معرفی و دانلود کتاب باب، دوست من

عکس جلد کتاب باب، دوست من
قیمت:
۵۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باب، دوست من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باب، دوست من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باب، دوست من

کتاب باب، دوست من نوشته‌ی وندی مس و ربکا استید دوستی دختری نوجوان را با موجود جادویی گمشده‌ای به تصویر می‌کشد که می‌خواهند با کمک یکدیگر او را به خانه‌اش بفرستند. این رمان خواندنی که افتخارات بسیاری را به دست آورده است، در صدر بهترین آثار کودکان و نوجوانان گودریدز و نیویورک تایمز قرار دارد.

موضوع کتاب باب، دوست من چیست؟

پنج سال از آخرین باری که لیوی به خانه‌ی مادربزرگش در استرالیا آمده است می‌گذرد. حالا او برگشته است و احساس می‌کند که باید چیز بسیار مهمی را درباره‌ی این خانه به یاد بیاورد. معلوم می‌شود که حق با اوست. باب، موجودی کوتاه قد و سبز رنگ پنج سال منتظر بود تا برگردد، این موجود تمام این مدت را مخفی شده بود تا دوستش به سراغ او بیاید و به قولش عمل کند. لیوی به باب قول داده بود که به او کمک خواهد کرد تا به خانه‌اش بازگردد اما مشکل اینجا است که باب هیچ چیز را به خاطر نمی‌آورد و هویت اصلی خود را نمی‌داند. لیوی و باب سرنخ‌ها و نشانه‌ها را دنبال می‌کنند تا این‌که بالاخره به محل تولد باب می‌رسند و... .

این دو دوست در رمان جذاب و خواندنی باب، دوست من (Bob) تیم معرکه‌ای را تشکیل می‌دهند و در کنار یکدیگر می‌آموزند که چگونه معماهای بسیاری را حل کنند. وندی مس (Wendy Mass) و ربکا استید (Rebecca Stead) از بهترین داستان‌نویسان کودک و نوجوان هستند و نام هر کدام از آن‌ها به تنهایی نویدِ خواندن یک کتاب خوب را می‌دهد، حال تصور کنید این نویسنده‌ها کنار هم چه رمان معرکه‌ای را برای‌تان نوشته‌اند!

افتخارات کتاب باب، دوست من:

- بهترین کتاب سال برای کودکان از سوی A Chicago Tribute
- کتاب برگزیده Booklist Youth Editors
- یکی از صد کتاب برگزیده‌ی New York City Public Library Notable برای کودکان
- نامزد بهترین کتاب کودکان از سوی کاربران گودریدز
- برنده جایزه داستان فانتزی Mythopoeic
- نامزد جایزه بهترین داستان کودک و نوجوان
- کتاب برگزیده نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب باب، بهترین دوست من:

- جادویی. (The Wall Street Journal)
- افسون خالص. (The New York Times)
- داستانی خیالی و متفاوت که با سادگی و زیرکی نوشته شده است. (Booklist)
- این داستان مضامین قدیمی‌ای مانند تعلق، دوستی، خانواده و... را تازه می‌کند. (San Francisco Chronicle)

کتاب باب، دوست من مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 7 تا 12 ساله که به داستان‌های تخیلی و معمایی علاقه دارند، گزینه‌ی مناسبی است. البته از یاد نبرید که رمان باب، دوست من داستان احساسی‌ای دارد و شما را با ارزش‌های مهمی مانند عشق، دوستی، وفای به عهد و... آشنا می‌سازد.

وندی مس را بیشتر بشناسیم:

او بیشتر به عنوان نویسنده‌ی داستان‌های مربوط به کودکان و نوجوانان شناخته می‌شود. اولین کتاب وندی «ابری به شکل انبه» نام دارد که در سال 2003 منتشر شد و پس از آن آثاری مانند هر روح یک ستاره، آرچی فضایی می‌شود، نجات سیاره‌ی آبی و... را نوشت.

ربکا استید را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده‌ی آمریکایی در سال 1968 در نیویورک متولد شد و هم‌اکنون نیز در همان شهر زندگی می‌کند. ربکا دوران ابتدایی خود را در مدرسه‌ای خاص گذراند و در همان سال‌ها به نقاشی و نویسندگی روی آورد. نخستین رمان او در سال 2007 با نام «اولین پرتو» منتشر شد. در سال 2009 نیز رمان «وقتی به من می‌رسی» را نوشت که به واسطه‌ی آن توانست جایزه‌ی مهمی مانند نیوبری را به دست آورد.

در بخشی از کتاب باب، دوست من می‌خوانیم:

ناهار را زود می‌خوریم، چون بث‌آن فوراً سراغ کاری می‌رود که بابا می‌گوید شغلش است، یعنی گریه کردن. بله، گریه کردن کار بث‌آن است و کارش را هم خیلی خوب بلد است. وقتی بث‌آن گریه می‌کند، هیچ‌کس به خودش زحمت نمی‌دهد حرفی بزند، چون صدای گریه‌اش خیلی بلند است. مامانی پشت او را می‌مالد و ما سرمان را پایین می‌اندازیم و غذایمان را می‌خوریم. وقتی ساندویچ خودم، خیارشورم و خیارشور مامان را تمام کردم، داد می‌زنم تا صدایم به گوش بقیه برسد. می‌گویم می‌روم طبقه‌ی بالا که روی تخت چهارستونی کتاب بخوانم. مامان با فریاد جواب می‌دهد: «فکر خوبیه!» و می‌گوید برایم کتابی پیدا می‌کند.

توی راهروی طبقه‌ی بالا هم با صدای بلند حرف می‌زنم تا زامبی بفهمد تنها نیستم. وارد اتاق که می‌شوم، درِ کمد بسته است و اثری از زامبی نیست.

مامان دستش را روی شانه‌ام می‌گذارد و من را به سمت قفسه‌ی کتابی که به دیوار تکیه داده شده، می‌برد. می‌گوید: «همه‌ی این کتاب‌ها مال منه.» سرم را کج می‌کنم تا بتوانم اسم کتاب‌ها را بخوانم؛ آلیس در سرزمین عجایب، که قبلاً اسمش را شنیده‌ام و دیگ بغلی و کیک هَپَلی، که قبلاً اسمش را نشنیده‌ام. مامان کتابی را که جلد عجیبی دارد، بیرون می‌آورد. یک طرف جلد، تصویر نیمه‌ی یک دختر خندان است و طرف دیگر آن، تصویر نیمه‌ی یک شوالیه با زره سیاه. انگار روی هم دو طرفِ یک آدم هستند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باب، دوست من
نویسنده،
مترجمفرهمهر امیردوست
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-462-418-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باب، دوست من

Saimon Ligar
۱۳۹۹/۱۰/۱۴
کتاب سرگرم کننده و جالبیه، من هر فصل ش رو شب‌ها برای بچه‌ها میخونم و کلی ذوق زده میشن.
ممنونم، از این دست کتاب‌ها رو بیشتر قرار بدید.
صبا الماسی
۱۳۹۹/۱۰/۲۰
کتاب واقعا عالی هستش به همه‌ی نوجوان‌های که به کتاب‌های تخیلی علاقه دارند این کتاب رو خریداری بکنن 😘
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب باب، دوست من

برای دریافت کتاب باب، دوست من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.