معرفی و دانلود کتاب بازاریابی نسل 5: فناوری در خدمت انسان

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی نسل 5 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی نسل 5 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی نسل 5: فناوری در خدمت انسان

کتاب بازاریابی نسل 5 به شما آموزش می‌دهد چگونه کسب‌وکارتان را با جهان در حال تغییر سازگار کنید و پیشرفت علم را مانند ابزاری برای موفقیت به کار بگیرید. بی‌اغراق می‌توان گفت فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان با تالیف این کتاب، یکی از کاربردی‌ترین آثار دنیای تجارت را خلق کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب بازاریابی نسل 5

زندگی بشر از اولین روز حضور در کره‌ی زمین با دگرگونی‌های بسیاری همراه بوده است. کشف آتش، ساخت سلاح، کشاورزی، شهرسازی و ایجاد اولین تمدن‌های بشری که برای ما بدیهی به نظر می‌رسند روزی تغییراتی انقلابی به شمار می‌رفتند و تاریخ را به دو قسمت قبل و بعد از خود تقسیم کردند. در واقع بین ما و اجدادی که چند هزار سال پیش می‌زیستند، آنقدر تفاوت وجود دارد که حتی قابل تصور نیست. اما فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان در کتاب بازاریابی نسل 5 (Marketing 5.0) توضیح می‌دهند که برای ایجاد چنین تفاوتی بین ما و نسل‌های بعد نیازی نیست چند هزار سال صبر کنیم!

امروز برای اولین بار در تاریخ، شاهد همزیستی پنج نسل در کنار همدیگر هستیم. اگر دنیایی که پیرترین فرد زنده جهان می‌شناسد را با جهان بینی کودکی ده ساله مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم بین این دو بیشتر از چند دهه تفاوت وجود دارد. اصلی‌ترین دلیل این اختلاف بی‌شک پیشرفت تکنولوژی است. ما تنها در سده‌ی اخیر شاهد نوآوری‌هایی بوده‌ایم که به اندازه‌ی اولین شعله‌ی آتش در تحول زندگی بشر نقش داشته‌اند. اما تغییرات فناوری به کتاب بازاریابی نسل 5 چه ارتباط دارد؟

دلیل این موضوع ماهیت خاص دنیای تجارت است. یک طرف کسب‌وکار مدیرها و کارمندانی است که در آن فعالیت می‌کنند و طرف دیگر، مصرف کننده‌هایی که طیف وسیعی از سلایق و شرایط را پوشش می‌دهند. وقوع هر نوآوری در تکنولوژی بر تقاضای خریدار اثر می‌گذارد و می‌تواند برای شرکت‌ها به نردبان صعود یا پلکان مرگ تبدیل شود. برای مثال به شبکه‌های اجتماعی و تاثیر آن‌ها بر سبک زندگی فکر کنید. چند شغل را می‌شناسید که بعد از ظهور این شبکه‌ها ورشکست شدند؟ از طرف دیگر چه افرادی را سراغ دارید که از طریق همراهی با این تغییر خودشان را به قله‌ی موفقیت رساندند؟

فیلیپ کاتلر، هرماوان کارتاجایا و ایوان ستیاوان در کتاب بازاریابی نسل 5 راه و روش بازاریابی نوین را به صاحبان کسب و کارها معرفی می‌کنند. با مطالعه این اثر یاد می‌گیرید چگونه از فناوری‌های موجود برای رفع نیاز مشتری استفاده کنید و هوش مصنوعی را برای رسیدن به اهدافتان به کار بگیرید. تجزیه وتحلیل داده‌ها، اینترنت اشیا، بلاک چین و علم روباتیک از مباحثی هستند که در این کتاب به آن‌ها پرداخته می‌شود و همگی آن‌ها جزئی جدایی‌ناپذیر از بازاریابی مدرن امروز هستند.

نکوداشت‌های کتاب بازاریابی نسل 5

- کتاب نسل پنجم بازاریابی با جزئیات عملی و قابل دسترس توضیح می‌دهد که چگونه این سه تغییر اساسی در بازارها، کسب‌وکارها و فناوری، شرکت‌ها را وادار می‌کند تا با چالش‌های جدید و بزرگی که در تلاش برای عرضه محصولات و خدمات خود به بازار هستند روبرو شوند. (Inside Flap)

- راهنمای لازم و کامل برای پتانسیل فناوری‌های دیجیتال در تغییر رویه کسب‌وکار. (جورج دِی)

- چیزی که واقعاً من را در مورد این کتاب تحت تأثیر قرار می‌دهد این است که چگونه قدرت فناوری‌های مدرن و سیستم‌های ارزشی در حال ظهور، بشریت را با هم ترکیب می‌کند. این اثر از بازاریابان آینده برای درک این ادغام و تبدیل آن به اقدامات مؤثر و پایدار پشتیبانی می‌کند. (هرمان سیمون بنیانگذار و رئیس افتخاری، Simon-Kucher & Partners)

- این کتاب مناسب با عصر حاضر است و این زمان با COVID-19 ارتباط زیادی دارد. ادامه قرنطینه در بسیاری از کشورها، شرکت‌ها را مجبور کرده که به جنبه‌های دیجیتال بازاریابی توجه کنند. (والتر وِرا)

کتاب بازاریابی نسل 5 مناسب چه کسانی است؟

مدیران کسب‌وکار و بازاریابان می‌توانند از مطالعه کتاب نسل پنجم بازاریابی بهره فراوان ببرند.

نویسندگان کتاب بازاریابی نسل 5 را بیشتر بشناسیم

فیلیپ کاتلر (Philip Kotler) استاد سرشناس بازاریابی بین المللی است. او در رشته‌ی اقتصاد دانشگاه‌های شیکاگو و M. I. T تحصیل کرده و توانسته نام خود را به عنوان بهترین مربی بازاریابی جهان ثبت کند. کاتلر نزدیک به 60 کتاب با موضوع اقتصاد منتشر کرده است و به غول‌های تجاری از جمله IBM، جنرال الکتریک، سونی و AT&T مشاوره می‌دهد. جالب است بدانید که فایننشیال تایمز او را در لیست 10 متفکر برتر دنیای تجارت قرار داده و کتاب مدیریت بازاریابی او را یکی از 50 کتاب برتر تجاری دنیا معرفی نموده است.

هرماوان کارتاجایا (Hermawan Kartajaya) بنیان‌گذار و رئیس اجرایی شرکت مارک‌پلاس است و براساس عنوان گزارش مؤسسه بازاریابی چارترد‌ انگلستان یکی از «پنجاه آموزگاری که آینده بازاریابی را شکل داده‌اند» به شمار می‌رود. هرماوان همچنین یکی از دریافت‌کنندگان جایزه ممتاز رهبری جهانی از انجمن تجارت پان- پاسفیک در دانشگاه نبراسکا در شهر لینکلن است. او همچنین مدیر شورای آسیا برای کسب‌وکار‌های کوچک و از بنیان‌گذاران فدراسیون بازاریابی آسیاست.

ایوان ستیاوان (Iwan Setiawan) مدیر اجرایی ارشد شرکت مارک‌پلاس‌ است‌. وی در این شرکت به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا راهبرد‌های شرکتی و بازاریابی خود را طراحی کنند. ایوان‌، سخنران و نویسنده‌ای پرکار، سردبیر نشریه بازاریابان و دارای مدرک مدیریت بازرگانی از دانشکده مدیریت کلوگ در دانشگاه نورث وسترن و مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه اندونزی است.

در بخشی از کتاب بازاریابی نسل 5 می‌خوانیم

بازاریابان همیشه با تقسیم‌بندی جغرافیایی شروع می‌کنند، بدین‌صورت که بازار را براساس کشورها، مناطق، شهرها و مکان‌ها تقسیم می‌کنند. به‌محض اینکه متوجه می‌شوند بخش‌های جغرافیایی بسیار گسترده‌اند، متغیرهای جمعیت‌شناختی را لحاظ می‌کنند: سن، جنسیت، شغل و موقعیت اقتصادی/اجتماعی. «زنان جوان از طبقه متوسط و ساکن ایلینوی» یا «خانواده‌های مرفه از نسل انفجار جمعیت و ساکن نیویورک»، نمونه‌هایی از نام بخش‌ها طبق متغیرهای جغرافیایی/جمعیت‌شناختی است.

ازسوی‌دیگر، روش‌های تقسیم‌بندی جغرافیایی و جمعیت‌شناختی به‌شکل از بالا به پایین‌اند و درنتیجه درک آن‌ها بسیار آسان است و مهم‌تر اینکه قابل اجرا هستند. شرکت‌ها دقیقاً می‌دانند بخش‌های بازار را کجا پیدا کنند و چگونه آن‌ها را شناسایی کنند. همچنین، شباهت بخش‌های بازار قطعی نیست، زیرا افرادی با مشخصات جمعیت‌شناختی یکسان که در مکان مشابهی نیز زندگی می‌کنند، ممکن است تمایلات خرید و رفتار متفاوتی داشته باشند. علاوه‌بر‌این، بخش‌های بازار نسبتاً ثابت و تغییرناپذیرند؛ بدین معنا که مشتری می‌تواند از میان همه طبقات محصول، فقط عضو یک بخش از بازار باشد. درواقع تصمیم‌گیری مشتری در طول سفرش با توجه به طبقه محصول و چرخه زندگی وی متفاوت است.

با رایج شدن تحقیقات بازار، بازاریاب‌ها از رویکرد پایین به بالا استفاده می‌کنند. آن‌ها به‌جای بخش‌بندی بازار، مشتریان دارای ترجیح‌ها و رفتارهای مشابه را با توجه به پاسخ آن‌ها به سؤالات نظرسنجی، در گروه‌هایی یکسان خوشه‌بندی می‌کنند. برخلاف رویکرد پایین به بالا، گروه‌بندی مشتری رویکردی جامع است که ممکن است هر مشتری را به یک بخش تک‌نفره تبدیل کند. روش‌های شناخته‌شده برای این نوع تقسیم‌بندی، شامل متغیرهای روان‌شناختی و رفتاری می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسندگان
بخش اول: مقدمه
فصل 1 - به بازاریابی نسل 5 خوش آمدید: فناوری در خدمت انسان‌ها
بخش دوم: چالش‌های پیشِ روی بازاریابان در دنیای دیجیتال
فصل 2 - شکاف نسل‌ها: بازاریابی برای نسل انفجار جمعیت، نسل‌های X، Y، Z و آلفا
فصل 3 - دوقطبی شدن رفاه: ایجاد جامعیت و پایداری برای جامعه
فصل 4 - شکاف دیجیتالی: استفاده از فناوری به‌صورت شخصی، اجتماعی و تجربی
بخش سوم: راهبرد‌های جدید برای بازاریابی توانمندسازی‌شده با فناوری
فصل 5 - سازمانی با آمادگی دیجیتالی: یک رویکرد برای همه مناسب نیست
فصل 6 - فناوری آتی: اکنون زمان اوج گرفتن فناوری‌های شبه‌انسانی است
فصل 7 - تجربه جدید مشتری: جذابیت ماشین‌ها در قبال صمیمیت انسان‌ها
بخش چهارم: ترفند‌های جدید برای حداکثر بهره‌برداری از فناوری بازاریابی
فصل 8 - بازاریابی داده‌محور: ایجاد اکوسیستم داده‌محور برای هدف‌گیری بهتر
فصل 9 - بازاریابی پیشگویانه: پیش‌بینی تقاضای بازار با آینده‌نگری
فصل 10 - بازاریابی مفهومی: خلق تجربه شخصی‌سازی‌شده با استفاده از پاسخ‌های حسی
فصل 11 - بازاریابی افزوده: استفاده از تعاملات انسانی توانمندشده با فناوری
فصل 12 - بازاریابی چابک: اجرای عملیات بازاریابی در مقیاس و سرعت بالا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی نسل 5: فناوری در خدمت انسان
نویسنده، ،
مترجمسجاد شریفی، مهسا اکبری
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-622-220-742-7
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
65900 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازاریابی نسل 5

جمشید بهمنی
۱۴۰۲/۳/۳
کتاب بسیار قوی هست. هرچی باشه کاتلر جز نویسندگان اصلیش حساب میشه و خیال آدم از اعتبار مطالب راحته
بغیر از اون کاتلر همیشه چند قدم بعدی بازاریابی رو دیده و میشه از کتاب‌هاش بینش‌هایی از اینده علم و عمل بازاریابی گرفت
Mohsen Shokouhmand
۱۴۰۲/۵/۲۵
مطالعه این کتاب و نسل‌های قبل بازاریابی را هم به مدیران مارکتینگ و هم به صاحبان کسب و کار پیشنهاد می‌کنم، ما را یاری می‌کند تا بتوانیم راهبردهای مناسب را انتخاب کنیم
حبیب فیروزی اذر
۱۴۰۲/۴/۲۸
مال الان نیست کتابش نخونی در آینده از کسب وکارت عقبی
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی نسل 5

برای دریافت کتاب بازاریابی نسل 5 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.