معرفی و دانلود کتاب اضطراب وضعیت

عکس جلد کتاب اضطراب وضعیت
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اضطراب وضعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اضطراب وضعیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اضطراب وضعیت

چقدر اهمیت دارد دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند؟ محبوب واقع نشدن، مقایسه خود با سایرین یا ترس از دست رفتن شأن، آبرو و جایگاه اجتماعی‌تان چه میزان اضطراب را در شما به وجود می‌آورد؟ آلن دوباتن در کتاب اضطراب وضعیت از منظری فلسفی، هنری، دینی و سیاسی این بحران مدرن را بررسی می‌کند. دوباتن در این کتاب کمک می‌کند تا بار دیگر آرامش از دست رفته خود را باز یابید.

درباره کتاب اضطراب وضعیت:

آیا تا به حال به این موضوع پی برده ‌اید که چرا با وجود افزایش امکانات مادی بیشتر نسبت به گذشته، احساس رضایت و شادکامی کاهش پیدا کرده است؟ آلن دوباتن نویسنده کتاب معروف جستارهایی در باب عشق این بار در کتاب اضطراب وضعیت (Status Anxiety) سعی دارد به این سوال پاسخ دهد. او با تکیه بر دانشی فلسفی نشان دهد که انسان بعد از قرن هجدهم میلادی چه واکنشی در برابر ظهور رفاه اجتماعی و امکانات مادی داشته است.

دوباتن معتقد است معیارهای قرن حاضر نوع دیگری از خواسته‌ها، فراتر از نیازهای اولیه را در افراد به وجود آورده است که به مسائل درونی و عاطفی افراد مربوط می‌شد. در واقع ولع ما برای دستیابی به منزلت و موقعیت اجتماعی بیش از آنکه از تلاش برای دستیابی به رفاه مادی سرچشمه بگیرد، ناشی از میل به دوست داشته شدن و مورد محبت قرار گرفتن است. انسان امروزی در مسیر برآورده کردن این نیازها دچار اضطراب می‌شود اما انگیزه‌های قوی آن‌ها مانع از توقف او می‌گردند.

نویسنده کتاب با توجه به شاخص‌های زندگی مدرن، تحلیل خود را ارائه می‌دهد. او با بیان پررنگ شدن نقش فردیت در زندگی امروزی و سنجش افراد برحسب عملکرد شخصی‌شان، به عنوان دلیل اصلی فشار و اضطراب موقعیت‌های مختلف، نظریه خود را منتشر کرده است. در واقع ترس از تنها ماندن، محبوب نبودن، مقایسه با دیگران، نگرانی از دست دان شأن و جایگاه اجتماعی و هزاران دغدغه ذهنی دیگر از آفت‌ها و دلهره‌های انسان معاصر است که روزانه با تلاشی مضاعف در صدد برآورده کردن آن‌هاست.

بخش اول کتاب به نیازهای مشترک انسان معاصر اشاره دارد. نیازهایی همچون دیده شدن، تایید گرفتن، مورد احترام بودن یا عشق، نوازش و دوست داشته شدن بسیار طبیعی و البته خواستنی هستند اما سوال این است که برای برطرف کردنشان حاضر به تحمل چه میزان تلاش و اضطراب هستیم؟

بخش دوم به این سوال پاسخ می‌دهد که ما از چه طریق و با چه پیشینه ذهنی به برآورده کردن این نیازها می‌پردازیم. این کتاب با در نظر گرفتن موقعیت‌های مختلف راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا خواننده با اشراف و آگاهی نسبت به موقعیت تاریخی و اجتماعی و با بهره‌گیری از دانشی فلسفی، هنری، سیاسی و دینی اضطراب‌ را از خود دور کند و آرامش را به زندگی برگرداند.

فیلم اقتباس شده از کتاب اضطراب وضعیت:

در سال 2004 فیلم مستندی با همین عنوان از این کتاب ساخته شد که در سال 2008 شبکه‌های تلویزیونی آمریکا نسخه‌ای از این مستند را پخش کرده است.

نکوداشت‌های کتاب اضطراب وضعیت:

- بهترین، طنازترین و صمیمی‌ترین کار دوباتن تاکنون است که سرشار از تدبیر و آموزنده است. (The Seattle Times)
- یک تحقیق هوشمندانه و سرگرم‌کننده که در عین پرداختن به مسائل اجتماعی، خنده‌دار نیز هست. (The Boston Globe)
- عبارات موجز، توضیحاتی دقیق، نثر لذت‌بخش و غنایی که همگی در این کتاب جمع شده است. (The Boston Globe)

کتاب اضطراب وضعیت مناسب چه کسانی است؟

کسانی که برای رهایی از استرس‌های روزانه خود به دنبال راه‌حلی بنیادی می‌گردند، از این کتاب بهره زیادی خواهند برد.

آلن دوباتن را بیشتر بشناسیم:

آلن دو باتن (Alain de Botton) نویسنده، تهیه‌کننده تلویزیون و فیلسوف پنجاه ساله سوئیسی‌ست که در صحبت کردن به زبان فلسفه مهارت زیادی دارد. او بدون شک هنرمندی‌ست که روانشناسی، فلسفه و بسیاری از مفاهیم انسانی را در هم می‌آمیزد تا جایگاه اندیشه را در محوریت زندگی قرار دهد.

این نویسنده معروف در طی سال‌های اخیر در قالب‌های داستانی، غیرداستانی و به ویژه نوشتن مقالات و جستارهایی که ترکیبی از آرا و نظریات سایر اندیشمندان هستند، آثار خود را منتشر کرده است.

پیش از انتشار کتاب اضطراب وضعیت او را با کتاب‌های «جستارهایی در باب عشق و تسلی‌بخش‌های فلسفه» در ایران و جهان می‌شناسند. به کارگیری عناصر داستانی و کمک گرفتن از قدرت تخیل و خلاقیت روشی است که باعث جذب طیف زیادی از خوانندگان به آثار او باشد.

«دین برای خداناباوران، جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیروسفر، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، خوشی‌ها و مصائب کار، سِیر عشق، در باب مشاهده و ادراک، یک هفته در فرودگاه، اضطراب منزلت (موقعیت) و مصیبت‌های شاغل بودن» از مهمترین آثار او به شمار می‌آیند.

معرفی مجموعه مدرسه زندگی:

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) است که در سال 2008 آن را پایه‌گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم‌اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند و موضوع اصلی آموزش‌ها درباره مسائل روزمره زندگی مانند روابط، کار، معاشرت، یافتن آرامش و... است.

دوباتن درباره این مدرسه می‌گوید: ایده راه‌اندازی مدرسه زندگی به خاطر به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و آکادمیک بود. درواقع می‌خواستیم که دانش و فرهنگ را به گونه‌ای سازماندهی کنیم که به سمت زندگی عادی مردم بچرخد.

مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس‌بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

جملات برگزیده کتاب اضطراب وضعیت:

- هزینۀ‌ ما برای انتظارات و توقعاتی که بسیار بیش از اسلافمان است، اضطرابی دائمی است. اضطرابی که نتیجۀ تمامی چیزهایی است که می‌خواستیم به‌دست بیاوریم و از حصولش ناکام ماندیم.

- هرچه تعداد کسانی که آنان را هم‌تراز خود می‌دانیم و خود را با ایشان قیاس می‌کنیم بیشتر باشد، احتمال به‌دام‌افتادنمان در ورطه حسادت بیشتر خواهد شد.

در بخشی از کتاب اضطراب وضعیت می‌خوانیم:

تاریخ مملو از لطیفه‌هایی است که عزم خود را بر اصلاح شرارت‌های طبقات عالی‌رتبه جزم کرده‌اند و از هیچ تلاشی برای نکوهش سالوسی و دغلکاری اربابان قدرت فرونگذاشته‌اند.

مثلاً در اواخر قرن هجدهم در انگلستان پوشیدن کلاه‌گیس‌های بزرگ در بین زن‌های متمول مد شده بود. کاریکاتوریست‌هایی که از چنین گرایش بیهوده‌ای آزرده‌خاطر شده بودند به‌سرعت دست‌به‌کار شدند و تصاویری خلق کردند که به ابزاری بی‌خطر و قابل‌اعتماد برای سرعقل‌آوردن آن زن‌ها بدل شد؛ پیامی که به‌عقیدۀ‌ فروید ابراز صریح و بی‌پردۀ آن ممکن بود خطراتی به همراه داشته باشد، زیرا آن زن‌ها یا همسر مردهایی بودند که قدرت و دارایی فراوانی در اختیار داشتند یا به‌نحوی با ایشان مرتبط می‌شدند.

در همان زمان شیردادن در میان زن‌هایی که از طبقات اجتماعی بالا بودند رواج پیدا کرده بود. گروهی که تا پیش از آن هرگز خود را درگیر نوزادپروری نکرده بودند اکنون اصرار داشتند که به فرزندانشان شیر بدهند تا از قافلۀ ذهنیتی که رواج یافته بود و مادربودن را مقدس می‌شمرد، عقب نمانند. زن‌هایی که تا قبل از آن آدرس اتاق نوزاد را هم در خانه‌هایشان نمی‌دانستند اکنون اصرار بر نشان‌دادن شیردادن داشتند و این کار را اغلب میان وعدۀ نهار و شام انجام می‌دادند. دیگر بار کاریکاتوریست‌ها برای اصلاح امور وارد میدان شدند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: تعریف وضعیت
فصل اول: کمبود محبت
فصل دوم: توقع، توسعه‌ی مادی 
فصل سوم: شایسته سالاری 
فصل چهارم: دنیا پرستی 
فصل پنجم: وابستگی 
فصل ششم: هنر 
فصل هفتم: تراژدی 
فصل هشتم: سیاست 
فصل نهم: مرگ 
فصل دهم: بوهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اضطراب وضعیت
نویسنده
مترجممهدی نمازیان
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-600-8740-42-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اضطراب وضعیت

شکوفه
۱۴۰۱/۳/۲۲
فکر میکنم پرداختن به روان انسان‌ها و نوشتن همچین کتاب‌هایی بزرگترین خدمت به بشریت هستش چونکه روان انسان بسیارپیچیده هست و بسیار اندک اموزش در این زمینه دراختیار افراد هست خوندن این کتاب‌ها کمک‌ میکنه تا درک بهتری از علل رفتار‌های خودمون و دیگران پیدا کنیم و به ارامش نزدیک تر بشیم
bahareh tasbihi
۱۴۰۳/۱/۲۸
راجع به کتاب زیاد شنیده بودم ولی نتونستم با کتاب ارتباط بگیرم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اضطراب وضعیت

برای دریافت کتاب اضطراب وضعیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.