معرفی و دانلود کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند

عکس جلد کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند
قیمت:
75000 تومان - 7.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند

جوانا فابر و جولی کینگ در کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند، به شرح نکات و مفاهیم طلایی پرداخته‌اند که توجه بدان‌ها باعث می‌شود تا در شرایط گوناگون با فرزندانتان، رفتاری دوستانه و صحیح داشته باشید و تشویق کردن و درک احساسات کودکانه‌شان را جایگزین تنبیه و پرخاشگری کنید. مطالعه‌ی این اثر پرفروش بی‌اغراق برای والدین و مراقبان کودک ضروری است.

درباره‌ی کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند:

کتاب حاضر چالش‌ها و مشکلاتی را که والدین و افرادی دیگر با کودکان دارند، مورد بررسی قرار داده و راهکارهایی علمی و کاربردی برای رفع آن‌ها نیز ارائه می‌دهد؛ چالش‌هایی از قبیل کودکی که دندان‌هایش را مسواک نمی‌زند، غذایش را به موقع نمی‌خورد، روی صندلی ماشین جیغ می‌زند، در خیابان و سوپرمارکت داد و بیداد راه می‌اندازد، کتاب‌ها را از قفسه کتابخانه به بیرون می‌ریزد و کارهای زیاد دیگری که گاهی خسته و درمانده‌تان می‌کنند. لازم به ذکر است که در یکی از فصول کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند (How To Talk So Little Kids Will Listen) به احتیاجات و درخواست‌های کودکان اوتیسم و مبتلا به پردازش حسی نیز پرداخته شده است.

همچنین این کتاب راهنمایی ضروری برای والدین و مراقبان کودک است که به آن‌ها یاد می‌دهد با کودکان دو ساله بازیگوش، سه ساله پرخاشگر، چهار ساله نامهربان، پنج ساله بی‌پروا، شش ساله خودخواه و هفت ساله خود، رفتاری مسالمت‌آمیز و صحیح داشته باشند. علاوه‌براین به خردسالان و کودکان نیز این فرصت را می‌بخشد تا همواره متکی به خود باشند و با والدین، معلمان، مراقبان، خواهر و برادر و همسالان خود نیز همکاری کنند و ارتباطی درست داشته باشند.

هدف اصلی کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند، این است که زبان کودکان را یاد بگیریم و شیوه‌های نادرست گذشته را فراموش کنیم تا بتوانیم ارتباطی دوستانه با آن‌ها داشته باشیم. با به کارگیری راهکارهای این کتاب می‌توانید شیوه‌های تعامل با دیگران را به فرزندانتان آموزش دهید تا آن‌ها بتوانند تا آخر عمر با دوستان، همکاران، والدین، همسران و حتی فرزندان خود نیز ارتباطی اصولی و به دور از اختلاف داشته باشند.

نکوداشت‌های کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند:

- هرگز برای اینکه خواسته‌ها و احساسات کودکان را بپذیریم و آن‌ها را درک کنیم دیر نیست! فابر و کینگ همانند دوستانی دانا به شما در این زمینه نیز کمک می‌کنند؛ در واقع آن‌ها به همان اندازه که با فرزندان همدلی می‌کنند، با والدین نیز ارتباط برقرار می‌کنند و راه‌حلی برای مشکلات میان والدین و فرزند نیز ارائه می‌دهند. (لارنس جی. کوهن)

- این کتاب بسیار مفید و کاربردی است. هر پدر و مادری باید کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند را مطالعه کنند و مهارت‌ها آن را به کار بگیرند. (جان گاتمن)

- کتابی ضروری برای والدین و هر فردی که با کودک سروکار دارد! (Work and Family Life)

کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب برای والدین و افرادی که با کودکان 2 تا 7 ساله سروکار دارند و می‌خواهند فرزندان بهتری تربیت کنند، نیز مناسب است.

با نویسندگان کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند بیشتر آشنا شویم:

جوانا فابر (Joanna Faber) متخصص در زمینه‌ی فرزندپروری است که به وسیله تجربیات خود به عنوان یک مادر و مدرس، کارگاه‌ها و سخنرانی‌های آموزشی زیادی برگزار کرده و یکی از کتاب‌های تأثیرگذار وی با عنوان «چگونه صحبت کنیم تا بچه‌ها بتوانند یاد بگیرند» برنده جایزه شده است.

جولی کینگ (Julie King) از سال 1995 تا به الان مشغول آموزش به والدین بوده است و علاوه بر مشاوره با پدر و مادر و زوج‌ها، کارگاه‌های زیادی در مدرسه، انجمن‌های غیرانتفاعی و ... نیز برگزار می‌کند.

در بخشی از کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند می‌خوانیم:

حرف زدن درباره احساسات دیگر کافی است. خیلی دوست‌داشتنی است که بدانیم اعتماد به نفس و شناخت از خود را در فرزندان‌مان تقویت کرده‌ایم، ولی آیا همه این کارها دست آخر ما را به مقصود می‌رساند؟ نه به طور کامل. ما باید از فرزندان‌مان بخواهیم که کارهایی را انجام دهند به حمام برود، داندان‌هایش را مسواک بزند، آرام بنشیند تا بتوانیم کفشش را پایش کنیم. روی صندلی ماشین بنشیند... همه این کارها را باید همین... حالا انجام دهد، وگرنه خیلی دیر می‌شود. چون باید بگوییم: «برو به تختخوابت لطفاً!»

گاهی اوقات هم مطلب بااهمیت این است که کارهایی را انجام ندهند. خواهرش را کتک نزند؛ از ریخت و پاش غذا خودداری کند، کفش‌هایش را که همین الان پایش کرده‌اید، در نیاورد؛ چنگال را در پریز برق فرو نکند؛ آبنبات چوبی را که زمین افتاده است نخورد؛ حیوان‌آزاری نکند، از یخچال بالا نرود آن‌ها قفسه‌اند نه پله. یادآوری‌های بی‌پایان، نق زدن‌های بی‌شمار، گول زدن‌های زیاد، خواهش کردن‌های فراوان. این‌ها واقعیت‌های پدر و مادری کردن و تربیت فرزند است.

کارهایی را که فرزندان‌مان باید انجام دهند، به آن‌ها می‌گوییم. از سر صبح تا آخر شب. این‌ها هم واقعیت بچه بودن است. و این‌که آن‌ها هم باید به حرف‌های ما گوش کنند، چون ما سرپرست آن‌ها هستیم و سعی و کوشش خود را به کار می‌بندیم تا آن‌چه برای‌شان مناسب است انجام دهیم و آن‌ها را از خطر به قتل رساندن یکدیگر و یا دست‌کم از داشتن دندان‌های پوسیده‌ی متعفن، بدغذایی و فرسودگی محافظت کنیم.

مشکل این‌جاست که کسی دوست ندارد به او امر و نهی کنند. یکی از والدین در گروه این مسئله را به صورت مختصر این‌گونه بیان کرد: «اگر بخواهم کاری را انجام دهم، به مجرد این‌که شخص دیگری به من بگوید این کار را بکن، دیگر تمایل به انجام دادن آن نخواهم داشت.»

چند روز پیش وقتی متوجه تعدادی کتاب در کتابخانه محلی شدم که یادداشتی هم به پشت آن‌ها چسبانده بودند، این پدیده‌ی مقاومت‌ناپذیر را که نمی‌توان تحمل کرد، تجربه کردم. روی یادداشت نوشته شده بود: «به این کتاب‌ها دست نزنید.» حدس زدم این کار حتماً باید دلیلی منطقی داشته باشد. بدون تردید هنوز کتاب‌ها وارد سیستم کتابخانه نشده بودند. با وجود این، وسوسه دست بردار نبود. به طرف آن‌ها رفتم، انگشتم را به طرف‌شان بردم و کتاب‌ها را لمس کردم. جرقه‌ای شبیه به شادی کودکانه وجودم را در بر گرفت. «ها‌ها‌ها، خیلی باحال بود!»

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
همه چیز چگونه آغاز شد
یادداشت نویسندگان
بخش اول: (جعبه ابزار حیاتی)
فصل اول: ابزارهایی برای کنار آمدن با احساسات/ این همه های‌هوی به خاطر احساسات برای چیست؟
فصل دوم: ابزارهایی برای همکاری با احساسات/ عذرخواهی کردن بدون این‌که منظور واقعی ما باشد
فصل سوم: ابزارهایی برای حل اختلاف/ دوری از نبرد در جبهه‌ای به نام خانه
فصل چهارم: ابزارهایی برای تحسین و تمجید/ همه قدم‌ها برابر نیستند
فصل پنجم: ابزارهایی برای کودکان متفاوت/ این ابزار درباره کودک من کاربرد دارد؟
فصل پنج و یک چهارم: اصول مقدماتی: بدون این راهکارها نمی‌توانید از شرایط سخت عبور کنید
بخش دوم: (ابزارها و راه حل‌های عملی)
فصل اول: جنگ بر سر میز غذا
فصل دوم: جنون بامدادی
فصل سوم: رقابت میان خواهر و برادر بچه‌ را پس بفرستید!
فصل چهارم: خرید کردن با بچه‌ها _ آشوب در بازار
فصل پنجم: دروغ‌گویی _ بچه‌ها و تفسیر خلاقانه از واقعیت
فصل ششم: پدر و مادرها هم احساسات دارند
فصل هفتم: سخن‌چینی
فصل هشتم: نظافت کردن _ کثیف‌ترین کلمه
فصل نهم: ترس از عملیات پزشکی
فصل دهم: بچه‌های خجالتی _ ترس از دورهمی‌های دوستانه
فصل یازدهم: فراریان کوچک _ بچه‌هایی که در محوطه‌ی پارکینگ و سایر محل‌های عمومی این سو و آن سو می‌دوند.
فصل دوازدهم: کتک‌کاری، نیشگون گرفتن، هل دادن، فشار دادن، مشت زدن _ من به‌ندرت به او دست می‌زنم!
فصل سیزدهم: خواب _ جام مقدس
فصل چهاردهم: وقتی پدر و مادرها عصبانی می‌شوند
فصل پانزدهم: عیب‌یابی _ وقتی ابزارها و روش‌ها کار نمی‌کنند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند
نویسنده،
مترجممحمدرضا حبیبی
ناشر چاپیانتشارات فصل اندیشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات499
زبانفارسی
شابک978-622-95878-9-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
75000 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند

سها مرادی
۱۴۰۲/۶/۱۷
این کتاب راهنمای خوب و عالی برای والدینه. و اینکه هر مطلبی رو در قالب مثال بیان کرده تا قابل فهم تر برای مخاطب باشه. خوندن این کتاب برای بالا بردن آگاهی برای کنترل کردن هیجانات و احساسات کودکان واقعا حائز اهمیته.
مهین رضازاده
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
قسمت پذیرش احساساتش عالی جواب میدهد
یاسمن صداقتی
۱۴۰۱/۹/۱۷
عالیه، کتاب خوبی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند

برای دریافت کتاب چگونه با خردسالان صحبت کنیم تا گوش دهند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.