معرفی و دانلود کتاب آری به زندگی

عکس جلد کتاب آری به زندگی
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آری به زندگی

کتاب آری به زندگی، جدیدترین اثر گردآوری شدۀ ویکتور فرانکل، نویسندۀ کتاب مشهور «انسان در جستجوی معنا» است. این کتاب انگیزشی و امیدبخش، حاصل سخنرانی او پس از آزادی‌اش از اردوگاه کار اجباری نازی‌هاست. اثر شگفت‌انگیزی که ارزش حقیقی زندگی را به تصویر می‌کشد.

دربارۀ کتاب آری به زندگی:

کتاب علی رغم همه چیز؛ آری به زندگی، (Yes to Life: In Spite of Everything) بر اساس مطالبی تشکیل شده که ویکتور فرانکل در سال 1946 حدود یک سال پس از رهایی‌اش از اردوگاه کار اجباری و کمی پیش از مرگ وی تنظیم شده است. در همان سال های ابتدایی سخنرانی‌های او به شکل کتابی مدون توسط ناشر وینی به چاپ رسید؛ اما نسخه‌های آن بسیار کمیاب و به مرور زمان به فراموشی سپرده شد. تا اینکه فردی به نام بلتز، پیشنهاد تجدید چاپ آن را ارائه کرد. جالب آن که این سخرانی انگیزشی و الهام‌بخش، تا پیش از این نسخه به زبان انگلیسی منتشر نشده بود.

ویکتور امیل فرانکل (Viktor Frankle) شما را در این کتاب به شناخت و درک عمیق ارزش زندگی دعوت می‌کند و مکررا اظهار می‌دارد که حتی با وجود شرایط پیچیده و بی‌رحمانه زندگی باز هم نباید تسلیم شد. این مسئله‌ای است که توجه طیف گسترده‌ای از مخاطبان در سراسر دنیا را به خود جلب کرده زیرا انسان امروزی نیز پس از گذشت چند دهه از آن اظهارات، همچنان نیازمند آن است، به خصوص در شرایط امروزی و وضعیت همه‌گیری کرونا. به بیان دیگر هر انسانی در هر دوره‌ای نیاز به خواندن این مطالب دارد زیرا فارغ از هر گونه شرایط اجتماعی، عنصر اصلی و حیات‌بخش زندگی همۀ ما، امید است.

نویسنده معتقد است هچکس نباید زندگی فردی دیگر و حتی خود را بی‌معنا تلقی کند و خود یا دیگران را شایسته حق زندگی نداند. فرانکل این افکار را زمانی مطرح می‌کرد که افراد را به دلیل معلولیت و نژادشان قتل عام می‌کردند! کتاب آری به زندگی، بر اساس جهان‌بینی مشهور نویسنده یعنی نظریه «معنادرمانی» نگاشته شده است و بر اهمیت پذیرفتن زندگی با وجود تمامی مشکلات و مسائل تاکید دارد. فرانکل هر بحرانی را، فرصتی تلقی می‌کند که باید از بهره جست. به طور کلی می‌توان گفت امید درون‌مایه محوری کتابِ روانپزشکی است که سال‌ها با وحشتناک‌ترین نوع خشونت و دردناک‌ترین حوادث روزگار دست و پنجه نرم کرده است.

جملات برگزیده کتاب آری به زندگی:

- اگر نمی‌توانیم سرنوشت‌مان را عوض کنیم لااقل می‌توانیم آن را بپذیریم، خود را با آن وفق دهیم، و شاید در میان مشکلات دچار رشد معنوی شویم.

- چشم‌انداز ما به وقایع زندگی- آنچه از آن‌ها برای خود می‌سازیم - بسیار بیشتر از آنچه برای‌مان رخ می‌دهد اهمیت دارد. «سرنوشت»، رخدادی‌ خارج از کنترل ماست. با این‌وجود، هر یک از ما نسبت به چگونگی مرتبط بودن آن وقایع با خود، مسئول هستیم.

- تردید درباره‌ی معنادار بودن وجود انسان می‌تواند به‌راحتی منجر به ناامیدی شود. سپس این ناامیدی به عنوان عامل تصمیم به خودکشی گریبان‌گیرمان می‌شود.

- موفقیت درونی، تحقق باطنی معنای زندگی چیزی‌ست که یک‌بار و برای همیشه به دست می‌آید. این حقیقت که اغلب فقط در پایان عمرمان به چنین هدفی می‌رسیم از معنا و مفهوم زندگی نمی‌کاهد.

- آنچه ما را به جلو می‌کشاند و در امتداد مسیر راهنمایی‌مان می‌کند، آنچه ما را هدایت کرده و می‌کند لذت بردن از پذیرفتن مسئولیت‌ است.

نکوداشت‌‌های کتاب آری به زندگی:

- ویکتور فرانکل ، مانند تمامی کسانی که جنایات هولوکاست را تحمل کردند، کسی است که زبان از توصیف او قاصر است. من از انعطاف پذیری و مثبت اندیشی شخصی که تجربیات غیر قابل تحملی را به دست آورده که تصورش هم برای من دشوار است، تجعب می‌کنم و روحیه او را می‌ستایم. جالب‌تر این که سخنرانی‌های فرانکل که اساس این کتاب است ، تنها نه ماه پس از آزادی از اردوگاه کار اجباری نهایی ارائه شده است. «Schizanthus Nerd»

- من این کتاب را دوست داشتم! این اثر فوق‌العاده طوری نوشته شده است که خواننده می‌تواند اصول دکتر فرانکل را بلافاصله درک کند و در همان لحظه اعمال کند. این یک کتاب عالی برای دستیابی به چشم‌انداز در میان یک بیماری همه‌گیر است. «william evans»

- این کتاب در ابتدا در دهه 1940، اندکی پس از آزادی فرانکل از اردوگاه مرگ نازی ها، به زبان آلمانی منتشر شد. گرچه شبیه جستجوی انسان برای معنا است، اما حاوی مطالب منحصر به فردی است که آن را تکمیل می‌کند. ما می توانیم در هر موقعیت زندگی، از طریق فعالیت، تفکر و نگرش نجیب حتی در برابر رنج غیرقابل اجتناب، معنا پیدا کنیم. «douglas groothuis»

- این سه سخنرانی توسط روان درمانگر وینی و بازمانده اردوگاه‌های کار اجباری و کارگری نازی‌ها که در سال 1946 در اتریش برگزار کرد، در مدت یک سال پس از آزادی خود، اخیراً به انگلیسی ترجمه شده است. «Ilan Israel»

با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم:

ویکتور امیل فرانکل، روان‌پزشک و عصب شناس یهودی در سال 1905 در وین چشم به جهان گشود. او که پایه‌گذار مکتب لوگوتراپی یا معنادرمانی است، در طول حیاتش مکاتبات و تبادل نظرهای قابل توجهی با فروید و دیگر روانشناسان داشته است. علی‌رغم وضعیتش در اردوگاه‌های کار اجباری، هیچ‌گاه از پرداختن به دغدغه‌های روانشناسانه‌اش غافل نشد و نظریه معنادرمانی را تدوین کرد؛ حتی می‌توان گفت این حوادث بر معناگرایی او تاثیر عمیقی داشته است.

فرانکل به غیر اخذ مدرک دکتری از دو دانشگاه وین و آدیتشنالی در سال‌ 1949، موفق به دریافت مدرک دکترای افتخاری از 120 دانشگاه در سراسر جهان شد. او سال‌ها رئیس بخش روانپزشکی بیمارستانی در وین بود و چند سال پس از آن به مقام استادی دانشگاه نائل آمد و در سال‌های 1970 تا 1973 در دانشگاه سن دیگو به تدریس نظریه معنادرمانی پرداخت. تجربه رقت‌انگیز او از کار در اردوگاه‌های کار اجباری، شخصیتی متقاوت از وی ساخت که کتاب حاضر نتیجه سخرانی او پس از این تجربه‌ِی آزار دهنده است. ویکتور فرانکل در سپتامبر 1997 دیده از جهان فرو بست.

در بخشی از کتاب آری به زندگی می‌خوانیم:

تنها راه معنا بخشیدن به زندگی، از طریق اعمال‌مان نیست، تا‌آن‌جایی‌که بتوانیم سؤالات بخصوص زندگی را بامسئولیت پاسخگو باشیم - می‌توانیم نه تنها به عنوان عاملی فعال بلکه به عنوان انسان‌های عاشق با عشق ورزیدن به زیبایی، بزرگی و خوبی به خواست‌های وجودی جامه‌ی عمل بپوشانیم. بجای این‌که بکوشم برای‌تان با استفاده از عبارات عادی توضیح دهم که چرا و چگونه تجربه‌ی زیبایی می‌تواند به زندگی معنا دهد به بیان آزمایش فکری زیر بسنده می‌کنم:

تصور کنید که در یک سالن کنسرت نشسته‌اید و در حال گوش کردن به سمفونی مورد علاقه‌تان هستید و صدای قطعات محبوب‌تان در گوش‌تان طنین افکنده است. به حدی تحت تأثیر موسیقی قرار گرفته‌اید که لرز به وجودتان می‌افتد.حالا تصور کنید که ممکن است یک نفر (امکانی که از نظر روان‌شناسی بسیار بعید است) در همین لحظه از شما بپرسد آیا زندگی‌تان معنایی دارد؟ معتقدم که با من هم‌عقیده هستید که در این مورد بگویید که فقط می‌توانید یک پاسخ به او بدهید و آن این است: «آن‌قدر این قطعات زیبا بود که ارزشش را داشت فقط برای همین یک لحظه زندگی کنم!»

افرادی که نه هنر، بلکه طبیعت را تجربه کرده‌اند نیز ممکن است پاسخ مشابهی داشته باشند، همچنین افرادی که چنین حسی را نسبت به انسان دیگری تجربه کرده‌اند. همه‌ی ما تجربه کرده‌ایم که در حضور شخصی خاص چنین احساسی بر ما چیره شود و آن را تقریباً بدین شکل تفسیر می‌کنیم: حقیقت وجود این شخص در جهان به تنهایی باعث ایجاد دنیا و معنادار شدن زندگی‌ست.

فهرست مطالب کتاب

اشاره
مقدمه
در باب معنا و ارزش زندگی 1
در باب معنا و ارزش زندگی 2
آزمایش حیاتی
سخن پایانی
درباره‌ی ویکتور فرانکل
دیگر آثار ویکتور فرانکل
درباره‌ی مؤسسه‌ی ویکتور فرانکل
درباره‌ی دنیل گولمن و فرانتز وسلی
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آری به زندگی
نویسنده
مترجمفاطمه حسین بیگ
ناشر چاپینشر روزگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-223-118-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آری به زندگی

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، یک کتاب محشر و عاای دیگر از نویسنده‌ای با اندیشه و عمل و قلمی روان و پر مفهوم. در این جا آقای فرانکل بار دیگر بر معنا درمانی تاکید کلی کرده‌اند و اینکه هر چقدر زندگی سخت و پر رنج باشد باز هم میشه دلیلی برای زیستن یافت، ایشون که خودشون بنیانگذار این مکتب در درمان هم هستند به طور شگفت انگیزی با اون همه سختی مقابله کرده و با اینکه خانواده و همه‌ی زندگیشونو از دست داده بودند چرایی برای زندگی یافتند، آری به زندگی یعنی هدف معلومی برای خود مشخص کنیم هر چه که باشه به دور از وابستگی به کسی و چیزی اینگونه بهتر می‌توانیم بر سختی‌های زندگی غلبه کنیم و در زمان حال به زندگی بپردازیم ‌. کتابیه که با تلنع و تفکر باید خوانده شود و درک خوبی می‌شه ازش داشت به نظر بنده. ترجمه‌ی بسیار خوبی هم داره. ‌سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
سعید مویدی
۱۳۹۹/۸/۲۲
به واقع اصلی‌ترین مبحث این کتاب اشاره داره به هدف دار بودن و هدفمند زندگی کردن. این هدفمند بودن انسانه که باعث ایجاد انگیزه برای زندگی میشه و مانع از به پوچی رسیدن انسان تو زندگیه.
زهره دجله دوست
۱۴۰۲/۱/۱۳
درود. درمورد دکتر فرانکل و نظریاتش حرفی نیست. او خلاقانه مسائلی را که بشر با آن مواجه هست را مطرح می‌کند، اما متاسفانه به دلیل ثقیل بودن متن و ترجمه نه چندان روان، فهم کتاب نیاز به تمرکز زیاد دارد. کاش ترجمه، روانتر بود. برای همه کسانی که دغدغه 《معنا》برایشان مطرح هست خواندن کتابهای دکتر فرانکل می‌تواند کمک کننده باشد.
Gh Trs
۱۳۹۹/۱۲/۱۳
کتاب‌های دکتر فرانکل علاوه بر اینکه برای متخصصین و درمانگران و روانشناسان به عنوان یک کتاب کار و راهنمای درمان هست، برای افراد غیر متخصص نیز جذاب و دوست داشتنی هست.
این کتاب برای دوستانی که به مباحث روانشناسی علاقمند هستند بسیار مفیده و زبان ساده و قابل فهمی داره. امیدوارم از مطالعه‌اش لذت ببرید
fahime sharifi
۱۳۹۹/۹/۶
اگر خیلی به هدف زندگی فکر می‌کنید این کتاب برای شماست.
این کتاب یه جمله خیلی قشنگ داره و میگه:
همین یه اتفاق زندگیم به قدری زیبا بود که ارزشش را داشت که فقط برای همین یک لحظه زندگی کنم.
مصطفی بشکار
۱۳۹۹/۸/۲۳
مطالعه این گونه کتاب‌ها در این زمانه رقت بار شاید کمی انسان رو به زندگانی امیدوار کنه
سهند _ک
۱۴۰۰/۴/۸
یکی از بهترین کتابای ویکتور فرانکل هست که واسه ادمایی که میخوان در مورد کلمه زندگی چیزهای بیشتری بدونن و درک عمیقتری ازش داشته باشن عالیه. حتما بخونین
raheleh yektafar
۱۴۰۲/۹/۱۸
یکی از بهترین و مفیدترین کتاب‌هایی که تو عمرم خواندم... به نظرم برای همه‌ی مردم ایران تو این روزگار خیلی سخت خوندنش واجبه
محمد حقیقی
۱۴۰۰/۹/۲۸
خیلی کتاب خوبیه، قبلش انسان در جست و جوی معنا رو بخونید
و بعد بیاید سراغ این کتاب
قول میدم زندگیتون خیلی تغییر کنه
مهدیه حشمتی
۱۴۰۰/۳/۶
این کتاب تقریبا مکمل کتاب انسان در جستجوی معناست که درک انسان رو نسبت به رسالتش در زندگی افزایش میده
سحر بهرامی
۱۳۹۹/۱۱/۶
مثل انسان در جستجوی معنا تاثیرگذار بود👌 معنای زندگی و درد و رنج در این کتاب شرح و بسط داده شده.
محمدرضا عربی
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کتابهای فرانکل در عمیق‌ترین لایه‌های روانی انسان رخنه میکنه و بنیادی‌ترین باورهای روانکاوانه رو به درک و فهم تو میرسونه
محمد عباسی
۱۴۰۱/۶/۱۲
متن گیرایی داره خیلی از مطالب رو خوب توضیح داده و بعضی از مطالب اونقدر که باید دلچسب نیستن ولی درکل کتاب خوبیه
بهاره رحیمی
۱۴۰۰/۳/۳۰
یکی از بهترین کتاب‌هایی که باید خوند. انسان در جستجوی معنا و بعد این کتاب رو پیشنهاد می‌کنم.
Mehdi Aziminia
۱۴۰۰/۱/۱۷
این کتاب روی دیدگاه من بر زندگی تاثیر مثبتی گذاشت و در مواجه با مسایل زندگی به آدم میده
مشاهده همه نظرات 34

راهنمای مطالعه کتاب آری به زندگی

برای دریافت کتاب آری به زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.