معرفی و دانلود کتاب افراط اندیشی ممنوع

عکس جلد کتاب افراط اندیشی ممنوع
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افراط اندیشی ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افراط اندیشی ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افراط اندیشی ممنوع

کتاب افراط اندیشی ممنوع از پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در حوزه‌ی روانشناسی است که به قلم نیک ترنتون به رشته‌ی تحریر درآمده است. نویسنده در این کتاب به مشکل افراط اندیشی و نشخوار فکری می‌پردازد و بیست و سه تکنیک کاربردی در اختیار شما می‌گذارد که با استفاده از آن‌ها بر استرس غلبه می‌کنید، ذهنتان را از افکار منفی پاکسازی می‌کنید و تمام تمرکزتان را بر زمان حال می‌گذارید.

درباره‌ی کتاب افراط اندیشی ممنوع

اگر همیشه بابت چیزی نگران هستید و به جای فکر کردن به خود موضوعِ مشکلات، بیشتر انرژی‌تان برای غلبه بر استرس حاصل از آن‌ها صرف می‌شود، اگر افکارتان شما را احاطه می‌کند و همه چیز عذابتان می‌دهد، یعنی دچار افراط اندیشی شده‌اید. شاید از خودتان بپرسید افراط اندیشی دقیقاً چیست؟ چه نشانه‌های دیگری دارد و چه راه‌حل‌هایی برای غلبه بر آن پیشنهاد می‌شود؟ کتاب افراط اندیشی ممنوع (Stop Overthinking) که توسط نیک ترنتون (Nick Trenton) به تألیف رسیده است، به همین موضوع می‌پردازد. این کتاب مشکل افراط اندیشی را از زوایای مختلف برایتان تشریح می‌کند و راهکارهایی مفید برای مدیریت افکار و غلبه بر افراط اندیشی ارائه می‌دهد.

کتاب افراط اندیشی ممنوع در شش فصل نوشته شده است. نویسنده در فصل اول دلایل مختلف افراط اندیشی و عناصر سازنده‌ی الگوهای ذهنی که به افراط اندیشی می‌انجامند را بر می‌شمارد و اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت این مشکل را در حوزه‌های مختلف فیزیکی، روانی، اجتماعی و محیطی بررسی می‌کند. پس از آشنایی با افراط اندیشی و پیامدهای منفی آن، در ادامه به نحوه‌ی مقابله با آن می‌پردازد و در فصل دوم، چهار روش مؤثر برای کنترل استرس در اختیار شما قرار می‌دهد. فصل سوم را به تکنیک‌ها و راه‌های مدیریت زمان اختصاص داده است. فصل چهارم نحوه‌ی رسیدن به تفکر در لحظه را آموزش می‌دهد و فصل پنجم کمکتان می‌کند که افکار به هم ریخته را تحت کنترل در آورید و به الگوهای فکری‌تان نظم ببخشید. در نهایت، فصل ششم به پنج نگرش مفید برای مقابله با افراط اندیشی اشاره دارد. این نگرش ها تغییری اساسی در طرز فکر شما به وجود می‌آورند و یک الگوی فکری جدید می‌سازند که مسیر رسیدن به آرامش را برایتان هموار می‌کند.

کتاب افراط اندیشی ممنوع پیشتر با عناوین دیگری به انتشار رسیده است. این نسخه با تلاش غزال بیگی به فارسی برگردانده شده و توسط انتشارات راه طلایی در بازار کتاب ایران به انتشار رسیده است.

افتخارات کتاب افراط اندیشی ممنوع

  • فروش بیش از 400 هزار نسخه در سراسر جهان
  • پرفروش‌ترین کتاب سایت آمازون در حوزه‌ی روانشناسی

کتاب افراط اندیشی ممنوع برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به علاقه‌مندان کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی، خودسازی و مدیریت ذهن پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب افراط اندیشی ممنوع می‌خوانیم

اجازه دهید با یک توضیح عام برای اضطراب شروع کنیم: ژنتیک. حقیقت امر این است که هیچ متخصصی قادر به تعیین دلیل محض و منحصربه‌فردی برای اضطراب نیست. اگرچه محققان یک جزء ژنتیکی کشف کرده‌اند. پوروز و همکارانش در مقاله‌ی روانپزشکی مولکولی 2019 بیان کردند که کروموزوم 9 حامل ژن‌های مربوط به تشدید اضطراب است. اما داشتن این ژن‌ها صرفاً به‌معنای تشدید شدن اضطرابتان نخواهد بود. این مقاله توضیح می‌دهد که اختلالات اضطرابی به میزان 26 درصد می‌توانند ارثی باشد؛ این میزان یعنی 26 درصد افراد درگیر با اختلالات اضطرابی، از نظر ژنتیکی این‌گونه هستند. مطمئن هستم به‌نظر شما این درصد ناچیزی است؛ پس 74 درصد دیگر چطور؟ این به محیط پیرامون شما و مواردی شامل سوابق خانوادگی، تجربیات گذشته و سبک زندگی حال حاضرتان برمی‌گردد. این نوع تحقیقات دشوار است، زیرا وقتی درباره‌اش فکر کنید، دو راه برای ارث بردن اضطراب از والدین وجود دارد؛ یکی راه ژنتیکی است و دیگری دریافت ما از رفتار والدین، تجربیات گذشته‌مان و مانند آن می‌باشد. در این روش، تفکیک عوامل مؤثر ژنتیکی از عوامل رفتاری دشوار است. اگر یکی از والدینتان مبتلا به اختلال اضطراب باشد، شانس شما برای ارث بردن این اختلال بیشتر است؛ اما این هنوز درحد احتمال می‌باشد. «ژن‌های اضطراب» خاصی وجود ندارد که تاابد سرنوشت شما را این‌گونه رقم بزند و راه گریزی نداشته باشید. حتی درحال‌حاضر، شواهد نشان می‌دهد که با افزایش سن و تغییر محیط زندگی‌مان، اثرات ژن‌ها بر ما کمتر می‌شود. اگر از فاکتورهای احتمالی خاص و استعدادهای ذاتی مطلع شوید، همیشه می‌توانید کنترل اضطراب را یاد بگیرید، با آن مقابله کنید و زندگی خوبی داشته باشید.

آیا افراط‌اندیشی، ژنتیکی است؟ بله. اما فقط ژنتیکی نیست. هنوز 74 درصد افراد تحت فشار زندگی وجود دارند و این یعنی، محیط نقش مهم‌تری ایفا می‌کند. درمورد ژنتیک خود نمی‌توانیم کار زیادی انجام دهیم، اما درمورد هر چیز دیگری می‌توانیم کارهایی انجام دهیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: افراط‌اندیشی درمورد افراط‌اندیشی نیست
دلایل آشفتگی ذهنی و اندوه
دلیلش خودتان هستید؟
دلیلش محیط زندگی‌تان است؟
عناصر سازنده‌ی این راز: الگوهای ذهنی ما
عواقب افراط‌اندیشی
اثرات فیزیکی درازمدت و کوتاه‌مدت از این قبیل هستند
اثرات ذهنی و روانی از این قبیل هستند
اثرات اجتماعی و محیطی گسترده‌تر از این قبیل هستند
فصل 2: فرمول استرس‌زدایی و برخی موارد دیگر
چهار روش کنترل استرس
یادداشت‌ها و خاطرات روزانه‌ی مربوط به استرس
تکنیک مکث 1-2-3-4-5
روایت‌درمانی و برون‌فکنی
فصل 3: مدیریت زمان و دریافتی‌هایتان
مدیریت استرس 101
نحوه‌ی مدیریت زمان، انرژی و دریافتی‌های تان
تکنیک پردازش دریافتی آلن
روش آیزنهاور
تعین اهداف هوشمندانه
روش کانبان
بخش‌بندی زمان
فصل 4: نحوه‌ی رسیدن به تفکر در لحظه
آموزش تنفس برای آرامش خودبخود
تجسم و تصویرسازی هدایت‌شده
آرام شدن تدریجی ماهیچه
فصل 5: الگوهای فکری‌تان را دوباره مرتب کنید
برطرف کردن مشکلات شناختی‌تان
الگوی پیامد رفتار پیشین
افکار به‌هم‌ریخته را ثبت کنید
خلاص شدن از مشکلات شناختی
دگرگونی شناختی
آزمایشات رفتاری
استفاده از رفتاردرمانی شناختی برای برطرف کردن گفتگو با خود
خودسناریونویسی: پرورش و تقویت گفتگوی مثبت با خود
فصل 6: نگرش‌ها و قوانین احساسی جدید
نگرش 1: تمرکز بر آنچه می‌توانید کنترل کنید، نه آنچه نمی‌توانید
نگرش 2: تمرکز بر آنچه می‌توانید انجام دهید، نه آنچه نمی‌توانید
نگرش 3: تمرکز بر داشته‌هایتان، نه بر نداشته‌هایتان
نگرش 4: تمرکز بر زمان حال، نه گذشته یا آینده
نگرش 5: تمرکز بر آنچه نیاز دارید، نه آنچه می‌خواهید
مهار احساسات توسط عمل مخالف
راهنمای خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افراط اندیشی ممنوع
نویسنده
مترجمغزال بیگی
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-94919-3-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افراط اندیشی ممنوع

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب افراط اندیشی ممنوع

برای دریافت کتاب افراط اندیشی ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.