معرفی و دانلود کتاب صوتی سکون و حرکت

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سکون و حرکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سکون و حرکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سکون و حرکت

کتاب صوتی سکون و حرکت شامل مقالات علمی کریشنا مورتی درمورد موضوع خودشناسی می‌شود و به بررسی این مسئله از دیدگاه فلسفی و روانشناسی می‌پردازد. با شنیدن این کتاب جهان‌بینی نویسنده و پیام اصلی او به جهانیان که فلسفه و عرفان هندی را شامل می‌شود، درک خواهید کرد.

درباره کتاب صوتی سکون و حرکت:

حقیقت و ماهیت واقعی انسان را در کجا می‌توان یافت؟ کریشنا مورتی در تمام طول عمر خود به دنبال پاسخ این سؤال بود. او در این باره مطالعات فراوانی کرد و نتیجه مطالعات و تحقیقات خود را در نوشته‌های علمی مختلف بازتاب می‌داد. کتاب سکون و حرکت (Tradition and Revolution) نیز شامل چندین مقاله علمی این نویسنده در حوزه خودشناسی می‌شود.

این کتاب مجموعه‌ای از 21 مقاله است که تمامی آن‌ها موضوع شناخت خود را پوشش می‌دهند. موضوعات مختلفی که در این مقالات بررسی می‌شوند شامل کیمیاگری، دگرگونی، انرژی، ثبات و دانش، جاودانگی، زیبایی، نظم و رهایی می‌شوند. با شنیدن کتاب سکون و حرکت از عقاید این نویسنده و فیلسوف برجسته درمورد این موضوعات مطلع خواهید شد.

کریشنا مورتی که به «خداوند پرنیان» نیز شناخته می‌شود، نویسنده، متفکر و سخنران هندی است که تابه‌حال در زمینه‌های فلسفی، روان‌شناسی و خودشناسی آثار زیادی به رشته تحریر درآورده است. وی در کل زندگی خود به دنبال حقیقت و ماهیت واقعی انسان‌ها و پاسخ درست به سؤالات خود درمورد جهان بود. مقالات موجود در این کتاب به انتخاب مترجم جمع‌آوری شده‌اند و همه آن‌ها مفهوم خودشناسی را توضیح می‌دهند.

کتاب صوتی سکون و حرکت مناسب چه کسانی است؟

اگر به آثار کریشنا مورتی و کتاب‌های حوزه خودشناسی و فلسفه شرقی علاقه دارید، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهید برد.

با کریشنا مورتی بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده، سخنران و متفکر در سال 1895 و در جنوب هندوستان به دنیا آمد. پدرش یک برهمایی متعصب بود و او به‌واسطه پدرش با انجمن «تئوسوفی» آشنا شد. پس از مدتی رئیس این انجمن شیفته کریشنا مورتی (Jiddu Krishnamurti) شد و به او کمک کرد تا زندگی معنوی خود را به شکل گسترده‌ای پیش ببرد.

کریشنا طی مدت زیادی تحت تعالیم معنوی، روحی و روانی «آنی بیزانت» درآمد و در سال 1911 به‌عنوان رهبر جدید مذهبیون انجمن انتخاب شد و به‌عنوان «بودایی دیگر در شرق» بین مردم شناخته گردید. اما چند سال بعد پس از مرگ برادرش، از این نام کناره گرفت و موقعیتش را ترک کرد. وی مدام در سفر بود و در شهرهای مختلف سخنرانی می‌کرد.

این نویسنده سعی می‌کرد تعالیم خود را به‌صورت مکتوب درآورد و موفق شد آثار مختلفی به چاپ برساند. وی در نهایت در سال 1986 و در 91 سالگی در کالیفرنیا از دنیا رفت. ازجمله کتاب‌های مشهور او می‌توان به «عشق و تنهایی»، «رهایی از دانستگی»، «اولین و آخرین راه رهایی»، «شادمانی خلاق» و «تعالیم کریشنا مورتی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی سکون و حرکت می‌شنویم

من می‌خواهم دربارهٔ نوعی حرکت از شما سؤال کنم که می‌توان آن را حالت درون‌بینی و درون‌شنوی و نظیر آن دانست. در بعضی از مکتب‌های یوگا از حالتی صحبت شده است که در آن فکر به خودش برمی‌گردد و متوجه حرکت خودش می‌شود. منظور من چنین چیزی است. آیا حالتی وجود دارد که در آن حواس که یک جریان برون حرکت است به درون شخص برگردد؟ یا فکر به خودش برگردد؟

- آیا منظورتان چیزی است شبیه به یک دستکش که آستر آن به بیرون برگشته و رویهٔ آن به درون؟ می‌خواهید بگویید آیا حالتی وجود دارد که در آن شنیدن، دیدن و انرژی‌های نهفته در حواس خود را به درون بکشانند و یک حرکت وارونه پیدا کنند؟ منظور شما از کلمهٔ وارونه یا پشت‌ورو چیست؟ آیا منظورتان این است که شنیدن، دیدن و انرژی حواس جسمی یا شهوانی و لذت‌بخش به درون برگردند بی‌آنکه به بیرون رانده شوند، در بیرون جریان یابند؟

- ببینید حرکت معمولی چشم‌ها، گوش‌ها و انرژی‌های مربوط به حواس یک حرکت برونی است. ارتباط با یک چیز، یک موضوع و یک آبجکت دارد. سؤال من این است که آیا ممکن است حواس از وابسته بودن به آبجکت‌ها که یک امر برونی هستند، آزاد گردند و یک ماهیت درونی یا بگوییم درون‌ماخذ یا درون ریشه پیدا کنند؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه یک
نمونه دو
نمونه سه
16 دقیقه
بخش یک: شعلهٔ اندوه
17 دقیقه
بخش دو: کیمیاگری و دگرگونی
24 دقیقه
بخش سه: غلبه بر شر
24 دقیقه
بخش چهار: برانگیختن انرژی
21 دقیقه
بخش پنج: اولین قدم آخرین قدم است
38 دقیقه
بخش شش: ثبات و دانش
17 دقیقه
بخش هفت: انرژی و تحول
17 دقیقه
بخش هشت: مشاهده‌گر و آنچه هست
38 دقیقه
بخش نه: سلول‌های مغز و جهش (یا تطور)
29 دقیقه
بخش ده: حرکتی در جهت برگشت به درون
21 دقیقه
بخش یازده: زمان عامل فساد و انحطاط
20 دقیقه
بخش دوازده: جاودانگی و بقای روح
27 دقیقه
بخش سیزده: خدا، مذهب، مرگ، هنر و ...
17 دقیقه
بخش چهارده: زیبایی و ادراک
25 دقیقه
بخش پانزده: نظم و ایده
30 دقیقه
بخش شانزده: آبجکت یا موضوع، دانش و ادراک
21 دقیقه
بخش هفده: حساسیت و ...
17 دقیقه
بخش هجده: انرژی و تجزیه‌شدگی
41 دقیقه
بخش نوزده: آزادی و زمینه یا غالب
39 دقیقه
بخش بیست: رهایی
32 دقیقه
بخش بیست و یک: آزادی و زندان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سکون و حرکت
نویسنده
مترجممحمدجعفر مصفا
راویحسن آزادی، ابوالفضل شاه بهرامی، مصطفی هرآیینی، محمد امرایی، محسن بوالحسنی، مهیار ستاری، حسین مسعودی آشتیانی، محسن پاک پناه
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۴۴۰۰۰ 30800 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سکون و حرکت

امیرحسین شکری آذر
۱۴۰۱/۹/۱۷
تا امروز ۳ بار این کتاب رو خوندم و خوندن این کتاب تاثیر عمیقی در زندگی من گذاشت و حتی با دریافت اندک، میشه از این کتاب بهره عالی برد. گوینده صدای کریشنا مورتی با اجرای زیبا و لحن به جا، کاری کرد که بهترین تجربه از کتاب‌های کریشنا مورتی برای من همین کتاب باشه.
محمد سلیمانی
۱۴۰۲/۷/۷
کتاب سکون و حرکت از کریشنا مورتی به جراَت میشه گفت یکی از کتاب‌هایی است که در مورد خودشناسی مطالب مفید و قانع کننده‌ای دارد، وقتی فرد این کتاب را مطالعه میکند بیشتر قانع میشود که هیچ نوع جستجویی باعث نمی‌شود تا فرد به هشیاری و آگاهی برسد...
محمدمهدی افسری
۱۴۰۰/۱۱/۷
کتاب‌های روانشاد مورتی سراسر آموزه‌های خودسازی ذهنی و معنویتی ماورای زمین و اسمان هست. اگر کتابهای دیگری از این معلم جهانی وشهیر بصورت صوتی منتشر کنید استقبال کرده و ممنون شما خواهم شد
علی دمرچلی
۱۴۰۲/۹/۲۰
اگر برای شما (فهمیدن رهایی) مهم است این کتاب و کتاب‌های دیگر کریشنا مورتی رو پیشنهاد میکنم
اگر فقط رهایی برایتان مهم است کتاب‌های اکهارت تله را پیشنهاد میکنم با نیروی حال شروع کنید
Maryam.M
۱۴۰۲/۴/۱۶
من اول این کتاب گوش کردم که کلا با کریشنامورتی و عقایدش آشنا شدم بعد کتاب پرواز عقاب خواندم و به نظرم عالیه. بیشتر سوالاتی که در این دو کتاب مطرح شده، سوال هر کسی در مورد زندگی می‌تونه باشه.
مرضیه فربد
۱۴۰۱/۴/۲۷
دوستانی که علاقه به مباحث فلسفی دارند حتما از خواندن این کتاب بهر‌ه‌های زیادی خواهند برد.
کیومرث سبحانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
کریشنا مورتی یکی از بهترین کسانی هستند که به جامعه عرفان کمک بسیاری کردند
روزبه رحمانی دشتکی
۱۴۰۲/۱۱/۲۸
خیلی عمیق و اشاره مناسب به واقعیت
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سکون و حرکت

برای دریافت کتاب صوتی سکون و حرکت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.