معرفی و دانلود کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر

عکس جلد کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر
قیمت:
۱۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر

کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر نوشته‌ی آلن آراگون، انواع دیدگاه‌های علمی‌ را که در مورد کاهش وزن وجود دارند، توضیح می‌دهد و می‌کوشد عوامل مؤثر بر آن، یعنی پروتئین‌ها، درشت مغذی‌ها و چربی‌ها را بررسی کند. این کتاب، ضمن رد کردن بسیاری از برنامه‌های رژیمی، تلاش دارد راهکارها و دستورالعمل‌های جدیدی را پیشنهاد دهد تا هر کسی بتواند متناسب با وضعیت بدنی خودش برنامه‌ای رژیمی تهیه کند و بدون سختی و فشار، به وزن ایده‌آل برسد.

درباره‌ی کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر

سبک زندگی امروز باعث شده تا بسیاری از مردم دچار اضافه وزن باشند. در این شرایط خیلی‌ها ترجیح می‌دهند از رژیم‌های غذایی پیروی کنند تا بتوانند وزنشان را کاهش دهند یا در بهترین حالت آن را در یک بازه‌ی مشخص نگاه دارند. پیشرفت‌های علمی و پزشکی سال‌های اخیر کمک کرده تا متدهای رژیمی مختلفی شکل بگیرد؛ حالا ما با ده‌ها مدل رژیم غذایی مواجهیم که هر کدام ایده‌ی خاصی را دنبال می‌کنند. این مسأله در ظاهر شاید خوشایند باشد و به فرد حق انتخاب بدهد ولی در واقع باعث سردرگمی زیادی برای مردم شده. طبیعی است که همه‌ی رژیم‌ها برای همه‌ی افراد کاربردی نیستند و تأثیرگذار نخواهند بود. البته این به معنا علمی نبودن رژیم‌های غذایی نیست، بلکه تفاوت‌های فیزیکی و بدنی بین ماست که باعث می‌شود یک روش به صورت یکسان روی همه تأثیر نگذارد. در این شرایط اینکه بفهمیم کدام روش برایمان مفید است و بهتر به ما کمک می‌کند کار سختی خواهد بود.

بسیاری از افراد از شیوه‌ی آزمون و خطا استفاده می‌کنند، اما این روش هم زمان زیادی می‌برد و ممکن است باعث ناامیدی شود. مخصوصاً در مورد ورزشکاران حرفه‌ای، انتخاب رژیم درست اهمیت زیادی دارد و هر اشتباهی می‌تواند به قیمت مصدومیت و از دست دادن قهرمانی آن‌ها در میادین و مسابقات تمام شود. در این وضعیت پیچیده، استفاده از منابع علمی و منطقی کمک زیادی می‌کند تا فرد راهش را بیابد. کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر (Flexible Dieting) نوشته‌ی آلن آراگون (Alan Aragon) یکی از همین منابع کاربردی است. این اثر انواع دیدگاه‌های علمی را که درباره‌ی رژیم گرفتن وجود دارد مرور می‌کند و عوامل مؤثر بر آن یعنی پروتئین‌ها، درشت مغذی‌ها و چربی‌ها را به‌تفصیل توضیح می‌دهد.

گسترش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده تا با حجم عظیمی از داده‌ها روبه‌رو شویم. از آنجایی که مردم به مسأله‌ی تناسب‌اندام و سلامتشان اهمیت زیادی می‌دهند، طبیعتاً بخش قابل‌توجهی از این داده‌ها به این موضوعات مرتبط هستند. اما مشکل اینجاست که خیلی از این داده‌ها نادرست و غیرعلمی هستند. افراد غیرکارشناس برنامه‌های غذایی نامتناسب و ناکارآمدی پیشنهاد می‌دهند که در بهترین حالت هیچ تأثیری نخواهد داشت. یکی از کارشناسانی که به این رویکرد انتقاد دارد و آن را زیر سؤال برده، آلن آراگون است. او سال‌هاست که مشاور و مربی تغذیه است و از موفق‌ترین چهره‌های فیتنس به حساب می‌آید. آراگون که بیش از 20 سال در این حوزه حضور فعال داشته، با ترکیب کردن تجربه و دانش، به شیوه‌ی جدیدتر در برنامه‌ریزی غذایی رسیده که خود آن را انعطاف‌پذیر می‌نامد. او در کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر، همین سبک را توضیح می‌دهد و از اصول و قواعد آن می‌گوید. از نظر آراگون، در خیلی از موارد فقط یک رژیم تأثیر ندارد، بلکه باید از ترکیب چندین مدل بهره برد. حتی می‌توان آن را متناسب با خود تنظیم کرد تا بدون سختی و فشار زیاد به وزن ایده‌آل دست یافت. او در کتابش دستورالعمل‌ها و نکاتی را در همین زمینه متذکر می‌شود که کمک می‌کند نتیجه‌ی بهتری از یک رژیم غذایی اصولی بگیریم.

کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر را مهدیه ملانوری شمسی، رئوف نگارش و زکیه حیدری ترجمه کرده‌اند و نشر حتمی آن را به چاپ رسانده است.

کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد کاهش وزن و لاغر شدن دارید، مطالعه‌ی این کتاب به شما توصیه می‌شود. همین‌طور ورزشکاران و مربیان حرفه‌ای می‌توانند از ایده‌های کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر استفاده کنند.

در بخشی از کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر می‌خوانیم

در اینجا مفهومی وجود دارد که پردازش آن مهم است: رژیم غذایی انعطاف‌پذیر شامل فردی‌سازی درجه انعطاف‌پذیری (یا سختی رژیم) است. همچنین دقت پیگیری و پاسخگویی را فردی‌سازی می‌کند. برخی از افراد می‌توانند عمل ردیابی گرمی را به‌خوبی حفظ کنند، و برخی حتی از آن لذت می‌برند (اگرچه، بر اساس مشاهدات من، آن‌ها در اقلیت هستند). برخی از مردم ترجیح می‌دهند بخش‌هایی از هر گروه غذایی را دنبال کنند، مانند سیستم تبادل سنتی که توسط متخصصان تغذیه استفاده می‌شود. روش‌های دیگر عبارت‌اند از ردیابی پروتئین و کل کالری یا فقط پروتئین. همچنین گزینه‌ای برای ردیابی هیچ‌چیز به معنای کلی وجود دارد. در عوض، شما تنها از نیازمندی‌های خود برای متغیرهای رژیم که همچنان به شما اجازه پیشرفت (یا حفظ پیشرفت) را می‌دهد، آگاهی دارید. این گزینه شامل افزایش آگاهی شما از علائم گرسنگی و سیری است.

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: مطالب مهم مقدماتی
فصل 1: خاستگاه و سیر تکامل رژیم غذایی انعطاف‌پذیر
بخش 2: پایه‌های علمی
فصل 2: دیدگاه کلی علم
فصل 3: ابهام‌زدایی از پژوهش‌های علمی
بخش 3: بررسی محتویات
فصل 4: پروتئین
فصل 5: کربوهیدرات
فصل 6: چربی
فصل 7: مکمل‌های تقویت‌کننده عملکرد ورزشی
بخش 4: برنامه کامپیوتری
فصل 8: برنامه‌نویسی رژیم غذایی
فصل 9: پایبندی، نگه‌داری و تکامل ردیابی
فصل 10: مرور مفاهیم کلیدی و خاتمه
در مورد مؤلف

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر
نویسنده
مترجممهدیه ملانوری شمسی، رئوف نگارش، زکیه حیدری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات226
زبانفارسی
شابک978-600-355-685-0
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر

برای دریافت کتاب رژیم غذایی انعطاف پذیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.