معرفی و دانلود کتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل)

عکس جلد کتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل)
قیمت:
52500 تومان - 5.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل)

کتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل) نوشته خشایار فخریان، شما را با این بیماری آشنا می‌کند، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد و راهکارهایی برای پیشگیری از دیابت نوع II ارائه می‌کند.

ابتلا به بیماری نوع I و نوع II در سراسر دنیا رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود سرعت این روند در آینده بیشتر شود. این بیماری در عین قابل کنترل بودن، در صورت جدی نگرفتن و بی‌توجهی بسیار خطرناک و کشنده است و عوارض بسیاری بر جای می‌گذارد.

دیابت (Diabetes) یا بیماری قند گروهی از اختلالات را شامل می‌شود که اشتراک آن‌ها در بالا رفتن مقدار قند خون است. بیشتر سلول‌های بدن انسان با سوزاندن گلوکز انرژی‌ای را که نیاز دارند تولید می‌کنند، به‌خصوص سلول‌های مغز بسیار به گلوکز وابسته هستند. برای بهره‌گیری از گلوکز به ماده دیگری به نام انسولین نیاز است.

یکی از غدد بدن به نام لوزالمعده وظیفه تولید انسولین را بر عهده دارد و باعث می‌شود گلوکز از خون وارد سلول‌ها شود، زمانی که انسولین کافی در بدن تولید نشود یا سلول‌های بدن حساسیت و واکنشی به انسولین نداشته باشند، گلوکز دیگر توانایی ورود به سلول‌ها را نداشته و در نتیجه مقدار قند خون بالا می‌رود تا جایی که مقداری از آن به وسیله کلیه‌ها دفع و در ادرار دیده می‌شود. به همین دلیل به این بیماری دیابت شیرین نیز می‌گویند.

دیابت چند نوع دارد که در اثر واکنش‌های پیچیده‌ای که میان عوامل ژنتیکی، فاکتورهای محیطی و شیوه زندگی رخ می‌دهند، به وجود می‌آیند. ناتوانی سلول‌ها در استفاده درست از انسولین، ناتوانی بدن در تولید انسولین یا تولید مقدار کمی از آن و کاهش مصرف گلوکز در بدن و افزایش تولید گلوگز، از عوامل افزایش قند خون به شمار می‌روند.

زمانی که به هر دلیلی میزان قند خون زیاد می‌شود، اختلالات جدی در سوخت و ساز بدن به وجود می‌آید که تمامی سیستم‌های بدن را درگیر و مشکلات بسیاری برای فرد مبتلا به دیابت ایجاد می‌کند.

در بخشی از کتاب صوتی دیابت می‌شنویم:

علائم افت قند خون را می‌توان ظرف چند دقیقه با مصرف قند، آب نبات یا هر چیز محتوی قند برطرف کرد. یک روش مناسب ریختن سه قاشق غذاخوری شکر یا پنج حبه قند در یک لیوان آب میوه یا آب است. یک قاشق غذاخوری عسل نیز همین اثر را دارد. اگر احساس بهبود نکردید، 5 دقیقه بعد همان کار را یک بار دیگر تکرار کنید و سپس در صورت عدم تأثیر در 5 دقیقۀ بعد، علاوه‌بر تکرار مجدد همان کار، یک لیوان شیر همراه با دو عدد بیسکویت و پنیر یا یک لیوان شیر همراه با یک عدد موز، یا یک وعدۀ غذای کامل مانند: نان و پنیر، برنج و خورش، نان و ماست و... مصرف کنید.

درمان معمول دیگر تزریق زیرجلدی گلوکاگن به فرد است. گلوکاگن یک هورمون لوزالمعده‌ای است که گلوکز را از کبد به داخل جریان خون می‌ریزد.

اگر مستعد بروز حملات افت قند خون هستید باید همیشه با خود حبه‌های قند یا آب نبات داشته باشید و به محض احساس اولین علائم برای پیشگیری از حملۀ شدید از آن‌ها استفاده کنید. اگر حملۀ بعد از غذا بروز می‌کند اغلب مصرف رژیم غذایی محتوی پروتئین زیاد و کربوهیدرات کم توصیه می‌شود. اگر مستعد بروز سرگیجه یا بی‌حالی هستید پزشک ممکن است توصیه کند که همواره گلوکاگن تزریقی همراه داشته باشید.

والدین، همسران و نزدیکان باید نحوۀ تزریق گلوکاگن را برای مواردی که شما دچار عدم هوشیاری می‌شوید بیاموزند. مقدار مصرف معمول این دارو 0/5 تا 1 میلی‌گرم است. بالاخره اگر شما مستعد بروز واکنش‌های شدید هستید نباید رانندگی کنید، تنها شنا کنید، یا با ماشین‌آلات کار کنید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
21 دقیقه
دیابت چیست؟
18 دقیقه
انواع دیابت
13 دقیقه
آمار و دیابت
18 دقیقه
کنترل دیابت
19 دقیقه
ورزش در دیابت
12 دقیقه
مشکلات و عوارض ناشی از دیابت
17 دقیقه
مشکلات بینایی در دیابت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل)
نویسنده
راوینسترن حسنی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه عالم
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۵۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه صوتی
52500 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل)

Eli Khazraei
۱۴۰۱/۷/۱۷
هیچ اطلاعاتی نداشتم در مورد دیابت خیلی کمکم کرد 👍
موسیقی متن مناسب و صدای دلنشین
donya hoseinzade
۱۴۰۰/۱۱/۲۹
جهت افزایش اطلاعات فردی خوب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل)

برای دریافت کتاب صوتی دیابت (آشنایی، پیشگیری، کنترل) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.