معرفی و دانلود کتاب بازاریابی پایدار در بیمه

عکس جلد کتاب بازاریابی پایدار در بیمه
قیمت:
20000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی پایدار در بیمه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازاریابی پایدار در بیمه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازاریابی پایدار در بیمه

کتاب بازاریابی پایدار در بیمه نوشته‌ی عادل تبریزی توچائی، به شرکت‌های بیمه‌ای اشاره می‌کند که به وسیله‌ی بازاریابی سبز، یک مزیت رقابتی در مقابل شرکت‌های غیر موظف کسب می‌کنند و قادر هستند که با استفاده از رویکردها، محصولات و فرآیندهای سبز به مراتب بالایی دست یابند.

محیط زیست به صورت چشمگیری به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل حیاتی و بسیار مهم برای مردم محسوب می‌شود. هدف سیستم بازاریابی به حداکثر رساندن مصرف و حق انتخاب بیشتر برای مصرف‌ کننده یا تأمین رضایت مشتری نیست، بلکه هدف، بالا بردن کیفیت زندگی به بالاترین سطح ممکن می‌باشد و کیفیت زندگی تنها به معنای کمیت و کیفیت کالاها نیست بلکه سطح کیفیت محیط زیست هم حائز اهمیت است.

ممکن است غیر قابل تصور باشد که بازاریابی در کنار سود و فروش، نگران سلامت مصرف کننده محیط زیست باشد. اما رقابت و اضطراب زیاد نسبت به محیط زیست و افزایش اطلاعات مصرف کنندگان منجر شد تا شرکت‌ها در جهت سلامت جسمانی، روانی و پاکیزگی محیط مصرف کنندگان نیز به فکر بیفتند. به همین دلیل مفهوم بازاریابی سبز وارد مقوله بازاریابی شد.

این روزها دیده می‌شود که هر محصولی دارای علت اجتماعی خاصی می‌باشد. در حال حاضر بازاریابی بر اساس عوامل اجتماعی و محیطی از مهم‌ترین کارها و فعالیت‌های شرکت‌ها محسوب می‌شود. از سال‌های اول دهه 80 بازاریابی بر اساس ملاحظات اجتماعی و محیطی به شهرت زیادی دست پیدا کرده است. یکی از حوزه‌های بازرگانی که در مسائل محیطی منجر به مذاکره زیادی در مطبوعات شده، بازاریابی سبز است.

در بخشی از کتاب بازاریابی پایدار در بیمه می‌خوانیم:

در سطح استراتژیک تغییرات اساسی در فلسفه شرکت انجام می‌گیرد. سبز بودن استراتژیک اغلب نیازمند تغییر در ذهنیت و رفتار و تاکتیک‌های شرکت است در سطح سبزسازی استراتژیک، مدیریت مالی تصمیم‌هایی درباره تجمیع موضوعات محیطی و هدف‌های یک شرکت با سیستم‌های بزرگ و کوچک سازمانی می‌گیرد. به عنوان مثال شرکت استرالیایی Carlovers همه فرآیندهای ماشین شویی را در یک چرخه بسته سیستم بازیافت آب طراحی کرده است. (پولونسکی و روزنبرگ، 2001/ کامینو، 2007).

- سبز بودن در سطح شبه استراتژیک باعث انجام تغییراتی در رویه‌های شرکت می‌شود. سبزسازی شبه استراتژیک، ویژگی‌های استراتژی‌های سازمانی برای تجمیع موضوعات محیطی با استراتژی بازاریابی و با تصمیم‌های مدیریتی که به سمت رسیدن به یک مزیت رقابتی در بازارها گرایش یافته‌اند است. در این سطح شاهد تغییرات در روش سازمان‌های تجاری هستیم. به عنوان مثال برخی هتل‌ها برای کاهش مصرف آب از میهمانان خود درخواست می‌کنند که حوله‌های استفاده شده را برای شستشو در کف حمام یا وان قرار دهند.

- در سبز بودن تاکتیکی در فعالیت‌های عملیاتی تغییراتی صورت می‌گیرد. مانند تغییر در ترفیعات و تبلِیغات (کامینو، 2007/ پولونسکی و روزنبرگ، 2001). در سبزسازی تاکتیکی فعالیت‌های وظیفه‌ای سبز می‌شوند مانند ترفیعات. برای مثال در ایام خشکسالی مسئولین امور آب، شعارهایی برای مصرف بهینه و صرفه جویی بکار می‌برند. (پولونسکی و روزنبرگ، 2001) سطح تاکتیکی دارای ویژگی‌هایی با تصمیم‌های وظیفه‌ای (مدیران بازاریابی یا تولید) می‌باشد. این سطح به سمت رسیدن به هدف‌های مخصوص با استراتژی‌های هدایت شده با سازوکار مالی گرایش داده شده است. (کامینو، 2007)

این سه سطح به منظور شناسایی میزان تغییری که شرکت بایستی انجام دهد، می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و ممکن است میزان تعهد نسبت به فعالیت‌های محیطی مختلف را نشان دهند. فعالیت‌های استراتژیک محیطی نیازمند سرمایه‌گذاری مالی بلند مدت در بخشی است که شرکت در آن فعالیت می‌کند.

در صورت اجرای مؤثر سبز بودن استراتژیک بندرت احتمال دارد که به طور ظاهری به آن نگریسته شود. در سطوح مختلف سبز بودن باید مشخص شود که دقیقاً چه فعالیت‌هایی باید انجام گیرد. سبز بودن استراتژیک ممکن در یک ناحیه به طور مؤثر بر دیگران نفوذ کنند و این احتمال هم وجود دارد که در نواحی دیگری چنین توانی را نداشته باشد. بنابراین، اگر چه سبز بودن استراتژیک از نظر استراتژیک لازم نیست در تمامی فعالیت‌های بازاریابی گنجانیده شود، ولی در بخش تولید، یک مبحث استراتژیک است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: مسئولیت اجتماعی
بازاریابی و بازاریابی سبز
مفاهیم سبز مستتر در بازاریابی سبز
استراتژی‌های بازاریابی و بازاریابی سبز
آمیخته‌های بازاریابی سبز
محصول سبز
قیمت سبز
ترویج سبز
توزیع سبز
فصل دوم: عصرهای بازاریابی سبز
فرآیند سبز شدن
پنج مورد بازاریابی سبز
سطوح بازاریابی سبز
بازاریابی تجاری
طبقه‌بندی مفهوم بازاریابی سبز از چشم‌اندازهای مختلف
چشم‌انداز محصول محور
چشم‌انداز هدف
چشم‌انداز استراتژی
استراتژی بازار سبز
فصل سوم: عوامل تاثیرگذار در توسعه مفهوم بازاریابی سبز
دلایل اتخاذ بازاریابی سبز
روش‌های سبز شدن
تاثیر صاحبان منافع بر استراتژی‌های بازاریابی سبز
چالش‌های بازاریابی سبز
مزیت‌های بازاریابی سبز
پیامدهای هزینه یا سود
روش‌های علاقمند کردن افراد به بازاریابی سبز
بازاریابی سبز به عنوان یک فلسفه رایج
مدل ترکیب بازاریابی سبز
فصل چهارم: پیشینه
موفقیت سبز
کسب و کار سبز امروزی
منابع و مآخذ
منابع
منابع فارسی
منابع غیر فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازاریابی پایدار در بیمه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات ویهان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-6071-86-4
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازاریابی پایدار در بیمه

برای دریافت کتاب بازاریابی پایدار در بیمه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.