معرفی و دانلود کتاب الگوریتم پیشرفته: مبتنی بر کتاب CLRS و سرفصل وزارت علوم

عکس جلد کتاب الگوریتم پیشرفته: مبتنی بر کتاب CLRS و سرفصل وزارت علوم
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوریتم پیشرفته: مبتنی بر کتاب CLRS و سرفصل وزارت علوم

کتاب الگوریتم پیشرفته ترجمه و تالیف محمد قاسم زاده، برگرفته از فصل‌های کتاب مقدمه‌ای بر الگوریتم‌ها پروفسور کرمن و همکارانش است که مطابق با سرفصل مورد تأیید وزارت علوم چیدمان شده. این کتاب ضمن لحاظ نمودن کلیه فصول از مرجع اصلی، سعی در ارائه روان مطالب اساسی و الزامی هر بخش داشته و از این جهت برای مطالعه دانشجویان بسیار مفید خواهد بود.

درباره کتاب الگوریتم پیشرفته:

الگوریتم دستور یا فرمولی برای حل یک مساله بر اساس انجام یک سیر متوالی از فرمان‌های خطی و غیرخطی است. در واقع برنامه‌های کامپیوتری را می‌توان یک الگوریتم حاوی جزئیات دقیق به حساب آورد. به همین دلیل کاربرد اصلی الگوریتم‌ها را می‌توان در حوزه IT مشاهده کرد که مورد استفاده متخصصین فناوری اطلاعات قرار می‌گیرند.

«الگوریتم پیشرفته» عنوانی است که در برنامه درسی دانشجویان گرایشات مهندسی، علوم کامپیوتر به خصوص شاخه‌های همچون هوش مصنوعی در نظر گرفته شده و از مباحث پایه‌ای رشته‌های فناوری اطلاعات به شمار می‌آید.

کتاب مقدمه‌ای بر الگوریتم‌ها یا همان کتاب CLRS (متشکل از حرف اولِ نام خانوادگی چهار مؤلف Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, and Clifford Stein)، یکی از منابع شناخته شده و بسیار معتبر برای درس طراحی و تحلیل الگوریتم و نیز درس الگوریتم پیشرفته است. اعتبار و شهرت این کتاب در محافل علمی و آکادمیک باعث شده تا سرفصل‌های تعیین شده در وزارت علوم برای درس الگوریتم‌های پیشرفته، مبتنی بر فصول مشخصی از همین کتاب باشد و به دانشجویان ارائه شود.

دکتر محمد قاسم زاده پس از سال‌ها تدریس این درس بر آن شده تا ترجمه‌ای خلاصه شده و کاربردی از کتاب یاد شده را در اختیار دانشجویان قرار دهد تا مطالب با بیانی بهتر مورد استفاده قرار گیرند. یکی از مزایای کتاب الگوریتم پیشرفته (Introduction to Algorithms) این است که مباحث مورد نظر، به طور دقیق، بسیط و با ارائه جزئیاتِ اثبات‌ها، ارائه شده‌اند.

کتاب الگوریتم پیشرفته مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مهندسی کامپیوتر و متخصصین حوزه IT، هوش مصنوعی، علم داده، برنامه‌نویسی و دیگر حوزه‌های فناوری اطلاعات که به یادگیری تحلیل و طراحی الگوریتم‌ها علاقه دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب الگوریتم پیشرفته می‌خوانیم:

در یک سیستم رمزنگاری کلید عمومی، پیام‌ها را طوری رمز میکنیم، که اگر یک فرد یا ایستگاه استراق سمع، آن پیام را دریافت کند، حتی اگر به کلید رمز کننده دستیابی داشته باشد نتواند آن را رمزگشایی کند. توسط یک سیستم رمزنگاری کلید عمومی، همچنین میتوان یک امضای دیجیتالِ غیرقابل جعل را ضمیمه پیام‌های الکترونیکی نمود.

صحت چنین امضایی را هر کسی می‌تواند بررسی کند، اما اگر حتی یک بیت آن تغییر کند، اعتبار آن مخدوش می‌شود. بنابراین هم هویت امضاکننده را تأیید می‌کند و هم صحت پیام فرستاده شده را مشخص می‌کند.

چنین امضایی را می‌توان در قراردادهای تجاری الکترونیکی، چک‌های الکترونیکی، سفارشات خرید الکترونیکی و دیگر ارتباطات الکترونیکی که در آن‌ها تشخیص هویت مهم است، به کار برد. سیستم رمزنگاری کلید عمومی RSA (حرف اول نام سه نفر ارائه کننده آن) بر اساس انتخاب و ضرب دو عدد اول بزرگ و «عمل معکوس ضرب پیمانه‌ای» بنا شده است.

سیستم رمزنگاری کلید عمومی:

در یک سیستم رمزنگاری کلید عمومی مثل سیستم رمزنگاری RSA، یک کلید عمومی و یک کلید اختصاصی وجود دارد. پیامی که توسط یک کلید رمز شده باشد، را تنها می‌توان توسط یک کلید دیگر رمزگشایی نمود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: تحلیل سرشکن
فصل B-Tree: 2
فصل 3: هیپ فیبوناچی
فصل 4: الگوریتم‌های بنیادی گراف
فصل 5: درخت پوشای کمینه
فصل 6: کوتاه‌ترین مسیرها از مبدأ واحد
فصل 7: کوتاه‌ترین مسیرها بین تمام جفت رئوس
فصل 8: شار بیشینه
فصل 9: الگوریتم‌های چند نخی
فصل 10: عملیات ماتریسی
فصل 11: برنامه‌ریزی خطی
فصل 12: چندجمله‌ای‌ها و تبدیل سریع فوریه
فصل 13: الگوریتم‌های نظریه‌ی اعداد
فصل 14: تطابق رشته
فصل 15: هندسه محاسباتی
فصل 16: مسائل NP-کامل
فصل 17: الگوریتم‌های تقریبی
پیوست 1 و 2، واژه‌نامه دو زبانه
پیوست 3، نمایه واژه‌های اصلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوریتم پیشرفته: مبتنی بر کتاب CLRS و سرفصل وزارت علوم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه یزد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات311
زبانفارسی
شابک978-622-7353-87-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش برنامه نویسی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الگوریتم پیشرفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الگوریتم پیشرفته

برای دریافت کتاب الگوریتم پیشرفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.