معرفی و دانلود کتاب اعتماد به نفس کودکان: راهبردهای فرزندپروری کاربردی و موثر

عکس جلد کتاب اعتماد به نفس کودکان: راهبردهای فرزندپروری کاربردی و موثر
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتماد به نفس کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتماد به نفس کودکان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتماد به نفس کودکان: راهبردهای فرزندپروری کاربردی و موثر

چگونگی تربیت فرزندانی با اعتمادبه‌نفس بالا، چالش بزرگ تمام والدین است. ایلین کندی مور در کتاب اعتماد به نفس کودکان، والدین را در خصوص این امر خطیر راهنمایی می‌کند. او رفتارهایی را که به کمبود اعتمادبه‌نفس کودکان منجر می‌شود، شرح می‌دهد و با ذکر توصیه‌هایی کاربردی، نقش پررنگی در تقویت مهارت‌های اجتماعی آن‌ها ایفا می‌کند. به پدر و مادرها توصیه می‌شود با مطالعه‌ی این کتاب، اولین قدم را در مسیر پرورش فرزندانی سالم بردارند.

درباره‌ی کتاب اعتماد به نفس کودکان

کمبود اعتمادبه‌نفس در کودکان می‌تواند منجربه نگرانی و آشفتگی آن‌ها شود. در صورتی که چنین شرایطی بهبود پیدا نکند، فرد در بزرگسالی هم با مشکل مواجه می‌شود. درنتیجه، بهتر است والدین با افزایش آگاهی خود از بروز این معضل جلوگیری کنند. کتاب اعتمادبه‌نفس کودکان (Kid Confidence)، نوشته‌ی ایلین کندی مور (Eileen Kennedy-Moore)، راهنمایی است که به پدر و مادرها در خصوص پرورش فرزندانی توانمند، یاری می‌رساند.

یکی از مسائل آزاردهنده برای کودکانی که اعتمادبه‌نفس پایینی دارند، نارضایتی همیشگی آن‌ها از عملکرد، کیفیت ارتباطات و میزان شایستگی آن‌هاست. این مشکل بنیادین، تمام زندگی کودک را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و قدم برداشتن به سوی هدف را برای او به پروژه‌ای سخت و غیرممکن تبدیل می‌کند. بدون شک هر پدر و مادری با شنیدن باورهای منفی فرزند خود، غمگین می‌شوند و به‌دنبال راه چاره می‌گردند، اما چگونه می‌توانند از درستی عملکرد خود اطمینان حاصل کنند؟ جواب این سؤال، در کتاب پیش‌رو نهفته است.

در سنین پایین، والدین می‌توانند نقش پررنگی در تقویت اعتمادبه‌نفس فرزندان ایفا کنند. در نتیجه پدر و مادرها باید به‌محض مشاهده‌ی رفتارهایی که از عدم ایمان و آگاهی کودک نسبت‌ به ارزش‌هایش ناشی می‌شود، او را به انجام کارهای کوچک تشویق کرده و چگونگی نادیده گرفتن انتظارات بی‌جای دیگران را به او آموزش دهند. در این مسیر، کتاب اعتمادبه‌نفس کودکان می‌تواند مؤثر واقع شود. نویسنده در این کتاب به والدین توضیح می‌دهد که چگونه مهارت‌های حفظ آرامش در برخورد با مشکلات، برقراری روابط دوستانه، چالش‌های تصمیم‌گیری، حضور در اجتماع و گفت‌وگو کردن را به فرزندان خود بیاموزند.

تحقیقات ثابت کرده که کاهش عزت‌نفس، حدودا از سن هشت‌سالگی آغاز می‌شود و تا سال‌های اولیه‌ی نوجوانی ادامه پیدا می‌کند. نویسنده در این کتاب شرح می‌دهد که چگونه کودکان، فرار از موقعیت‌ها یا کارهایی که آنان را مضطرب می‌کند، توجیه می‌کنند و این توجیهات معمولاً چه چیزهایی را شامل می‌شود. یکی از رایج‌ترین آن‌ها، عدم آمادگی لازم است. در این‌جا نوبت به والدین می‌رسد که به فرزند خود اطمینان دهند که تحت هر شرایطی از پس کارها برمی‌آید و جای نگرانی نیست. تنها در چنین موقعیتی است که کودک یاد می‌گیرد به خود و مهارت‌هایش ایمان داشته باشد و با اطمینان به سمت اهدافش حرکت کند.

توصیه‌های ایلین کندی مور در این کتاب، حاصل پژوهش‌های معتبر، تحقیقات علمی و تجربیات زیسته‌ی اوست. در نتیجه علاوه‌ بر سلامت روحی کودک، به والدین هم در تقویت مهارت‌های فرزندپروری کمک می‌کند. از آن‌جا که والدین، اولین و کلیدی‌ترین یاری‌رسانان کودک هستند، توصیه می‌شود که کمبود اعتمادبه‌نفس را جدی بگیرند و با به‌کارگیری پیشنهادات نویسنده، فرزندانی سالم و موفق پرورش دهند. کتاب اعتمادبه‌نفس کودکان به‌همت انتشارات فصل اندیشه و با ترجمه‌ی مهدی حسنی منتشر شده.

نکوداشت‌های‌ کتاب اعتماد به نفس کودکان

  • این کتاب، نقشه‌ای هوشمندانه و واقع‌بینانه برای القای عزت نفس واقعی به کودکان است. (نقد کتاب Kirkus)

  • ایلین کندی مور با استفاده از روش فوق‌العاده‌ی خود، به خواننده اعتمادبه‌نفس می‌دهد تا با تمامی چالش‌های فرزندپروری مقابله کند. (دایان دبرونر، جانشین سردبیر مجله‌ی Parents)

  • ایلین کندی مور به والدین کمک می‌کند تا مهارت‌های فرزندشان را در خصوص مسائل مهمی مثل دوستی، تصمیم‌گیری و توانایی مدیریت فرازونشیب‌ها تقویت کنند. (مگ سلیگ، روان‌شناس و نویسنده)

کتاب اعتماد به نفس کودکان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمام والدین، معلمان و افرادی که با کودکان در ارتباط‌اند، توصیه می‌شود.

یا ایلین کندی مور بیشتر آشنا شویم

ایلین کندی مور، نویسنده و روان‌شناس بالینی است. کتاب‌های او به بررسی روابط والدین و فرزندان و احساسات کودکان از منظر روان‌شناسی اختصاص دارد. این نویسنده‌ی آمریکایی مقالاتی برای مجلات تخصصی این حوزه می‌نویسد و از نویسندگان پرکار وب‌سایت «PsychologyToday.com» است. ایلین کندی مور، شخصیت محبوبی خلق کرده که با نام «Friendtastic» شناخته شده و ابرقهرمانی است که درباره‌ی دوستی به کودکان آموزش می‌دهد.

کتاب «قوانین نانوشته‌ی دوستی» و «بروز احساسات»، نمونه‌هایی از بهترین کتاب‌های ایلین کندی مور هستند.

در بخشی از کتاب اعتماد به نفس کودکان می‌خوانیم

با گفتن «تو احساس می‌کنی!» به‌جای «من درک می‌کنم!» تأکید را بر روی فرزندتان حفظ کنید. اگر حدس نمی‌زنید که احساس دقیقاً درست است، اشکالی ندارد، فرزندتان شما را تصحیح خواهد کرد. درهرصورت، شما و فرزندتان در حال کار مهم تعبیه احساسات در کلمات و برقراری ارتباط با آن‌ها هستید.

معمولاً احساس راحتی بیشتری نسبت به تصدیق این احساسات مثبت می‌بینیم: «تو درباره این سفر بسیار هیجان‌زده هستی!»، «تو واقعاً کلوچه شکلاتی دوست داری!» تأیید و تصدیق احساسات منفی سخت‌تر است.

هنگامی که کودکان ما احساسات منفی را تجربه می‌کنند، غریزه ما مستقیماً به دنبال یک راه‌حل می‌رود و یا سعی می‌کنیم بچه‌هایمان را از ناراحتی دربیاوریم: «نترس!»، «نگران نباش، درست می‌شه!» یا «غر نزن، مسئله مهمی نیست!» برای دور نگه داشتن بچه‌ها (و خودمان) از رنج، بلافاصله می‌خواهیم منفی‌های گذشته را درست کنیم. متأسفانه، این کار به طور کلی باعث می‌شود بچه‌ها بیشتر و بلندتر غرولند کنند.

فرض کنید فرزند شما می‌گوید: «من چنین بازنده‌ای هستم! من نمی‌توانم هیچ کاری را درست انجام دهم! هرگز هیچ اتفاق خوبی برای من نمی‌افتد!» بدیهی است، شما نمی‌خواهید با این اظهارات موافق باشید، اما مخالفت فوری با این اظهارات تنها باعث می‌شود فرزند شما بیش از پیش بر اظهارات خود پافشاری کند. استدلالات منطقی و خیرخواهانه شما می‌تواند باعث شود کودک شما احساس کند شما گوش نمی‌کنید.

برای جلوگیری از وقوع این نبرد بدون برنده، به احساسات ورای این شکایات و غرولندها توجه و سعی کنید آن‌ها را به یک موقعیت خاص یا یک زمان خاص متصل کنید.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
بخش 1: مقدمه
فصل 1: چرا گفتن «تو فوق‌العاده هستی» به بچه‌هایمان موجب شکل‌گیری اعتماد به ‌نفس واقعی نمی‌شود و چه می‌کند
فصل 2: اعتماد به ‌نفس کودکان با بیشتر شدن سن چگونه تغییر می‌کند
بخش 2: ارتباط
فصل 3: «چرا همیشه سرم داد می‌زنید؟»
فصل 4: «او را بیشتر دوست دارید!»
فصل 5: «هیچ‌کس مرا دوست ندارد!»
بخش 3: شایستگی
فصل 6: «نمی‌توانم آن را انجام دهم! رهایش می‌کنم!»
فصل 7: «به اندازه کافی خوب نیست!»
بخش 4: انتخاب
فصل 8: «نمی‌توانم تصمیم بگیرم!»
فصل 9: «من با این‌ جور نیستم!»
بخش 5: تصویر بزرگ‌تر
فصل 10: مقابله با گردن‌کلفتی، تحقیر کردن، اذیت کردن و دیگر فرومایگی‌ها
فصل 11: اعتماد به ‌نفس واقعی و دلخوشی‌های یک نفس آرام

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتماد به نفس کودکان: راهبردهای فرزندپروری کاربردی و موثر
نویسنده
مترجممهدی حسنی
ناشر چاپیانتشارات فصل اندیشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات280
زبانفارسی
شابک978-622-95878-4-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتماد به نفس کودکان

زهره‌پهلوانی
۱۴۰۳/۱/۲۳
کتاب خیلی خوبیه. به زبان ساده اعتماد به نفس را به خوبی بررسی کرده.
فرزاد مجیدیان
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
کتاب اصلا ترجمه خوبی نداشت فکر کنم توسط گوگل ترنسلیت ترجمه کرده است
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اعتماد به نفس کودکان

برای دریافت کتاب اعتماد به نفس کودکان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.