معرفی و دانلود کتاب پول حرف اول را می‌زند: راهنمایی‌های اولیه آموزش سرمایه‌گذاری به کودکان

عکس جلد کتاب پول حرف اول را می‌زند: راهنمایی‌های اولیه آموزش سرمایه‌گذاری به کودکان
قیمت:
۲۹۰۰۰ 14500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پول حرف اول را می‌زند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پول حرف اول را می‌زند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پول حرف اول را می‌زند: راهنمایی‌های اولیه آموزش سرمایه‌گذاری به کودکان

کتاب پول حرف اول را می‌زند نوشته‌ی جوان روهان، با زبانی ساده مباحث مالی را به کودکان آموزش می‌دهد و آن‌ها را با مفاهیم این حوزه آشنا می‌کند. چگونگی مدیریت پول، سرمایه‌گذاری و رشد نقدینگی، شماری از مباحثی‌ هستند که از طریق مکالمات میان دو کودک شرح داده می‌شوند. دستاورد این کتاب گفت‌وگو‌محور، آشنایی با بازارهای مالی و مفاهیم اقتصادی است.

درباره‌ی کتاب پول حرف اول را می‌زند

اکثر والدین نمی‌دانند که بهترین زمان برای طرح مباحث مالی با کودکان، چه سن یا موقعیتی است. به همین خاطر، علاوه‌بر نظام آموزشی، در خانواده نیز اغلب کمتر به این موضوع پرداخته می‌شود. کتاب پول حرف اول را می‌زند (Money Talks)، به قلم جوان روهان (Juwan Rohan)، راهنمایی است که آموزش‌های لازم را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهد.

می‌توان پیش‌بینی کرد کودکانی که با این مباحث غریبه‌اند، در اولین مواجهه با پول نمی‌توانند تصمیم بگیرند که کدام خوراکی را بخرند و آن را کجا خرج کنند و این دقیقاً همان چیزی است که نویسنده درباره‌ی آن صحبت می‌کند. او با زبانی ساده و جذاب توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان هزینه‌ها را مدیریت کرد و پولی هم برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری کنار گذاشت.

توصیه‌های کلیشه‌ای، وقتی که کودک دیگر به خرج کردن بدون حساب‌و‌کتاب عادت کرده، بی‌فایده است. به همین خاطر است که صحبت درباره‌ی پول و تجارت باید از سنین پایین‌ آغاز شود. حتی شاید بهتر باشد به جای بزرگ‌ترها، کودکان از کسی در سن و موقعیت نزدیک به خودشان مباحث مالی را یاد بگیرند. همه‌ی جریان کتاب پیش‌رو، در خلال مکالمات میان دو دوست شکل می‌گیرد. یکی از آن‌ها با قوانین و سازوکار ابتدایی بازارهای مالی آشناست و دیگری کاملاً نقطه‌ی مقابل او قرار دارد. ازاین‌رو، مکالمه به سمت آموزش مسائل اقتصادی کشیده می‌شود و خوانندگان کتاب را هم با خود همراه می‌کند.

سواد مالی هرگز در نظام آموزشی جایی نداشته؛ برای همین است که مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند دستاورد فوق‌العاده‌ای برای کودکان داشته باشد. هدف نویسنده از نگارش کتاب پول حرف اول را می‌زند، برانگیختن حس کنجکاوی کودکان نسبت به درک پول و معاملات مرتبط با آن است. این کتاب کودکان را مشتاق می‌کند که اطلاعات بیشتری درباره‌ی مباحث مالی، اقتصادی و تجارت کسب کنند. نویسنده خطاب به کودکان می‌گوید که دیگر احتیاجی نیست از بزرگ‌ترها برای خرید چیزی خواهش کنید. چراکه با یادگیری مباحث مالی می‌توانید درآمد داشته باشید و آن را هر جور که علاقه دارید خرج کنید.

جوان روهان کتاب را از مباحث ابتدایی، مثل این‌که اساساً پول چیست، آغاز می‌کند. در ادامه، توضیح می‌دهد که چرا باید سرمایه‌گذاری کرد و این‌کار چگونه انجام می‌شود. از بازارهای مالی صحبت می‌کند و نکاتی را درباره‌ی تجارت یاد می‌دهد. بنابراین خواننده‌ی جوان کتاب، آمادگی ورود به بازار کار و فرازونشیب‌های اقتصادی را پیدا کرده و می‌تواند در این خصوص هوشمندانه عمل کند. این کتاب با ترجمه‌ی پروین فغفوری آذر توسط انتشارات فصل اندیشه منتشر شده است.

در نکوداشت کتاب پول حرف اول را می‌زند

  • آنچه که من در مورد این کتاب دوست دارم، ساختار مکالمات میان دو دوست است. این‌که بچه‌ها می‌توانند از طریق گفت‌وگوی آزادانه ارتباط برقرار کنند و همزمان با مفاهیم کلیدی عرصه‌های پول، علاقه، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی آشنا شوند. جوان روهان کار بزرگی انجام داده و ضمن حفظ تازگی و جذابیت بحث، به آموزش درس‌های مهم مالی پرداخته است. (دیلین ردلینگ، نویسنده)

کتاب پول حرف اول را می‌زند برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب پول حرف اول را می‌زند به تمام کودکان 7 تا 12‌ساله که با مباحث مالی آشنایی ندارند، توصیه می‌شود.

با جوان روهان بیشتر آشنا شویم

جوان روهان، کارآفرین و فارغ‌التحصیل رشته‌ی روان‌شناسی و زبان اسپانیایی است. او که همیشه در آرزوی دستیابی به ثروتی بود که برای نسل‌های بعدی به جا بماند، وارد بازار سهام شد و اکنون پایه‌گذار چندین کسب‌وکار موفق است. فقدان آموزش‌‌های لازم در زمینه‌ی سواد مالی، دغدغه‌ی همیشگی این نویسنده بود. به همین‌خاطر تصمیم گرفت با آگاهی‌رسانی، آینده‌ی بهتری را برای مردم رقم بزند. کتاب «راهنمای دفتر اسناد رسمی» (The Notary Guide) اثر دیگری از جوان روهان است.

در بخشی از کتاب پول حرف اول را می‌زند می‌خوانیم

دارینگ داریوس می‌گوید: «برای من خیلی بهتره که پولم رو همچنان در بازار نگه دارم، چون سرمایه‌گذاری‌هام طی 15 سال گذشته از رونق چشمگیری برخوردار شده! اما تو خودت رو در 25سالگی تصور کن که با قبوض ماشین و بدهی‌های کارت اعتباری سروکله می‌زنی و میزان بدهکاری‌هات خیلی بیشتر از دارایی‌هاته. دلت می‌خواد سرمایه‌گذاری کنی، اما نمی‌تونی. چون همه‌ی درآمدت صرف بدهکاری‌هات می‌شه. در موقعیت دشواری قرار داری، چون می‌دونی وقتی بازار سقوط می‌کنه، ارزش سهام کاهش پیدا می‌کنه و سرمایه‌ها هم قیمت پایین‌تری دارند. زیرا قانون شماره‌ی 1 برای سرمایه‌گذاری اینه: خرید با قیمت پایین، فروش با قیمت بالا.»

کش کودی می‌گوید: «من حتماً باید مثل اون مثالی که برام زدی عمل می‌کردم.»

دارینگ داریوس می‌گوید: «حالا مثال دیوید چریتون رو در نظر بگیریم. دیوید یه استاد علوم رایانه است که از پول خودش بسیار هوشمندانه استفاده کرده. اون به فناوری اعتقاد داشت و تصمیم گرفت قبل از تبدیل‌ شدن به اونچه امروز شده، روی فناوری اطلاعات و رایانه سرمایه‌گذاری کنه. خیلی زود دست به کار شد! اولین معامله‌ی بزرگش سرمایه‌گذاری در سان مایکروسیستمز بود. یک شرکت نوپا که به قیمت 220 میلیون دلار به سیسکو فروخته شد. بعد از مدت کوتاهی، دیوید به یک سرمایه‌گذار فرشته در گوگل تبدیل شد! بله... گوگل...»

کش کودی می‌گوید: «اوه. کاش من هم گوگل رو پیدا می‌کردم. سرمایه‌گذاریش امروزه اندازه‌ی یه دنیا ارزش داره.»

فهرست مطالب کتاب

نکاتی برای والدین
مقدمه
فصل 1: پول چیست؟
فصل 2: سرمایه‌گذاری چیست؟
فصل 3: اهمیت زمان سرمایه‌گذاری
فصل 4: بودجه
فصل 5: زمان‌بندی بازار
فصل 6: تجارت چیست؟
درباره‌ نویسنده
فعالیت: راه‌اندازی کسب‌وکار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پول حرف اول را می‌زند: راهنمایی‌های اولیه آموزش سرمایه‌گذاری به کودکان
نویسنده
مترجمپروین فغفوری آذر
ناشر چاپیانتشارات فصل اندیشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات86
زبانفارسی
شابک978-622-94576-2-7
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ 14500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پول حرف اول را می‌زند

عالیه لطفی
۱۴۰۲/۴/۳
مطلب جامعی بود ولی من فک کردم قصه ش مناسب بچه‌هاست ولی صفحاتش زیاد بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب پول حرف اول را می‌زند

برای دریافت کتاب پول حرف اول را می‌زند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.