معرفی و دانلود کتاب بر فراز با فیلسوفان: توصیه‌هایی از بزرگ‌ترین فیلسوفان غربی برای حل معضلات جدید

عکس جلد کتاب بر فراز با فیلسوفان: توصیه‌هایی از بزرگ‌ترین فیلسوفان غربی برای حل معضلات جدید
قیمت:
29500 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بر فراز با فیلسوفان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بر فراز با فیلسوفان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بر فراز با فیلسوفان: توصیه‌هایی از بزرگ‌ترین فیلسوفان غربی برای حل معضلات جدید

چگونه نیچه می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی یکنواخت و کسل کننده‌ای نداشته باشید؟ راهکار کانت برای موفقیت در روابط عاشقانه چیست؟ ماری رابرت در کتاب بر فراز با فیلسوفان، اندرزهایی از برترین فلاسفه برای حل معضلات مدرن ارائه می‌دهد.

درباره کتاب بر فراز با فیلسوفان:

تصور کنید به سمیناری دعوت شده‌اید که در آن قرار است ارسطو، اپیکور، افلاطون، اسپینوزا، نیچه و... سخنرانی کنند. اگر چنین باشد، انتظار دارید که چه سخنانی از این فیلسوفان بزرگ بشنوید؟ یا به عبارتی دیگر، دوست دارید حکمت و فرزانگی آنان، در حل چه معضلاتی به شما یاری کند؟

کتاب بر فراز با فیلسوفان (When You Kant Figure It Out, Ask a Philosopher) درباره‌ی دوازده فیلسوف بزرگی است که در دشوارترین شرایط زندگی، به ما در بهبود معضلات کمک می‌کنند. ماری رابرت (Marie Robert) در 12 فصل، استادانه و قابل‌فهم، از اپیکور راهکارهایی را بیان می‌کند تا از دغدغه‌ی فضای مجازی رها شویم؛ از زبان ارسطو شیوه‌هایی برای افزایش اعتماد به نفس به ما می‌آموزد و به همین منوال آراء فلاسفه‌ی برتر غربی را برای مواجهه با مشکلات مدرن مطرح می‌کند.

کتاب حاضر اگرچه با موضوعات فلسفی سروکار دارد اما اثری مفرح، آموزنده و همه فهم است که با زبانی ساده به نگارش درآمده؛ به همین دلیل است که هر مخاطبی می‌تواند به نسبت ظرفیت و علاقه‌ی خود بهره‌های فراوانی از آن بگیرد. کتاب ماری رابرت گواهی بر این موضوع است که در بسیاری از مسائل روزمره می‌توانیم از حکمت و اندرز فیلسوفان استفاده کنیم.

کتاب بر فراز با فیلسوفان برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که مشتاق تغییر زندگی خود به یاری حکمت و فلسفه‌اند می‌توانند مطالب بسیاری از این اثر فرا بگیرند.

جملات برگزیده کتاب بر فراز با فیلسوفان:

- راست‌گویی سودمند است، زیرا حس اعتماد را میان مردم به‌وجود می‌آورد. اعتماد از بنیان‌های شادمانی یک جامعه است.
- به ‌جای تلاش برای تطبیق خود با اصول اخلاقیِ فردی دیگر، بهتر است اصول اخلاقی خود را بنا کنید و به ندای درون خود گوش فرادهید.
- عشق همان چیزی است که هنگام یافتن نیمۀ گمشده‌تان احساس می‌کنید. انسانی که شما را کامل کند و موجب آرامشتان شود.
- تمایلات شما جزئی از طبیعت انسانی‌تان است. تمایلات یادآورِ همان نیروی شگفت‌انگیز درون شماست که وادارتان می‌کند صبح از خواب برخیزید.
- حکمت فقط مختص فلاسفه نیست. با حذف عوامل استرس‌زا و غم‌افزا از زندگی، می‌توانید در زندگی روزمره‌تان حکیم و ذهن‌آگاه باشید.

در بخشی از کتاب بر فراز با فیلسوفان می‌خوانیم:

شما از آن دسته آدم‌هایی هستید که هرگز سرِ وقت نمی‌رسید. یا خیلی زود یا خیلی دیر. نمی‌گذارید زمان کنترلتان کند، بلکه شما بر آن کنترل دارید. متوجه نمی‌شوید که چرا مردم از گذشت زمان و نزدیک شدن به سالمندی این‌قدر واهمه دارند. از پیر شدن نمی‌ترسید، زیرا خیال می‌کنید که روی سالمندی هم کنترل کاملی خواهید داشت. فقط از برنامۀ زمانی خودتان پیروی می‌کنید. تصمیم دارید تا آخر عمر به‌سیاق پانزده‌سالگی کتانی بپوشید. هر سال که می‌گذرد سرخوش‌تر از سال قبل می‌شوید.

بنابراین در سفر اخیرتان هنگامی که وارد پذیرش هتل شدید و به‌صورت تصادفی در محلی که برای تاریخ روز مشخص شده بود، اسمتان را نوشتید، زیاد ناراحت نشدید زیرا فقط اشتباهی کوچک بود. ذهنتان مشغول انجام هزاران مشغلۀ دیگر بود. هفتۀ بعد به تماشای یک فیلم خارجی فوق‌العاده رفتید، اما چیزی از آن نفهمیدید چون نتوانستید زیرنویس آن را بخوانید. مسئله‌ای که به‌دلیل ناخوانا بودن فونت زیرنویس رخ داد و البته چندان اهمیتی نداشت.

چند روز بعد غریبه‌ای را دیدید که از آن‌طرف خیابان به‌سمت شما دست تکان می‌دهد. ابتدا فکر کردید دیوانه است، اما بعد متوجه شدید که او یکی از دوستان شما بوده است. با خود فکر می‌کنید که شاید بهتر باشد به سراغ پزشک بروید. نگران نیستید و فقط اندکی احساس سردرگمی دارید که چرا درگیر این مشکلات شده‌اید. شاید استرس و فشار کاری به سراغتان آمده است. به خود یادآوری می‌کنید که آخر هفته را به استراحت بپردازید، اما سرتان شلوغ‌تر از آن است که به خواسته‌تان برسید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
اسپینوزا به آیکیا می‌رود
ارسطو علیه بی‌تجربگی
نیچه: دست‌به‌کار شو!
پیگیری اخبار در باغ اپیکور، ممنوع!
قرار ملاقات با افلاطون
این نیز، با پاسکال، بگذرد
لویناس قبل از زاناکس
سفر به آن دنیا با هایدگر
فنجانی قهوه با کانت
برگسون کار جدیدی راه می‌اندازد
ویتگنشتاین، خانوادۀ نامزدتان و شما
«میل» یون‌هابار سپاس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بر فراز با فیلسوفان: توصیه‌هایی از بزرگ‌ترین فیلسوفان غربی برای حل معضلات جدید
نویسنده
مترجممهدی نمازیان
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-461-413-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
29500 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بر فراز با فیلسوفان

رضا صادقی
۱۴۰۲/۱۱/۸
با سلام کی میدونه فلسفه عملی چیه؟ همون فلسفه‌ای که میشه در زندگی در هر شرایطی به کار گرفت این کتاب همان کتابیه که فلسفه عملی رو به ما یاد میده من خوندم عالی بود، بسیار تاثیرگذار در زندگیم با تشکر از کتابراه و همراهان گرامی
طیبه قاسمی
۱۴۰۰/۷/۲۴
خوندم خیلی کاربردی و خوب بود ممنون
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب بر فراز با فیلسوفان

برای دریافت کتاب بر فراز با فیلسوفان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.