معرفی و دانلود کتاب قلعه حیوانات

عکس جلد کتاب قلعه حیوانات
قیمت:
۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول داستانی تمثیلی از حیوانات یک مزرعه است که از دست ظلم صاحب مزرعه خسته شده‌اند. آن‌ها با رهبری یکی از حیوانات تصمیم به شورش علیه مزرعه‌دار می‌گیرند تا به ظلم و استبداد پایان دهند. داستان با نگاهی به حکومت‌های استبدادی و نقد آن‌ها نوشته شده است که می‌تواند برای مخاطب تکان‌دهنده و آموزنده باشد.

درباره کتاب قلعه حیوانات

یک شاهکار تمثیلی از مزرعه‌ای که حیوانات آن دست به شورش می‌رنند. جورج اورول (George Orwell) در کتاب قلعه حیوانات (Animal Farm) شما را به یک مزرعه پر از حیوانات گوناگون می‌برد که یک اتفاق بی‌سابقه را در آنجا رقم می‌زنند. حیوانات مزرعه که از دست ظلم و ستم مزرعه‌دار، خسته شده‌اند، سرانجام تصمیم می‌گیرند با رهبری یکی از حیوانات که به‌عنوان حیوانی عاقل و دانا شناخته می‌شود، دست به شورش بزنند. آن‌ها سرانجام موفق می‌شوند که صاحب مزرعه را بیرون کنند و اداره‌ی محیط زندگی‌شان را برعهده بگیرند. آن‌ها قوانینی وضع می‌کنند تا به دور از ظلم و ستم و در عدالت زندگی کنند. اما به‌مرور زمان ورق برمی‌گردد و همه چیز در آن‌جا تغییر می‌کند ...

داستان کتاب قلعه حیوانات نمونه‌ی بی‌نظیری از وضعیتی است که در حکومت‌های سلطه‌گر، استبدادی و توتالیتر جریان دارد. اورول در این اثر به‌خوبی نشان می‌دهد این نوع حکومت‌ها چگونه با زیرکی و به‌مرور زمان اهداف خودشان وارد ذهن دیگران می‌کنند و منافعشان را جلو می‌برند.

جورج اورول در کتاب قلعه حیوانات با نگاهی زیرکانه و با استفاده از تمثیل و نمادسازی توانسته کتابی منحصربه‌فرد خلق کند. این کتاب از زمان انتشار تابه‌حال، که نزدیک به 80 سال از آن می‌گذرد، توسط مخاطبان زیادی خوانده و تحسین شده است. سبک نگارش و داستان این رمان اگرچه ساده به‌نظر می‌رسد، اما پس از خواندن، تا مدت‌ها شما را به فکر وا می‌دارد.

قلعه حیوانات از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین رمان‌های خارجی به‌شمار می‌رود که در ایران نیز طرفداران فراوانی دارد. این کتاب با ترجمه‌ی منیره وفایی‌فر و به همت نشر یوشیتا روانه‌ی بازار کتاب شده است.

اقتباس سینمایی از کتاب قلعه حیوانات

از کتاب قلعه حیوانات نوشته‌ی جورج اورول دو فیلم سینمایی اقتباس شده است. اولین فیلم در سال 1954 و به سبک انیمیشن ساخته شد که موردتوجه علاقه‌مندان قرار گرفت. سپس در سال 1999 نسخه دیگری با استفاده از حیوانات واقعی و به سبک رئال ساخته شد و نمایش در آمد. داستان قلعه‌ی حیوانات در سال 2018 به‌شکل یک نمایش عروسکی در تلویزیون پخش شد.

جوایز و افتخارات کتاب قلعه حیوانات

  • برگزیده‌ی مجله‌ی تایمز به‌عنوان یکی از 100 رمان برتر انگلیسی‌زبان تاریخ
  • برنده‌ی جایزه‌ی Retrospective Hugo در سال 1996
  • رتبه‌ی 31 فهرست کتابخانه‌ی مدرن بهترین رمان‌های قرن بیستم
  • محبوب‌ترین کتاب مدارس انگلستان در سال 2016
  • برنده‌ی جایزه تالار مشاهیر پرومتئوس در 2011

نکوداشت‌های کتاب قلعه حیوانات

  • افسانه‌ای پرشور، روشنگرانه و خردمندانه در قرن حاضر (نیویورک‌تایمز)
  • نثری دلپذیر و فکر شده (San Francisco Chronicle)
  • پیام‌آوری که ناگفته‌ها را می‌گوید و مخاطب را وادار می‌کند فکر کند. (دیلی اکسپرس)
  • مثل شیشه شفاف و کاملاً تیز است. [قلعه‌ی حیوانات] معنایی دوگانه و دو لبه‌ی تیز و شفاف جاناتان سوئیفت (نویسنده‌ و شاعر بریتانیایی) را دارد. (Atlantic Monthly)
  • اورول مضمون موردنظر خود را با سادگی و شوخ‌طبعی، و با نثری نزدیک به نثر ژان لافونتن (نویسنده‌ی بزرگ فرانسوی در سده‌ی هفدهم میلادی) نوشته است؛ نثری که متناسب با هدفش انتخاب شده. قلعه‌ی حیوانات را می‌توانیم با آثار فرانسوا ولتر (از بزرگ‌ترین نویسنده‌ها و فیلسوف‌های عصر روشنگری فرانسه) مقایسه کنیم. (The New Yorker)

کتاب قلعه حیوانات مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به همه‌ی کسانی که به داستان‌های سیاسی و پادآرمان‌شهری علاقه دارند توصیه می‌شود. همچنین طرفداران داستان‌های خارجی و نوشته‌های جورج اورول از این اثر لذت خواهند برد.

با جورج اورول بیشتر آشنا شویم

اریک آرتور بلر (Eric Arthur Blair) با نام مستعار جورج اورول متولد 25 ژوئن 1903 است. این نویسنده، شاعر، روزنامه‌نگار و منتقد انگلیسی اصالتی هندی و انگلیسی دارد و در یکی از شهرستان‌های هند چشم به جهان گشوده است. کتاب «آس‌وپاس‌ها در پاریس و لندن» دقیقاً بر اساس سرگذشت خود در دوران فقیرانه زندگی‌اش نوشت. از جمله آثار مهم او می‌توان به «قلعه حیوانات»، «1984»، «روزهای برمه» و «درود بر کاتالونیا» اشاره کرد. اورول سیگاری قهاری بود و شاید همین موضوع باعث شد بعدها به دلیل بیماری مزمن ریوی در بیمارستان بستری شود. او در همان دوران همسر خود را دید و با او ازدواج کرد. وی مدتی پس از چاپ کتاب «1984» در 20 ژانویه 1950 درگذشت.

در بخشی از کتاب قلعه حیوانات می‌خوانیم

نیمه تابستان بود که آقای جونز در شامگاه روز شنبه به ویلینگدن رفت و در میخانه شیر سرخ، آنقدر نوشید که تا یکشنبه ظهر بازنگشت. کارگران، گاوها را صبح زود دوشیدند و بدون اینکه به خود زحمت غذا دادن به حیوانات را بدهند برای شکار خرگوش بیرون رفتند. وقتی آقای جونز برگشت فوراً به اتاق نشیمن رفت و در حالی که روزنامه اخبار جهان بر روی صورتش بود، روی مبل خوابش برد. شب شد و حیوانات هنوز گرسنه بودند.

سرانجام دیگر نتوانستند تحمل کنند. یکی از گاوها در انبار علوفه را با شاخش شکست و حیوانات شروع به خوردن کردند. درست همان موقع بود که جونز از خواب بیدار شد. لحظه‌ای بعد او و چهار کارگرش با شلاق‌هایی در دستانشان به انبار آمدند و به هر طرف که می‌رسیدند تازیانه می‌زدند. حیوانات گرسنه نتوانستند آن را تحمل کنند. گرچه از پیش چنین برنامه‌ای نداشتند، همه با هم هماهنگ شدند و به سوی شکنجه‌گرانشان حمله‌ور شدند. ناگهان جونز و کارگرانش خود را در حالی یافتند که از هر طرف ضربه و لگد می‌خوردند. شرایط کاملاً از کنترل آن‌ها خارج بود.

تاکنون هرگز چنین رفتاری از حیوانات ندیده بودند و این طغیان ناگهانی در مورد حیواناتی که قبلاً هر طور می‌خواستند آن‌ها را کتک می‌زدند و با آن‌ها بدرفتاری می‌کردند، چنان ترسی به جانشان انداخت که تصورش را هم نمی‌کردند. پس از چند دقیقه دست از دفاع برداشتند و پا به فرار گذاشتند. یک دقیقه بعد، هر پنج نفر به طرف جاده باریکی که به جاده اصلی ختم می‌شد گریختند و حیوانات، فاتحانه آن‌ها را دنبال کردند.

خانم جونز از پنجره اتاق‌خواب، بیرون را نگاه می‌کرد و دید که چه اتفاقی افتاد. با عجله چیزهایی داخل یک خورجین ریخت و از راه دیگری از مزرعه گریخت. کلاغ هم از روی شاخه‌اش پرید و قارقارکنان به دنبال او پرواز کرد. در این میان، حیوانات، جونز و افرادش را به سمت جاده دنبال کردند و دروازه پنج‌قفله را محکم پشت سر آن‌ها برهم کوفتند و به این ترتیب، تقریباً قبل از اینکه متوجه شوند چه اتفاقی افتاده، شورش با موفقیت انجام شده بود. جونز را بیرون کرده بودند و مزرعه مانر مال آن‌ها شده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قلعه حیوانات
نویسنده
مترجممنیره وفایی فر
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-6412-91-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قلعه حیوانات

Mehdi Naser
۱۴۰۲/۱۰/۵
بسیار کتاب آموزنده ایی هست. دید مخاطب نسبت به دنیای اطراف و سیاست هارو باز میکنه. به نظرم زندگی مخاطب به دو بخش تقسیم میشه. قبل خوندن این کتاب و بعد خوندن این کتاب
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب قلعه حیوانات

برای دریافت کتاب قلعه حیوانات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.