معرفی و دانلود کتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی)

عکس جلد کتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی)
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی)

کتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی) مصاحبه‌ای میان کریشنا مورتی و یک گزارشگر است. این فیلسوف و متفکر هندی سعی دارد تا به این سوال پاسخ دهد که آیا انسان می‌تواند با ذهنی آزاد زندگی کند؟ او به واسطه کتاب‌ها و سخنرانی‌هایش، الهام‌بخش هزاران انسان در سراسر دنیا بوده است.

معرفی کتاب پرواز عقاب:

همه ما از تعارض‌ها، کشمکش‌ها، اضطراب‌ها، تنهایى‌ها، نومیدى‌ها، نبود عشق و وجود ترس آگاهیم. چرا ما همه‌ى این امور را مى‌پذیریم؟ چرا با وجودى که خوب مى‌دانیم محیط اجتماعى و اخلاقى ما به‌تمامى غیراجتماعى و غیراخلاقى است، آن را قبول مى‌کنیم؟ چرا در این دنیا زیست مى‌کنیم؟ چرا سیستم تعلیم و تربیت ما به‌جاى انسان‌هاى واقعى موجوداتى ماشینى تحویل ما مى‌دهد که فقط براى این تعلیم مى‌گیرند که کارى را بپذیرند و دست آخر هم بمیرند؟

کریشنا مورتی (Krishnamurti) بارها اعلام کرده بود که به هیچ دین و فرقه‌ای تعلق ندارد و حتی عضو هیچ مکتب ایدئولوژیک و یا سیاسی هم نبوده است. او معتقد بود که همین تعصبات و تعلقات است که همواره موجب جنگ و درگیری میان انسان‌ها می‌شود. همین نکته کارها و آثار وی را در دید منتقدان خاص و ویژه جلوه می‌دهد.

پرواز عقاب (The Flight of the Eagle) یکی از آثار کلیدی کریشنامورتی است که با موضوعاتی مانند آزادی، تغییر، صلح، خشونت و در نهایت، ناشناخته‌ها درگیر است. وی در سخنرانی‌ها و آثار مکتوبش از شما می‌خواهد تا سوالاتی از خودتان بپرسید و دانسته‌ها و عقاید خود را به چالش بکشید تا به دانش و درک بهتری نسبت به خود برسید.

کتاب پرواز عقاب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از علاقه‌مندان به آثار الهام‌بخش با موضوعات فلسفی و روانشناختی هستید، این کتاب تجربه خوبی برایتان خواهد شد.

با کریشنا مورتی بیشتر آشنا شویم:

او متولد یک خانواده پرجمعیت و فقیر در هندوستان بوده است، اما پدرش به دلیل مشکلات مالی، سرپرستی مورتی و برادرش را به خانمی انگلیسی می‌دهد و از همان جا و پس از مهاجرت وی به انگلستان، زندگی او دچار تحولات زیادی می‌گردد. کریشنا مورتی که در کودکی به سبب کم‌حرف بودن و نگاه‌های بی‌تفاوتش گاهی دیوانه خطاب می‌شد، بعدها به فیلسوف، سخنران، و متفکر برجسته و بزرگی در سراسر جهان مبدل شد. علایق وی شامل انقلاب روانی، ماهیت ذهن، اندیشه و تفکر، تحقیق، روابط انسانی و ایجاد تغییرات اساسی در جامعه بود.

از او آثار مهمی از جمله «اولین و آخرین رهایی»، «رهایی از دانستگی» و «تنها انقلاب» به جا مانده است. وی 9 ماه پیش از مرگش متوجه شد که به سرطان لوزالمعده مبتلا است که هیچ درمانی برایش امکان پذیر نیست. وی در 17 فوریه 1986، و در سن 90 سالگی درگذشت و جسدش سوزانده شد.

جملات برگزیده کتاب پرواز عقاب:

- پرسیدن سوال «درست» بسیار مهمتر از دریافت پاسخ است. راه حل یک مشکل در درک مسئله نهفته است. پاسخ خارج از مشکل نیست، در مشکل است.
- ما انسان‌ها پای‌بند به شیوه‌ای از زندگی هستیم که منجر به جنگ می‌شود، اما در عین حال خواهان صلح و آزادی هستیم.
- تفکر بخشی از زندگی است، نه چیزی متفاوت از آن.

در بخشی از کتاب پرواز عقاب می‌خوانیم:

ساده‌ترین کار پرسیدن است. شاید بعضى از ما به هنگامى که گوینده مشغول حرف ‌زدن بود، در این فکر بودیم که سوال چه خواهد بود. ما بیش‌تر از آن‌ که در قید گوش‌ دادن باشیم، در قید سوال‌کردن هستیم. انسان باید از خودش سوال کند، نه‌تنها در این‌جا؛ بلکه هرجا که هست، پرسیدن سوال «درست» به‌مراتب مهم‌تر از دریافت پاسخ است. حل مشکل در درک مشکل نهفته است، پاسخ خارج از مسأله نیست، در خود مسأله است. شخصى که در قید پاسخ، در قید راه‌حل است، نمى‌تواند مشکل را به‌روشنى ببیند. بسیارى از ما بدون آن‌که به مشکل توجه کنیم، مشتاق حل آن هستیم و براى توجه به مشکل، شخص باید داراى انرژى، توان و نوعى شور و شوق باشد، نه رخوت و تنبلى‌اى که بسیارى از ما به آن مبتلاییم و ترجیح مى‌دهیم که مشکل‌گشایى را دیگرى براى‌مان انجام دهد.

هیچ‌کس مایل به حل هیچ‌یک از مشکلات ما نیست، چه این مشکلات سیاسى باشد، چه مذهبى، چه روان‌شناختى. شخص باید داراى سرزندگى و شور و شوق و توان بیش از حد باشد تا مسأله را خوب ببیند و مورد مشاهده قرار دهد، آن‌گاه خواهد فهمید که پاسخ مسأله به‌گونه‌اى روشن در همان‌جا است. معناى این سخن آن نیست که شخص نباید سوال کند، برعکس باید بپرسد، انسان باید به هرآن‌چه دیگران گفته‌اند، ازجمله گوینده شک کند.

فهرست مطالب کتاب

بخش نخست
آزادى
از هم گسستگى
مدیتیشن
بخش دوم
آیا انسان تغییرپذیر است؟
چرا نمى‌توانیم در صلح زندگى کنیم؟
تمامیت زندگى
بخش سوم
ترس
دنیاى متعالى
بخش چهارم
در مورد خشونت
در تغییر ریشه‌اى
هنر دیدن
نفوذ در مجهولات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی)
نویسنده
مترجمقاسم کبیری
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-964-453-051-7
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی)

مصطفی عزیزی
۱۴۰۲/۵/۱۱
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی. کتابی بسیار عمیق و همونطور که از دسته بندی مشخص هست فلسفی به تمام معنا. کریشنا مورتی نویسنده‌ی بسیار توانمند با قلمی جادویی وه افکار قدرتمند خودش را این چنین در قالب کتاب تونسته به مخاطبین خاص خودش هدیه بده. اینکه سخن از آزادی، ترس، انتخاب و اندیشیدن به درست میان آمده و با توضیحاتی جالب و عمیق سعی بر این داره که راهنمایی کنه هر کسی که این کتاب را می‌خواند تا به نگرش درستی از زندگی و جامعه دست پیدا کند. برای عزیزانی که به ایشون و سبک کتاب‌هایی این چنین فلسفی علاقه دارند مفید خواهد بود چون ترجمه‌ی خوبی داره و موتون به خوبی پیش میروند. حتما باید با تامل و تفکر عمیق مطالعه شود که نکات اصلی برامون روشن تر بشوند. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب خوب
هادی ملایی
۱۴۰۲/۴/۱۷
بسیار عالی ارتباط قوی با کتاب‌های کریشنامورتی برقرار میکنم سپاس از کتابراه لطفا همه‌ی کتاب‌های کریشنامورتی رو در کتابراه قرار بدین ممنون خسته نباشید ❤
Maryam.M
۱۴۰۲/۴/۱۶
اگه علاقه‌مند به فلسفه و روانشناسی هستید و رشد و آگاهی در زندگی براتون مهمه حتما این کتاب را بخوانید.
Somayeh asadi
۱۴۰۰/۸/۲۱
کتاب عالی وجذاب👌
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی)

برای دریافت کتاب پرواز عقاب (فلسفه، روانشناسی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.