معرفی و دانلود کتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر

عکس جلد کتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر

کتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر نوشته‌ی سید مجتبی حسینی، ویژگی‌ها و شاخصه‌های یک انسان دین‌دار در جامعه‌ی امروزی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

هدف سید مجتبی حسینی در این کتاب، بازگو کردن روایت‌ها و شاخصه‌هایی است که از زبان معصومین جهت دین‌دار بودن در دنیای امروزی گفته شده، به عقیده حسینی هر فردی می‌تواند برای خود معیارها و شاخصه‌هایی درباره‌ی دین داشته باشد که این موضوعی است که باید به طور جامع مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

حسینی در این زمینه در مقدمه کتاب صوتی دین‌داری در دنیای معاصر می‌گوید: «چه بسا فردی بخواهد به خاطر الزامات خاص دینی و مذهبی مورد نظر خود، سبک زندگی‌ای داشته باشد که یا با دنیای معاصر قابل جمع نباشد یا قابل جمع به نظر نرسد؛ در این دفتر حد متعادل و به نوعی حداقل ضروری دین‌داری آن هم طبق مستندات اصلی دین، و نه شعارها، عادت‌ها و فرهنگ‌ها بازخوانی شده است.»

اغلب موارد آورده شده در این کتاب از زبان نویسنده روایت می‌شود، اگرچه بیشتر از بیانات و توضیحات فراگیر استفاده کرده، اما صحبت او با اشخاصی است که دردمند و اندیشه محور هستند و برای ذهن، دیده و قلب خود ارزش بالایی قائل هستند و خود را موجودی مهم و ارزشمند در جهان و نظام هستی می‌دانند، آن‌ها به همین خاطر نوع ارتباط و تعریف خود با دنیای والاتر از دنیای مادی و خاکی را با اهمیت می‌دانند و برای یافتن روابط حاکم بر آن تلاش می‌کنند.

حسینی در این کتاب، سخنان خود را ابتدا با ارائه تعریف‌هایی از دنیای معاصر و چالش‌هایی که درمورد تعریف آن می‌توان یافت، آغاز کرده است و در ادامه به تحلیل و بررسی چالش میان آزادی و تقید، نسبت میان آزادگی و دین‌داری و چالش میان دین‌داری و دانش، می‌پردازد.

کتاب در ادامه به طرح موضوع چالش بعد زمانی در دین‌داری می‌پردازد و پس از آن چالش عوارض دنیای معاصر با دین‌داری را شرح می‌دهد. آخرین موضوع این کتاب نیز تحلیل و بررسی رابطه انسان با خدا در چند بخش است.

در قسمتی از کتاب صوتی دین‌داری در دنیای معاصر می‌شنویم:

«آزادی در دین‌داری نیز اصل است؛ «اجبار و اکراه در دین روا نیست» به صراحت گفته‌اند: «بنده غیر خودت مباش زیرا خدا تو را آزاده آفریده» و از سوی دیگر پیام دین و پیامد دین‌داری، تقید و بلکه عبودیت است و این مقوله، زمینه تردید یا سرپیچی گروهی را نسبت به دین‌داری و گروهی را نسبت به آزادی فراهم ساخته است. از گذشته چالش بین رها بودن و تقید و دین داری بوده است و امروزه بیش از پیش. چرا که هم تبلیغات رسانه‌ها که معمولاً زیرساخت تجاری، سیاسی دارد بیشتر و جذاب‌تر و هدفمندتر شده‌اند و هم به نظر می‌رسد اجرای دین داری و تقید با برخی موانع عینی و ذهنی بیشتری مواجه شده است. و در کنار این‌ها، مباحث شبه فلسفی در چالش تقید و آزادی دامن‌گیر افراد زیادی شده است. به هر حال در دین‌داری یک سری کارهایی را نباید کرد و یک سری کارهایی را باید کرد و باید به یک مجوعه افعال و افکار و اخلاق آراسته بود. اما چرا معمولاً دین داران در طی تاریخ خود را بدون آزادی نمی‌دیدند و یا از نبود آزادی در عین دین داری در رنج نبودند؟ آیا آن‌ها در اشتباه بودند یا کسانی که گمان می‌کردند دین داری و آزادی یکدیگر را برنمی تابند و نمی‌توانند با هم باشند در اشتباه هستند؟!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
مقدمه
5 دقیقه
دنیای معاصر - بخش اول
12 دقیقه
دنیای معاصر - بخش دوم
25 دقیقه
چالش آزادی و تغیر
6 دقیقه
آزادگی و دین‌داری
31 دقیقه
چالش دین و دانش
9 دقیقه
چالش بعد زمان
36 دقیقه
چالش عوارض دنیای معاصر با دین‌داری
4 دقیقه
دین‌داری
9 دقیقه
رابطه‌ی انسان با خدا - بخش اول
23 دقیقه
رابطه‌ی انسان با خدا - بخش دوم
42 دقیقه
رابطه‌ی انسان با خدا - بخش سوم
43 دقیقه
رابطه‌ی انسان با خدا - بخش چهارم
30 دقیقه
رابطه‌ی انسان با خدا - بخش پنجم
13 دقیقه
رابطه‌ی انسان با خدا - بخش ششم
27 دقیقه
رابطه‌ی انسان با خدا - بخش هفتم
22 دقیقه
پیوست: علم و دین
3 دقیقه
در پایان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر
نویسنده
راویمحمد آقاسی
ناشر صوتیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی دین و عرفان، کتاب‌های ادیان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر

HOSSEN Rafeie
۱۳۹۹/۲/۲۷
به نظر من این کتاب روش درک درست دنیای معاصر است و چگونه دنیای معاصر به دین ما لطمه نزند و خیلی هم لازم و کاربردی است در واقع این کتاب به ما می‌فهماند که دین و خدا شناسی خدا پرستی بوده هست و خواهد ماند، دنیای معاصر نوین و سایر اقیده‌ها نمی‌تواند قاعده جهان، دنیا و آخرت را در بر گیرد به نظر من هدف که نویسنده این بوده به افراد با منطق بفهماند که جای خبری نیست فقط چالش‌های دین داری با ظاهری جدید و گیج کنندهدر دنیا واقف شده با تشکر
محمد داوطلب
۱۴۰۰/۲/۱۵
کتاب خوبی است ولی در حوزه مباحث دینی صرفا" تکیه بر کتب شیعیان (قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه) داشته و توجه‌ای به متون دیگر فرقه‌های اسلامی و یا ادیان دیگر نگردیده است.
علی
۱۴۰۲/۹/۱۰
بگذاریم دین و معنویت، آرامش ما را بسازد و دانش و تکنولوژی به دنبال آسایش باشد. این دو هیچ تضادی با هم ندارند.
محمد شریف حامدی
۱۴۰۱/۷/۷
من یکی نپسندیدم، طرح سئوال واشکال پچیده ومهم ولی جواب مورد انتظار نیست کلیشه‌ی وساده.
Leila Zarabi
۱۳۹۸/۱۰/۳۰
توی این وانفسای عقاید متفاوت و بی‌ربط به وجود حقیقیمان واقعا کتابی به درد بخور و راهگشاست
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر

برای دریافت کتاب صوتی دین داری در دنیای معاصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.