معرفی و دانلود کتاب انسان در جستجوی معنا

عکس جلد کتاب انسان در جستجوی معنا
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا روایتی دردناک اما تأثیرگذار از ویکتور فرانکل، روانپزشک پرافتخار و مبتکر معنادرمانی در علم روانشناسی‌ست. وی در این اثر با شرح خاطرات تلخ خود در شکنجه‌گاهی که نازی‌های برپا کرده بودند، مفاهیمی چون یافتن معنای زندگی، درک رنج و ارتباط میان آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. گفتنی‌ست که انسان در جستجوی معنا پس از گذشت سال‌ها هنوز هم طرفداران زیادی دارد و جزو پرفروش‌ترین عناوین روانشناختی در کشور ایران محسوب می‌شود.

درباره‌ی کتاب انسان در جستجوی معنا:

ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) روانپزشک یهودی است که به مدت سه سال، در اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌های آلمانی، اسیر و زندانی شد. وی در کتاب انسان در جستجوی معنا (Mans search for meaning) به عنوان روانپزشکی برجسته ضرورت یافتن معنای زندگی را در حساس‌ترین و دشوارترین شرایط مورد ارزیابی قرار می‌دهد. دکتر فرانکل در این کتاب خاطرات سال‌ها اسارت خود و جنایت‌های سربازان اردوگاه نازی را به تصویر می‌کشد. او جزو زندانیانی بود که در سخت‌ترین روزهای زندگی، نظریه‌هایی بزرگ ارائه می‌داد که امروزه از آن‌ها به عنوان لوگوتراپی یا معنادرمانی یاد می‌کنند.

کتاب انسان در جستجوی معنا، موضوع تلاش انسان برای بقا را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ فرانکل درباره‌ی منبع نیرویی سخن می‌گوید که او را زنده نگه داشت. وی تجربیات خود را پس از پایان جنگ و رهایی از اردوگاه‌های کار به نگارش درآورد که حاصل آن شاهکاری بی‌نظیر و فراموش نشدنی شد.

هدف اصلی کتاب حاضر گزارشی از اتفاقات و رویدادها نیست، بلکه ارائه‌دهنده‌ی تجارب تلخی است که میلیون‌ها زندانی بارها و بارها آن را با گوشت و پوست خود لمس کرده‌اند، ماجرایی از دل اردوگاه کار اجباری که به‌وسیله‌ی یکی از بازمانده‌ها بازگو می‌شود. دکتر فرانکل در این کتاب برخی از رویدادهای وحشتناکی را که حتی تصورش برای ذهن هر انسانی غیرممکن است شرح می‌دهد؛ البته تنها به برخی از شکنجه‌های کوچک اشاره می‌کند.

کتاب انسان در جستجوی معنا زندگی‌نامه‌ی کوتاهی‌ست که درس‌های زیادی برای شما به همراه دارد، با کمک دکتر فرانکل یاد می‌گیرید که انسان در هر شرایطی باید چه واکنش‌هایی از خود نشان دهد. فرانکل معتقد است که زندگی در رنج بردن معنا می‌یابد. برای پیروزی و حتی زنده ماندن مهم است که شما سختی‌ها و مشکلات را چگونه در ذهن خود تعریف می‌کنید و چه واکنش‌هایی در برابر آن‌ها نشان می‌دهید.

فکر می‌کنید دکتر فرانکل در برابر سختی‌ها چگونه تاب آورد؟ باور نکردنی‌ست او در اردوگاهی زندانی بود که از هر 28 نفر فقط یک نفر زنده می‌ماند و مابقی یا کشته می‌شدند و یا خودکشی می‌کردند. او پس از آزاد شدن گفت که بازماندگان قوی‌ترین، سالم‌ترین و یا باهوش‌ترین نبوده‌اند، بلکه افرادی بودند که برای زندگی خود معنایی داشتند و برای رسیدن به آن تا پایان جنگ زنده ماندند؛ این معنا و هدف ممکن است هر چیزی باشد.

برای مطالعه‌ی کتاب انسان در جستجوی معنا وقت بگذارید و آن را با جان و دل بخوانید، مطمئن باشید که پشیمان نمی‌شوید.

افتخارات کتاب انسان در جستجوی معنا:

- از پرفروش‌ترین آثار روانشناختی در ایران
- از تاثیرگذارترین کتاب‌ها در آمریکا
- حضور در فهرستِ «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب انسان در جستجوی معنا:

- کتاب انسان در جستجوی معنا یکی از اثرگذارترین آثار در کشور آمریکاست. (Library of Congress)
- بزرگداشت امید و امیدواری در مقابله با سوگ و فقدان. (Barnes & Noble)
- یک کار جاودانه. (New York Times)

کتاب انسان در جستجوی معنا برای چه کسانی مناسب است؟

برای علاقه‌مندان به مباحث روانشناسی اگزیستانسیال و معنادرمانی که به دنبال اثری درخشان هستند؛ کتاب انسان در جستجوی معنا جالب توجه خواهد بود.

با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم:

ویکتور امیل فرانکل (زاده‌ی سال 26 مارس 1905 و متوفی به تاریخ 2 سپتامبر 1997) روانپزشک برجسته‌ی اهل اتریش و بنیانگذار رویکرد معنادرمانی بود. فرانکل هنوز به سن جوانی نرسیده بود که با روانکاوی آشنا شد، و از این مکتب بسیار تأثیر پذیرفت. در همان دوران بود که با فروید به مکاتبه پرداخت، و آثار او را با جدیت دنبال کرد. کمی بعد اما روانشناسی‌ای را که آدلر نمایندگی می‌کرد جذاب‌تر یافت و به سوی آرای او گرایش پیدا کرد. تا اینکه سرانجام از میان این بزرگان توانست راه مستقلی برای خویش بیابد و خود به یکی از چهره‌های برجسته‌ی تاریخ روانشناسی بدل شود.

مشهورترین کتاب ویکتور فرانکل، بی‌تردید «انسان در جستجوی معنا» است. با این حال از وی آثار خواندنی دیگری نیز به جا مانده؛ از جمله عناوینی چون: «آری به زندگی»، «میل به معنا» و «روان‌درمانی و اگزیستانسیالیسم».

در بخشی از کتاب انسان در جستجوی معنا می‌خوانیم:

خلأ وجودی پدیده‌ای شایع در قرن بیستم است. این قابل درک است؛ شاید دلیل بر خسارت دوچندانی باشد که انسان از زمانی متحمل می‌شود که به یک انسان واقعی بدل شده است. در آغاز تاریخ بشریت، انسان برخی از غرایز اولیۀ حیوانی خود را که رفتارهای حیوانی از آن ناشی می‌شود و او به وسیلۀ آن‌ها از خود حفاظت می‌کند از دست داد. چنین امنیتی مانند بهشت برای همیشه با انسان همراه است: اینکه او ناچار است تا انتخاب‌هایی داشته باشد. علاوه‌براین، انسان به دلیل پیشرفت‌های اخیر خود، از خسارت دیگری نیز رنج می‌برد؛ زیرا سنت‌هایی که از رفتارهای او حفاظت می‌کرد اکنون به‌سرعت رو به کاهش است. هیچ غریزه‌ای به او نمی‌گوید که ناچار به انجام چه کاری است و هیچ سنتی به او نمی‌گوید که چه کاری را باید انجام دهد. گاهی اوقات حتی او نمی‌داند که دوست دارد چه کاری انجام دهد. درعوض یا دوست دارد همان کارهایی را بکند که دیگران انجام می‌دهند (همرنگی با جماعت) یا کارهایی را که دیگران دوست دارند او انجام دهد. (تمرکزگرایی)

طبق تحقیقات آماری که اخیراً انجام داده‌ام، مشخص شد که تقریباً درمیان 25 درصد از دانشجویان اروپایی‌ام یک نوع خلأ وجودی یافت می‌شود و در میان دانشجویان آمریکایی‌ام 25 درصد نیست، بلکه آن خلأ میان 60 درصد از آن‌ها وجود دارد.

این خلأ وجودی اکثراً به‌حالت خستگی و ملالت آشکار می‌شود. اکنون می‌توانیم سخن شوپنهاور را درک کنیم وقتی که می‌گوید انسان تا ابد بین دو نقطه نهایی اضطراب و ملالت سرگردان است. درحقیقت، ملالت و خستگی اکنون بیش از اضطراب باعث ایجاد مشکلات می‌شود و مطمئناً افراد ناچارند تا به روان‌پزشک روی آورند. این مشکلات به‌سرعت رو به افزایش است؛ زیرا پیشرفت در ماشین‌ها و دستگاه‌های خودکار احتمالاً منجر به افزایش اوقات فراغت کارگران عادی خواهد شد. دراین‌حالت، جای تأسف است که بسیاری از این افراد نمی‌دانند که با آن همه وقت آزاد خود چه کنند.

فهرست مطالب کتاب

درباره کتاب
درباره نویسنده
تجلیل کتاب انسان در جستجوی معنا
مقدمه مترجم
مقدمۀ نویسنده
بخش اول: تجربه‌های اسارت در یک اردوگاه جنگی
بخش دوم: خلاصه‌ای از معنادرمانی
ضمیمۀ کتاب در سال 1984: دربارۀ یک خوش‌بینی غم‌انگیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان در جستجوی معنا
نویسنده
مترجممنیره وفایی فر
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7369-50-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان در جستجوی معنا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انسان در جستجوی معنا

برای دریافت کتاب انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.