معرفی و دانلود کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش: توانایی‌های واقعی فرزندانتان را پرورش دهید

برای دانلود قانونی کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش: توانایی‌های واقعی فرزندانتان را پرورش دهید

آیلین کندی مور و مارک اس. لاندول در کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش درباره‌ی چالش‌هایی صحبت می‌کنند که کودکان باهوش با آن‌ها مواجه‌اند. نویسندگان با ارائه‌ی راهکارهایی کارآمد سعی دارند والدین را در راستای پرورش فرزندانی توانمند و سرزنده راهنمایی کند. این اثر درخشان عنوان کتاب منتخب مادران (Mom's Choice Gold) را در زمینه‌ی فرزندپروری کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش

واقعیتی درباره‌ی کودکان باهوش وجود دارد که اغلب والدین از آن‌ بی‌خبرند؛ این کودکان با چالش‌های نسبتاً پیچیده‌تری دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ درنتیجه به راهنمایی‌های عمیق‌تری هم احتیاج دارند. کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش (Smart Parenting for Smart Kids)، نوشته‌ی آیلین کندی مور (Eileen Kennedy-Moore) و مارک اس. لاندول (Mark S. Lowenthal) است که قصد دارد والدین را در این خصوص آگاه کند.

کمال‌گرایی، ترس از انجام کارها، دشواری ارتباط گرفتن با سایر کودکان و عدم اعتمادبه‌نفس، شماری از مسائلی است که کودکان باهوش را دچار مشکل می‌کند. در این میان، برخورد پدر و مادر نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و می‌تواند باعث گمراهی بیشتر کودک شده یا او را به‌سمت‌وسوی بهتری هدایت کند.

کودکان باهوش معمولاً ظرفیت بیشتری برای خلاقیت، کنجکاوی و بروز احساسات دارند، اما به‌همان نسبت هم حساس‌تر و آسیب‌پذیرترند. آن‌ها برای انجام کارها دچار اضطراب می‌شوند و ممکن است به همین خاطر از بسیاری از اهداف‌شان دست بکشند؛ چراکه خود را به اندازه‌ی کافی شایسته و توانا نمی‌دانند. در چنین شرایطی، والدین باید به کودک کمک کنند تا این افکار و احساسات را پشتِ‌سر بگذارد و در کمال آرامش و تمرکز، شکوفا شود. باید توجه داشت که کودکان مطلقاً نباید زیر بار انتظارات والدین یا سایر افراد قرار بگیرند. چنین موقعیتی به‌شدت کودک را در بروز خلاقیت، نشاط و سرزندگی محدود می‌کند و باعث فروپاشی عاطفی او می‌شود. هدف از نگارش کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش، چگونگی آموزش مهارت‌های اجتماعی و عاطفی به کودکان است. مقابله با احساسات، پذیرش و چگونگی برقراری روابطی خوشایند، شماری از مباحث این کتاب‌اند که از تحقیقات و تجربیات گسترده‌ی نویسندگان آن به دست آمده‌ است.

شایستگی، خودمختاری و ارتباطات، سه عامل کلیدی است که محور اصلی بحث نویسندگان را تشکیل می‌دهد. شایستگی به‌معنای آگاهی کودک نسبت‌ به استعدادها و توانایی‌های اوست. خودمختاری، به عمل‌گرایی اشاره دارد و در آخر بدیهی است که کودک برای احساس تعلق داشتن، سعی می‌کند تا ارتباط مؤثری با افراد و گروه‌های مختلف برقرار کند. عزت‌نفس نیز از مباحث مهمی است که در این کتاب به آن‌ پرداخته می‌شود. نویسندگان معتقدند که تفاوتی ندارد کودک مشغول انجام چه کاری باشد، مهم رضایت درونی او از خود و عملکردش است. این احساس تا حد قابل‌توجهی تحت‌تأثیر واکنش سایر افراد به فعالیت‌های کودک شکل می‌گیرد. درنتیجه والدین موظف‌اند تا چگونگی کسب عزت‌نفس را از سنین پایین به فرزندان خود بیاموزند.

کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش با ترجمه‌ی محمدرضا حبیبی و ایراندخت صالح‌نسب و به‌همت انتشارات فصل اندیشه منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش

  • کتابی هوشمندانه، عمیق و مهم. (وندی موگل، نویسنده)

  • کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش، حقیقتاً یک موهبت الهی برای والدین است و حکمت‌های زیادی در آن نهفته است. (استفان کاوی، نویسنده)

  • این کتاب هوشمندانه و سخاوتمند، به والدین کمک می‌کند تا به فرزندان خود بیاموزند که زندگی فراتر از دستاوردهای تحصیلی است. (نقد کتاب Kirkus)

  • این کتاب فرزندپروری، سرشار از طرح‌ها و استراتژی‌هایی است که کودکان باهوش را به بزرگسالانی سالم، شاد و اجتماعی تبدیل می‌کند. (ویکی ابلز، تهیه‌کننده و کارگردان)

  • این کتاب گرم و پرمایه، با ارائه‌ی شمار قابل‌توجهی راهکارهای عملی به والدین توضیح می‌دهد که چگونه مهارت‌های اجتماعی و عاطفی لازم را در فرزندان خود پرورش دهند و به کودکان کمک کنند تا توانایی‌ها حقیقی خود را کشف کنند و آن‌ها را توسعه دهند. (میشل بوربا، نویسنده)

کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش برای چه کسانی مناسب است؟

به تمام والدینی که قصد دارند در شکل‌گیری مهارت‌ها و شخصیت فرزندان خود نقش داشته باشند و با کمک‌های ثمربخش، باعث رشد و پرورش آن‌ها شوند، توصیه می‌شود که مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهند.

با نویسندگان کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش بیشتر آشنا شویم

آیلین کندی مور، نویسنده و روان‌شناس بالینی است. کتاب‌های او به بررسی روابط والدین و فرزندان و احساسات کودکان از منظر روان‌شناسی اختصاص دارد. او مقالاتی نیز با همین موضوعات برای مجلات تخصصی این حوزه می‌نویسد و از نویسندگان پرکار وب‌سایت «PsychologyToday.com» است. آیلین کندی مور، شخصیت محبوبی با نام «Friendtastic» خلق کرده که ابرقهرمانی است که درباره‌ی دوستی به کودکان آموزش می‌دهد. کتاب «قوانین نانوشته‌ی دوستی» و «بروز احساسات» نمونه‌هایی از بهترین کتاب‌های آیلین کندی مور هستند.

مارک اس. لاندول روان‌شناس بالینی است که 22 سال فعالیت حرفه‌ای خود را وقف کمک به کودکان و خانواده‌های آن‌ها کرده. او از نویسندگان کتاب «والدین هوشمند برای کودکان باهوش» است که در مارس 2011 منتشر شد.

در بخشی از کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش می‌خوانیم

این روزها کنار آمدن با هم‌سن و سال‌ها برای بچه‌ها دشوارتر شده است. خانواده‌ها گرفتارند. پدر و مادر‌ها معمولاً ساعت‌های طولانی کار می‌کنند و برنامه‌های بچه‌ها با تکالیف درسی و فعالیت‌های فوق برنامه پس از مدرسه پر شده است. بنابراین، زمان کمی برای دورهمی‌های دوستانه‌ی گاه‌وبیگاه باقی می‌ماند. این والدین هستند که فعالیت‌های بچه‌ها را تنظیم می‌کنند. پدر و مادر‌ها برای تدارک فعالیت‌های پرمایه تا حد ممکن احساس مسئولیت می‌کنند، نه اینکه فقط بخواهند به فرزندشان بگویند: «برو بیرون و بازی کن.» خانواده‌ها کوچک‌تر و پراکنده‌تر شده‌اند که به معنای تعاملات برنامه‌ریزی نشده و روزانه‌ی کمتر با سایر بچه‌ها است.

در سال‌های گذشته، تغییرات چشمگیری در زندگی اجتماعی بچه‌ها، به‌خصوص پسرها، شامل رشد بازی‌ها در رابطه با فناوری اتفاق افتاده است. بیشتر پسرها از بازی‌های ویدئویی و رایانه‌ای لذت می‌برند و اوقات زیادی را صرف بازی و حرف زدن درباره آن‌ها می‌کنند. برای بعضی بچه‌ها هم دوستی‌های مجازی بهترین راه ارتباطی است. بیشتر وقت‌ها از پسرهای گوشه‌گیر در جمع‌ها می‌شنویم که می‌گویند: «من با بیشتر دوستانم وقت زیادی را صرف بازی‌های رایانه‌ای به صورت زنده می‌کنیم و در کنار هم هستیم!» آن‌ها درک نمی‌کنند که این روش یکی از رنگ‌ورو رفته‌ترین و آبکی‌ترین شکل از ارتباطات اجتماعی است. دستگاه‌های قابل حمل بازی‌های ویدئویی که می‌توان آن‌ها را به همه جا برد، روش ساده‌ای برای بچه‌هاست که دنیای اجتماعی‌شان را تنظیم کنند.

هیچ دلیلی برای تأسف خوردن برای گذر عمری «بی‌دردسر‌تر» وجود ندارد. زمان‌ها همانی هستند که هستند. با وجود این، همه این حرف‌ها به این معناست که بچه‌ها شاید به حمایتی اضافی و بیشتر نیاز دارند تا چگونگی دوست پیدا کردن و حفظ آن را یاد بگیرند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
بازاندیشی مقوله‌ی استعداد
فصل 1: کمال‌گرایی
کافی بودن به چه معناست؟
فصل 2: برقراری ارتباط
چگونه فرزندتان با دیگران رابطه برقرار می‌کند؟
فصل 3: مدیریت حساسیت
چگونه فرزندتان از عهده‌ی انتقاد، درگیری و ناامیدی برمی‌آید؟
فصل 4: مدیریت مشارکت و رقابت
نحوه‌ی عضویت فرزندتان در گروه‌ها به چه شکل است؟
فصل 5: رفتار با قدرت
چگونه فرزندتان در برابر انتخاب‌هایش پاسخ‌گو است؟
فصل 6: ایجاد انگیزه
چه چیزی برای فرزندتان اهمیت دارد؟
فصل 7: یافتن شادی
چه چیزی باعث احساس شادی در فرزندتان می‌شود؟
نتیجه
فشار برای عملکرد بهتر در مقابله با توانایی رشد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش: توانایی‌های واقعی فرزندانتان را پرورش دهید
نویسنده،
مترجمایراندخت صالح نسب، محمدرضا حبیبی
ناشر چاپیانتشارات فصل اندیشه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات385
زبانفارسی
شابک978-622-97843-8-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش

برای دریافت کتاب والدین باهوش برای فرزندان باهوش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.