معرفی و دانلود کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم: ویژه‌ 3 تا 8 سال

عکس جلد کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم: ویژه‌ 3 تا 8 سال
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم: ویژه‌ 3 تا 8 سال

کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم تألیف راضیه بدیعیان و منیره عابدی درچه، شامل 20 بازی جذاب برای پرورش هوش شناختی کودکان سال‌های پیش از دبستان و در آستانه‌ی ورود به مدرسه است.

درباره‌ی کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم

بچه‌هایی که در یک کلاس درس می‌خوانند از نظر استعداد، سبک یادگیری، سطح تلاش، علاقه‌مندی و زمینه‌های فرهنگی و خانوادگی با هم تفاوت دارند. همه‌ی این تفاوت‌های فردی بر میزان تأثیرپذیری و یادگیری بچه‌ها مؤثر است. برای اینکه آنها را در مسیر یادگیری قرار بدهیم و قابلیت‌ها و ویژگی‌های فردی هر کدام را در محیطی شاد و جذاب شکوفا کنیم، می‌توانیم از بازی‌های آموزشی استفاده ببریم. کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم نوشته‌ی منیره عابدی‌درچه و راضیه بدیعیان، در ادامه‌ی کتاب «بازی های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول» تدوین شده. نویسنده در این کتاب 20 بازی تعاملی و جذاب را برای پرورش هوش شناختی بچه‌ها طراحی و گردآوری کرده است.

از آنجا که بچه‌ها عاشق بازی هستند، با تمام توجه و تمرکزشان در بازی غرق می‌شوند و لذت زیادی می‌برند. هر بار که یک بازی را با موفقیت تمام می‌کنند، پیشرفت خودشان را به چشم می‌بینند و همین انگیزه‌ای می‌شود برای بازی‌ها و آموزش‌های بیشتر. از طرفی بازی برخلاف امتحان درسی، برای معلم‌ها بازخورد فوری فراهم می‌کند و ضعف‌ها و شکاف‌های یادگیری را به آنها نشان می‌دهد تا در جلسات بعدی جبران کنند. بازی مشارکت و همکاری با بچه‌های دیگر را هم آموزش می‌دهد و سطح تخیل و خلاقیت، مهارت‌های حل مسئله و مهارت‌های اجتماعی را بالا می‌برد. به این ترتیب اگر در فرایند آموزش از بازی استفاده کنیم، یادگیری آسان‌تر می‌شود.

مقیاس کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم برای سنجش هوش شناختی بچه‌ها، مقیاس وکسلر است که با استفاده از یازده خرده‌مقیاس اطلاعات عمومی، گنجینه‌ی لغات، محاسبه‌، شباهت‌ها، درک و فهم و جمله‌ها و خانه‌ی حیوانات، تکمیل تصاویر، مازها، طراحی مکعب‌ها و طراحی‌های هندسی در مقیاس عملی، این اندازه‌گیری را انجام می‌دهد.

بازی‌هایی که در کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم طراحی شده‌اند، انفرادی و گروهی‌اند و بیست حوزه‌ی موضوعی را دربرمی‌گیرند. این بیست حوزه عبارتند از: مهارت‌های زبانی، اطلاعات عمومی، حافظه، دقت و تمرکز، سرعت عمل، تفکر منطقی، استدلال، مهارت‌های عددی و مفاهیم ریاضی، حل مسأله، هماهنگی دیداری-حرکتی، سازماندهی ادراکی، ادراک دیداری، تجسم فضایی، تفکر انتزاعی، تجزیه و تحلیل، قدرت نقشه‌کشی، قضاوت اجتماعی، استفاده‌ی معنادار از حقایق، شناخت مقررات اجتماعی و جمع‌بندی مفاهیم کلی. برای تقویت مهارت‌های کودک در هر کدام از این حوزه‌ها، می‌توان به جدول آخر کتاب مراجعه نمود و بازی مورد نظر را از میان دسته‌بندی‌های جدول انتخاب کرد.

درباره‌ی مجموعه‌ی بازی‌های آموزشی

مجموعه‌ی بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی شامل مجموعه‌کتاب‌هایی به کوشش منیره عابدی و همکاران است که بازی‌های سرگرم‌کننده و جذابی برای تقویت ابعاد مختلف شخصیت کودکان در زمینه‌های هوش شناختی، هوش ریاضی، هوش زبانی، تفکر انتقادی و خلاق، حواس پنجگانه و ... گرد آورده است. این مجموعه کتاب را انتشارات یار مانا منتشر می‌کند و در اختیار تمام علاقه‌مندان به حوزه‌ی آموزش کودک و نوجوان قرار می‌دهد.

کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب این کتاب والدین، مربیان و معلمانی هستند که به دنبال روشی جذاب و پویا برای تقویت هوش شناختی کودکان می‌گردند.

در بخشی از کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم: ویژه‌ 3 تا 8 سال می‌خوانیم

روش بازی

دو بازیکن اول را به قید قرعه انتخاب کنید. به هر بازیکن یک قلاب ماهیگیری بدهید.

بازیکنان دو طرف تشت می‌ایستند و بدون اینکه به نخ قلاب دست بزنند، سعی می‌کنند کارت‌هایی را که تصویر مواد خوراکی را نشان می‌دهد صید کنند.

اگر بازیکنی اشتباهاً کارت غیرخوراکی صید کرد یا برخلاف تلاشش، کارت غیرخوراکی به‌طور خود به خودی به قلابش چسبید، باید بلافاصله آن را از قلاب جدا کند و دوباره در آب بیندازد.

وقتی بازیکنان اعلام کردند که دیگر هیچ کارت خوراکی در تشت وجود ندارد، از آن‌ها بخواهید کارت‌های خود را یکی‌یکی به بقیه‌ی بازیکنان نشان دهند، نام هر خوراکی را بگویند و در مورد آن هر چه می‌دانند بگویند. بقیه‌ی بازیکنان نیز می‌توانند بعد از او، اطلاعات بیشتری را که خودشان دارند ارائه دهند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
سخنی با مربیان و معلمان گرامی
ماهی‌گیر کوچولو
جعبه‌ی شکل‌های هندسی
برج مکعبی
تاس‌ها را کنار هم بگذار
ای مرغک حنایی
بیا قد بگیریم
سینمای کوچک
شکلات یا پوچ
من فرق دارم
خب بعدش چی؟
فروشنده کوچولو
موسیقی‌دان کوچک
یک مرغ دارم
چطور به هم شبیه‌اند؟
بازی زندگی
جدول موضوعی بازی‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم: ویژه‌ 3 تا 8 سال
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات یار مانا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-77688-2-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم

برای دریافت کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.