معرفی و دانلود کتاب باد ویرانگر

عکس جلد کتاب باد ویرانگر
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باد ویرانگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باد ویرانگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باد ویرانگر

کتاب باد ویرانگر اثری شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد از نویسنده‌ی اهل آرژانتین، سلوا آلمادا است. آلمادا در باد ویرانگر به روایتی غیرمنتظره از تجربه‌ی مشترک چند شخصیت با باورهای متمایز در یک روز به‌خصوص می‌پردازد. این اثر داستانی سرشار از مفاهیم اخلاقی و معنوی‌ست که مخاطب را با پرسش‌های هستی‌شناختی درگیر می‌کند. گفتنی است که این کتاب نامزد دریافت جایزه‌ی BTBA بوده است.

درباره‌ی کتاب باد ویرانگر

کتاب باد ویرانگر (The Wind That Lays Waste) از سلوا آلمادا (Selva Almada) درباره‌ی یک تجربه‌ی جمعی است. چند شخصیت با اعتقادات و احساسات متضاد نسبت به جهان به واسطه‌ی یک موقعیت غیرقابل توصیف در یک مکان قرار می‌گیرند. این تجربه‌ی اشتراک‌گذاری‌شده و ویژه باعث می‌شود تا شخصیت‌ها با وجه جدیدی از انسانیت خود روبه‌رو شوند. در واقع می‌توان گفت روایت کتاب ممکن است ما را به یاد سکانسی از فیلم «پرندگان» ساخته‌ی آلفرد هیچکاک بیندازد که شخصیت‌های یک روستا در راستای تقابل با یک پدیده‌ی آخرالزمانی در یک کافه جمع می‌شوند تا در باب مذهب، اخلاق و معنای زندگی بحث کنند. کتاب باد ویرانگر نیز دقیقاً روایت چنین داستانی است: یک کشیش معتقد، یک مرد که هیچگونه باور مذهبی ندارد و دو شخصیت کم‌سن‌وسال که هنوز به باور مشخصی در زندگی نرسیده‌اند با پدیده‌ای روبه‌رو می‌شوند که از توضیح آن ناتوان‌اند.

در واقع ما در رمان باد ویرانگر با مضمون ارتباط انسانی مواجه هستیم. و اینکه چگونه آدم‌ها با خصیصه‌ها و باورهای متناقض در موقعیتی فرضی، کمابیش یکسان رفتار می‌کنند. سلوا آلمادا در این تقابل‌ها و واکنش‌ها به دنبال یک روایت تغزلی است. او سعی دارد به آرامی از دل واقعیت‌های روزمره به جادو دست یابد. حرکت آرام و خودداری که از رویدادهای ساده به لحظات جادویی و خارق‌العاده تغییر می‌کند. کلمات نویسنده‌ی آرژانتینی در راستای ایجاد ایماژها و تصاویر شاعرانه در ذهن مخاطب عمل می‌کنند. یک رمان خلاقانه که در شکل دادن تصور و خلق فضاسازی مثال‌زدنی است. نثر کتاب باد ویرانگر از غنا و کیفیت بالایی بهره‌مند است.

معرفی و دانلود کتاب باد ویرانگر

یکی از ویژگی‌های مشترکی که در ادبیات و سینمای کشور آرژانتین مشترک است، تمایل و گرایش هنرمندان این کشور به تلفیق امر واقع و امر خیالین است. این گریاش در کتاب پیش رو نیز به روشنی قابل تشخیص است.

از دیگر ابعاد و ویژگی‌های این رمان می‌توان به نگاه جالب و خاص نویسنده نسبت به کشور آرژانتین و جغرافیای آن اشاره کرد.

کتاب باد ویرانگر توسط مهدی غبرایی به زبان فارسی برگردان شده و نشر چشمه آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب باد ویرانگر

  • همچون خوآن رولفو و فلانری اوکانر، آلمادا رمانی اعجاب‌انگیز و کنترل‌شده نوشته که در آن به ویژگی‌های زندگی روستایی، تنهایی، فقدان و باورهای اخلاقی-مذهبی می‌پردازد. (BBC Culture)
  • احتمالاً بهترین ویژگی این اثر قدرتمند از آلمادا تمرکز این نویسنده بر جزئیات است. او با مهارت بالا ماجراهایی را که در طول یک روز رخ می‌دهند در قالب چند فصل بازگو می‌کند. ماجراهایی که موفق می‌شوند احساسات شخصیت‌ها و احوالی را که تجربه‌ می‌کنند انعکاس دهند. (Ploughshares)
  • رمان باد ویرانگر یک اثر به یاد ماندنی و شگفت‌انگیز است. اثری که توأمان غریب و جذب‌کننده است. (Bonnie Jo Campbell)

کتاب باد ویرانگر برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات مدرن و دوست‌داران ادبیات آرژانتین مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب باد ویرانگر می‌خوانیم

خاطرات تاپیوکا هم از مادرش کمرنگ است. پس از رفتن او باید به زندگی در خانه‌ی جدید عادت می‌کرد. جالب‌ترین چیز برایش تل ماشین‌های اوراق بود. سگ‌ها و گورستانِ ابزارآلات مکانیکی، در هفته‌های اولی که داشت جاگیر می‌شد، قوت‌قلبش بودند. از بام تا شام بین لاشه‌ی ماشین‌ها پرسه می‌زد: ادای راندن‌شان را درمی‌آورد و سه چهار سگ هم نقش کمک‌راننده را بازی می‌کردند. گرینگو او را به حال خودش می‌گذاشت و، انگار دارد جانوری وحشی را رام می‌کند نم‌نمک نزدیکش می‌شد. از تعریف سرگذشت تک‌تک وسایل نقلیه شروع کرد و خیابان‌ها و جاده‌هایی که طی کرده بودند. خیلی‌های‌شان به جاهایی دور رفته بودند: نه‌فقط مثل مادر تاپیوکا به روساریو، بلکه بوئنوس آیرس و پاتاگونیا. براوئر دسته‌ای نقشه‌ی راه‌های باشگاه اتومبیل درمی‌آورد و شب‌هنگام، بعد از شام، جاهایی را نشانش می‌داد که به گفته‌اش آن ماشین‌ها می‌رفتند. با انگشت کلفتِ آلوده به گریس و نیکوتین خطوط را دنبال می‌کرد و توضیح می‌داد که پهنا و رنگ هر کدام‌شان روی نقشه اهمیت راه را نشان می‌دهد. گاهی انگشت براوئر فوری تغییر جهت می‌داد، از بزرگراه اصلی جدا می‌شد تا راهی کمرنگ‌تر را دنبال کند، خطی ظریف‌تر از مژه که به نقطه‌ی کوچکی می‌رسید. گرینگو می‌گفت این‌جا جایی است که راننده شب را می‌گذراند، و دیگر وقتش رسیده بود که بروند بخوابند.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی برج بابل
درباره‌ی نویسنده
باد ویرانگر
نام‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باد ویرانگر
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات156
زبانفارسی
شابک978-622-01-1063-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باد ویرانگر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باد ویرانگر

برای دریافت کتاب باد ویرانگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.