معرفی و دانلود کتاب بازی درونی تنیس: راهنمایی کلاسیک برای جنبه ذهنی بهترین عملکرد

عکس جلد کتاب بازی درونی تنیس: راهنمایی کلاسیک برای جنبه ذهنی بهترین عملکرد
قیمت:
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی درونی تنیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی درونی تنیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی درونی تنیس: راهنمایی کلاسیک برای جنبه ذهنی بهترین عملکرد

بهترین راه پیروزی بر حریف در بازی تنیس چیست؟ تیموتی گالوی در کتاب بازی درونی تنیس که یکی از عناوین پرفروش حوزه‌ی خودسازی به شمار می‌رود، ضمن پاسخ گفتن به این پرسش، توصیه‌هایی را در اختیار ما قرار داده که جملگی در راستای غلبه بر موانع موفقیت در مسیر زندگی به کارمان می‌آیند.

درباره کتاب بازی درونی تنیس

تیموتی گالوی یک نظریه‌پرداز جهانی و آموزگاری برجسته در حوزه‌ی کوچینگ (مربیگری) است. او مبدع تئوری جذابی‌ست که از آن با عنوان تئوری بازی درونی یاد می‌شود. گالوی در کتاب بازی درونی تنیس (The Inner Game of Tennis)، در باب کاربرد تئوری یادشده در مسابقه‌ی تنیس سخن گفته، و ضمن این کار، از فواید تئوری خود در مسیر زندگی فردی -نه فقط در حیطه‌ی ورزش- بحث نموده است.

گالوی می‌گوید که در ورزش تنیس، اساساً دو حریف پیش روی آدمی قرار می‌گیرد. یکی حریف بیرونی‌ست: بازیکنی که مقابلمان ایستاده و آرزوی غلبه بر ما را در سر می‌پرورد. حریف دیگر اما درون ماست: بخشی از وجود خودمان که به توانایی‌های ما باور ندارد و در طول مسابقه باعث دستپاچگی، اضطراب و تنش در نهاد ما می‌شود. به باور گالوی، تنیسور زمانی که مغلوب حریف درونی می‌شود، لاجرم به حریف بیرونی نیز می‌بازد. در واقع، گالوی بر این باور است که این مهارت‌ها و کیفیت بازی ما نیست که ضامن برد یا باختمان می‌شود؛ بلکه وضعیت روحی و روانی ما هنگام حضور در زمین مسابقه است که پیروزی یا شکستمان را رقم می‌زند.

از آموزه‌های تیموتی گالوی در کتاب بازی درونی تنیس چه می‌آموزیم؟ بیش از همه این‌که برای موفقیت در هر حیطه‌ای، نخست و پیش از آن‌که به مصافِ موانع بیرونی برویم، باید بر موانع درونی غلبه کنیم. این موانع درونی احساسات منفی و مخربی‌اند که مسیر ما را در نیل به موفقیت و کامیابی مسدود می‌کنند؛ نگره‌های ویرانگری که به صورت کلیشه‌های ذهنی درمی‌آیند و به سدی بزرگ در مقابل ما بدل می‌شوند. نگره‌هایی نظیر این‌که «من به قدر کافی خوب نیستم»، یا «توانایی من بر توانایی حریف نمی‌چربد». تیموتی گالوی یادمان می‌دهد که بر این نگره‌ها فائق آییم و مسیر پیروزی را، با اتکا به نیروهای مثبت و سازنده‌ی وجود خویش، هموار سازیم. او در کتاب پیش رو به طور خاص از شیوه‌های برتری در مسابقه‌ی تنیس سخن گفته؛ اما مقصودی کلی‌تر را در ذهن داشته. هدف گالوی صرفاً این نبوده که کتابی برای بازیکنان تنیس بنویسد. او خواسته با بهره‌گیری از مثال تنیس، شیوه‌ی پیروزی در تمام جدال‌های زندگی را به مخاطبینش آموزش دهد.

کتاب بازی درونی تنیس توسط نیلوفر دهقانی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر میلکان به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب بازی درونی تنیس

  • کتاب بازی درونی تنیس یکی از بهترین آثاری است که درباره‌ی ورزش تنیس خوانده‌ام. البته باید بگویم که توصیه‌های این اثر درباره‌ی همه‌ی جنبه‌های زندگی کاربرد دارد. (بیل گیتس)

  • راهنمایی درخشان و ارزنده برای هدایت بازی درونی و نیل به موفقیت در برابر حریف بیرونی... کتابی خواندنی و پرطرفدار با بیش از یک میلیون نسخه فروش! (آمازون)

کتاب بازی درونی تنیس مناسب چه کسانی است؟

دو دسته از خوانندگان، مخاطبین اصلی کتاب بازی درونی تنیس به شمار می‌روند: اول، مربیان و بازیکنان ورزش تنیس؛ دوم، افراد علاقه‌مند به آثار حوزه‌ی موفقیت و خودیاری.

با تیموتی گالوی بیشتر آشنا شویم

تیموتی گالوی (Timothy Gallwey) متولد سال 1938 و زاده‌ی سان‌فرانسیسکوی آمریکاست. شهرت او مرهون نظریات بدیع و جذابش در حوزه‌ی مربیگری است. او این نظریات را در مجموعه آثاری با عنوان «بازی درونی» شرح داده است. از میان آثار این مجموعه می‌توان به عناوینی چون «بازی درونی تنیس»، «مربیگری به سبک بازی درونی» و «بازی درونی گلف» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب بازی درونی تنیس می‌خوانیم

مجسم کنید در ذهن شاگردی علاقه‌مند که نزد یک مربی تازه‌کار و به همان اندازه مشتاق آموزش می‌بیند چه می‌گذرد. فرض کنید آن شاگردْ تاجرِ میانسالی باشد که عزم کرده است پله‌های ترقی را در باشگاه بپیماید. استاد با سبد بزرگی پر از توپ کنار تور ایستاده و کمی تردید دارد که شاگردش او را شایسته‌ی مبلغ شهریه بداند و هر ضربه را با دقت ارزیابی می‌کند. «آقای وِیل، خوبه، ولی بعد از ضربه، راکت رو کمی می‌چرخونی. حالا وقتی به‌طرف توپ می‌ری، وزنت رو بنداز روی پای جلوت... راکتت رو یه‌ذره دیر به عقب برمی‌گردونی... توی اون ضربه‌ی آخر، تاب راکت به‌سمت عقب باید یه‌ذره پایین‌تر باشه. همینه. بهتر شد.»

چندی نمی‌گذرد که ذهن آقای ویل با شش فکر که باید چه ‌کار کند و شانزده فکر که نباید چه ‌کار کند به هم می‌ریزد. پیشرفت تردیدآمیز و پیچیده به نظر می‌آید، اما هم او و هم استاد از تجزیه‌وتحلیل دقیق هر ضربه راضی‌اند؛ و شهریه در برابر دریافت توصیه‌ی «همه‌ی این‌ها را تمرین کن، نهایتاً شاهد پیشرفت چشمگیری خواهی بود» با رضایت پرداخت می‌شود.

اعتراف می‌کنم من هم وقتی تازه مربی شده بودم اعتقاد داشتم باید مطالب زیادی را آموزش بدهم، اما یک روز که حس‌وحال آرامی داشتم، کمتر حرف زدم و بیشتر توجه کردم. در کمال تعجب، خطاهایی که می‌دیدم اما چیزی نمی‌گفتم خودبه‌خود تصحیح می‌شدند، بدون اینکه شاگرد از آن‌ها خبر داشته باشد. تغییرات چگونه رخ می‌دادند؟

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
دیباچه
مقدمه
فصل اول: ژرف‌نگری درباره‌ی وجه روانی تنیس
فصل دوم: کشف دو خویشتن
فصل سوم: ساکت‌کردن خویشتن یک
فصل چهارم: اعتماد به خویشتن دو
فصل پنجم: کشف فن
فصل ششم: تغییر عادت‌ها
فصل هفتم: تمرکز
فصل هشتم: بازی‌هایی که افراد در زمین انجام می‌دهند
فصل نهم: معنی رقابت
فصل دهم: بازی درونی خارج از زمین بازی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی درونی تنیس: راهنمایی کلاسیک برای جنبه ذهنی بهترین عملکرد
نویسنده
مترجمنیلوفر دهقانی
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-254-419-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۹۰۰۰ ۲۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازی درونی تنیس

شایلی فاضلی پور
۱۴۰۲/۷/۲۷
درود... این کتاب از تیموتی گالوی که عنوان پدر کوچینگ را گرفته است؛ توصیه می‌کنم. نویسنده در این کتاب از موانع بیرونی و درونی موفقیت و احساس پیروزی نوشته و هم‌چنین درباره‌ی راه‌کارهای طلایی برای پیروز شدن هم نوشته است. پیروزی می‌تواند درونی باشد یا هم درونی و هم بیرونی باشد‌. وی اینجا و اکنون را به بهترین موارد تمرکز معنی توجه نه فکر کردن دانسته است. از قضاوت کردن منع کرده و به دو نوع خویشتن یک و دو که خودآگاه و ناخودآگاه ما هستند اشاره کرده است. وی توضیح داده که توجه به خویشتن یک مانع تراشی می‌کند ولی خویشتن دو، پتانسیل‌های درونی‌مان را به عملکرد مثبت می‌رساند‌. از قرار ندادن معیار سنجش ارزش انسانها چه در تنیس و میدان رقابت و چه در زندگی، بر اساس توانایی‌ها و استعدادها و موفقیت‌های خاص نوشته و آن را عامل استرس و شکست و نادیده گرفته شدن ارزش حقیقی انسانها می‌داند. او از پذیرش موقعیت‌ها و شرایط و تاثیر آن بر بازخورد نوشته است. به بازی درونی اشاره کرده است. بازی حقیقی درون ما اتفاق می‌افتد. از دیدگاه وی، رقیب در مسابقه به مثابه یک دوست می‌تواند باشد نه یک دشمن! چون رقبا عامل ایجاد انگیزه برای نشان دادن و به کارگیری استعدادها و توانایی‌های ما هستند. وی در زمین مسابقه توجه و تمرکز روی دوچیز را ارزشمند می‌داند؛ توپ و راکت! در نهایت از خودآگاهی و ارزشمندی و تاثیر آن بر عملکردهای ما سخن می‌گوید و بسیاری موارد دیگر.
تارا منصوری
۱۴۰۲/۲/۲۴
خیلی وقت بود دنبال این کتاب بودم که خدا را شکر کتابراه به لیست کتاب‌ها اضافه ش کرد، ممنونم از کتابراه، کتاب جالبیه و کاربردیه
بهش چهار ستاره دادم چون اکثر مثال هاش به تفصیل در مورد تنیس بود (که البته با توجه به اسم کتاب قابل پیش بینی بود و بخاطرشغل نویسنده‌ی کتاب که خودش مربی تنیس هست معقول بنظر
می‌رسه) ولی چون من هیچ اطلاعاتی در مورد تنیس نداشتم یک جاهایی فهم و تصور مثال‌ها برام ممکن نبود و مقداری از تاثیر کتاب روی من کم شد.
یکسری چیزها که برام همیشه سوال بود جوابش توی همین کتاب بود
محمد جواد محبی
۱۴۰۳/۱/۹
قبلا کتاب بازی درونی کار را خونده بودمبا اینکه این کتاب مشخصا برای تنیس نوشته شده ولی ایده اون به نظرم در هر جایی صادق هست چون در مورد بازی درونی صحبت می کنه که ما در هر چالشی در زندگی با اون روبرو میشیم و اگر در این بازی درونی موفق نشیم اون بیرون هم اتفاق مطلوبی نمی افته توصیه میکنم
کاربر sha
۱۴۰۲/۶/۴
اگر ذهن انسان به سمت نظرات منفی میل کنه قبل از اینکه در ظاهرشکست بخوره باطنن پذیرفته و شکست را در ذهن خودش قبول کرده, در نتیجه شکست حتمی خواهد بود. پس لازم است همیشه جنبه مثبت را مد نظر قرارداده و برای رسیدن به نتیجه خوب تلش بیشتری باید انجام شود
Ava Mehrad
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این کتاب برای اینکه متوجه بشید که تنیس یه بازی خیلی جذاب هست و براحتی‌ام میشه یاد گرفت مفیده
بهتون نشون میده که تا زمانی که سخت نگیرید و سعی کنید بیشتر به بدنتون و ذهن ناخودآگاهتون اطمینان کنید به راحتی از پس هر مسابقه و بازی برمیاید.
فاطمه قمی
۱۴۰۲/۷/۲۰
درود، این کتاب میتونه ما را اگاه کنه، از خود و خویشتن، از جسم و روح، از اینکه با هر دوی اینا دوست باشیم تا به موفقیت برسیم، پیشنهاد میکنم حتما این کتاب را بخونید
فرید امیری
۱۴۰۲/۵/۱۴
این کتاب در واقع به صورت عالی تکنیک‌های کوچینگ رو آموزش میده … خیلی خوشحالم که خوندمش
ali abdollahi
۱۴۰۲/۸/۳۰
راهنمایی خوبو عالیه ممنون میشم صوتی این کتابم بزارید
مهدی
۱۴۰۲/۹/۲۳
برای تمرکز داخل زمین کمک خوبی میکنه
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب بازی درونی تنیس

برای دریافت کتاب بازی درونی تنیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.