معرفی و دانلود کتاب ساختن برای ماندن: سیر تکامل شرکت‌های موفق

عکس جلد کتاب ساختن برای ماندن: سیر تکامل شرکت‌های موفق
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساختن برای ماندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساختن برای ماندن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساختن برای ماندن: سیر تکامل شرکت‌های موفق

کتابی که تمام مدیران دنیا باید آن را بخوانند! کتاب ساختن برای ماندن، راهنمای جامعی است برای مدیران و رهبران کسب‌و‌کارها و کارآفرینانی که جدیداً وارد عرصه‌ی اقتصاد شده‌اند. جیم کالینز و جری آی. پوراس نتیجه‌ی تحقیقات چندین‌ساله‌ی خود را در زمینه‌ی علل موفقیت برترین شرکت‌های جهان، در این کتاب پرفروش آمازون گردآورده‌اند تا رازهای «آرمانی بودن» را به گردانندگان سایر مشاغل بیاموزند.

درباره‌ی کتاب ساختن برای ماندن

فرقی ندارد به‌عنوان مدیر ارشد یا مدیرعامل یک شرکت فعالیت دارید یا کارآفرینی هستید که کسب‌و‌کار خود را اداره می‌کنید، از اعضای هیئت‌مدیره‌ی یک سازمان به شمار می‌روید یا صرفاً در حال تحصیل در رشته‌ی مدیریت بازرگانی هستید؛ در هر صورت، لازم است دست‌کم یک بار مطالعه‌ی کتاب ساختن برای ماندن (Built to Last) را تجربه کنید. در این کتاب خواندنی، جیم کالینز (James C. Collins) و جری آی. پوراس (Jerry I. Porras) شما را از نتایج پژوهش‌هایی باخبر می‌کنند که تاکنون هیچ کتابی در حوزه‌ی اقتصاد و مدیریت در مورد آن‌ها سخنی به میان نیاورده. نویسندگان به سراغ شرکت‌های استثنایی و بزرگی رفته‌اند که موفقیت‌های روزافزون و چشمگیری داشتند و عملکرد آن‌ها را بررسی کرده‌اند. توجه داشته باشید این شرکت‌های استثنایی، از دوران پرتلاطم جنگ‌های جهانی، انقلاب صنعتی و همچنین تحولات فرهنگی، نه‌تنها جان سالم به در برده‌اند، بلکه توانسته‌اند از رقبای خود پیشی بگیرند و یکه‌تاز عرصه‌ی تجارت باشند. کتابی که پیش رویتان قرار گرفته، رموز موفقیت پایدار این شرکت‌ها را با شما در میان می‌گذارد.

حدوداً شش سال طول کشید تا جیم کالینز و جری آی. پوراس پی ببرند، اصول سنتی تجارت و باورهای قدیمی رهبران و مدیران دیگر کارآیی ندارند و کسانی می‌توانند در عصر کنونی، بازار را از آن خود کنند که با کنار گذاشتن باورهای کهنه، رو به سوی اصول و راه‌کارهای جدید حرکت کنند. یکی از یافته‌های ارزشمندی که مؤلفان کتاب طی سال‌ها پژوهش، بدان دست یافتند، این بود که تقریباً تمامی انسان‌ها می‌توانند نقشی کلیدی را در ایجاد یک کسب‌و‌کار موفق بازی کنند. پیش از این، فعالان حوزه‌ی تجارت بر این باور بودند که رهبران و مدیران موفق، واجد شرایط و خصوصیات ویژه‌ای هستند. به عبارت دیگر، مدیر موفق بودن در ذات آن‌ها نهفته و اگر کسی از این استعداد بی‌بهره باشد، هر چه‌قدر هم که تلاش کند، هرگز به جایگاه چنین رهبران و مدیرانی نخواهد رسید. نویسندگان در کتاب حاضر، این دیدگاه بی‌پایه‌و‌اساس را با کمک نتایج تحقیقاتشان رد می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب ساختن برای ماندن

کتاب ساختن برای ماندن، گام‌به‌گام به مخاطبان خود نشان می‌دهد چگونه می‌توان شرکتی آرمانی را تأسیس کرد یا شرکتی را که قبلاً تأسیس شده، به جایگاهی آرمانی رساند. البته هیچ‌کدام از نویسندگان قرار نیست از رهبران آرمانی یا بینش‌های آرمانی برایتان سخت بگویند. برعکس، قرار است راه‌کارهایی را در اختیارتان قرار دهند که هر کسی می‌تواند، در هر زمان و در هر کجای دنیا، با کمک آن‌ها، شرکتی آرمانی را بنا نهد؛ شرکتی که در عین موفقیت، پایدار نیز باشد و به‌عنوان میراثی ماندگار برای نسل‌های بعد باقی بماند. شاید شنیدن نام شرکت آرمانی برای هر کسی مصداق و معنای متفاوتی را تداعی کند. برخی ممکن است تحسین شدن توسط رقبا را ملاک آرمانی بودن یک شرکت بدانند یا طول عمر بالای آن‌ها را. بااین‌حال، نویسندگان در ابتدای کتاب به شما کمک می‌کنند تا مفهوم آرمانی بودن را بهتر درک کرده و کسب‌و‌کار خود را متناسب با آن ارتقا دهید.

اگر همین حالا از شما بخواهند چند ویژگی احتمالی یک شرکت آرمانی را نام ببرید، احتمالاً همگی شما «شکست‌ناپذیر» بودن را به‌عنوان اولین ویژگی معرفی کنید. بااین‌وجود، سرگذشت بسیاری از شرکت‌های استثنایی و غول‌های بزرگ دنیای تجارت نشان داده، اتفاقاً برترین شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز در دوره‌ای از فعالیت‌های خود، طعم شکست را چشیده‌اند. آن هم شکست‌هایی که گاه با خسارت‌ بسیار یا ورشکستگی همراه بوده‌اند. اولین نتیجه‌ی مثبتی که مطالعه‌ی این اثر برایتان به دنبال خواهد داشت، این است که تصورات غلط و نادرست شما را در مورد موفقیت‌های شغلی و تجاری مشخص کرده و آن‌ها را با اطلاعات مبتنی بر واقعیت و پژوهش‌های دقیق، جایگزین خواهد کرد.

یکی از مشخصه‌های جالب این کتاب، توجه آن به مطالعات موردی و ارائه‌ی نمونه‌های فراوان از شرکت‌ها و سازمان‌های واقعی است. این ویژگی کتاب باعث می‌شود تا مخاطب حین یادگیری آموزه‌های تئوری، با نمونه‌های حقیقی نیز آشنا شده و از این طریق کارکرد عملی آموزه‌های کتاب را نیز بیشتر دریابد. نگارندگان کتاب ساختن برای ماندن، برای درک سریع‌تر مطالب، جداولی را نیز تدارک دیده‌اند که در بخش‌های مختلف کتاب، به فراخور موضوع، گنجانده شده‌اند. زبان و بیان ساده و قلم مجذوب‌کننده‌ی جیم کالینز و جری آی. پوراس را نیز نباید از یاد برد؛ چراکه در محبوبیت این کتاب نزد خوانندگان تأثیر زیادی داشته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب ساختن برای ماندن

از میان مباحث و موضوعات محوری کتاب پیش‌رو می‌توان به تعیین اهداف بزرگ و مخاطره‌آمیز، داشتن انتخاب‌های به‌جا، لزوم پیشرفت دائمی برای مدیران، آینده‌نگر بودن و... اشاره کرد.

اگر در حال حاضر، در زمینه‌ی تجارت و اقتصاد فعالیت دارید اما می‌خواهید با متمایز شدن از رقبا، به پیشرفت‌های باورنکردنی برسید یا این‌که هنوز کسب‌و‌کار خود را آغاز نکرده‌اید اما قصد دارید نخستین گام خود را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین، آگاهانه و قاطعانه بردارید، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن مطالعه‌ی کتاب ساختن برای ماندن را آغاز کنید. نسخه‌ی فارسی این کتاب با برگردان ریحانه توکلی و سمیرا فرهادی، از سوی نشر هورمزد در اختیارتان قرار می‌گیرد.

جوایز و افتخارات کتاب ساختن برای ماندن

  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون
  • در فهرست 100 کتاب برتر کسب‌و‌کار دنیا از دیدگاه کاربران گودریدز

نکوداشت‌های کتاب ساختن برای ماندن

  • این کتاب برای سال‌ها الهام‌بخش بسیار خوبی برای طراحی استراتژی رشد کسب‌وکار ما بوده است. (اندی لوتیان، مدیر عامل گروه بینش)
  • کالینز و پوراس در کتاب ساختن برای ماندن تحلیلی درخشان و شفاف و طرحی برای تعالی سازمانی ارائه می‌دهند. خواندن این اثر باید الزامی باشد. (وارن بنیس)
  • یکی از چشم‌گیرترین مطالعات تجاری برای تعالی شغلی. (کوین مانی، USA Today)

کتاب ساختن برای ماندن مناسب چه کسانی است؟

خواندن کتاب ساختن برای ماندن را به تمامی رهبران و مدیران کسب‌و‌کارها، کارآفرینان و صاحبان مشاغل استارتاپی و همین‌طور علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت شغلی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب ساختن برای ماندن: سیر تکامل شرکت‌های موفق می‌خوانیم

بیل هیولت و دیوید پکرد در درجه نخست برای فرد احترام قائل بودند و آن را اصل و باوری شخصی می‌دانستند؛ به‌ بیان‌ دیگر، آنان این اصل را از کتاب‌ها یا مشاوران مدیریت اقتباس نکرده بودند. در این‌ راستا، لارسون، مدیرعامل شرکت جانسون‌اند‌جانسون، چنین گفته است: «ارزش‌های بنیادی و کلیدی موردنظر شرکت شاید مزیت رقابتی داشته باشند، اما این دلیل نمی‌شود که ارزش اصلی را مقدم نشماریم؛ درواقع، ما ارزش‌های اصلی را پایه و اساس هویت خود می‌دانیم و آن‌ها را حفظ خواهیم کرد، حتی اگر در شرایطی ویژه به ایرادی رقابتی تبدیل شوند.»

درنتیجه، نکته اساسی این است که در شرکت‌های آرمانی فارغ از فضای موجود در دنیای تجارت، معیارهای رقابتی یا روش‌های مدیریتی مدروز ارزش‌های اساسی محسوب نمی‌شوند. بنابراین، هر شرکت مجموعه ارزش‌های بنیادینی دارد که شاید از دیدگاه شرکت یا شرکت‌های دیگر ارزش محسوب نشوند؛ برای مثال، گرچه در شرکت سونی خدمت به مشتری شاید رعایت شود، اما اصل و ارزشی بنیادی نیست. همچنین، مفهوم احترام به فرد در شرکت دیزنی یا کیفیت در شرکت وال-مارت یا مسئولیت‌پذیری در بازار در شرکت اچ‌پی یا اهمیت کار تیمی‌ در شرکت نورداستروم شاید از دیدگاه دیگر شرکت‌ها ارزش بنیادی نباشند. حتی شاید شرکت‌های آرمانی استراتژی‌ها و راهکارهایی مشابه داشته باشند، اما اصول و ارزش‌های‌شان با هم متفاوت است. در اینجا بار دیگر باید بگوییم که براساس یافته‌های تحقیق حاضر مهم این نیست که شرکت چه نوع ارزش‌ها و اصول بنیادینی دارد، بلکه مهم این است که شرکت اصول و ارزش‌های بنیادی داشته باشد.

نکته اساسی دیگر پاسخ به این پرسش است: چگونه باید ارزش‌های اصلی تدوین شوند؟ برای تدوین ارزش‌های اصلی مدیر باید صداقت داشته باشد و طوری اصول را تدوین کند که مطمئن باشد همچنان با تغییرات زمانی پایدار بمانند و دچار تغییر نشوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
فصل اول: بهترین بهترین‌ها
فصل دوم: ساعت‌سازی؛ نه زمان‌گویی
فصل سوم: فراتر از سود
فصل چهارم: حفظ ارزش‌های محوری؛ برانگیختن پیشرفت
فصل پنجم: اهداف بی‌باکانه و مخاطره‌آمیز بزرگ
فصل ششم: فرهنگ‌های فرقه‌مانند
فصل هفتم: انتخاب شایسته
فصل هشتم: مدیریت درون‌زا
فصل نهم: همیشه بهتر از خودت باش
فصل دهم: پایان یک آغاز
فصل یازدهم: آینده‌نگری
سخن آخر
پیوست 1
پیوست 2
پیوست 3
تقدیر و تشکر
درباره نویسندگان
تحسین کتاب ساختن برای ماندن از سوی دیگران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساختن برای ماندن: سیر تکامل شرکت‌های موفق
نویسنده،
مترجمریحانه توکلی، سمیرا فرهادی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات500
زبانفارسی
شابک978-600-8665-27-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساختن برای ماندن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ساختن برای ماندن

برای دریافت کتاب ساختن برای ماندن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.