معرفی و دانلود کتاب افسانه کارآفرینی: چرا اکثر کسب و کارها عملی نمی‌شوند و چه کاری باید در این مورد انجام داد؟

عکس جلد کتاب افسانه کارآفرینی: چرا اکثر کسب و کارها عملی نمی‌شوند و چه کاری باید در این مورد انجام داد؟
قیمت:
55000 تومان - 5.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسانه کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسانه کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسانه کارآفرینی: چرا اکثر کسب و کارها عملی نمی‌شوند و چه کاری باید در این مورد انجام داد؟

یک تجارت خوب واقعاً چه تجارتی است و چه کاری برای موفقیت آن باید انجام داد؟ کتاب افسانه کارآفرینی اثر پرفروش مایکل گربر، به این سوال اساسی پاسخ می‌دهد که چرا اکثر کسب‌وکارها عملی نمی‌شوند و چه کارهایی باید در این مورد انجام داد. این اثر که برگرفته از تجربیات موفق نویسنده است، به شما کمک می‌کند تا با ایده‌هایی تازه و نگرشی متفاوت، کسب‌وکار خود را با روشی مطمئن رشد و ارتقا دهید.

درباره کتاب افسانه کارآفرینی

تجارت‌های خارق‌العاده از چه مسئله‌ای آگاه هستند که سایر کسب وکارها از آن آگاهی ندارند؟ تجربه به مایکل گربر نشان داده است افرادی که به شکل استثنایی در تجارت خوب هستند، به دلیل آنچه می‌دانند خارق‌العاده نیستند، بلکه به این دلیل خارق‌العاده هستند که نیازی سیرنشدنی به دانستن مطالب بیشتر دارند.

مشکلی که بیشتر تجارت‌های شکست‌خورده با آن مواجه می‌شوند این نیست که مالکین آن‌ها دانش کافی در مورد امور مالی، بازاریابی، مدیریت و عملکرد ندارند بلکه مشکل این است که آن‌ها زمان و انرژی خودشان را صرف حمایت از مسائلی می‌کنند که متصورند به آن‌ها به خوبی تسلط دارند.

کتاب افسانه کارآفرینی (The E-Myth Revisited) مخصوص افرادیست که متوجه شده‌اند پیشرفت در یک تجارت همانند یک مسئله‌ای است که هرگز پایانی برایش وجود ندارد؛ درواقع یک تحقیق مداوم و به‌کارگیری نیروهای حیرت‌انگیز درون و بیرون وجودمان.

مایکل گربر (Michael E. Gerber) در کتاب افسانه کارآفرینی در مورد چهار ایده صحبت کرده است، که اگر این ایده‌ها را درک کنید و به شکل واقعی آن‌ها را به کار گیرید، قدرتی برای خلق یک تجارت کوچک، هیجان‌انگیز و همراه با موفقیت‌های شخصی به دست خواهید آورد. اگر این ایده‌ها را در نظر نگیرید، احتمالاً شامل همان صدها هزار نفری خواهید شد که در سال انرژی و سرمایه و زندگی خودشان را صرف شروع یک تجارت کوچک کرده‌اند و شکست خورده‌اند، یا جزء همان افراد بسیاری خواهید بود که در طول سال‌ها به سادگی برای بقای تجارت خود تلاش و مبارزه می‌کنند.

کتاب افسانه کارآفرینی در مورد این ایده می‌گوید که تجارت شما هیچ چیزی بیشتر از یک انعکاس مشخص از چیستی خودتان نیست. بنابراین اگر تجارت شما باید تغییر کند، اول شما باید تغییر کنید. اگر تمایلی به تغییر نداشته باشید، تجارت شما هرگز قادر نخواهد بود آنچه را می‌خواهید در اختیارتان قرار دهد. اولین تحولی که لازم است رخ دهد این است که باید دیدگاه شما در مورد اینکه یک تجارت خوب واقعاً چه تجارتی است و چه کاری را باید انجام دهد، تغییر کند.

زمانی که کاملاً بر این مفاهیم مسلط شدید، مایکل گربر به شما این اطمینان را می‌دهد که تجارت و زندگی شما سرزندگی و مفهومی تازه را به دست خواهد آورد. همچنین متوجه خواهید شد که چرا تقریباً فرصت‌های افسانه‌ای در دسترس هر کسی است که یک کسب‌وکار کوچک را به شیوه صحیح، با شناختی صادقانه، و همراه با ابزارهای لازم شروع می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب افسانه کارآفرینی

- گربر علاقه دارد مردم را تشویق کند تا ایده‌های قدرتمندی برای شرکت‌های خود خلق کنند. (Fortune)
- بدون شک، مهمترین پیام برای شرکت ما در دهه آینده است. (گروه بیمه جان هنکاک)
- با تشکر از گربر، با کمک کتاب او بیش از سه ساعت از وقتم در روز آزاد شد، فروشم به میزان قابل توجهی افزایش یافت، درآمدم بیش از دو برابر شد و توانستم اولین تعطیلاتم را در چهار سال گذشته داشته باشم. (Trish Lind، T. Lind Graphics)

کتاب افسانه کارآفرینی مناسب چه کسانی است؟

اگر شما مالک یک کسب‌وکار کوچک هستید و یا می‌خواهید تجارت خود را شروع کنید کتاب افسانه کارآفرینی برای شما نوشته شده است.

مایکل گربر را بیشتر بشناسیم

مایکل گربر مؤسس، رئیس و مدیر عامل اجرایی شرکت دنیای گسترده افسانه کارآفرینی است، او در سال 1977 این شرکت را تأسیس کرد تا برای کارآفرینان و مالکین تجارت‌های کوچک کمکی را فراهم سازد تا مطابق با نیازشان تجارتی را بسازند که عملی باشد. از آن زمان به بعد، دنیای گسترده افسانه کارآفرینی برای بیش از 25000 نفر از مالکان تجارت‌های نوپا و کوچک، ابزارهایی را فراهم کرده است تا به طور کامل تجارت و زندگی خودشان را تغییر دهند.

وی با هزاران مالک کسب‌وکارهای کوچک، مدیران و مدیران اجرایی شرکت‌های سراسر جهان در مورد نقش عمیق و واقعی دیدگاه کارآفرینی صحبت کرده است، دیدگاهی که می‌تواند در مورد اختراع مجدد فرهنگ و اقتصاد جهانی نقش ایفا کند. پیام او منحصر به فرد، متقاعد کننده و عملگراست. و بهترین دیدگاه بین تمامی دیدگاه‌هاست، زیرا هزاران نفر از رهبران، مشتریان تجاری و شرکت‌کنندگان سمینارش گواهی می‌دهند که این دیدگاه عملی است.

کتاب بیداری کارآفرین درون، 10 اصل موفق‌ترین کسب‌وکار کوچک در جهان و مدیر افسانه‌ای از جمله آثار مایکل گربر هستند.

جملات برگزیده کتاب افسانه کارآفرینی

- بلوغ در نقطه‌ای از زندگی تجاری شروع می‌شود که شما تصمیم می‌گیرید مقداری کمک بگیرید.

- تحمل شکست بخش بسیار خاصی از فرهنگ عالی شرکت است - و آن درس مستقیماً از سطوح بالا ناشی می‌شود. قهرمانان باید تلاش زیادی را انجام دهند و در نتیجه یا از برخی شکست‌ها رنج می‌برند یا از سازمان‌ نمی‌آموزد. (توماس جی.پیترز و ربورت ایچ. واترمن جر.)

- فرضیه سیستم‌ها به جهان بر حسب روابط متقابل تمام پدیده‌ها نگاه می‌کند، و در این چارچوب یک مجموعه کامل به هم پیوسته‌مالکیت‌هایی دارد که نمی‌تواند به آن بخش‌هایی کاهش یابد که یک سیستم نامیده می‌شود. (فریتجوف کارپا)

- همانند دولت‌ها، ما در حال تلو تلو خوردن از سمت بحران‌ها به برنامه‌هایی هستیم که به سرعت و فوری انجام می‌شود و مستلزم تلاش متمرکز است، با این وجود به سمت آینده بدون طرح، بدون امید و بدون دیدگاه هجوم می‌بریم. (آلوین تافلر)

در بخشی از کتاب افسانه کارآفرینی می‌خوانیم

با اینکه تجارت باید منظم به نظر برسد، اما منظم بودن کافی نیست؛ تجارت باید عملکرد منظم هم داشته باشد. تجارت باید کارهایی را در یک مسیر قابل پیشگویی و یکنواخت به انجام برساند.

تجربه‌ای که مرتبط با گذشته خیلی دور نیست، روشن‌کننده هدف است.

در اولین باری که به یک سلمانی رفتم، یکی از بهترین مدل‌های مو را به من ارائه کرد که تا کنون به آن مدل موهایم را کوتاه نکرده بودم. او به شکل ماهرانه‌ای از قیچی استفاده می‌کرد و از آن‌ها به شکل اختصاصی استفاده می‌کرد، هرگز دو بار از یک تیغ الکتریکی استفاده نمی‌کرد به همان صورتی که بسیاری از افراد دیگر انجام می‌دهند. قبل از اینکه موهایم را کوتاه کند، او حتماً قیچی و تیغ را می‌شست، توضیحی که بیان می‌کرد این بود که شستن باعث تسهیل در عمل کوتاه کردن خواهد شد. طی کوتاه کردن مو، یکی از دستیارانش فنجان مرا از قهوه تازه پر می‌کرد. در کل، تجربه‌ای لذت‌بخش بود، بنابراین من دوباره به همان سلمانی رفتم.

با این حال وقتی دفعه بعد به این سلمانی مراجعه کردم، همه چیز تغییر کرده بود. به جای استفاده از قیچی اختصاصی او در 50 درصد از زمان از تیغ استفاده نمود. نه تنها موهای مرا شستشو نداد، بلکه حتی این مطلب را تذکر نداد. همکارش برای من یک فنجان قهوه آورد، اما تنها یکبار، هرگز دوبار این کار را انجام نداد. با این وجود شیوه کوتاه کردن دوباره عالی بود.

چند هفته بعد برای بار سوم به سلمانی رفتم. این دفعه آرایشگر موهایم را شستشو داد، اما بعد از اینکه کوتاه کردن را انجام داد، که مقدمه‌ای برای کوتاه کردن نهایی بود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش 1: افسانۀ کارآفرینی و تجارت‌های کوچک آمریکا
1: افسانۀ کارآفرینی
2: کارآفرین، مدیر و تکنسین
3: نخستین دورۀ رشد (نوزادی): مرحلۀ تکنسین
4: بلوغ: تا اندازه‌ای کمک گرفتن
5: فراتر از منطقۀ امن
6: بلوغ و چشم‌انداز کارآفرینی
بخش 2: آتشفشانی که با یک جرقه فعال می‌شود: دیدگاه جدیدی از تجارت
7: آتشفشانی که با یک جرقه روشن می‌شود
8: نسخۀ اولیۀ حق امتیاز
9: کارکردن بر روی تجارت خودتان نه درون تجارت خودتان
بخش 3: ساخت تجارت کوچکی که عملی است!
10: فرایند رشد تجارت
11: برنامۀ رشد تجارت شما
12: هدف اولیۀ شما
13: هدف راهبردی شما
14: راهبرد سازمانی شما
15: راهبرد مدیریتی شما
16: راهبرد افراد شما
17: راهبرد بازاریابی شما
18: راهبرد سیستم‌های شما
19: حرفی برای سارا
20: شروع آرزویی که حامی تجارت‌های کوچک است
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسانه کارآفرینی: چرا اکثر کسب و کارها عملی نمی‌شوند و چه کاری باید در این مورد انجام داد؟
نویسنده
مترجمیاسمین شریف پور
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-622-284-227-7
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افسانه کارآفرینی

Farid Yaghoobi
۱۴۰۱/۶/۵
این کتاب عالی هستس ولی ترجمه‌ای که اینجا قرار گرفته واقعا خوب نیست... هم ایرادات بسیار زیاد ویراستاری و هم ترجمه‌ای سخت... طوری که من احساس کردم بعضی قسمت‌ها توسط گوگل ترنسلیت ترجمه شده.... فعل و فاعل‌ها و بعضی اشارات باید ترجمه محتوایی میشدند و نه ترجمه لغوی
عبدالواحد باعزت
۱۴۰۲/۶/۱
از کتاب تعریف زیادی می‌شود. ولی واقعا موقع مطالعه هیچ چیز متوجه نمی‌شوید. کسی که مترجم کتاب مثلاً اقتصادی می‌شود باید دانش اقتصاد را بداند.
علی اصغر نوری
۱۴۰۱/۱۱/۹
ترجمه افتضاح است.
جملات طولانی بی ربط
اگر نسخه انگلیسی کتاب رو میگذاشتین، مترجم گوگل بهتر ترجمه میکرد.
Paris Baei
۱۴۰۱/۸/۲۸
از این کتاب و نویسنده لذت نبردم و از این موضوع از نویسنده رابرت کیوساکی را خریدم
صابر حق شناس
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
هر کس میخواد وارد حرفه جدیدی بشه لازم است حداقل یک بار این کتاب مطالعه کنه
سید محمود نواب
۱۴۰۲/۷/۳۰
کتاب بسیار عالی اما متاسفانه با ترجمه‌ای بسیار ضعیف و نامفهوم
Hussein Zaker Husseini
۱۴۰۲/۱/۲۳
من نسخه‌ای انگلیسی این کتاب را دارم ترجمه اشکالاتی زیادی دارد
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب افسانه کارآفرینی

برای دریافت کتاب افسانه کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.