معرفی و دانلود کتاب اقتدار شخصیت: چگونه اعتماد به نفس و خودباوری را به عزت نفس (اقتدار شخصیت) تبدیل کنیم؟

عکس جلد کتاب اقتدار شخصیت: چگونه اعتماد به نفس و خودباوری را به عزت نفس (اقتدار شخصیت) تبدیل کنیم؟
قیمت:
۳۵,۲۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اقتدار شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اقتدار شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اقتدار شخصیت: چگونه اعتماد به نفس و خودباوری را به عزت نفس (اقتدار شخصیت) تبدیل کنیم؟

کتاب اقتدار شخصیت نوشته‌ی علی‌اصغر فیاضی‌نیا، به مفهوم اعتمادبه‌نفس می‌پردازد و می‌کوشد اهمیت و تأثیر خودباوری را در زندگی انسان نشان دهد. این کتاب راهبردهای اعتمادبه‌نفس را توضیح می‌دهد، از چالش‌ها و موانعی که بر سر راه آن وجود دارد می‌گوید و کمکمان می‌کند این ویژگی را به عزت‌نفس و اقتدار شخصیتی تبدیل کنیم.

درباره‌ی کتاب اقتدار شخصیت

یکی از مهارت‌های مهم انسان که نقشی تعیین‌کننده در موفقیت او ایفا می‌کند، اعتمادبه‌نفس است. این مهارت به ما کمک می‌کند بتوانیم توانمندی‌های خود را کشف و به آن اتکا کنیم. همین‌طور باعث می‌شود ریسک‌پذیرتر شویم و با جرئت بیشتری در زندگی پیش برویم. روانشناسان و محققان اعتقاد دارند توسعه‌ی این مهارت اکتسابی برای همه ضروری است. ما بدون مهارت حل مسأله یا تفکر انتقادی می‌توانیم زندگی معمولی داشته باشیم و همچنان پیشرفت کنیم، ولی بدون اعتمادبه‌نفس عملاً در موضع ضعف قرار می‌گیریم و تمام فرصت‌های پیش رویمان را از دست می‌دهیم. پیشرفت تحصیلی، کاری، و حتی خوشحالی و خوشبختی، همگی به نحوی با این مهارت گره خورده و تا حدی زیادی از آن می‌آیند. اعتمادبه‌نفس سرچشمه خودباوری و جرئت‌مندی است. می‌توان گفت بدون این مهارت انسان نادیده گرفته و به حاشیه رانده می‌شود. به همین خاطر است که پژوهشگران عمیقاً اعتقاد دارند که باید از کودکی آن را پرورش داد. بخشی از این توانایی ذاتی است ولی رشد و توسعه‌ی آن با آموزش و آگاهی و تمرین به دست می‌آید. برای ارتقای اعتمادبه‌نفس منابع خیلی زیادی در دسترس است. یکی از کتاب‌هایی که تلاش کرده آن را از جنبه‌های مختلف بررسی کند، کتاب اقتدار شخصیت نوشته‌ی علی‌اصغر فیاضی‌نیا است. کتاب پیش رو این مفهوم را به‌طور کامل توضیح می‌دهد و تفسیر می‌کند. نویسنده نشان می‌دهد چطور می‌توان این مهارت را از سطوح ابتدایی بالاتر برد و به مفاهیم والاتری همچون خودباوری تبدیل کرد.

اعتمادبه‌نفس را باید توانایی ابراز افکار و احساسات دانست. به این معنا که بتوانیم متناسب با نیازهایمان رفتار کنیم و به آن‌ها به‌درستی پاسخ دهیم. خیلی ساده، یعنی اینکه این نیازها را حق خودمان بدانیم و سعی در پنهان یا سرکوب کردن آن‌ها نداشته باشیم. این فرآیند باعث می‌شود قدرت تصمیم‌گیری، خلاقیت و جرئت بیشتری پیدا کنیم و به عرصه‌های جدیدتری پای بگذاریم. اما اعتمادبه‌نفس یک مهارت تنها نیست، بلکه عامل اتفاق بزرگ‌تری خواهد بود. به‌زعم روانشناسان، اگر بتوان آن را به طور کامل پرورش داد و درونی کرد، به خودباوری تبدیل می‌شود و از درون آن اقتدار شخصیتی شکل می‌گیرد. این یعنی ما از خود یک کاراکتر قدرتمند ساخته‌ایم که جسارت و خلاقیت بخشی از هویت آن است و از هیچ تصمیم بزرگی ابایی ندارد. بااین‌وجود، این فرآیند مسیری طولانی است و به‌راحتی به دست نمی‌آید. علی‌اصغر فیاضی‌نیا در کتاب اقتدار شخصیت تلاش کرده دقیقاً همین موضوع را توضیح دهد و مسیر آن را ترسیم کند. نویسنده از چالش‌ها و موانعی که بر سر رشد اعتمادبه‌نفس وجود صحبت می‌کند و از راهبردهایی می‌گوید که با کمک آن می‌توان این سختی‌ها را پشت سر گذاشت. او در نهایت، به یکی از ارزشمندترین مفاهیم انسانی یعنی عزت‌نفس اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان پله‌پله به آن دست‌ یافت.

کتاب اقتدار شخصیت را انتشارات اندیشه احسان به چاپ رسانده است.

کتاب اقتدار شخصیت برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر به علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری و توسعه‌ی فردی توصیه می‌شود. همین‌طور معلمان و والدین هم می‌توانند از راهنمایی‌های آموزشی و تربیتی آن بهره ببرند.

در بخشی از کتاب اقتدار شخصیت: چگونه اعتماد به نفس و خودباوری را به عزت نفس (اقتدار شخصیت) تبدیل کنیم؟ می‌خوانیم

فعالیت‌های جرأت‌ورزی که منجر به عزت نفس خواهد شد عبارتند از: ثبت شخصی (تهیه دفترچه یادداشت)، قهرمانان (خواندن زندگینامه افرادی که قهرمان شما هستند)، دست نوشته‌ها (روی کاغذ آوردن انتظارات از هر مورد) صحبت کردن با یک شیء (مثل عروسک یا بالش و غیره)، تقسیم رفتار جرأت‌ورزانه به قسمت کوچک‌تر و به‌تدریج رشد نمایند. تحسین کننده‌ها (فهرستی از آن‌ها تهیه نمایید)، پیدا کردن یک مشاور خوب، بازخورد و انتقاد توسط افرادی که شما را خوب می‌شناسند، در پایان موارد فوق را که به‌خوبی انجام بدهیم کمک به عزت نفس ما می‌نماید. هر زمان و هر جا که جرأت‌ورزی را تمرین کنیم در برخورد با مردم، در نگاه کردن به آنها، در چانه زدن سر قیمت‌ها، در خانواده و دوستان بیان محکم داشته باشید. لبخند بزنید و بلند بگویید "صبح بخیر"، در خصوص ارتقای عزت نفس مراقبت از خود به‌خصوص کنترل وزن، ورزش کردن، تغذیه، روزه فکری برای پی بردن به درون خود (دوره اعتکاف برای خویش)، به جای توجه زیاد به تلویزیون به علایق دیگر مثل زمینه‌های فیزیکی- اجتماعی- عقلانی- احساسی- هیجانی و... متمرکز گردید. بابت موفقیت‌ها به خود و اعضای خانواده خود پاداش دهید به تناسب کوچکی یا بزرگی موفقیت.

اعتماد به نفس مثبت: این نوع مبتنی بر عقل و منطق است و فراگیری آن مهارت نیاز به یک نظام اعتقادی و ارزشی محکم و استوار دارد و با ذوب شدن در این مکتب انسان به‌تدریج ابراز وجود، جرأت‌مندی، خودباوری و قدرت نه گفتن به خواسته‌های دیگران و با پذیرش خطاها و اشتباه‌های خود در نهایت به حالت درونی بسیار مهم پشیمانی یعنی "توبه" در مکتب آزادی‌بخش اسلام دست می‌یابد و در این اعتماد به نفس در واقع از نفس اماره خود می‌گذرد و به نفس لوامه که یک حالت الهی و معنوی است نائل می‌شود و در سایه دینداری و زهد و تقوا به یک ایمان قوی و اعتقاد راسخ می‌رسد.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
فصل اول: اهداف اعتماد به نفس
فصل دوم: جرأت‌مندی
فصل سوم: موانع و چالش‌ها
فصل چهارم: راهبردهای اعتماد به نفس
فصل پنجم: جنبه‌های عزت نفس
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اقتدار شخصیت: چگونه اعتماد به نفس و خودباوری را به عزت نفس (اقتدار شخصیت) تبدیل کنیم؟
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه احسان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-622-7954-12-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اقتدار شخصیت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اقتدار شخصیت

برای دریافت کتاب اقتدار شخصیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.