هستند اما خوانندگان عامی که قصد دارند با اصول مدیریت کارکنان و بهبود فضاهای کاری آشنا شوند نیز می‌توانند مطالب بسیاری را از این اثر بیاموزند.

با استیون کرامر و ترزا آمابیلی بیشتر آشنا شویم

ترزا آمابیلی (1950) نویسنده، استاد رشته‌ی مدیریت بازرگانی و از محققان مدرسه‌ی بازرگانی هاروارد است. تاکنون مقالات و تألیفات ارزشمندی را در زمینه‌ی انگیزه‌بخشی به کارکنان، تقویت خلاقیت و عملکرد پرسنل در محیط کار تدوین کرده.

آمابیلی در مقطع دکتری، در رشته‌ی روان‌شناسی به تحصیل پرداخت و برای ادامه‌ی تحصیل وارد دانشگاه استنفورد شد. کتاب «شکوفایی خلاقیت در کودکان» اثر دیگر ترزا آمابیلی به شمار می‌آید.

استیون کرامر نیز نویسنده و روان‌شناس رشد است که تاکنون چندین مقاله را در زمینه‌ی مدیریت، در نشریاتی از جمله Harvard Business Review و Academy of Management Journal به چاپ رسانده. او که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را در سال‌های 1977، 1979 و 1985 از دانشگاه کالیفرنیا و برکلی اخذ نموده، در سال 1984 به گروه ژئوتکنیک دانشگاه واشنگتن ملحق شد. جایزه‌ی محقق جوان از بنیاد ملی علوم، جایزه‌ی تحقیقاتی والتر هوبر از ASCE و کسب مدال نورمن در سال 2009 و 2017 از ASCE تنها گوشه‌ای از افتخارات استیون کرامر در طی سال‌ها فعالیت حرفه‌ای وی هستند.

در بخشی از کتاب اصل پیشرفت: تاثیر شگفت‌انگیز پیروزی‌های کوچک بر شادی، تعامل مثبت و خلاقیت در محیط کار می‌خوانیم

اعضای تیم اینفوسوئیت پروژه‌ای را که در 25 می‌ شروع شده بود به شوخی «بیگ‌دیل» نام گذاشتند؛ آن‌ها برای این نام‌گذاری از اصطلاح طعنه‌آمیز هلن استفاده کردند. اعضای این تیم که تخصص لازم برای انجام‌ دادن این پروژه را داشتند، می‌بایست در مهلتی هشت‌روزه اطلاعات مورد نیاز شرکت، حتی اطلاعات مربوط به روزهای آخر هفته را نیز گردآوری می‌کردند؛ اما تیم عملاً فلج شده بود؛ زیرا هری، یکی از رهبران تیم، مریض بود و روت، رهبر دیگر و مدیر پروژه، دوره نقاهت جراحی سختی را پشت سر می‌گذاشت. با وجود این، بر اساس مستندات پروژه، چهار نفر از اعضای اصلی تیم و چهار نفر دیگر در نقش پشتیبان از همان روز اول پیشرفت مداومی داشتند و در بیشتر موارد، تفکرات، هیجانات و محرک‌هایشان مثبت بود؛ در نهایت، آن پروژه به موفقیتی چشمگیر دست یافت.

بررسی جزئیات پروژه بیگ‌دیل سبب شد به سرنخ‌های مهمی درباره تأثیر پیشرفت دست‌ یابیم. هم‌زمان با مطالعه این جزئیات، این واقعیت حیاتی را نیز در نظر داشته باشید که با وجود مشکلات زیاد، اعضای تیم پیشرفتی روزانه و پایدار داشتند.

در واقع، پروژه بیگ‌دیل به‌ دلیل ماهیت پیچیده‌اش به مهارت‌های ویژه مارشا، روت و چستر نیاز داشت. روت تحلیل‌گر آمار و حدوداً چهل‌ساله بود و در شرکت سوئیت رؤیایی ده سال سابقه کار داشت. چستر نیز حدوداً چهل‌ساله و برنامه‌ریز بود و پنج سال سابقه کار در این شرکت داشت.

هلن چهارمین عضو اصلی‌ این پروژه بود که به‌ دلیل تخصص مهندسی‌اش فراخوانده شد. برخلاف لحن عصبانی‌اش در 25 می، در روز دوم پروژه حتی به تعطیلات نصفه‌نیمه‌اش اشاره هم نکرد: «امروز روی پرونده حقوقی سوئیت رؤیایی بیشتر کار کردیم. رئیس آمد تا ما را دلگرم کند. وی برای ما آب معدنی آورده بود که خیلی بهتر از آب معدنی‌ای بود که خودم همیشه می‌خرم. کم‌کم داشتیم خسته می‌شدیم؛ اما هیچ‌کس اعتراض نمی‌کرد.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تصویرهایی از حفره‌های سازمانی
فصل دوم: پویایی زندگی درون‌سازمانی
فصل سوم: تأثیر زندگی درون‌سازمانی
فصل چهارم: کشف اصل پیشرفت
فصل پنجم: اصل پیشرفت
فصل ششم: عامل کاتالیزور
فصل هفتم: عامل تغذیه
فصل هشتم: در پایان روز
فصل نهم: مراقبت از زندگی درون‌سازمانی خود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصل پیشرفت: تاثیر شگفت‌انگیز پیروزی‌های کوچک بر شادی، تعامل مثبت و خلاقیت در محیط کار
نویسنده،
مترجمریحانه توکلی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات276
زبانفارسی
شابک978-600-5361-33-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصل پیشرفت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اصل پیشرفت

برای دریافت کتاب اصل پیشرفت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.