معرفی و دانلود کتاب اولین و آخرین رهایی

عکس جلد کتاب اولین و آخرین رهایی
قیمت:
48000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اولین و آخرین رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اولین و آخرین رهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اولین و آخرین رهایی

اگر حقیقت می‌تواند ما را به آزادی برساند، کجا می‌توانیم آن را پیدا کنیم؟ کریشنا مورتی در کتاب اولین و آخرین رهایی، در جواب به این سوال می‌گوید که آزادی را در هیچ‌کجا نمی‌توان یافت مگر از طریق خودشناسی. کتاب حاضر ژانر فلسفی و روانشناسی داشته و از اولین آثار مورتی به حساب می‌آید که او را به شهرت رساند.

درباره کتاب اولین و آخرین رهایی:

در کتاب حاضر کریشنا مورتی (Jiddu Krishnamurti) از انسان و گرفتاری‌هایش می‌گوید. او برعکس بسیاری از نویسندگان حوزه فلسفه و روانشناسی، به شما راه‌حل و راهکاری مشخص شده نشان نمی‌دهد. مورتی با دید منطقی به مسائل نگاه می‌کند، آنان را شرح می‌دهد و راهکارش را به عهده خودتان می‌گذارد. چرا که معتقد است راه چاره مشکلات در درجه اول با خودشناسی یافت می‌شود.

کریشنا مورتی در کتاب اولین و آخرین رهایی (The First and Last Freedom) می‌گوید که در جست‌وجوی حقیقت نباید رفت. حقیقت پیدا کردنی نبوده و در همین لحظه و در وجود هرآنچه که هست قرار دارد. اگر انسان به دنبال حقیقت برود و تلاش کند، دیگر قادر به درک آن نخواهد بود. به عقیده مورتی، تجربه نشان داده است که هرگاه انسان به دنبال پاسخ و حقیقتی رفته، برخلاف تصورش نتایج ناگواری به بار آورده است. کار ما، فعالیت ما، حتی اقداماتی که برای ایجاد صلح انجام می‌دهیم هم خود موجب جنگ و بدبختی بیشتری می‌شود.

در طول مطالعه آثار کریشنامورتی، بارها خواهید خواند که مجبور به باور عقاید نویسنده نیستید و اگر منطق شما در لحظه چیزی را نپذیرفت به آن احترام بگذارید. او می‌گوید که ما انسان‌ها نباید تماشاچی باشیم. نباید با خواندن، شنیدن و دیدن رفتار و باور شخصی به آن ایمان بیاوریم. به عقیده‌ی او انسان به دنبال آن است که تقلید کند و زحمت نتیجه‌گیری و خلق ایده را به خود ندهد.

در آثار جیدو کریشنا مورتی به دنبال پاسخ و راهکار واضح نباشید. او فقط تمام باورها و عقاید شما را به چالش می‌کشد و شما را وادار می‌کند که به تفکراتی که دارید اهمیتی ندهید و به ایجاد افکار تازه دست بزنید.

کتاب اولین و آخرین رهایی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به تفکرات فلسفی - روانشناختی هستید، خواندن این اثر را به شما توصیه می‌کنیم.

با کریشنا مورتی بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده، متفکر و سخنران هندی است که آثار بسیاری با مفاهیم آزادی، مراقبه، طبیعت ذهن، روابط انسانی و... منتشر کرده است. او در هندوستان و در خانواده‌ای پرجمعیت و فقیر متولد شد. خیلی زود مادرش را از دست داد و پدرش سرپرستی او و برادرش را به خانمی انگلیسی داد و آن دو به انگلستان مهاجرت کردند. چندی بعد برادر مورتی هم درگذشت و او بسیار احساس تنهایی و غم و اندوه کرد.

کریشنا مورتی اگرچه در کودکی و در مدارس خود به سبب رفتار متفاوتش گاه دیوانه خطاب می‌شد اما توانست به فیلسوف و متفکری تبدیل شود که حال بسیاری از مردم در سراسر دنیا با او و آثارش آشنا هستند و از تفکراتش الهام می‌گیرند. جیدو کریشنا مورتی متولد سال 1895 بود و سرانجام در سال 1986 براثر سرطان لوزالمعده درگذشت.

از جمله آثار مهم او می‌توان به «اولین و آخرین رهایی»، «رهایی از دانستگی» و «تنها انقلاب» اشاره کرد.

جملات برگزیده کتاب اولین و آخرین رهایی:

- این حقیقت است که آزادی می‌آفریند، نه تلاش شما برای به دست آوردنش.
- یکی از عوامل اساسی فروپاشی جامعه کپی برداری است که پرستش اقتدار است.
- حقیقت را کسی نمی‌تواند به شما بدهد شما باید آن را کشف کنید؛ و برای کشف، باید یک حالت ذهنی وجود داشته باشد که در آن ادراک مستقیم وجود داشته باشد.

در بخشی از کتاب اولین و آخرین رهایی می‌خوانیم:

من نمى‌خواهم اطلاعاتى را که شما مى‌توانید از دایره‌المعارف به‌دست آورید، در اختیار شما بگذارم. کوشش ما بر این است که افکار یکدیگر را تا آن جا که بتوانیم، با هر ژرفایى که ممکن باشد، با صمیمیت، با پاسخ‌گویى به احساسات خودمان دنبال کنیم. بنابراین، لطفا ببینید پاسخ شما به این علت، به این مصیبت چیست؛ نه این‌که دیگران دراین‌باره چه مى‌گویند؛ بلکه خود شما چگونه پاسخ مى‌دهید.

درصورتى‌که شما از این مصیبت، از این هرج و مرج سود ببرید، پاسخ‌تان نوعى بى‌تفاوتى است، حال این سود مى‌تواند اقتصادى باشد یا اجتماعى، سیاسى و یا روان‌شناختى. دراین‌صورت، استمرار این هرج و مرج براى‌تان اهمیتى ندارد. به‌طور حتم هرقدر در دنیا گرفتارى بیشتر باشد، هرج و مرج بیشتر است و شخص بیشتر به‌دنبال امنیت است.

آیا شما متوجه این وضع نشده‌اید؟ وقتى در دنیا آشفتگى، چه روان‌شناختى و چه هر نوع دیگرى وجود داشته باشد، انسان خود را در نوعى امنیت، یا به‌صورت حساب بانکى و یا به‌صورت نوعى ایدئولوژى محصور مى‌کند؛ یا درغیراین‌صورت به نیایش رومى‌آورد، به معبد مى‌رود، که درواقع گریزى است از آن‌چه که در دنیا واقع مى‌شود. در سراسر دنیا هر روز تیره‌ها، قبایل و ایسم‌هاى گوناگون مثل قارچ از زمین مى‌رویند؛ زیرا هرقدر آشفتگى بیشتر باشد، نیاز به رهبر بیشتر است، رهبرى که دست شما را بگیرد و از این پریشانى نجات‌تان دهد، بنابراین به کتاب‌هاى مذهبى روى مى‌آورید، یا به یکى از تازه‌ترین آموزگاران و یا در غیر این صورت، طبق سیستمى پاسخ مى‌گویید که ظاهرا مشکل را حل مى‌کند، سیستمى متعلق به چپ یا راست. این درست همان چیزى است که دارد اتفاق می‌افتد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار آلدِس هاکسلى
فصل 1: مقدّمه
فصل 2: در جست‌وجوى چه هستیم؟
فصل 3: فرد و اجتماع
فصل 4: خودشناسى
فصل 5: ایده و عمل
فصل 6: اعتقاد
فصل 7: کوشش
فصل 8: تناقض
فصل 9: خود چیست؟
فصل 10: ترس
فصل 11: سادگى
فصل 12: آگاهى
فصل 13: آرزو
فصل 14: رابطه و انزوا
فصل 15: فکر و متفکر
فصل 16: آیا اندیشیدن مى‌تواند مشکلات ما را حل کند؟
فصل 17: وظیفه ذهن
فصل 18: خودفریبى
فصل 19: فعالیت خودمرکز
فصل 20: زمان و تحول
فصل 21: قدرت و ادراک
1 درباره بحران جارى
2 درباره ملى‌گرایى
3 منظور از داشتن معلمان روحانى چیست؟
4 درباره دانش
5 درباره انضباط
6 درباره تنهایى
7 درباره رنج‌کشیدن
8 درباره آگاهى
9 درباره رابطه
10 درباره جنگ
11 درباره ترس
12 درباره دل‌زدگى و علاقه
13 درباره نفرت
14 درباره بدگویى
15 درباره انتقاد
16 درباره اعتقاد به پروردگار
17 درباره خاطره
18 تسلیم درمقابل «آن‌چه هست»
19 درباره دعا و مراقبه (مدیتیشن)
20 درباره ذهن خودآگاه و ناخودآگاه
21 درباره امور جنسى
22 درباره عشق
23 درباره مرگ
24 درباره زمان
25 درباره عمل بدون ایده
26 درباره قدیم و جدید
27 درباره نام‌گذارى
28 درباره شناخته و ناشناخته
29 راست و دروغ
30 درباره پروردگار
31 درباره ادراک فورى
32 درباره سادگى
33 درباره سطحى‌بودن
34 درباره ابتذال
35 درباره بى‌حرکتى ذهن
36 درباره معناى زندگى
37 درباره آشفتگى ذهن
38 درباره تحول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اولین و آخرین رهایی
نویسنده
مترجمقاسم کبیری
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-964-453-053-1
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اولین و آخرین رهایی

کاربر S
۱۴۰۳/۱/۵
کریشنا مورتی به عمق اشاره می‌کنه درسته فهمش سخته ولی تلاشم رو میکنم بفهمم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اولین و آخرین رهایی

برای دریافت کتاب اولین و آخرین رهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.