معرفی و دانلود کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن

عکس جلد کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن
قیمت:
۴۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن

کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن نوشته‌ی سید نواب موسوی و فاطمه خداپرست، به عنوان یک مرجع، پیش‌نیازهای اساسی شناخت و درک مفاهیم پایه‌ای جنگ الکترونیک با تکیه بر بخش غیر ارتباطی را فراهم می‌کند.

این کتاب با رویکردی عملی شما را به بینشی جامع در مورد کاربردهای رزمی جنگ الکترونیک رهنمون می‌سازد. به دلیل اینکه امروزه سامانه‌های تسلیحاتی راداری و فروسرخ (IR) اصلی‌ترین تهدیدها در میدان نبرد علیه عملیات هوایی هستند، تأکید اصلی در این کتاب بر نظریه‌ها و کاربردهای رادارها و سامانه‌های فروسرخ، و اقدامات آفندی جنگ الکترونیک (ECM) است. اگر چه در جنگ‌های نوین سامانه‌های فرماندهی و کنترل نقشی حیاتی به عهده دارند، اما این سامانه‌ها تهدید مستقیمی را متوجه عملیات هوایی و خدمه درگیر آن نمی‌سازند.

کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک (Electronic Warfare Operational Fundamentals) به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

این کتاب برای تمامی علاقه‌مندان، کاربران، کارشناسان، مدیران و تصمیم‌گیرندگان حوزه جنگ الکترونیک مفید و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن می‌خوانیم:

به کارگیری گسترده رادار در امور نظامی و غیر نظامی به دلیل مزایایی است که رادار نسبت به چشم انسان دارد. رادار می‌تواند نسبت به چشم انسان فواصل دورتری را ببیند و برد و فاصله اشیاء را نیز با دقت بیشتری تعیین کند. رادار در تمامی شرایط آب و هوایی به خوبی کار می‌کند و در برابر دود، مه و ابر نسبتا ایمن است. علاوه بر این رادار توانایی کار کرد شبانه روزی را دارد زیرا امواج رادیویی را منتشر می‌کند و متکی به نور خورشید یا بازگشت نور از محیط نیست. البته رادار نسبت به چشم انسان معایبی نیز دارد. نخست آنکه قدرت تفکیک رادار به اندازه چشم انسان نیست. رادار می‌تواند وجود هواپیما را تشخیص دهد، اما چشم انسان این توانایی را دارد که آن هواپیما را با ارائه جزئیاتی مانند شکل، اندازه، رنگ و حتی علامت‌های روی بدنه شناسایی کند. در مواقعی که به شناسایی دقیق قبل از درگیری نیاز باشد، این محدودیت رادار بسیار جدی است. البته با پیشرفت مفاهیم و فناوری ادغام داده‌ها و تلفیق حساسه‌ها، به عنوان مثال تلفیق سامانه‌های شناسایی دوست یا دشمن؟ (IFF) و سامانه‌های الکترواپتیک با رادارها، این مشکلات کاهش یافته است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1 مقدمه‌ای بر رادار
فصل 2 مشخصات تشعشع RF
فصل 3 شناخت سیگنال رادار
فصل 4 اجزای رادار
فصل 5 اصول رادار
فصل 6 مشخصات و کاوش‌های آنتن‌های راداری
فصل 7 ردیابی هدف
فصل 8 روش‌های هدایت راداری موشک
فصل 9 مقدمه‌ای بر اختلال رادار
فصل 10 اختلال نویز رادار
فصل 11 اختلال فریب رادار
فصل 12 دام‌ها
فصل 13 چف و کاربرد آن
فصل 14 اصول فرو سرخ
فصل 15 اقدامات ضد فرو سرخ
فصل 16 روش‌های حفاظت الکترونیکی رادار
فصل 17 اصول عملکرد RWR و روش‌های کان‌یابی رادار
فصل 18 چگونگی عملرکرد سامانه اختلال خودمحافظ
واژه نامه سرواژه‌ها و اختصارها
الفبای آوایی ناتو
مشخصات آنتن‌های متداول
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات573
زبانفارسی
شابک978-600-8489-29-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن

برای دریافت کتاب اصول عملیاتی جنگ الکترونیک: کاربرد جنگ الکترونیک در نیروی هوایی و مواجهه جنگنده‌ها با سامانه‌های دفاعی دشمن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.