معرفی و دانلود کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2

عکس جلد کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2
قیمت:
۱۴۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2

دکتر مهدیه ملانوری شمسی و افسانه جمالی، نویسندگان کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، به خوانندگان می‌آموزند چگونه با اصلاح شیوه و سبک زندگی، به کاهش علائم و خطرات حاصل از دیابت کمک نمایند و با داشتن تمرینات ورزشی اصولی و فعالیت جسمانی مناسب، زندگی شاداب و سالم‌تری را تجربه کنند. همچنین این کتاب به کمک مربیان ورزشی خواهد آمد تا تمرینات و برنامه‌های ورزشی را با توجه به شرایط سلامت مراجعان خود فردی‌سازی کنند.

درباره‌‌ی کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2

بیماری دیابت یکی از شایع‌ترین امراضی‌ست که انسان جهان امروزی با آن دست‌وچنجه نرم می‌کند؛ بیماری‌ای که خطرات و زیان‌های جسمانی بسیاری به همراه دارد و دستگاه‌های مختلف بدن از جمله سیستم حیاتی اعصاب را مورد حمله قرار می‌دهد. اما خبر خوب آن که بسیاری از علائم دیابت با مدیریت فعالیت جسمانی و اصلاح سبک زندگی، قابل‌کنترل هستند و داشتن زندگی‌ای شاد و به دور از علائم مزمنی همچون قند خون و اختلالات شناختی حتی با وجود ابتلا به دیابت نیز ممکن است. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد مبتلا به دیابت، به دنبال راهنمایی جامع و اصولی برای پیش بردن برنامه‌ی جسمانی و حرکتی خود هستید و یا به عنوان مربی ورزشی به ارائه‌ی تمرینات متناسب با وضعیت مراجعین مبتلا به دیابت خود نیاز دارید، کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را به عنوان پیشنهاد نهایی درنظر بگیرد. دکتر مهدیه ملانوری شمسی، دانشیار تربیت مدرس، و افسانه جمالی دانشجوی کارشناسی دکتری دانشگاه تربیت مدرس در این مسیر همراه و راهنمای شما خواهند بود تا با کنترل علائم دیابت به کمک ورزش، کیفیت زندگی بالاتری را تجربه کنید.

باوجود شیوع و گسترش بالای بیماری دیابت، همچنان بسیاری از افراد مبتلا، با موضوعات مهمی همچون عوامل مؤثر در افزایش یا کاهش علائم، طبقه‌بندی و انواع دیابت و معیار‌های تشخیص، آشنایی کافی ندارند. نویسندگان کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 در ابتدا شرح گسترده‌ای از هرآن‌چه باید راجع به این بیماری بدانید را در اختیار شما قرار خواهند داد و به خوانندگان کمک خواهند کرد تا نگاهی واقعی‌تر و اصولی‌تری به ابعاد این بیماری داشته باشند.

بعد از توضیح مقدمات و مبانی لازم برای آشنایی با دیابت، نویسندگان کتاب تمرکز خود را بر یکی از شایع‌ترین انواع دیابت یعنی نوع دیابت نوع دو قرار داده‌اند و درفصل‌های بعدی کتاب به خوانندگان می‌آموزند تا چگونه سبک زندگی سالم و فعالیت جسمانی را به برنامه‌‌ی روزانه‌ی زندگی اضافه کنند و به این واسطه علائم پیشرفت بیماری خود را به حداقل برسانند. همچنین در بین سرفصل‌ها و عناوین اصلی کتاب، موضوعات مبتلابه زیادی از جمله مصرف دارو‌های دیابت و یا دیابت در زمان بارداری نیز مطرح خواهد شد.

نکته‌ی ویژه‌ی در کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، توجه بر یکی از مهم‌ترین مباحث مرتبط با دیابت یعنی «عملکرد شناختی» است. در این فصل از کتاب، نویسندگان به توان‌مندی افراد مبتلا به دیابت در فعالیت‌های ذهنی و همچنین تمرینات ورزشی مؤثر در این فرایند خواهد پرداخت و از موضوعات و عناوین راهگشای زیادی مثل ارتباط دیابت با آلزایمر و سیستم حافظه خواهند کرد. در همین راستا، فصل مجزایی نیز به تمرینات نورودینامیک برای تقویت عملکرد سیستم اعصاب در افراد مبتلا به دیابت اختصاص داده شده تا با کمک این تمرینات اختصاصی افراد بتوانند از اثرات تخریبی دیابت بر عصب‌ها جلوگیری نمایند.

در نهایت، کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2، را می‌توان یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین آثار تألیفی زبان فارسی دانست که به افراد مبتلا، نکات و آگاهی‌های لازم را ارائه می‌دهد و به خصوص به کمک مبتلایان دیابت نوع دو می‌آید از خطرات این بیماری در طولانی مدت جلوگیری کنند و با تمرینات ورزشی، از خود در برابر علائمی همچمون «زوال عقل» که ارتباط مستقیمی نیز با دیابت دارد، محافظت نمایند. این اثر با تلاش‌های ناشر موفق کتاب‌های ورزش و سلامت، انتشارات حتمی، به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده یک گزینه‌ی عالی برای تمامی افراد مبتلا به بیماری دیابت، به‌خصوص نوع دو آن است و به مربیان ورزشی کمک می‌کند تا با گنجاندن برنامه ورزشی متناسب برای بیماران دیابتی، به روند سلامت مراجعین خود کمک بیشتری کنند.

در بخشی از کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می‌خوانیم

آمادگی جسمانی مزایای سلامتی غیرقابل‌انکاری برای همه دارد. اگر فرد به‌طور منظم ورزش کند، احتمال ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی ازجمله بیماری‌های قلبی، چاقی، فشارخون بالا، دیابت نوع 2، برخی سرطان‌ها و سایر اختلالات متابولیک کمتر است. مزایای معمول ورزش برای سلامتی برای همه و احتمالاً حتی بیشتر در هنگام ابتلا به دیابت صدق می‌کند. افزایش عملکرد انسولین، مدیریت انواع دیابت را آسان‌تر می‌کند. بهبودهایی که می‌توان در سطح کلسترول (بیشتر از نوع خوب و کمتر از نوع بد) و چربی خون (تری گلیسیرید) مشاهده گردد، می‌تواند خطر بیماری قلبی را که در صورت ابتلا به دیابت در حال حاضر بیشتر است، کاهش دهد. ورزش منظم می‌تواند التهاب سیستمیک را کاهش دهد، چسبندگی پلاکت خون را کاهش داده، احتمال تشکیل لخته خون را کاهش و خطر حمله قلبی یا سکته را کم کند. همچنین، فعال بودن به بهبود توانایی فرد در مقابله با استرس و افزایش دیدگاه وی در مورد زندگی و دیابت کمک می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول. آشنایی با بیماری دیابت نوع دو، عوامل و عوارض آن
فصل دوم. دیابت نوع دو و فعالیت ورزشی
فصل سوم. دیابت نوع دو و عملکرد شناختی: مکانیسم‌های احتمالی تأثیر فعالیت‌های ورزشی
فصل چهارم. تجویز فعالیت ورزشی با هدف بهبود عملکرد شناختی در افراد مبتلا به دیابت نوع دو
پیوست. تمرینات نورودینامیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات213
زبانفارسی
شابک978-600-355-603-4
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2

برای دریافت کتاب اصول تجویز تمرینات ورزشی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.