معرفی و دانلود کتاب با تلفن همراهت قهر کن!: چطور باید چیرگی خودمان را در رابطه با دنیای دیجیتال بازیابی کنیم؟‬

عکس جلد کتاب با تلفن همراهت قهر کن!: چطور باید چیرگی خودمان را در رابطه با دنیای دیجیتال بازیابی کنیم؟‬
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با تلفن همراهت قهر کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با تلفن همراهت قهر کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با تلفن همراهت قهر کن!: چطور باید چیرگی خودمان را در رابطه با دنیای دیجیتال بازیابی کنیم؟‬

کاترین پرایس، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب با تلفن همراهت قهر کن! با توجه به از‌ کنترل‌ خارج‌ شدن روابط ما با تلفن‌های همراه‌مان، به طراحی چالشی سی روزه می‌پردازد. در طی یک ماه، شما با انجام دادن کارهایی که در کتاب مشخص شده است، از اثرات منفی اعتیاد به تلفن همراه رهایی می‌یابید؛ این‌چنین به دنیای واقعی بازمی‌گردید و لذت واقعی را می‌چشید.

درباره‌ی کتاب با تلفن همراهت قهر کن!

تقریباً چهل سال پیش، موتورولا اولین تلفن همراهی را که به‌واقع قابلیت حمل‌ونقل داشت، به دنیا معرفی کرد. این اختراع هیجان‌انگیز و کاربردی، به‌سرعت مسیر پیشرفت را طی نمود و با رشد چشمگیر خود، در اواخر قرن بیستم به‌صورت هوشمند به بازار جهانی عرضه شد. تلفن همراه هوشمند اولیه، با وجود این‌که از امکانات کمی برخوردار بود، اما به جایگاه بسیاری محکمی در میان مردم دست یافت. ده سال بعد، شهری در دنیا وجود نداشت که مردمانش از گوشی هوشمند برخوردار نبوده باشند. این یعنی جهان، در سیطره‌ی این وسیله‌ی کوچکِ جادویی و کاربردی قرار گرفت.

کتاب با تلفن همراهت قهر کن! (How to Break Up with Your Phone) نوشته‌ی کاترین پرایس (Catherine Price)، از روی تاریک و آسیب‌زننده‌ی تلفن همراه، این پدیده‌ی شگفت‌انگیز، حرف می‌زند. تلفن‌های همراه اولیه، صرفاً برای برقراری ارتباط بین دو نفر طراحی شده بودند، اما موبایل، به‌سرعت به شبکه‌ی جهانی اینترنت متصل شد، از دوربین‌های کم‌کیفیت به لنزهای بسیار قوی‌تر رسید، به موقعیت‌یاب و نقشه دسترسی پیدا کرد و زندگی‌ها را تغییر داد.

اما تمام این‌ها، در برابر زمانی که بحث ایجاد برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ی مختلف به میان آمد، آسیب خاصی به افراد وارد نمی‌کرد؛ کاترین پرایس در کتاب با تلفن همراهت قهر کن، به نکته‌ای عجیب اشاره می‌کند: از جایی به بعد، گوشی‌های هوشمند، با هدف معتاد کردن ما طراحی شده‌اند. درحقیقت، دیگر این تلفن همراه نیست که در خدمت ما است؛ در برخی موارد، ما در خدمت تلفن همراهمان هستیم. هوش مصنوعی پدیده‌ی خارق‌العاده‌ای است که با توجه به جستجوهای شما، دیده‌هایتان، مکث‌هایی که بر روی یک موضوع می‌کنید یا حتی وقتی راجع‌به چیزی صحبت می‌کنید، همه‌ی محتواهای مربوط به آن را در تمام اپلیکیشن‌های ارتباطی، تبلیغات‌ها و هرآن‌چه در موبایلتان یافت می‌شود، به شما نشان می‌دهد. شما نیز به صورت خودکار، با علاقه آن‌ها را دنبال می‌کنید. بی‌آنکه متوجه باشید در دام دنیای تبلیغات اسیر شده‌اید.

کاترین پرایس در کتاب با تلفت همراهت قهر کن!، اشاره می‌کند که مسئله‌ی خطر اعتیاد به گوشی‌های هوشمند، به یکی از دغدغه‌های متخصصان حوزه‌ی سلامت بهداشت روان تبدیل شده است. در سال‌های اخیر این پدیده، به‌ویژه نسل جوان را درگیر خود کرده است. در این صورت، چاره‌ی کار چیست؟

کارتین پرایس در کتاب خود نشان می‌دهد که چگونه زندگی‌تان را از تلفن‌های اعتیاد‌آور و سایر فناوری‌های دیجیتال پس بگیرید. کتاب از دو بخش تشکیل می‌شود. بخش اول «هوشیاری» نام دارد و نویسنده درباره‌ی خطرات اعتیاد به موبایل و اثراتی که بر روی زندگی می‌گذارد صحبت می‌کند. در بخش دوم، یک چالش سی روزه طراحی شده و نویسنده برای هر روز یک وظیفه یا تمرین تعیین کرده است. مثلاً در روز پنجم، رسانه‌های اجتماعی را از گوشی خود پاک کنید، روز هفتم به اعلان‌ها نه بگویید، روز چهاردهم نادیده گرفتن دیگران را متوقف کنید، روز بیست و پنجم بخش‌های دیگر زندگی دیجیتال خود را حذف کنید و ...

کاترین پرایس این کتاب را در سال 2018 روانه‌ی بازار کرد. در ایران، زینب عسکری‌تبار آن را ترجمه نمود و نشر راوشید وظیفه‌ی چاپ اثر را برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب با تلفن همراهت قهر کن!

  • مهم‌ترین کتابی که در این سال‌ها خوانده‌ام. زندگی‌ام را تغییر داده است. (سالی هیوز، The Pool)

  • برای اولین بار پس از مدت‌ها، من دوباره شروع به احساس انسان بودن کرده‌ام. ( کوین رز، نیویورک تایمز)

  • راه‌حل جامع و گام‌به‌گام برای صرف زمان کمتر با تلفن و زمان بیشتر برای انجام کارهایی که دوست دارید. (بوکلیست)

  • این [کتاب]، شامل بازنگری برخی از ادراکات و عادات قدیمی ما برای طراحی یک زندگی شادتر است. در کتاب با تلفن همراهت قهر کن، پرایس روشی دردسترس و هوشمندانه برای انجام این کار ارائه می‌دهد. (دیو ایوانز)

  • کتاب کاترین پرایس، راهنمای ارزشمندی است برای این‌که چگونه گوشی خود را به یک ابزار تبدیل کنید، نه یک وسوسه. در این روزهای پر از دوپامین عصر گوشی‌های هوشمند، ساعت‌های زیادی از عمر از طریق پیمایشی بی‌فکر و بی‌هدف از دست می‌رود. کتاب پرایس که به راحتی درک می‌شود، کاربردی است، نه موعظه‌کننده، و حتی برای بدترین افراد مبتلا به این بیماری کاربردی است. (پاندورا سایکس)

کتاب با تلفن همراهت قهر کن! برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند از دست اعتیاد به تلفن همراه راحت شوند، بسیار مناسب است.

با کاترین پرایس بیشتر آشنا شویم

کاترین پرایس در سال 1978 به دنیا آمد. وی فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی روزنامه‌نگاری دانشگاه ییل و دانشگاه کالیفرنیا است و از دریافت‌کنندگان بورسیه‌ی تحصیلی میدلبری، در گزارش‌های زیست‌محیطی محسوب می‌شود. پرایس به‌عنوان نویسنده و روزنامه‌نگار علمی، چاپ مقالات بسیاری را در نشریات معتبری چون نیویورک تایمز، سانفرانسیسکو کرونیکل، مجله‌ی واشنگتن پست، مجله‌ی مردان، مجله‌ی اپرا، رژه و غیره را در کارنامه دارد. از افتخارات او می‌توان به نامزدی برای جایزه‌ی انجمن ویراستاران مجله‌ی آمریکا (American Society of Magazine Editors award) اشاره داشت. کتاب‌های «قدرت سرگرمی»، «ذهن‌آگاهی»، «101 مکانی که قبل از مرگ نباید ببینید» و «ویتامانیا»، از بهترین آثار کاترین پرایس هستند.

جملات برگزیده‌ی کتاب با تلفن همراهت قهر کن!

  • مردم حین تلاش برای یافتن خوشبختی، هیجان‌زدگی ذهن را با شادی واقعی اشتباه می‌گیرند.

  • هرگاه برای دیدن ویدیو یا تصویری جدید به سراغ اینستاگرام می‌روید یا برای مشاهدۀ اخبار جدید به وب سایت نیویورک تایمز مراجعه می‌کنید، در واقع هدف شما کسب اطلاعات جدید نیست. فقط می‌خواهید موضوعات جدیدی را ببینید. شما به این احساس معتاد شده‌اید.

  • همانطورکه مواد مخدر در طول زمان قوی‌تر شده‌اند، هیجان بازخوردهای رفتاری نیز بیشتر شده‌است. طراحان محصول از هر زمان دیگری هوشمندتر هستند. می‌دانند چه طور باید ما را تحریک کنند تا ازمحصولاتشان استفاده‌کنیم. آدم آلتر- مقاوم‌ناپذیر: ظهور فناوری‌های اعتیادآور و تجارت درگیر نگه‌داشتن ما.

  • همه می‌دانند توجه چیست. توجه یعنی تسخیر ذهن به شکلی واضح و زنده. گاهی اوقات ممکن است در ذهن همزمان رشته‌ای از افکار و اشیای به هم پیوسته وجود داشته باشد. توجه به معنی نادیده‌گرفتن بعضی از این افکار و اشیا به منظور درک مؤثر بعضی دیگر است. توجه حالتی است که با گیجی و مَنگی و حواس‌پرتی در تقابل است.

در بخشی از کتاب با تلفن همراهت قهر کن! می‌خوانیم

شاید تاکنون به این موضوع فکر کرده باشید که، بهترین راه وادار‌کردن ما به بررسی وسواس‌گونۀ گوشی‌های هوشمند، اینست که به ما اطمینان بدهند همواره گوشی‌های هوشمند اتفاقات خوبی برای ما رقم می‌زنند. اما در حقیقت انسجام عامل اعتیاد ما به گوشی‌های هوشمند نیست. در واقع عامل اعتیاد ما غیرقابل‌پیش‌بینی بودن گوشی‌های هوشمند است. غیرقابل ‌پیش‌بینی بودن یعنی می‌دانیم احتمالاً قرار است اتفاقی بیفتد، اما زمان دقیق آن را نمی‌دانیم و یا حتی کاملاً مطمئن نیستم که آن اتفاق رخ خواهد داد یا نه. روانشناسان برای اشاره به پاداش‌های غیرقابل‌پیش‌بینی از اصطلاح «تقویت ناپیاپی» استفاده می‌کنند. اما به نظر من این پاداش‌ها دلیل ملاقات با احمق‌هاست. صرف نظر از نامی که شما برای این پاداش‌ها انتخاب می‌کنید، این ویژگی تقریباً با تمام برنامه‌های گوشی‌هوشمند شما آمیخته شده است.

وقتی گوشی‌های هوشمند خود را بررسی‌ می‌کنیم، غالباً دلیلی برای راضی‌شدن پیدا می‌کنیم. مثلاً رایانامه‌ای ستایش‌آمیز، متنی عاشقانه یا خبری جالب. انتشار ناگهانی هورمون دوپامین، باعث می‌شود مغز بین بررسی‌کردن گوشی هوشمند و پاداش‌گرفتن ارتباط برقرار‌ کند. حتی زمانی که بررسی‌کردن گوشی‌همراه واقعاً باعث آرامش شما می‌شود، مغز هورمون دوپامین منتشر می‌کند. زمانی که مغز بین این دو پدیده ارتباط برقرار‌کرد، دیگر اهمیتی‌ نمی‌دهد حتی اگر از هر 50 بار 1 بار پاداش دریافت‌کند. به لطف دوپامین، مغز فقط همان یک‌بار پاداش را به خاطر می‌سپارد. از آن‌جایی که نمی‌توانیم حدس بزنیم پس از چندبار بررسی‌کردن پاداش دریافت می‌کنیم، مغز به جای منصرف کردن ما را وادار می‌کند بیشتر گوشی‌هوشمند خود را بررسی‌ کنیم. آیا می‌خواهید با وسیلۀ دیگری آشنا شوید که از پاداش‌های نامتناوب برای ایجادرفتارهای وسواس‌گونه در ما استفاده می‌کند؟ دستگاه‌های سکه‌ای. در حقیقت، شباهتی که بین این دو وسیله وجود دارد آنقدر مستحکم است که هریس اغلب گوشی‌های هوشمند را به دستگاه‌های سکه‌ای جیبی تشبیه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

نامۀ سرگشاده به تلفن همراهم
مقدمه
بخش یکم: هوشیاری
فصل 1 - گوشی‌‌های ما با هدف معتاد کردن ما طراحی شده‌‌اند
فصل 2 - مواد مخدر و دوپامین
فصل 3 - ترفند‌‌های تجارت    
فصل 4 - چرا رسانه‌‌های اجتماعی از ما سوءاستفاده می‌‌کنند
فصل 5 - حقیقت چندکاره بودن رسانه‌‌های اجتماعی
فصل 6 - گوشی‌‌های هوشمند ذهن شما را تغییر می‌‌دهند
فصل 7 - گوشی‌‌همراه، فراخنای توجه شما را نابود می‌‌کند
فصل 8 - گوشی‌‌هوشمند حافظۀ شما را نابود می‌‌کند
فصل 9 - اضطراب، خواب و رضایت 
فصل 10 - چه طور زندگی خود را پس بگیرید
بخش دوم: جدایی    
هفتۀ یکم - غربالگری فناوری
روز اول (دوشنبه) - دانلود نرم‌‌افزار رهگیری 
روز دوم (سه‌‌شنبه) - رابطۀ کنونی خود را ارزیابی کنید
روز سوم (چهارشنبه) - توجه‌‌کردن را آغاز‌‌کنید
روز چهارم (پنجشنبه) - شرایط را ارزیابی کنید و دست به کار شوید 
روز پنجم (جمعه) - رسانه‌‌های اجتماعی را از گوشی‌‌‌‌هوشمند خود حذف‌‌ کنید
روز ششم (شنبه) - به زندگی واقعی بازگردید
روز هفتم (یکشنبه) - ورزش‌‌کنید
روز هشتم (دوشنبه) - نه به اعلان‌‌ها
روز نهم (سه‌‌شنبه) - برنامه‌‌های نظم‌‌دهنده، جادوی تحول در زندگی
روز دهم (چهارشنبه) - محل شارژکردن گوشی‌‌همراه خود را تغییر دهید
روز یازدهم (سه‌‌شنبه) - برای موفقیت آماده شوید
روز دوازدهم (جمعه) - از نرم‌‌افزار مسدو‌‌کنندۀ برنامه استفاده‌‌کنید
روز سیزدهم (شنبه) - مرزبندی‌‌کنید
روز چهاردهم (یکشنبه) - نادیده‌‌گرفتن دیگران را متوقف ‌‌کنید
هفتۀ سوم - مغزتان را احیا کنید
روز پانزدهم (دوشنبه) - صبرکنید، نفس‌‌بکشید و زندگی‌‌کنید  
روز شانزدهم (سه‌‌شنبه) - تمرین مکث‌‌کردن 
روز هفدهم (چهارشنبه) - فراخنای توجه خود را تقویت‌‌کنید
روز هجدهم (پنجشنبه) - مراقبۀ ذهن
روز نوزدهم (جمعه) - برای جدایی موقتی آماده شوید
روز بیستم و بیست‌‌و یکم (تعطیلات) - جدایی موقتی
هفتۀ چهارم به بعد - رابطۀ جدید شما
روز بیست‌‌و دوم (دوشنبه) - مروری بر جدایی موقت
روز بیست‌‌وسوم (سه‌شنبه) - پرهیز‌‌ از گوشی‌‌همراه
روز بیست‌‌وچهارم (چهارشنبه) - دعوت‌‌نامه‌‌های خود را مدیریت ‌‌کنید
روز بیست‌‌وپنجم (پنجشنبه) - بخش‌‌های دیگر زندگی دیجتال خود را پاکسازی‌‌کنید
روز بیست‌‌وششم (جمعه) - خودتان را کنترل‌‌کنید 
روز بیست‌‌وهفتم (شنبه) - ترفند‌‌های زندگی، دوری از وسایل دیجیتال
روز بیست‌‌وهشتم (یکشنبه) - هفت عادت انسان‌‌های بسیار مؤثر دربارۀ گوشی‌‌‌‌هوشمند 
روز بیست‌‌ونهم (دوشنبه) - از مسیر منحرف نشوید
روز آخر (سه‌‌شنبه) - تبریک می‌‌گویم! 
سخن پایانی  

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با تلفن همراهت قهر کن!: چطور باید چیرگی خودمان را در رابطه با دنیای دیجیتال بازیابی کنیم؟‬
نویسنده
مترجمزینب عسکری تبار
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-622-5767-46-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با تلفن همراهت قهر کن!

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب با تلفن همراهت قهر کن!

برای دریافت کتاب با تلفن همراهت قهر کن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.