معرفی و دانلود کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس

عکس جلد کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس

کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس نوشته‌ی محسن شیرمحمد روایتی شگفت‌انگیز و جذاب از عملیات‌های نیروی هوایی ایران در راستای کشف و شناسایی تدابیر جنگی کشور عراق است.

تاریخ پر افتخار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سال‌های دفاع مقدس، سرشار از حماسه‌ها و ایثارگری‌های یگان‌های متعدد این نیرو در زمینه جمع‌آوری اطلاعات مختلف از دشمن بعثی است که پرداختن به هر یک از آن‌ها می‌تواند پیام‌های ارزشمندی را در جهت بازکاوی رویدادهای گذشته و گام‌های سازنده به سوی آینده به همراه داشته باشد.

در طول جنگ ویرانگر هشت ساله عراق با ایران، ارزش داده‌های اطلاعاتی به وضوح به اثبات رسید، زیرا با توجه به کمک‌های بی‌دریغ اقتصادی، نظامی و حمایت‌های سیاسی کشورهای گوناگون از رژیم صدام، نیروهای مسلح ایران در تنگنا قرار گرفته بودند و به تدریج ذخایر تسلیحاتی‌شان، کاهش یا به اتمام می‌رسید و توان تجهیزاتی آن‌ها نیز نسبت به عراق تحلیل می‌رفت.

در بخشی از کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس می‌خوانیم:

شناسایی هوایی شامل جمع‌آوری اطلاعات در خصوص فعالیت‌ها و تجهیزات دشمن و یا اطلاعات مرتبط با اوضاع جوی و خصوصیات جغرافیایی یک منطقه خاص می‌باشد. تمامی وسایل و اشیاء پرنده تا حدودی قادر به جمع‌آوری اطلاعات هستند. راه‌های جمع آوری این اطلاعات می‌تواند شامل طیف وسیعی از جمع آوری بصری تا جمع‌آوری اطلاعات توسط سامانه‌های پیشرفته الکترونیکی مستقر در فضا و آسمان، باشد. اطلاعات مورد نظر با ابزارهای مختلف مانند دوربین‌های مخصوص، رادارهای پرنده و وسایل الکترونیکی جمع آوری و سپس برای تولید اطلاعات سودمند نظامی ارزیابی و پردازش می‌شوند. ارزیابی اطلاعات برای فرماندهان، گروه‌های پروازی و عناصری که از این اطلاعات بهره‌برداری می‌نمایند، بسیار حیاتی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناسایی هوایی
فصل دوم: گردان 11 شناسایی تاکتیکی
فصل سوم: مهم‌ترین فعالیت‌های گردان شناسایی قبل از جنگ
فصل چهارم: دفاع مقدس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات388
زبانفارسی
شابک978-600-8489-17-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس

محمد قهرمانی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
معمولا در مقوله تاریخ جنگ تحمیلی در بخش نبردهای هوایی به عملیات‌های بمباران و درگیری‌های هوایی پرداخته شده است.
این کتاب از آن جا برایم جالب بود که به یکی از مقوله‌های کمتر توجه شده یعنی شناسایی هوایی پرداخته‌ است. نویسنده به خوبی در ابتدا تاریخچه‌ای از شکل گیری شناسایی هوایی را بیان کرده و سپس
نحوه شکل گیری گردان ۱۱ را شرح داده است. در ادامه بخش‌های مختلف گردان را توضیح داده شده و ماموریت‌های مهم قبل از انقلاب ذکر شده است. در نهایت به جنگ عراق علیه ایران می‌رسیم که بخش مهم کتاب است و شرح افتخار آفرینی‌های خلبانان شجاع گردان ۱۱ و عملیات‌های جسورانه آن عزیزان بیان شده است. مطالعه این کتاب را به تمامی علاقه مندان مسائل هوانوردی، نظامی و تاریخ جنگ تحمیلی توصیه میکنم. در پایان درود میفرستم به روح پاک خلبانان ایران
hadi ghasemi
۱۴۰۲/۵/۷
این کتاب، یکی از جامع تربت کتب درباره معرفی گردان ۱۱ شناسایی و زحمات خلبانان و کادر فنی آن می‌باشد. اما اگر در همین زمینه علاقمند هستید کتاب شبح ۵ نوشته خلبان فرج الله فرسیابی را به شما توصیه می‌کنم تا از نوشتار و روایات متفاوت آن لذت ببرید. با تشکرازکتابراه و خوانندگان فهیمش. هادی قاسمی
کورش کریمی
۱۴۰۲/۵/۷
بسیار زیبا و غرور انگیز، خدا پدر اونی که این تجهیزات پیشرفته اونموقع رو برای میهن خرید و همچین نخبگانی رو از سراسرر کشور بدون رانت و پارتی کشف کرد و تبدیل به یک قهرمان میهن دوست واقعی کرد بیامرزد
هادی حسن ابادی
۱۳۹۹/۱۰/۶
عالی بود خیلی قشنگ بود مخصوصا عکسهای آخرش
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس

برای دریافت کتاب چشمان عقاب: حماسه گردان 11 شناسایی تاکتیکی نیروی هوایی و عملیات عکس برداری هوایی در دفاع مقدس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.