معرفی و دانلود کتاب انجیل به روایت مسلمانان

عکس جلد کتاب انجیل به روایت مسلمانان
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انجیل به روایت مسلمانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انجیل به روایت مسلمانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انجیل به روایت مسلمانان

قرآن و منابع اسلامی حضرت عیسی را چگونه برای ما ترسیم نموده‌اند؟ عیسای قرآن با عیسای انجیل چه شباهت‌ها و چه تفاوت‌هایی دارد؟ طریف خالدی در کتاب انجیل به روایت مسلمانان در پی یافتن پاسخ این پرسش، در کتب، ادبیات، احادیث و اقوال جهان اسلام کندوکاو می‌کند.

درباره‌ی کتاب انجیل به روایت مسلمانان

مجموعه‌ای سترگ و جامع از سخنان و داستان‌هایی که در منابع و اقوال اسلامی در جهان عرب، پیرامون حضرت عیسی نقل شده است. کتاب انجیل به روایت مسلمانان (The Muslim Jesus) منبعی بی‌نظیر و ارزشمند برای مطالعه‌ی نقش و جایگاه حضرت عیسی در بافتار اسلامی به شمار می‌رود. تعبیری که در نگاه اول ممکن است غریب و بدیع و حتی متناقض به نظر برسد. چرا که تصویر و تصوّر ما از این پیامبر الهی عموماً برساخته‌ی منابع غربی است. اما خالد طریف در کتاب انجیل به روایت مسلمانان کوشیده است بازنمایی شخصیت حضرت عیسی را از خلال منابع عربی و اسلامی در اختیار مخاطبان خود بگذارد.

طریف خالدی به زبانی شیوا و در عین حال به‌دور از هر گونه طمطراق و زرق‌وبرق می‌نویسد. او همواره در تلاش است تا مطالبی که در اثر خود عنوان می‌کند، برای افراد غیرمتخصص نیز قابل درک و فهم باشند. علاوه بر این، خالدی در تجمیع، حاشیه‌نویسی و ترجمه‌ی مطالبی که در کتاب انجیل به روایت مسلمانان گردآوری نموده، کار بسیار ارزشمندی را به ثمر رسانده است. او همچنین در انتهای این اثر، کتابشناسی کامل و مفصلی از منابع عربی را برای متخصصان و علاقه‌مندان تعبیه کرده است. مجموعه‌ی این عوامل در کنار ماهیت جذاب اثر، کتاب انجیل به روایت مسلمانان را از سایر آثا هم‌رده و هم‌قفسه‌ی خود متمایز ساخته است.

طریف خالدی در کتاب انجیل به روایت مسلمانان منابع و اقوال جهان اسلام را درباره‌ی حضرت عیسی، از قرن هشتم تا هجدهم میلادی گرد هم می‌آورد. این منابع شامل آثار عرفانی، متون تاریخی پیرامون انبیاء و اولیاء و البته قرآن کریم است. طریف خالدی از خلال این مطالب می‌کوشد روابط پیچیده‌ی مسلمانان و مسیحیان را به تصویر بکشد و از دریچه‌ی جهان اسلام، به پیامبر مسیحیان و یکی از اثرگذارترین شخصیت‌های سراسر تاریخ، نگاهی تأمل‌برانگیز بیفکند.

کتاب انجیل به روایت مسلمانان به کوشش انتشارات هرمس تهیه شده و ترجمه‌ی آن را منصور معتمدی بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب انجیل به روایت مسلمانان

  • گفته‌های طریف خالدی در کتاب انجیل به روایت مسلمانان نشان می‌دهد که پیوندهایی که مسیحیت و اسلام را به یکدیگر نزدیک می‌کند، بسیار عمیق‌تر، پیچیده‌تر و ناگسستنی‌تر از چیزی هستند که اکثر ما انتظار داریم. اکنون و در همه‌ی زمان‌ها، باید از این اثر به عنوان کتابی شاخص استقبال کرد. (William Dalrymple)

  • کتاب انجیل به روایت مسلمانان به رفع جهل مسیحیان در مورد اسلام کمک می‌کند. این کتاب مجموعه‌ای از سخنان اسلامی در مورد عیسی در قرآن و منابع اسلامی است. اندکی استقامت در مطالعه‌ی این کتاب، درکی بهتر از اسلام و نیز شناختی تازه پیرامون یکی از محوری‌ترین شخصیت‌های تمدن غرب را برای خواننده به ارمغان می‌آورد. (Larry B. Stammer)

  • این کتاب کوتاه حاوی سخنان و داستان‌های هزاره‌های پیشین درباره‌ی عیسی است که برگرفته از ادبیات و منابع اسلامی هستند. عنوان ممکن است متناقض به نظر برسد. ما عادت نداریم به عیسی در پیش‌زمینه‌ای اسلامی فکر کنیم. طریف خالدی، استاد عربی و مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه و اسلام در کالج کینگز، ثابت می‌کند که راهنمای متخصص این قبیل مطالب است. محصول نهایی، یعنی کتاب انجیل به روایت مسلمانان، اثری جذاب و درگیرکننده است که دانشی معنوی را در بر می‌گیرد. (Thomas D'Evelyn)

  • تلاش طریف خالدی برای نشان دادن این که چگونه یکی از مذاهب اصلی جهان، شخصیت محوری یک دین دیگر را پذیرفته و به آن عشق می‌ورزد، در این اثر بدیع و سرشار از تذهیب، او را به عنوان یکی از برجسته‌ترین متفکران اسلامی عصر ما معرفی می‌کند. (Edward W. Said)

کتاب انجیل به روایت مسلمانان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعات بین‌ادیانی و پژوهش در حوزه‌ی تاریخ اسلام و مسیحیت علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

با طریف خالدی بیشتر آشنا شویم

طریف خالدی (Tarif Khalidi) در سال 1938 در اورشلیم چشم به جهان گشود. او مدرک تحصیلی خود را از کالج دانشگاهی آکسفورد و دانشگاه شیکاگو دریافت کرد و سپس در دانشگاه آمریکایی بیروت به عنوان استاد گروه تاریخ مشغول تدریس شد. طریف خالدی سابقه‌ی تدریس و فعالیت در مراکز مهمی همچون کالج سنت آنتونیِ آکسفورد، کالج سنت جان در کمبریج، دانشگاه کمبریج، مرکز خاورمیانه و مطالعات اسلامی و همچنین کالج کینگز را بر عهده داشته است. «محمد»، «اسلام کلاسیک غرب» و «اندیشه‌ی تاریخی عربی در دوره‌ی کلاسیک» عناوین برخی دیگر از آثار منتشرشده‌ی این نویسنده و پژوهشگر فلسطینی هستند.

در بخشی از کتاب انجیل به روایت مسلمانان می‌خوانیم

با یک بررسى که در زندگینامه‌هاى ناقلان کهن‌ترین سخنان عیسى بکنیم چنین به نظر مى‌رسد که دوره فعال زندگى‌شان حدودا با نیمه دوم قرن اول تا نیمه اول قرن دوم هجرى (تقریبا 800-700 م) مقارن مى‌شود. علماى اَنساب و طبقات، ایشان را «تابعون» یا «تبع تابعین» مى‌دانند. در بسیارى از موارد مى‌بینیم که اینان سخنان و داستان‌ها را از قول خودشان تعریف مى‌کنند بى‌آنکه آن‌ها را به یکى از صحابه اولیه محمد [ص] که معمولاً احادیث حضرتش از قول آنان نقل مى‌شود نسبت دهند. اینکه در این موارد، اِسناد به چشم نمى‌خورد شاید بر خصوصیت کهن آن‌ها دلالت کند. به عبارت دیگر، اجازه داده مى‌شد که سخنان عیسى تقریبا به صورت آزاد در محیط اسلامى رواج بیابد و معیارهایى که به نحو روزافزونى با دقت نظر و موشکافى بیشترى در مورد احادیث محمد [ص] به کار گرفته مى‌شد در زمینه اقوال و حکایت‌هاى عیسى اعمال نمى‌گردید.

به احتمال زیاد، عراق مخصوصا شهر کوفه خاستگاه اصلى انجیل اسلامى بود. آباء پایه‌گذار این انجیل همگى کوفى بودند گو اینکه در شهرها و مناطق دیگر مثل بصره، مکه، مدینه، شام و مصر هم ناقلان بزرگ و مورد احترامى داشتند. اینکه مى‌گوییم کوفه موطن اصلى عیساى اسلامى بوده است براى کسانى که به پژوهش در عهد اولیه اسلام مى‌پردازند مایه شگفتى نیست چون این واقعیت که شهر کوفه در پیدایش معارف نظام‌مند اسلامى از اهمیت بالایى برخوردار بوده مدتهاست که مورد تصدیق پژوهندگان قرار دارد. دانشمندان کوفى چه در پیدایش موضوعاتى که بکلّى دینى بودند مانند حدیث، تفسیر قرآن و فقه و چه در تکوین موضوعات «غیردینى» مانند صرف و نحو، تاریخ، علم الانساب و ادب همواره شرکت و حضور داشتند. همچنین، کوفه کاشانه نخستین سنت‌ها و برداشت‌هایى بود که سرانجام به ظهور دو شاخه بزرگ اسلام یعنى تسنن و تشیع منتهى شد.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزارى
مقدمه مترجم
درباره مؤلف
درباره ترجمه
مقدمه
انجیل مسلمانان
پیشینه تاریخى
نگاهى گذرا به عیساى قرآنى
عیسى در انجیل مسلمانان
زمینه اولیه
پیدایش و پرورش انجیل اسلامى
ویژگی‌ها و کارکردهاى کهن‌ترین اخبار
سخنان و داستان‌هاى بعدى
نتیجه
سخنان و داستان‌ها
مآخذ اخبار
نمایه موضوعى خبرها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انجیل به روایت مسلمانان
نویسنده
مترجممنصور معتمدی
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات231
زبانفارسی
شابک978-600-456-035-1
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انجیل به روایت مسلمانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انجیل به روایت مسلمانان

برای دریافت کتاب انجیل به روایت مسلمانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.