معرفی و دانلود کتاب با خودت مهربان باش: چگونه خانه را در سیلاب حفظ کنیم

عکس جلد کتاب با خودت مهربان باش: چگونه خانه را در سیلاب حفظ کنیم
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب با خودت مهربان باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب با خودت مهربان باش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب با خودت مهربان باش: چگونه خانه را در سیلاب حفظ کنیم

کی سی دیویس در کتاب با خودت مهربان باش راهکارهایی را ارائه می‌کند که به کمک آن‌ها می‌توانید کارهای روزمره‌ی خود را به شیوه‌ی منظم‌تری انجام دهید. از نظافت خانه گرفته، تا غذا درست کردن و شستن ظروف. از نوشتن چک‌لیست‌های متعدد دست بکشید! نویسنده‌ی کتاب حاضر روش کارآمد‌تری را برایتان فراهم کرده است... گفتنی است این اثر از عناوین پرفروش سایت آمازون می‌باشد و بهترین کتاب سال اِن‌پی‌آر نیز لقب گرفته است.

درباره‌ی کتاب با خودت مهربان باش

خانه غرق در سیلاب است؛ چگونه آن را حفظ می‌کنید؟

کی سی دیویس (K.C. Davis) در کتابی که پیش روی شماست، از «وظایف مراقبتی» سخن می‌گوید؛ همان چیزی که ما اغلب از آن با نام کارهای روزمره یاد می‌کنیم؛ از شستن ظرف‌ها و لباس‌ها گرفته، تا غذا درست کردن و بهداشت خانه. انجام کارهایی از این دست، اگرچه در وهله‌ی اول بسیار ساده می‌نمایند، اما در واقع مقدار انرژی، مهارت و برنامه‌‌ریزی زیادی را از انسان طلب می‌کنند. به عبارت دقیق‌تر، این امور تمام زندگی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

حال از شما می‌خواهیم لحظه‌ای به لباس‌های شسته‌نشده‌ی داخل سبد، ظرف‌های کثیف داخل آشپزخانه و اسباب‌بازی‌های کودکتان که تقریباً همه‌جای خانه‌ پخش‌وپلاست، فکر کنید. اگر نتوانسته باشید وظایف مراقبتی خود را به انجام برسانید، احتمالاً به خود برچسب تنبل بودن می‌زنید و احساس بدی پیدا می‌کنید. کی سی دیویس در کتاب با خودت مهربان باش (How to Keep House While Drowning: A Gentle Approach to Cleaning and Organizing) به شما نشان می‌دهد که چیزی به نام تنبلی وجود ندارد! ایده‌ی‌ کی سی دیویس چنین است: ما انسان‌ها در مواجهه با وظایف مراقبتی تنبل نیستیم. بلکه آنچه که اهمال‌کاری نام می‌دهیم، در واقع اختلال در کارکرد اجرایی،‌ افسردگی، اضطراب، فقدان مهارت، بیش‌فعالی، اضطراب، عدم حمایت از سوی عزیزان و اموری از این دست می‌باشد. از این روست که گاهی انجام کارهای روزمره برای ما کسل‌کننده . یا ترسناک می‌شود.

با راهکارهایی که او در کتاب نامبرده برای مخاطبان خود بازگو‌ می‌کند، قادر می‌شوید با خود مهربان‌تر باشید و ضمن آن که امور خانه‌ را سروسامان می‌بخشید، از توان مراقبت کردن خود نیز مراقبت کنید...

کی سی دیویس تمام تلاش خود را هنگام نگارش این کتاب به کار گرفته تا راهی کارآمد برای «حفظ یک خانه‌ی خوب» را به شما نشان دهد. این اثر حس شفقت‌تان نسبت به خود را افزایش می‌دهد، از شرمندگی درونی شما جلوگیری می‌کند و در نهایت، باعث می‌شود از انتقاد کردن از خود دست بکشید. نویسنده ترفندهای خلاقانه‌ای را معرفی می‌کند تا از موانع عملکردی خود عبور کنید. حال به سؤال ابتدایی برمی‌گردیم: برای حفظ خانه‌ در سیلاب کارهای ناتمام چه باید کرد؟ کی سی دیویس در اثر حاضر به شما پاسخ می‌گوید.

کی سی دیویس کتاب با خودت مهربان باش را نخستین بار در فوریه‌ی سال 2022 منتشر کرد. همزمان با انتشار این اثر استقبال گسترده‌ای از آن صورت گرفت؛ به شیوه‌ای که افتخارات متعددی را برای نگارنده‌اش به ارمغان آورد. از فروش بیش از هفتاد هزار نسخه در سرتاسر جهان گرفته، تا کسب رتبه‌ی اول کتاب‌های پرفروش در دو بخش خانه‌داری و خودسازیِ سایت آمازون.

معرفی و دانلود کتاب با خودت مهربان باش

«استراحت باید عادلانه باشد»، «تمیز کردن و ترومای فرزندپروری»، «به اندازه کافی خوب بودن، عالی ست»، «مراقبت از بدن در شرایطی که از آن متنفرید» و «اگر افسرده باشی نمی‌توانی جنگل بارانی را نجات دهی» نام برخی از مهم‌ترین عناوین کتاب با خودت مهربان باش می‌‌باشند. گفتنی است این اثر را یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان به زبان فارسی برگردانده‌اند و انتشارات جزیره‌ی کتاب آن را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

جوایز و افتخارات کتاب با خودت مهربان باش

  • کتاب پرفروش وبسایت آمازون
  • کتاب پرفروش روزنامه‌ی یو‌اِس‌ای تودی
  • بهترین کتاب سال اِن‌پی‌آر (NPR) در سال 2022
  • فروش بیش از هفتاد هزار نسخه در سرتاسر جهان
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب با خودت مهربان باش

  • کتاب با خودت مهربان باش یک راهنمای کاربردی برای اوقاتی است که احساس می‌کنید گرفتار آمده‌اید و برای پیش رفتن در زندگی خود (و البته برای شستن لباس‌هایتان!) به کمی کمک نیاز دارید. (وبسایت GoodMorningAmerica.com)

  • کی سی دیویس در کتاب با خودت مهربان باش راجع به بسیاری از چالش‌هایی را که افراد با آن مواجه هستند، آگاهی می‌بخشد. آگاهی‌هایی که ما را از مشکلاتی همچون افسردگی، بیش‌فعالی و اختلال ADHD باز می‌دارد. (Business Insider)

  • کی سی دیویس در کتاب با خودت مهربان باش رویکردی ظریف، اما رادیکال را به شما ارائه می‌دهد تا از طریق آن بتوانید انتظارات در شغل خانه‌داری را کنترل کنید. او به شما نشان می‌دهد که خانه‌ قرار نیست همچون خانه‌های مجلات طراحی داخلی به نظر برسند. بنابراین از آشفتگی استقبال کنید! (اپرا دیلی)

  • کی سی دیویس در کتاب با خودت مهربان باش به شما نشان می‌دهد که چگونه باید با خودتان مهربان باشید و در عین حال، از خود و خانه‌ی خود چنان مراقبت کنید که بهترین کارکرد را برایتان رقم بزند. این اثر تصدیقی است که همه‌ی ما به آن نیاز داریم. (ژاکلین وتزل (Jacalyn Wetzel)، وبسایت Upworthy)

  • کاوشی صادقانه و دلسوزانه درباره‌ی تله‌های بی‌شماری که به ما احساس شکست می‌دهند. کتاب با خودت مهربان باش مملوء از توصیه‌هایی است که به سختی به دست آمده‌اند و دیدگاه شما نسبت به فضاؤل، عادت‌ها، و (مهم‌تر از همه) خودتان را دگرگون می‌سازند. (مولی وست دافی، نویسنده‌ی کتاب پرفروش "No Hard Feelings and Big Feelings")

  • همه‌ی ما گاه و بی‌گاه تلاش می‌کنیم تا میان تقاضاهای بسیاری که از ما زمان و انرژی می‌طلبند، تعادل برقرار کنیم. کتاب کوتاه و آسان‌خوانِ با خودت مهربان باش نکته‌هایی را برای مقابله با این امر در بر دارد. این کتاب می‌تواند با آموختن شیوه‌ی مدیریتْ چهارچوب‌های خانه و چگونگی خانه‌داری عملکرد شما را بهبود ببخشد. (جیمی گلد، متخصص و مشاور سلامتی)

  • کتاب با خودت مهربان باش مهربان‌ترین و ملایم‌ترین راهنما برای وظایفی‌ است که هر روز سیزیف‌وار به آن مشغولیم: شست‌وشوی، نظافت و به طور کلی، زنده نگاه داشتن خود... بخشی از کتاب شامل گفت‌وگوهای انگیزشی کی سی دیویس و قسمتی دربردارنده‌ی توصیه‌های اوست. کتاب با خودت مهربان باش به‌مثابه‌ی آلوئه‌ورا برای یک مغز سوخته عمل می‌کند! (لورن میگاکی (Lauren Migaki)، خبرنگار وبسایت ان‌پی‌آر)

کتاب با خودت مهربان باش مناسب چه کسانی است؟

اگر در مدیریت کارهای روزمره‌ی خود، از آشپزی، نظافت و شستن لباس گرفته، تا پختن غذا، شستن ظرف‌ها و بهداشت خانه دچار مشکل شده‌اید، کتاب با خودت مهربان باش انتخاب مناسبی برای شماست. علاوه بر این، علاقه‌مندان به ژانر خوسازی و رشد فردی نیز دیگر مخاطبان کتاب نامبرده هستند.

با کی سی دیویس بیشتر آشنا شویم

کی سی دیویس نویسنده، سخنران و درمانگری حرفه‌ای است. او سایتی به آدرس "strugglecare.com" تأسیس کرده و در آن نوشته‌هایش مربوط به خودسازی، سلامت روان و به‌زیستی را با علاقه‌مندان به اشتراک می‌گذارد. به گواه بسیاری از مخاطبان، آثار او الهام‌بخش انسان‌های زیادی قرار گرفته‌ و توانسته‌اند زندگی آنان را دگرگون سازند.

جالب است بدانید کی سی دیویس در سنّ شانزده‌سالگی برای درمان اعتیادش به مواد مخدر به کلینیک ترک اعتیاد مراجعه کرد و پس از ترخیص از آنجا، زندگی خود را وقف آموزش در زمینه‌ی اعتیاد و سلامت روان ساخت. متأسفانه تنها اثری که تاکنون از او به زبان فارسی برگردانده شده، کتاب با خودت مهربان باش است. امید است که در آینده شاهد ترجمه‌های بیشتری از آثار کی سی دیویس در ایران باشیم.

رویکرد دلسوزانه و راهگشایی که کی سی دیویس برای امور مختلف زندگی، از جمله مراقبت از خود، بهبود سلامت روان و روبارویی با موقعیت‌های سخت ارائه می‌دهد توانسته در کمتر از یک سال بیش از یک میلیون دنبال‌کننده را در شبکه‌های اجتماعی جذب کند. او اکنون به عنوان یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان وبسایت آمازون شناخته می‌شود.

از دیگر آثار کی سی دیویس می‌توان به کتاب «چگونه خانه را از غرق شدن حفظ کنیم: 31 روز کمک دلسوزانه (How to Keep House While Drowning: 31 Days of Compassionate Help)» اشاره کرد.

در حال حاضر او با همسر و دو دخترش در هیوستون زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب با خودت مهربان باش می‌خوانیم

خبر خوب این‌که شما می‌توانید به سادگی انتخاب کنید به توده لباس‌های نشسته خود معنایی کاملاً متفاوت بدهید. به جای اینکه فکر کنید "من هرگز نمی‌توانم به این وضعیت ادامه دهم"، به خود بگویید: "خیلی سپاسگزارم که این همه لباس دارم." با دیدن یک آشپزخانه کثیف، صدای درونی ممکن است چیزی شبیه این بگوید: "من خیلی داغونم"، اما خود را به چالش بکشید تا به معنای دیگری فکر کنید. "من شام خانواده‌ام را سه شب پشت سر هم پختم" و این یک جمله درست است. اگر کارهای روزمره از نظر اخلاقی خنثی هستند، پس دوش نگرفتن یا شانه نزدن موهایتان در طول سه هفته به معنای "من نفرت‌انگیزم" نیست، بلکه به معنای "در حال حاضر روزهای سختی دارم" است.

بگذارید به شما بگویم آشفتگی در خانه من به چه معناست. یعنی من زنده‌ام. ظروف کثیف یعنی من خودم را سیر کرده‌ام. لوازم سرگرمی پراکنده به این معنی است که من خلاق هستم. اسباب‌بازی‌های پراکنده و آشفتگی به این معنی است که من یک مادر سرگرم‌کننده‌ام. جعبه‌های انباشته در سالن به این معنی است که من به اندازه کافی متفکر بودم تا آنچه را که نیاز داریم سفارش دهم. لباس‌های ریخته شده روی زمین به این معنی است که من یک روز کامل داشتم.

و گاهی اوقات به‌هم‌ریختگی به این معنی است که من با افسردگی یا استرس دست‌وپنجه نرم می‌کنم. اما این‌ها ایرادات اخلاقی هم نیستند، حتی آن فنجان قهوه کپک‌زده‌ای که من به آشپزخانه نمی‌برم هم چنین نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: وظایف مراقبتی از نظر اخلاقی خنثی هستند
فصل 2: با آینده خودت مهربان باش
فصل 3: برای همه خودیاری‌های ردشده
فصل 4: ساخت تدریجی مهارت: روش تمیز کردن پنج چیز
فصل 5: نجوای ملایم درون: به‌هم‌ریختگی هیچ معنای ذاتی ندارد
فصل 6: امور مراقبتی کارآمد هستند
فصل 7: نجوای ملایم درون: ناظر مهربان را پیدا کن
فصل 8: منظم بودن به معنی سروسامان دادن نیست
فصل 9: سوزان افسرده
فصل 10: مهارت سازی تدریجی: انگیزه آغازین
فصل 11: وظایف مراقبتی چرخه‌ای هستند
فصل 12: مهارت سازی تدریجی: تعیین اولویت‌های کاربردی
فصل 13: زنان و وظایف مراقبتی
فصل 14: مهارت سازی تدریجی: لباس شستن یک شکست نیست. لباس شستن است.
فصل 15: اگر افسرده باشی نمی‌توانی جنگل بارانی را نجات دهی
فصل 16: توپ‌های پلاستیکی را بنداز
فصل 17: مهارت سازی تدریجی: شستن ظرف‌ها
فصل 18: وقتی بچه ندارید
فصل 19: وقتی دوش گرفتن سخت است
فصل 20: مراقبت از بدن در شرایطی که از آن متنفرید
فصل 21: نجوای درون آرام: من اجازه دارم انسان باشم
فصل 22: به اندازه کافی خوب بودن، عالی ست
فصل 23: مهارت سازی تدریجی: عوض کردن ملافه‌ها
فصل 24: استراحت کردن یک حق است، نه یک پاداش
فصل 25: تقسیم کار: استراحت باید عادلانه باشد
فصل 26: مهارت سازی تدریجی: حمام‌ها
فصل 27: مهارت سازی تدریجی: سیستمی برای تمیز نگه داشتن ماشین
فصل 28: وقتی بدنتان همکاری نمی‌کند
فصل 29: تأثیر داشتن از نظر اخلاقی خنثی است
فصل 30: تمیز کردن و ترومای فرزندپروری
فصل 31: اعضای انتقادکننده خانواده
فصل 32: ریتم‌ها در رأس روال‌ها
فصل 33: مهارت سازی تدریجی: حفظ یک فضا
فصل 34: تشریفات مورد علاقه من: وظایف پایان‌بخش
فصل 35: کمبود مهارت در مقابل کمبود حمایت
فصل 36: برون‌سپاری وظایف مراقبتی از نظر اخلاقی خنثی است
فصل 37: ورزش کردن سخت است
فصل 38: وزن تو از نظر اخلاقی خنثی است
فصل 39: غذا از نظر اخلاقی خنثی است
فصل 40: بازگشت به ریتم
فصل 41: تو لایق یک روز آفتابی زیبایی
ضمیمه 1: مثال‌های من برای یافتن عملکرد وظایف مراقبتی
ضمیمه 2: رمز یافتن سیستمی که برای شما کار می‌کند این است

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب با خودت مهربان باش: چگونه خانه را در سیلاب حفظ کنیم
نویسنده
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
ناشر چاپیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات174
زبانفارسی
شابک978-964-233-477-3
موضوع کتابکتاب‌های عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب با خودت مهربان باش

Anahita
۱۴۰۲/۱/۱۸
دیدگاه جدید و جالبی رو ارائه میدهد که برای من مفید واقع شد و بهش نیاز داشتم. از نویسنده و مترجم محترم و کتابراه عزیز سپاسگذارم.
محمد
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
یکی از بهترین‌ها بسیار مفید بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب با خودت مهربان باش

برای دریافت کتاب با خودت مهربان باش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.