معرفی و دانلود کتاب شادی

عکس جلد کتاب شادی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شادی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شادی

دزموند توتو اسقف اعظم و دالایی لاما رهبر دینی بودائیان تبت که هر دو از برندگان جایزه صلح نوبل هستند، در کتاب شادی از نقشه راهی سخن می‌گویند که شما را به سوی شادمانی و شعفی پایدار هدایت می‌کند.

به نظر شما شادی را در کجا می‌توان یافت؟ منشأ درد و رنج انسان در چیست؟ آیا می‌توان با وجود تمامی دردهای زندگی شاد زیست؟ بدون شک پاسخ تمامی این سوالات را در کتاب شادی (The book of joy: lasting happiness in a changing world) خواهید یافت.

هیچ سرنوشت تاریکی تعیین کننده آینده نیست. هر کسی خود آینده‌اش را می‌سازد. ما هر روز و هر لحظه قادر هستیم آینده زندگی خود را بسازیم و دوباره زندگیمان را با هر کیفیتی بر روی سیاره زمین خلق کنیم. این به مفهوم قدرت هنرمندانه مدیریت است.

یک شادمانی پایدار را نمی‌توان پس از کسب موفقیت‌های مالی یا غیر مالی به دست آورد. شادمانی پایدار حاصل ثروت یا شهرت نیست بلکه تنها در ذهن و قلب انسان به وجود می‌آید. در حقیقت شادی معنایی متفاوت از خوشحالی دارد و بسیار مهم‌تر است؛ چرا که خوشحالی در بیشتر موارد وابسته به شرایط خارجی خواهد بود، اما شادی این ‌گونه نیست.

کتاب حاضر حاصل گفت و گوهای یک هفته‌ای دالایی لاما (Dalai Lama) و دزموند توتو (Desmond Tutu) با موضوع شادی و دوری گزیدن از درد و رنج است. این کتاب با ارائۀ دیدگاه‌هایی فیلسوفانه و حکیمانه، شما را به سوی شادمانی پایدار دعوت خواهد کرد.

دالایی لاما و دزموند توتو را بیشتر بشناسیم:

این دو منبع الهام بخش خیلی از انسان‌ها هستند. آن‌ها در زندگی پر مخاطره‌ی خود با فجیع‌ترین ستم‌ها و بی‌عدالتی‌ها روبه‌رو شده‌اند، اما در حال حاضر از شادترین و استوارترین انسان‌های جهان به شمار می‌آیند.

در بخشی از کتاب شادی می‌خوانیم:

اسقف اعظم شما در این مورد صحبت می‌کنید که دالای لاما رنج‌های زیادی را در دوران تبعید خود متحمل شده است. در دوران تبعیض نژادی بین سیاه‌ پوستان و سفید پوستان، شما و کشور شما نیز متحمل رنج‌های زیادی شده‌اید. و حتی طی زندگی شخصی خودتان، دچار بیماری سرطان پروستات شده‌اید - و در حال حاضر هم با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنید. بسیاری از مردم هنگامی که بیمار می‌شوند، شاد نیستند. با این حال شما توانستید شادی و سرور را در چهره خود نمایان سازید. چگونه شما توانستید با تمام این شرایط باز هم شاد زندگی کنید؟"

"بسیار خوب، من به مردم بسیار زیادی کمک کرده‌ام. یکی از اتفاقات خوب در زندگی این است که بفهمید شما یک فرد تنها نیستید. شما بخشی از یک جمعیت شگفت‌انگیز و بی‌نظیر هستید. این مسئله برای شاد زیستن خیلی مفید است. در حالی ‌که ما با همدیگر صحبت می‌کنیم اگر شما بروی شاد بودن تمرکز کرده باشید، در پایان صحبت‌های من شما شاد نخواهید بود. شما باید خودتان را به همان شیوه‌ای که هستید بپذیرید. این مسئله همانند مراحل زندگی یک گل است. شما شکوفا می‌شوید. شما گل می‌دهید، درست به دلیل اینکه مردم دیگری در کنار شما هستند و من گمان می‌کنم برخی رنج می‌برند، شاید حتی برخی به شدت رنج می‌برند و این یک ضرورت حتمی در زندگی است، مطمئناً برای آن که مهربانی و دلسوزی گسترش پیدا کند این مسئله در زندگی لازم است.

فهرست مطالب کتاب

ورود: ما مخلوقاتی ضعیف و شکننده هستیم
روز 1: ماهیت شادی حقیقی
روز 2 و 3: موانع شادی
روز 4 و 5: هشت ستون شادی
قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شادی
نویسنده،
مترجمیاسمین شریف پور
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات470
زبانفارسی
شابک978-622-739165-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شادی

حسین میرزایی
۱۴۰۲/۱۱/۱۹
نویسنده کتاب در مورد روز مره زندگیش با دوست خود صحبت میکنه اصلا متوجه نمیشی، یا خیلی پیچیده است یا خیلی با عجله نوشته بس وقت خودتو تلف نکن
سیدمحمدرضا نعمتی
۱۴۰۱/۲/۲۳
دستتون درد نکند من استفاده مفیدی داشتم
آزاده مینویی
۱۴۰۱/۶/۲۹
به نظر من جالب نبود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب شادی

برای دریافت کتاب شادی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.