معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان اجتماعی

عکس جلد کتاب صوتی داستان اجتماعی
قیمت:
۶۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان اجتماعی

کتاب صوتی داستان اجتماعی نوشته‌ی کارول گری، به کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال اوتیسم کمک می‌کند تا با موقعیت‌های اجتماعی گوناگون آشنا شوند. این کتاب صوتی که در کتاب‌نامه‌ی رشد نیز معرفی شده، کودکان و نوجوانان مبتلا به اوتیسم را برای کارهای اجتماعی مختلف آماده می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان اجتماعی

اختلال اوتیسم، اختلالی عصبی - رشدی از نوع طیفی است که ویژگی و آثار آن در اشخاص مختلف، گوناگون است. این اختلال که شروع آن از زمان نوزادی است، برای برخی در زمان بزرگسالی بهبود پیدا می‌کند و از بین می‌رود. در دهه‌های اخیر تولد نوزادان مبتلا به اوتیسم افزایش پیدا کرده و همین موضوع آموزش بیشتر هم برای والدین و هم برای کودکان مبتلا را به یک ضرورت بدل کرده. کتاب صوتی داستان اجتماعی (The New Social Story Book) نوشته‌ی کارول گری (Carol Gray) یکی از منابع مفید برای آموزش کودکان مبتلا به این اختلال است.

کارول گری در کتاب صوتی داستان اجتماعی، موقعیت‌های اجتماعی مختلفی را توضیح داده و نشان داده که در هر موقعیت، چه کاری باید انجام داد. از آنجا که در کودکان مبتلا به اوتیسم برقراری ارتباط با دیگران، درک درست موقعیت‌های مختلف و انتخاب عکس‌العمل مناسب ممکن است کار دشواری باشد، این کتاب صوتی کودکان را همراهی می‌کند تا از قبل با آداب و اصول هر فضایی آشنا باشند و عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان اجتماعی

کتاب صوتی داستان اجتماعی در بخش‌های مختلف، ابعاد مختلفی از تربیت اجتماعی را در بر می‌گیرد. بخش اول که «مهارت‌های اجتماعی» نام دارد، فعالیت‌هایی چون آدمس جویدن، هدیه دادن، خوشحال بودن و... را شامل می‌شود. بخش دوم کتاب در رابطه با «محبت به دیگران» صحبت می‌کند. بخش سوم به «مراقبت‌های شخصی» اختصاص دارد. بخش چهارم توضیح «غذا پختن و صرف آن» است. «کمک کردن در منزل»، «فعالیت در فضای آزاد» و «آداب رفتن به مدرسه»، عناوین فصول بعدی کتاب هستند. کتاب در بخش هشتم، اشکال مختلف «کمک گرفتن از اطراف» را توضیح می‌دهد. بخش نهم، «مشاغل مختلف» را برای بچه‌ها شرح می‌دهد. بخش دهم در رابطه با «رفتن به فروشگاه‌ها و رستوران‌ها» است. بخش یازدهم نحوه‌ی درک «وضعیت آب‌وهوا» را نشان می‌دهد و بخش دوازدهم، از آداب «روزهای تعطیل و تفریحات آن» می‌گوید. آخرین بخش کتاب، طرز «نوشتن داستان اجتماعی خود» را به کودکان آموزش می‌دهد.

کتاب صوتی داستان اجتماعی اثری از کارول گری است که به همت طیبه صفری، زهرا خلیلی و منصوره همتیان به فارسی ترجمه شده. انتشارات یار مانا و نشر صوتی نوین کتاب گویا، به ترتیب ناشر متنی و صوتی این کتاب هستند. این کتاب گویا را با صدای مهشید اژده‌فر می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی داستان اجتماعی

  • این کتاب، توصیه‌ها و مثال‌هایی از نحوه‌ی استفاده‌ی امن و بامعنای داستان‌های اجتماعی برای کمک به افراد مبتلا به اوتیسم در درک موقعیت‌های اجتماعی خاص، ارائه می‌دهد. از نظر آموزش احساسات به کودکان، این کتاب بسیار عالی است زیرا یک فصل کامل را به توضیح احساسات اختصاص داده است. (Special Educational Needs Resources Blog)
  • داستان اجتماعی واقعاً کارآمد است. فکر، خرد و استعداد زیادی در نوشتن این کتاب دخیل بوده. (Tony Attwood)

کتاب صوتی داستان اجتماعی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب صوتی برای مربیان و والدین کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال اوتیسم مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی داستان اجتماعی می‌شنویم

آموزش آدامس جویدن: بعضی وقت‌ها افراد آدامس می‌جوند. آن‌ها معمولاً یک تکه آدامس را یک‌باره در دهان می‌گذارند. گذاشتن آدامس در جلد کاغذی آن را تمیز نگه می‌دارد. قبل از خوردن آدامس باید آن را از جلد کاغذیش دربیاورم. بهتر است با دهان بسته آدامس را بجوم. وقتی آدامسم را خوب جویدم و دیگر هیچ طعم و مزه‌ای ندارد، می‌توانم آن را از دهانم بیرون آورده و در سطل آشغال بیندازم. بهتر است قبل از اینکه آدامسم را در سطل اشغال بیندازم، آن را در قطعه‌ی کوچکی از کاغذ یا دستمال بگذارم.

هدیه دادن: هدیه چیزی است که شما به شخصی می‌دهید. اشخاص به یکدیگر هدیه می‌دهند. وقتی هدیه می‌گیرم هیجان‌زده‌ام که بدانم هدیه‌ام چیست. بعضی از هدایا بزرگ و بعضی کوچک هستند. موقع هدیه دادن به دیگران می‌گویم: این هدیه برای شماست. بعضی وقت‌ها دیگران به من هدیه می‌دهند. وقتی کسی به من هدیه می‌دهد باید تشکر کنم. گفتن متشکرم مودبانه است. افراد بعد از دادن هدیه دوست دارند متشکرم را بشنوند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
7 دقیقه
مقدمه
15 دقیقه
بخش اول: مهارت‌های اجتماعی
2 دقیقه
بخش دوم: محبت به دیگران
13 دقیقه
بخش سوم: مراقبت‌های شخصی
12 دقیقه
بخش چهارم: پختن و زمان صرف غذا
5 دقیقه
بخش پنجم: کمک کردن در منزل
3 دقیقه
بخش ششم: قدم زدن و فعالیت
21 دقیقه
بخش هفتم: زمان رفتن به مدرسه
5 دقیقه
بخش هشتم: کمک گرفتن از اطراف
6 دقیقه
بخش نهم: مشاغل موجود در جامعه
8 دقیقه
بخش دهم: رستوران‌ها و فروشگاه‌ها
8 دقیقه
بخش یازدهم: دانستن وضعیت آب‌وهوا
8 دقیقه
بخش دوازدهم: روزهای تعطیل و تفریحات آن
39 دقیقه
بخش سیزدهم: داستان اجتماعی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان اجتماعی
نویسنده
مترجمطیبه صفری، زهرا خلیلی، منصوره همتیان
راویمهشید اژده فر
ناشر چاپیانتشارات یار مانا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان اجتماعی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان اجتماعی

برای دریافت کتاب صوتی داستان اجتماعی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.