معرفی و دانلود کتاب پهپاد در عملیات هوایی

عکس جلد کتاب پهپاد در عملیات هوایی
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پهپاد در عملیات هوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پهپاد در عملیات هوایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پهپاد در عملیات هوایی

کتاب پهپاد در عملیات هوایی نوشته‌ی نیک‌بخش حبیبی، شما را با انواع پهپادها و کاربردهای آن‌ها در عرصه‌ی نظامی آشنا می‌کند.

در دنیای امروز، پهپادها قادر هستند علاوه بر انجام مأموریت‌های اصلی خود در زمینه‌های گردآوری اطلاعات، جاسوسی و هدایت سلاح‌های هوشمند تا هدف، حمله‌ی مستقیم به اهداف را هم انجام دهند.

آن‌ها همچنین روز به روز جایگاه ویژه‌ای در سازمان تجهیزاتی نیروهای نظامی و حتی غیرنظامی کشورهای پیشرو در فناوری پیدا می‌کنند، زیرا این پرنده‌ها علی‌رغم محدودیت‌های فراوانی که دارند، در مقایسه با انواع هواپیماهای رزمی، شناسایی و فریب الکترونیکی و ... می‌توانند در زمینه‌هایی همانند آموزش، توانمندی عملیاتی، تعمیر و نگه‌داری نیز کارآمد باشند. ضمن آنکه این پرنده‌ها در کنار اثربخشی عملیاتی، هزینه سنگین تعمیر، ساخت و نگهداری هواپیماهای سرنشین‌دار را هم ندارند.

در شرایط کنونی گسترش دامنه تهدیدات پهپادهای جاسوسی و تهاجمی علیه منافع ملی کشور توسط کشورهای فرامنطقه‌ای ایجاب می‌کند که نظام دفاعی ایران برای مقابله با آن‌ها به بازبینی راهبردها و بهینه‌سازی فرآیندهای عملیاتی خود در حوزه پهپادها بپردازد.

در بخشی از کتاب پهپاد در عملیات هوایی می‌خوانیم:

مفهوم «بدون سرنشین» نسبتاً گسترده‌تر از مفهوم واقعی آن است. این کلمه فقط به معنای ماشین‌های بدون انسان نیست؛ بلکه به معنای نحوه به‌کارگیری فناوری برای بهره‌برداری بهتر از نیروی انسانی به کار می‌رود؛ بنابراین علاوه بر معنای صوری جنگنده بدون سرنشین، برخی از تجهیزات یا سامانه‌هایی را که موجب استفاده کمتر از نیروی انسانی می‌شود نیز مدنظر قرار می‌دهد.

جنگ بدون سرنشین، رویکردی نسبتاً جدید در هدایت جنگ است؛ جنگی که محدودیت‌های آن هنوز به خوبی ترسیم نشده است و در همان حد پیش‌فرض‌های اولیه باقی مانده است. جنگ بدون سرنشین نه تنها به غلبه کردن بر محدودیت‌های منابع و نیروی انسانی کمک می‌کند بلکه همچنین توانمندی‌های عملیاتی را بهبود می‌بخشد؛ زیرا این نوع جنگ هم‌اکنون می‌تواند در حوزه‌هایی وارد شود که تا پیش از این، انسان از پا گذاشتن به این حوزه‌ها وحشت داشت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفاهیم و تاریخچه پهپاد
فصل دوم: الزامات و سیاست‌ها
فصل سوم: سامانه‌ها و قابلیت‌ها
فصل چهارم: طبقه‌بندی و عملیات‌شناسی پهپادها
فصل پنجم: شناسایی و انهدام پهپادها
فصل ششم: پهپاد در کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای
فصل هفتم: سطح‌شناسی عملیات پهپادی
فصل هشتم: زیرساخت‌ها، آمادگاری (لجستیک) و آموزش پهپادی
پیوست‌ها
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پهپاد در عملیات هوایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات292
زبانفارسی
شابک978-600-92550-1-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم نظامی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پهپاد در عملیات هوایی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پهپاد در عملیات هوایی

برای دریافت کتاب پهپاد در عملیات هوایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.