معرفی و دانلود کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین

عکس جلد کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین
قیمت:
۲۹,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین

کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین اثری ارزشمند به قلم جواد شیرکرمی است که به بررسی نقش آموزش و پرورش در هدایت و مدیریت جوامع در دنیای پیچیده و پرچالش امروز می‌پردازد. این کتاب یکی از جامع‌ترین آثار منتشر شده در حوزه‌ی تعلیم و تربیت و تحولات آموزشی‌ست.

درباره کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین:

با وجود پیشرفت‌های گوناگونی که در عرصه‌های مختلف تعلیم و تربیت، از جمله جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفه پدید آمده، در بسیاری از زمینه‌های دیگر به آن بی‌توجهی شده است؛ از تکنولوژی‌های ارتباطی گرفته تا افزایش انحرافات فردی و اجتماعی و پیچیدگی‌های زندگی امروز که گریبان‌گیر همه‌ی ما شده است. این موضوعات باعث شده تا ما چاره‌ی دیگری جز پرداختن به مساله‌ی تربیت و مطالعه بر کیفیت تحقق آن نداشته باشیم.

علاوه بر این،‌ ما مدام با این مساله روبه‌رو هستیم که هنگام مواجهه با مولفه‌های مطلوب در فرهنگ دیگران، چگونه به جذب آن بپردازیم و از شرایط جدید برای ساخت آینده‌ای بهتر استفاده کنیم. جای شکی باقی نمی‌ماند که در چنین شرایطی، آموزش و پرورش نقشی اساسی و پررنگ پیدا خواهد کرد و بار هدایت جامعه به سمت مسیر درست، بر دوش آن خواهد بود.

کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین در سه بخش و به صورت مفصل به این دست مسائل می‌پردازد و نسبت آموزش و پرورش را با مدرنیسم، ارتباطات و جهانی‌سازی و چگونگی تعلیم در دنیای جدید بررسی می‌کند. کیفیت در نظام آموزشی، معضلات فرهنگی و آسیب‌های تربیتی از دیگر مسائل مهمی‌ست که جواد شیرکرمی در این کتاب غنی به آن پرداخته است.

کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین مناسب چه کسانی است؟

هر کسی که به شیوه‌ای در جایگاه تعلیم و تربیت قرار دارد، نباید از این اثر غافل شود. اگر می‌خواهید با اهمیت تعلیم و تربیت و تحولات آن در دنیای امروز آشنا شوید، مطالعه‌ی این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین می‌خوانیم:

امروزه پدیده‌ی جهانی‌شدن، یکپارچگی، تعمیم‌گرایی، سیستم باز و نظام آزاد جهانی، بین‌المللی شدن و نظم جدید جهانی با واژه‌های متفاوت اما به مفهوم یکسان، در فرهنگ‌های مکتوب و مدوّن درج شده و مورد بررسی و نقد و مباحثه‌ی نظریه‌سازان و نظریه‌پردازان جهانی قرار می‌گیرد. در این راستا، در نظام آموزش کشورها نیز مفاهیمی نظیر ارتباط آموزش و پرورش با نهادهای حرفه‌ای، ارائه‌ی به‌هنگام آموزش و پرورش و ایجاد برابری آموزشی، صرف‌نظر از نژاد، جنس، فرهنگ و قومیت به‌طور جدی مطرح است.

انسان در تمام طول تاریخ برای تحقق پیشرفت در عرصه‌های گوناگون اعم از مادی و معنوی همواره در تلاش بوده است. از سال‌های پس از جنگ‌های جهانی قرن بیستم، رفته‌رفته جریانی فلسفی- اجتماعی شکل گرفت که حوزه‌های مختلف هنر، ادبیات، علوم اجتماعی و تربیتی را دگرگون ساخت. در واقع، هدف این جریان انتقاد از مدرنیسم و بن‌بست‌های آن بود. امروزه در دوره‌ی پست‌مدرنیسم که یکی از بزرگترین مباحث در همه‌ی محافل علمی، رسمی و غیررسمی است به سر می‌بریم و شاهد شکل‌گیری انجمن‌های فراوانی هستیم که افراد دارای مشکلات یا دغدغه‌های مشترک را با هدف کسب راه‌حل‌های مطلوب برای مواجه با مسائل زیست‌محیطی، سیاسی، آموزشی و بحران‌های بین‌المللی به‌هم پیوند داده است.

همچنان که مطرح شد، از سال‌های پایانی جنگ جهانی دوم که همراه با رشد صنایع، ظهور فرهنگ‌های مختلف، ارتباطات و انقلاب در فرهنگ‌ها بوده است، در جهت تقلیل اختلافات جوامع، بسیاری از کشورها به اتحاد و همگرایی جهانی تمایل یافتند؛ اما در این میان گروهی از این کشورها به فکر رهبری این همگرایی بزرگ جهانی افتادند تا با تکیه بر توان نظامی و تبلیغاتی، نفوذ ایدئولوژیک بر کشورهای دیگر و اهداف خود را محقق نمایند. این عوامل به‌همراه گسترش ارتباطات جهانی که از پیامدهای گسترش پدیده‌های نوظهور تکنولوژیکی بود، موجب تشدید پدیده‌ای جدید به نام جهانی‌سازی (و یا دهکده‌ی جهانی) شده است. اما در این میان تکلیف چیست؟ آیا باید خود را بدون هیچ قید و شرطی به این تجمیع جهانی بسپاریم؟

فهرست مطالب کتاب

معرفی
بخش اول: مدرنیسم و پسامدرنیسم
مدرنیسم و آموزش و پرورش
پست‌مدرنیسم
اصول پست‌مدرنیسم
پست‌مدرنیسم و آموزش و پرورش
متفکران برجسته‌ی پست‌مدرن
ژان فرانسوا لیوتار (1998-1924م)
میشل فوکو (1984-1926م)
ژاک دریدا (1930م)
ابعاد فلسفی و اجتماعی پست‌مدرن
ماهیت فلسفی پست‌مدرنیسم
ماهیت سیاسی - اجتماعی پست‌مدرنیسم
دلالت‌های تربیتی پسامدرنیسم
خلاصه
نتیجه‌گیری
منابع
بخش دوم: ارتباطات و جهانی‌سازی
جهانی‌شدن و روابط انسانی
گستره‌ی جهانی‌شدن
ابزارهای ارتباطی
فضای مجازی اجتماعی
ارتباطات مجازی
اهمیت هدفمندی
شرایط و قواعد گروه مجازی
خلاصه
نتیجه‌گیری
منابع
تعامل آموزش و پرورش با جهانی‌سازی
جهانی‌سازی و آموزش و پرورش
مواجهه با جهانی‌شدن و تحولات
فرصت‌ها و تهدیدات دنیای فرامدرن برای آموزش و پرورش
اشتراک و مدیریت دانش در آموزش و پرورش
خلاصه
نتیجه‌گیری
منابع
بخش سوم: آموزش و پرورش در دنیای جدید
ویژگی‌های کلی فلسفه آموزش و پرورش اسلامی (چگونگی ارتباط آن با جهانی‌سازی)
ماهیت مسأله
فلسفه و آموزش و پرورش
دو بُعد آموزش و پرورش
فلسفه
ویژگی‌های فلسفه اسلامی آموزش و پرورش
الف) ذهن تشخیص‌دهنده (افتراقی)
ب) حوزه‌ی دانش
خلاصه
نتیجه‌گیری
منابع
تعلیم و تربیت در عصر جدید
فناوری آموزشی
اهمیت پژوهش‌محوری
ضرورت رابطه‌ی آموزش و صنعت
ضعف‌های فرهنگی تربیتی
عدم تلفیق مناسب مفاهیم
تحول در آموزش و پرورش
راه‌حل مشکلات
خلاصه
نتیجه‌گیری
منابع
معضلات فرهنگی و تربیتی نسل نو
تربیت نسل نو
آسیب‌های فرهنگی و تربیتی
راه‌کارهای مقابله
خلاصه
نتیجه‌گیری
منابع
چالش‌های آموزش و پرورش
مسائل مرتبط با آموزش و پرورش
باورها، بایدها و برنامه‌های آموزش و پرورش
خلاصه
نتیجه‌گیری
منابع
کیفیت در سازمان آموزشی
کیفیت و تعالی سازمان
خلاصه
جمع‌بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فصل اندیشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات194
زبانفارسی
شابک978-964-233-283-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین

برای دریافت کتاب تعلیم و تربیت در عصر فرانوین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.