معرفی و دانلود کتاب بازاریابی برندهای لوکس

عکس جلد کتاب بازاریابی برندهای لوکس
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی برندهای لوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی برندهای لوکس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی برندهای لوکس

ژان نوئل کاپفرر در کتاب بازاریابی برندهای لوکس تمام توان خود را به کار گرفته تا مفهوم درستی از واژه‌ی لوکس ارائه دهد و به بررسی نقش‌ اینگونه کسب‌وکارها در رشد اقتصادی بپردازد. با مطالعه‌ی این کتاب قادر خواهید شد تا رفتار مصرف‌کنندگان این صنعت را تحلیل کنید، تفسیر مناسب‌تری از واژه‌ی لوکس ارائه دهید و بینشی عمیق در مورد رشد کالاهای لوکس پیدا کنید.

درباره کتاب بازاریابی برندهای لوکس:

بی‌شک بارها و بارها واژه‌ی «لوکس» به گوشتان خورده است. شما کالاهای لوکس را دیده‌اید و احتمالاً از بعضی از آن‌ها استفاده نیز کرده‌اید. با این حال ما نمی‌توانیم در باب توصیف برند لوکس با یکدیگر به توافق برسیم. چرا که از این مفهوم ادراک مشابهی نداریم. ژان نوئل کاپفرر (Jean-Noël Kapferer) در کتاب بازاریابی برندهای لوکس (Kapferer on Luxury) تلاش کرده تا معنای مشخصی از این مفهوم ارائه دهد و به بررسی جنبه‌هایی بپردازد که یک کالا را به کالایی لوکس بدل می‌کند.

اگر بگوییم تنها یک صنعت وجود دارد که رشد آن باعث ایجاد مشکل می‌شود و آن صنعتِ کالاهای لوکس است، بی‌راه نگفته‌ایم. آنچه که دنیای کالاهای لوکس را با مشکل روبه‌رو می‌سازد، تقاضای بیش از حد است! بله، کالاهای لوکس در نظر مردم کالاهایی رویایی هستند و هر ساله برند‌های معتبر باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا ارزش رویایی بودن خود را به خطر نیندازند. به همین دلیل است که در رابطه با بازاریابی و فروش این‌گونه کالاها دانستن یک‌سری نکات ضروری است. خبر خوب اینجاست که کتاب بازاریابی برندهای لوکس یکی از بهترین منابع برای راهنماییِ تولیدکنندگانی‌ست که می‌خواهند محصولات خود را وارد بازار تجملی کنند و یا به فروش بالاتری دست یابند.

نویسنده در این کتاب خواندنی به نقش پررنگ کسب‌وکارهای لوکس در اقتصاد پرداخته و ارتباط آن را با رشد هنر در جامعه مقایسه می‌کند. تفاوت این صنعت با مد و نقش کالاها و خدمات لوکس در نگهداری از محیط زیست و مسئولیت اجتماعی از دیگر مواردی‌ست که ژان نوئل کاپفرر به بررسی آن می‌پردازد. گفتنی‌ست این اثر اولین بار در سال 2015 منتشر و با استقبال گسترده‌ای از سوی مخاطبان مواجه شد.

کتاب بازاریابی برندهای لوکس مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های مرتبط با بازاریابی و کالاهای لوکس علاقه دارید، این اثر به شما پیشنهاد می‌شود.

با ژان نوئل کاپفرر بیشتر آشنا شویم:

این متخصص فرانسوی به دلیل پیشرفت‌های چشم‌گیرش در حوزه‌ی هویت، معماری و مدیریت استراتژیک برند و همچنین مدیریت لوکس شهرت دارد. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب استراتژی لوکس‌گرایی و مدیریت راهبردی نام تجاری اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب بازاریابی برندهای لوکس:

- مدل کسب و کار برندهای ممتاز بر پایه‌ی تولید کالاهایی است که در طبقه‌ی محصول خود بهترین باشند و همچنین دارای تصویر ذهنی سبکی برتر هم باشند.
- کنترل، در استراتژی‌های لوکس ضرورت دارد. به همین دلیل است که برندهای لوکس حقیقی امتیازهای تولید و توزیع خود را واگذار نمی‌کنند.
- برای داشتن یک برند لوکس واقعی نیاز به تولید در کشور مبداء داریم و این کار ساده‌ای نیست.

در بخشی از کتاب بازاریابی برندهای لوکس می‌خوانیم:

هدف مدل کسب و کار لوکس خلق تمایز است که این امکان را برای برند ایجاد می‌کند تا قیمت ویژه‌ی خود را داشته باشد. بر خلاف این موضوع در دیگر مدل‌های کسب و کار، قیمت گذاری با توجه به قیمت‌های رقبا انجام می‌گیرد. چگونه می‌توان تمایز و سپس عدم حساسیت به قیمت را ایجاد نمود؟ تمایز از طریق فاصله گرفتن از عناصر ملموس قابل مقایسه و تمرکز بر مفاهیمی چون هنر و مذهب که غیر ملموسند و افراد را برتری می‌بخشند، ایجاد می‌شود. قطعا این تمایز باید پایه‌ی منطقی هم داشته باشد. برندهای لوکس اجزای نایاب و خاص خود را نمایش می‌دهند، اجزایی مانند تولید خاص، دست ساز بودن، صرف زمان بسیار برای درست کردن کالا و...

در کل ایجاد علاقه برای ویژگی‌های غیر ملموس و ذهنی هم بسیار اهمیت دارد. دو عنصر مهم ناملموس عبارتند از: زمان وسرچشمه‌ی برند البته تاریخ تولد برند، میراث فرهنگی و افسانه‌ی برند نیز از ضروریات هستند. به طور مثال برند رالف لورن این موضع را که برندی جدید می‌باشد (شروع به کار: 1968) را پنهان می‌کند. این برند در فروشگاه‌هایش از تصاویر سیاه و سفید روی دیوارها استفاده می‌کند تا این توهم را که برند قدیمی است و حتی مربوط به عصر طلایی قدیمی هالیوود است را ایجاد کند.

سرچشمه و منشاء، عوامل غیرملموسی هستند که می‌توانند در ایجاد حس تک بودن، مرموز و جادویی بودن و تمایزبرند موثر باشد. فرد نباید فراموش کند که برند لوکس، محصول فرعی هنر است. هدایا بخش مهمی از بازار لوکس را دربر دارند. این اقلام یادبود مبادلات هنر بین امپراطورهای چین و پادشاهان فرانسه و ایتالیا بودند؛ در واقع آن‌ها سفیران کشورها بودند که فرهنگ غنی و هنر صنایع دستی را به رخ می‌کشیدند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مؤلف
پیشگفتار مترجم
فصل 1: حفظ رویای تجملی (چالش‌های دورنی)
فصل 2: وفور نایاب (کلید اصلی رشد کالاهای لوکس)
فصل 3: حرکت از سمت صنایع دستی به سمت هنر: ممتاز بودن همه
فصل 4: کسب و کارهای لوکس پس از بحران: لوگوی حرفه‌ای یا حذف لوگو؟
فصل 5: به چه دلیل نباید برندهای لوکس را غیرمحلی ارائه داد؟ نقدی بر رشد تمایلات
فصل 6: اینترنت و برندهای لوکس
فصل 7: مطالعه اکتشافی جهت شناخت جنبه‌های روانشناسی مصرف کننده نسبت به قیمت برندهای لوکس
فصل 8: هر چیزی که می‌درخشد طلا نیست (چالش‌های زیست محیطی برندهای لوکس)
فصل 9: همه‌ی برندهای لوکس یکسان رفتار نمی‌کنند: مدل‌های کسب و کار متمایز در برندهای لوکس
فصل 10: توافق‌های برندهای ال‌ام وی اچ و بلگاری: چه تغییراتی در بازار لوکس موجب فروش بیشتر شرکت‌های شریک می‌شود؟
فصل 11: توسعه‌ی برندهای لوکس به وسیله‌ی گروه‌های لوکس: ایجاد سینرژی بدون تضعیف شدن برند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی برندهای لوکس
نویسنده
مترجمبهار تیمورپور
ناشر چاپیانتشارات کتاب ریرا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-600-8935-28-5
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازاریابی برندهای لوکس

رامین جلالی نژاد
۱۴۰۱/۷/۲۵
با معنی و مفهوم لوکس کاملا آشنا می‌کنه، با مثال‌ها بخوبی جایگاه برند لوکس را تعیین می‌کنه، در کل برای اقتصاد در حال رشدی مانند ایران فراگیری علم بازاریابی چه برای برندهای معمولی چه لوکس یکی از الزام‌های اساسی است، در این حوزه کتاب‌های فیلیپ کاتلر می‌توانند مرجع بسیار خوبی باشند. مخصوصا اینکه جامعه علمی ایران نسبت به علم بازاریابی فاصله زیادی دارد.
Rasoul Mirzanejad
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
کتابی بسیار مفید، که دیدی کامل نسبت به مقوله لوکس گرایی به خواننده ارائه می‌کنه؛ از کتابراه هم تشکر می‌کنم و ممنون میشم کتاب استراتژی لوکس گرایی از همین نویسنده رو در دسترس قرار بده.
رضا پیران
۱۴۰۱/۷/۱۸
فوق العاده ست، برای برند سازی و کالاهای لوکس عالی هست
احسان مهدی نژاد
۱۴۰۲/۱۰/۳
کتابی عالی و مرجع
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی برندهای لوکس

برای دریافت کتاب بازاریابی برندهای لوکس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.