معرفی و دانلود کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال

کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال، یک برنامه‌ی متنوع و جامع برای زنانی‌ست که مایل‌اند دوران سالمندی خود را با سلامت جسمی و تناسب اندام بگذرانند و در این مرحله، زندگی باکیفیت‌تری داشته باشند. الیزابت فوستر، نویسنده‌ی این کتاب، یک فیزیوتراپ برجسته است و همین مسئله دقت و اهمیت آموزه‌های او را بالا می‌برد.

درباره‌ی کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال

با افزایش سن، قدرت عضلانی افراد کاهش پیدا می‌کند و این مسئله در زنان بالای 40 سال، به‌علت نزدیک شدن به دوران یائسگی و تغییرات هورمونی بدن با سرعت بیشتری همراه است. در این دوره، متابولیسم آهسته‌تر، توده‌ی عضلانی و درصد چربی کمتری در بدن زنان دیده می‌شود و بی‌تحرکی و غفلت از ورزش می‌تواند این مسئله را تشدید کند. کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال، (Fitness strength training for women over 60)، نوشته‌ی الیزابت فوستر (Elizabeth Foster)، به شما کمک می‌کند تمرکز ویژه‌ای بر تمرینات قدرتی مخصوص سن و جنسیت خود داشته باشید و از به خطر افتادن سلامتی‌تان جلوگیری کنید.

نحوه‌ی گنجاندن این تمرینات در برنامه‌ی هفتگی شما در کتاب به‌طور مفصل بیان شده و با رعایت پروتکل‌های لازم ورزشی خواهید توانست پس از مدتی تغییرات چشمگیری در بدن و سلامت جسم و روانتان مشاهده نمایید. اهمیت تمرینات مقاومتی کتاب در درگیر کردن گروه‌های عضلانی شما و ایجاد جذب سریع‌تر اکسیژن است که در نهایت منجر به سلامتی قلب و عروقتان خواهد شد. برای آمادگی جسمانی در دوران پیری فقط کافی است به ندای بدنتان گوش بسپارید و روزانه زمانی را برای بازسازی بدن و بازیابی انرژی خود صرف کنید.

در فصل‌های گوناگون این کتاب بر ابعاد مختلفی چون قدرت و افزایش استقامت عضلانی تمرکز شده و برنامه‌ی متنوعی متشکل از تمرینات کششی و یوگا، ارائه‌ی تمرین برای حفظ تعادل بدن و مبانی علوم تغذیه تدوین شده است که درمجموع به شما کمک می‌کند فرآیند بیولوژیکی سالمندی را تا حد زیادی تحت کنترل خود درآورید. در فصل‌ پایانی این اثر یک برنامه‌ی تمرینی 4 هفته‌ای وجود دارد که با تداوم انجام آن می‌توانید ورزش را به سبک زندگی خود تبدیل کنید. این اثر ترجمه‌ی مهدیه ملانوری شمسی و امیرحسین احمدی حکمتی کار است که نشر حتمی آن را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده.

کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال مناسب چه کسانی است؟

این کتاب می‌تواند برای سالمندان، ورزشکاران سالمند، مربیان و علاقه‌مندان به فیتنس بانوان مفید باشد.

در بخشی از کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال می‌خوانیم

حرکات کششی شامل صاف کردن و کشیدن قسمت‌های مختلف بدنتان است. شما بیش از 600 عضله در بدن خود دارید. آن‌ها از بافت‌هایی با خاصیت کشسانی و فیبری ساخته شده‌اند. بافت عضلانی حاوی فیبرهای عضلانی است که هر کدام از یک سلول عضلانی تشکیل شده‌اند. این الیاف می‌توانند منقبض، منبسط و کشیده شوند. هنگامی که حرکات کششی انجام می‌دهید، فیبر عضلانی شما به طور کامل کشیده می‌شوند. این به عضله شما کمک می‌کند تا فیبرهای نامرتب در جهتی که آنها را می‌کشید مرتب شوند. همچنین حرکات کششی می‌توانند منجر به ریکاوری بهتر عضلات در افراد سالمند شود.

زمانی که عضلات خود را تحت کشش قرار می‌دهید، بسته به موقعیت آن‌ها در بدن، برخی از تارهای عضلانی کشیده می‌شوند و برخی از آن‌ها در حالت استراحت باقی می‌مانند. طول عضلات شما به تعداد فیبرهای تشکیل‌دهنده‌ی آنها بستگی دارد. همان‌طور که در مورد اهمیت حرکات کششی اطلاعاتی را کسب می‌کنید، درک نحوه‌ی سازگاری مغز با اجزای عصبی و عضلانی نیز مهم است. هنگامی که عضلات شما کشیده می‌شوند، دوک‌های عضلانی نیز کشیده خواهند شد. عملکرد این دوک‌های عضلانی محافظت از بدن در برابر آسیب و حفظ تون عضله است. آن‌ها نحوه‌ی تغییر طول عضله را به دلیل کشش ایجاد شده ثبت می‌کنند و به مغز سیگنال می‌دهند و باعث ایجاد رفلکس کشش می‌شوند که عضله را منقبض می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تمرینات ورزشی برای افزایش قدرت 
فصل 2: تمرین ورزشی برای افزایش استقامت 
فصل 3: تمرینات کششی 
فصل 4: تمرینات ورزشی یوگا 
فصل 5: تمرینات تعادلی 
فصل 6: مبانی علوم تغذیه که باید بدانید 
فصل 7: تمرینات نشسته 
فصل 8: برنامه‌ی 4 هفته‌ای پیاده‌روی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال
نویسنده
مترجممهدیه ملانوری شمسی، امیرحسین احمدی حکمتی کار
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات103
زبانفارسی
شابک978-600-355-649-2
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
74500 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال

برای دریافت کتاب تمرینات قدرتی تناسب اندام برای بانوان بالای 60 سال و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.