معرفی و دانلود کتاب انسان در پی معنا

عکس جلد کتاب انسان در پی معنا
قیمت:
۵۳۵۰۰ 26750 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان در پی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان در پی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان در پی معنا

تردید نکنید و کتاب انسان در پی معنا اثر ویکتور فرانکل را در اولین فرصت بخوانید. با وجود اینکه بخش اول داستان تلخ است و از مشقت‌ها و رنج‌ها سخن به میان می‌آید، اما دلایل زیادی برای مهم بودن این داستان وجود دارد.

انسان در جست‌وجوی معنا اثری است درباره جان به در بردن؛ درباره سرچشمه قدرتی که باعث زنده ماندن فرانکل شد؛ این کتاب پس از گذشت ده‌ها سال به یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌های آمریکا تبدیل شده است.

کتاب انسان در پی معنا (Man's search for meaning)، یکی از مهم‌ترین کتاب‌های عصر ماست. معمولاً اگر کتابی دارای تنها یک رویکرد و یک فکر باشد و با این حال چنان قدرتی داشته باشد که بتواند زندگی کسی را تغییر دهد، همین کافی است که باید آن را خواند و دوباره خواند و در کتابخانه‌ی خود جای خاصی برایش در نظر گرفت. این اثر، رویکردهای بسیار دارد.

کتاب حاضر مدعی گزارش واقعیت‌ها و رویدادها نیست. بلکه گزارشی از تجربیات شخصی نویسنده است. تجربیاتی که میلیون‌ها زندانی را در طول سال‌ها بارها و بارها عذاب داده است. این داستانی از داخل یکی از اردوگاه‌های کار اجباری است که از زبان یکی از بازماندگانش نقل می‌شود. این داستان درباره‌ی وحشتی بزرگ و هولناک که تاکنون به‌ قدر کافی درباره‌اش صحبت شده (هر چند که عده‌ی کمی باورش کرده‌اند) نیست. بلکه در خصوص انبوهی از شکنجه‌های کوچک است. به عبارت دیگر، این کتاب می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد: بازتاب زندگی روزمره در یک اردوگاه کار اجباری، در ذهن یک زندانی عادی به چه صورت است؟

روانپزشک ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) در جنگ جهانی دوم در چهار اردوگاه مختلف از جمله آشویتس اسیر بود، در حالی که والدین، برادرش و همسر باردارش کشته شدند. فرنکل بر مبنای تجربیات شخصی خود و بیماران بی‌شمارش، استدلال می‌کند که ما نمی‌توانیم از رنج اجتناب کنیم اما می‌توانیم طرز مقابله با آن را به اختیار انتخاب کنیم.

خدایت را با تمام قلبت، با تمام روحت و با تمام قدرتت دوست بدار. این نوشته‌ای است که ویکتور فرانکل، در هنگام ورود خود به اردوگاه کار اجباری آلمان در جنگ جهانی دوم در جیب لباس یک زندانی کشته شده یافت، لباسی خود که مجبور شد از آن استفاده کند. تفسیر ویکتور فرانکل از آن جمله این بود که پاسخ مثبت به زندگی، علی‌رغم هر چه با آن روبه‌‌رو می‌‌شویم، خواه رنج و خواه مرگ، یک فرمان است. چرا که در ناپیمودنی‌ترین راه‌ها و در ناامید کننده‌ترین لحظات و وضعیت‌هاست که می‌توان عظیم‌ترین معنا را یافت.

بخاطر همین نوشته بود که معنی حضور خود در آن جهنم را یافت و بخاطر آن بود که تمام گرسنگی، تشنگی، خستگی، بیماری، فشار روانی و… را تحمل کرد.

ویکتور فرانکل در آن اردوگاه مشاهده کرد که به طور متوسط از هر 28 نفر یک نفر زنده می‌‌ماند و مابقی یا کشته می‌‌شوند و یا خود را می‌‌کشند. او پس از بررسی بسیار زیاد ملاحظه کرد که کسانی که زنده می‌‌مانند الزاماً سالم‌ترین، قوی‌ترین، باهوش‌ترین، ثروتمندترین (قبل از اسیر شدن) و… نیستند. آن‌ها اشخاصی هستند که برای زندگی خود معنایی دارند و به امید تحقق آن معنی و هدف بعد از پایان جنگ زنده مانده‌اند. این معنی می‌‌تواند پیدا کردن اعضای خانواده، ساختن کشور و… باشد.

فرانکل با تجربه دسته اول خود از زندگی سخت در اردوگاه کار اجباری، پس از پایان جنگ و رهایی، شاهکار خود به نام انسان در جستجوی معنی را به وجود آورد و مکتب تازه‌ای در روانشناسی به عنوان معنی درمانی را ایجاد کرد.

نظریه معنی درمانی به نیاز مداوم انسان به جستجو، نه برای خویشتن بلکه برای معنایی که به هستی ما منظوری ببخشد ارتباط دارد. طبق این نظریه هرچه بیشتر بتوانیم از خود فراتر رویم و خود را در راه چیزی یا کسی ایثار کنیم، انسان‌‌تر می‌‌شویم. این معیار نهایی رشد و پرورش شخصیت سالم و متعالی است. برعکس، نبودن معنا در زندگی و یا دنبال چیزهایی فقط برای نفع شخصی و نیازهای سطح پائین بودن بیماری روانی است.

جملات برگزیده کتاب انسان در پی معنا:

- امروزه مردم بیش از هر زمانی، ابزار زندگی کردن را دارند ولی هیچ معنایی برای زندگی کردن برایش ندارند.
- انسان مدرن وسایلی را برای زیستن دارد ولی اغلب هیچ معنایی را که به خاطر آن زندگی کند را ندارد.
- زنده بودن توانایی کنترل کردن زندگی هر روزه و یافتن معنی در عذاب کشیدن را شامل می‌شود.
- آخرین آزادی ما انسان‌ها این است که نگرش خود را در هر شرایطی خود انتخاب کنیم.
- همه‌چیز را می‌توان از انسان گرفت؛ به جز یک چیز و آن هم نگرش و بینش اوست.
- انسان می‌تواند در هر زمان هر رنجی را تاب آورد، مادامی که معنایی در آن بیابد.

در بخشی از کتاب انسان در پی معنا می‌خوانیم:

سوء‌ تغذیه، علاوه بر اینکه باعث دغدغه‌ی ذهنی عمومی ما نسبت به غذا می‌شد، احتمالاً موجب از بین رفتن کامل میل جنسی‌مان هم می‌شد. جدا از اثرات اولیه‌ی شوک، این (سوء‌ تغذیه) می‌تواند تنها توضیح پدیده‌ای باشد که روان‌شناسان در اردوگاه‌های مردان مشاهده می‌کنند و آن اینکه برعکس سایر تشکیلات کاملاً مردانه از جمله سرباز خانه‌ها، در اردوگاه‌های کار اجباری انحرافات جنسی به حداقل می‌رسد. زندانی حتی در خواب هم درگیر مسائل جنسی نمی‌شود، هر چند که احساسات نومیدانه‌اش و همچنین احساسات دل‌پذیر و متعالی‌اش در خواب به‌ طور کامل بروز می‌کنند.

در مورد اکثریت زندانیان، زندگی بدوی و همچنین تمرکز تلاش‌شان بر اینکه جان به‌ در ببرند، منجر به بی‌توجهی کامل نسبت به هر چیز دیگری شده بود که به این مهم مربوط نباشد و همین، بی‌احساسی کامل زندانی را توجیه می‌کند. هنگام انتقال من از آشویتس به اردوگاهی وابسته به اردوگاه کار اجباری داخائو، این امر همراه من به وطنم آمد. قطار حامل ما (حدود دو هزار زندانی)، از شهر وین عبور می‌کرد. حدود نیمه‌شب ما از یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن وین گذشتیم. ما در مسیرمان از خیابانی گذشتیم که من در آن متولد شده بودم، از مقابل خانه‌ای عبور کردیم که من بسیاری از سال‌های عمرم را در آن گذرانده بودم، در واقع تا پیش از اسارتم در آن‌جا زندگی کرده بودم.

پنجاه نفر از ما در آن کوپه بودیم، که دو روزنه‌ی کوچک میله‌دار داشت. فقط همین‌قدر جا بود که یک گروه روی زمین چمباتمه زدند و بقیه، که ناچار بودند ساعت‌ها سرپا بایستند، دور آن دو روزنه جمع شده بودند. من که روی نوک پا ایستاده بودم و از وسط سرهای دیگران، از میان میله‌های روزنه بیرون را نگاه می‌کردم، اجمالاً نگاه عجیب و غریبی به شهر موطنم انداختم. همه‌ی ما خود را بیشتر مرده احساس کردیم، تا زنده، چون فکر می‌کردیم دارند ما را به اردوگاه ماوت‌ها وزن منتقل می‌کنند و در آن‌جا فقط یکی دو هفته زنده خواهیم ماند. به حکم غریزه احساس می‌کردم که به خیابان‌ها، میدان‌ها و خانه‌های کودکی‌ام با چشم مرد مرده‌ای نگاه می‌کنم که از دنیای دیگر برگشته و در آن پائین به شهر اشباح نگاه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار چاپ 1992
یک / تجربیات اردوی کار اجباری
دو / معنادرمانی به‌اختصار
ضمیمه 1984
موردی برای خوش‌بینی غم‌انگیز
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان در پی معنا
نویسنده
مترجمزهره زاهدی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-600-8593-67-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۵۳۵۰۰ 26750 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان در پی معنا

Arash .H
۱۳۹۷/۸/۱۷
ایکاش جو باقی کتابخوان‌ها هم همینطور خوب بود متاسفانه در اپ رقیب تعدادی مذهبی تندرو وجود داره که هر کتابی نویسنده یهودی داشته باشه یا محتوای مطالبی باشه که مورد تایید اونها نباشه به صورت سیستماتیک بهش حمله میکنند و اگه قدرتش رو داشتند شک نکنید کتاب سوزی هم به راه می‌انداختند. وقتی از دست یکیشون شدم خسته و گفتم در جواب کامنت‌های من کامنت نگذار به من پاسخ داد در دین من دخالت نکن تا برات کامنت نگذارم و فکر میکنید کامنت من چی بود؟ نوشته بودم ایکاش مردم ما با حیوانات بخصوص سگ‌ها مهربان تر باشند و این فرد اعتقاد داشت من با توجه به احادیث به دین ایشون توهین کردم. فقط این افراد در اردوگاه‌های کار اجباری زندانی نبودند بخش بزرگی از ما مردم ایران هم زندانی اشخاصی با همچین تفکراتی هستند. واقعا خسته‌ام 🙁
Elmira Dadras
۱۳۹۷/۸/۲۲
کتابی آموزنده و پر محتوایی بود و لازمه‌ی هر فردیه که مورد مطالعه قرار بدتش... کتابیه که در اون به حقیقت هستی و رسالت قرار گرفتن انسان به دنیا به وضوح اشاره شده و اینکه هر چیزی در زندگی معنایی رو در خودش نهفته داره که به ما کمک میکنه با واقف شدن به ماورای اون واکنش مناسبتری مقابل چالشها و بحرانهای و زندگی داشته باشیم درک کنیم رنجهای اجتناب ناپذیر بخشی از زندگیه ما هستند و ما با پذیرش این نوع از رنج انعطاف پذیرمون نسبت بهش وسیع تر خواهد شد و باید از اون در جهت تعالی درونی خودمون استفاده کنیم و اینکه این کتاب خیلی خوب مسئله‌ی قدرت قوه‌ی اختیار و انتخاب انسان رو که تا چه اندازه میتونه تعیین کننده‌ی زندگیش به سمت ناکامی‌ها یا موفقیت‌ها باشه مورد بحث قرار داده... اینکه آزادی در کنار مسئول بودنه که موجب پذیرش بحرانها میشه و از شدت رنجها کم میکنه.
مهدی شعبانی
۱۳۹۷/۸/۱۶
در این کتاب می‌آموزیم که بالاترین لذت همون داشتن معنا (ی نیک) در زندگیه، و اینکه نیهلسیم (پوچ گرایی) چه قدر می‌تواند برای آدمی گران تمام شود و در کل امید و معنا دو ستون زندگی نیک آدمی را تشکیل می‌دهند.
Aref h
۱۳۹۸/۱/۲۰
کتاب انسان در پی معنا
بخش نخستین این کتاب روایتگر خاطرات یک روانپزشک متخصص (ویکتور فرنکل) در زندان‌های کار اجباری نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم است
بخش دوم این کتاب به صورت حرفه‌ای تر در خصوص معنا درمانی و وجود معنا در زندگی همه‌ی اشخاص حتی اونایی که در بد‌ترین شرایط هستند صحبت میکنه.
این کتاب به
برای تمام علاقه مندان فلسفه و روانشناسی و تمام کسانی که در زندگی خود احساس پوچی میکنند مفید و جذابه.
استفاده از جملات علمی وسط خاطرات در بخش اول همچنین استفاده نکردن از کلمات سلیس و عامیانه تر در ترجمه باعث فاصله افتادن بین نویسنده و خواننده شده بود.
Sadegh Ktch
۱۳۹۹/۹/۹
خیلی زیاد کتابه ارزشمندی بود در انتها هم با بیوگرافیش اشنا بشید میفهمید چه انسانه بزرگی بوده بی دلیل نیست میگن دنیا دسته یهودیا میچرخه واقعا مغزهای بزرگی دارن
چیزی که یادگرفتم از این کتاب این بود که برای تک تکه لحظاته زندگیم معنایی وجود داره که بسته به انتخابم موجبه شادی یا غم میشه که البته شاید‌ی
سری انتخاب‌ها خیلی سطحی باشن اما درونه همون هم معنایی وجود داره همچنین یادگرفتم کلا مثبت نگر و مثبت گرا باشم نسبت به تمومه قضایای پیشه روم حتی در زمانه رنج کشیدن که خیلی در این کتاب بهش اشاره میشه که رنج کشیدن مقدسه
مریم عصاره
۱۳۹۸/۴/۲۵
وقتی ما دین به این زیبایی داریم که معنای زندگی رو برامون تعریف کرده چرا باید دنبال درمان در کتب دستنویس بشر باشیم. به دور از تعصبات باز به دین باز گردیم بسیار انگیزه فراوانی برای زندگی به شما خواهد داد
به عنوان نمونه انسانی که دین تربیت کرده سرگذشت آزاده سرافراز ابوترابی رو بخونید. ایون هم در جایی
بد تر از اردوگاه کار اجباری و فقط با تکیه به دین صحنه‌هایی بس شگفت آفرید که قابل تصور نیست.
اسلام واقعی این است. روح شما را چنان بزرگ می‌کند که هیچ چیز قدرت شکستن آن را ندارد
اسماعیل منصوری
۱۳۹۷/۸/۱۶
عالی بود. امروزه بیشتر افراد با وجود امکانات زیاد و فراهم بودن خیلی از چیزها در زندگی، به همه چیز عادت کرده و بیشتر اوقات داشته هامون رو نمیبینیم و نا امید از همه روزگار کسالت باری دارن. داشتن انگیزه یکی از مهمترین عوامل برای ادامه زندگی هست. پیشنهاد میکنم حتما این کتاب ارزشمند رو بخونید تا انگیزه بیشتری برای ادامه زندگی پیدا کنید.
Fateme Kordy
۱۳۹۷/۹/۱۰
به نظر من این کتاب رو بارها بارها باید خواند تا به مفهموم این کتاب پی برد، بعد خوندن این کتاب متوجه میشیم که در حال حاضر ما غرق در نعمت و رفاه هستیم با وجود مشکلاتی که داریم، باید سپاسگزار لحظه به لحظه نفس کشیدن خودمون باشیم از کوچکترین امور زندگی مثل خوردن یک لیوان چای داغ و هزاران بهانه دیگه، باید شکرگزار خدا باشیم و از زندگی لذت ببریم به فکر سعادت و دنیا و‌اخرت باشیم 💐💐🌹🌹
فاطیما ایمانی
۱۳۹۸/۹/۱۴
موقع خوندن کتاب مخصوصا فصل اول و داستان اردوگاه کار اجباری، با خودم فکر میکردم چقدر یک انسان میتونه تحمل داشته باشه که در چنین شرایط سختی بازم ادامه بده واقعا اگر انگیزه و امید و به گفته ویکتور فرنکل زندگی معنایی برای ادامه داشته باشه هرسختی رومیشه گذروند، وای از اون روزی که زندگی بی‌معنا بشه و امیدی نباشه... باتشکر از کتابراه به خاطر کتابهای بسیار خوب و آموزندش.
محمد ملاحسنی
۱۳۹۷/۸/۱۶
اگر فکر میکنید به آخر خط رسیدید و نمیدونید با زندگی چکار کنید، مطالعه‌ی این کتاب رو بهتون توصیه میکنم.
الهام یزدان طلب
۱۳۹۷/۸/۸
من کتاب انسان در جستجوی معنا را با ترجمه دکتر نهضت صالحیان از انتشارات درسا، چاپ سی و هشتم مطالعه کردم. فوق العاده انگیزه بخش بود. معنا درمانی باعث میشه یه بار دیگه به زندگی مون نگاه کنیم که با چه انگیزه‌ای سختی‌ها رو تحمل میکنیم. پیشنهاد میکنم این کتاب ارزشمند رو حتما بخونید.
یگانه مطلع
۱۳۹۹/۲/۱۳
به نظر من این کتاب واقعا عالیه من یه جاهاییش رو نتونستم دقیق بفهمم و باید چندین بار خونده بشه. فکر میکنم از هر دیدگاهی متفاوت باشه ولی من 18سالمه این کتاب رو خوندم راستش واسه دفه اول بیشتر به پوچی رسیدم. لطفاا اگ کتابی رو میخونید راجبش دقیق تر نظر بدید واسه کسایی که میخوان شروع کنن. این از کتاب هاییه که کسی از خوندنش پشیمون نمیشه.
Bahman Beiranvand
۱۴۰۰/۳/۱۱
کتاب معروفیه. من بیشتر انتظار داشتم. کتاب بین فلسفه و عملگرایی و داستان و... سردرگم است. من که تهش زیاد چیزی دستگیرم نشد. به همه چی پرداخته ولی پاسخ قانع کننده‌ای نداره. بیشتر حس و حال اردوگاه کار نازی‌ها و مرگ و تعفن بهت دست میده. یعنی این حس اینقد واقعی است که بقیه موضوعات را تحت شعاع قرار میده.
فرانک صراف جدیدیان
۱۳۹۸/۵/۳۰
بسیار کتاب تاثیر گذار بود وبه انسان می‌آموخت که‌در مواقع که‌زندگی با سختی‌های تحمیل‌ شده به‌انسان‌ پیش میرود چگونه در مقابل این سختی‌ها باید مقاومت کردو. انگیزهای ایجاد شده برای ادامه زندگی چه‌نقش مهمی در پایداری ما در مقابل بارهای اضافی که بر دوش ما گذاشته می‌شود. دارد
Zahra Hormozi
۱۳۹۷/۱۱/۲۶
آدم باورش نمیشه که چنین مفهوم بزرگی رو یک نفر به این سادگی بیان کرده. مفهومی که می‌تونه زندگی هر کسی رو واسه همیشه عوض کنه و بهتر اینکه نویسنده در لحظه لحظه‌ی زندگیش با همین فلسفه زندگی کرده
و چه زندگی پربرکتی...
مشاهده همه نظرات 94

راهنمای مطالعه کتاب انسان در پی معنا

برای دریافت کتاب انسان در پی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.