معرفی و دانلود کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول: ویژه‌ 3 تا 8 سال

عکس جلد کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول: ویژه‌ 3 تا 8 سال
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول: ویژه‌ 3 تا 8 سال

کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول، حاصل همکاری منیره عابدی درچه و راضیه بدیعیان است. این کتاب به معرفی بازی به‌عنوان یک روش تأثیرگذار تدریس و پرورش کودک می‌پردازد. چراکه نویسندگان کتاب باور دارند روش‌های سنتی تدریس بدون درنظر گرفتن میزان آمادگی دانش‌آموزان برای یادگیری طراحی شده‌ و ارتقای سطح دانش کودکان، در گرو تغییر این روش‌هاست. ازاین‌رو کتاب حاضر تلاش می‌کند با ارائه‌ی راهکارهایی نوآورانه، چالش‌های موجود در نظام آموزشی را کنار بزند.

درباره‌ی کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول

تفاوت در میزان انگیزه، اشتیاق، سخت‌کوشی، توانایی‌ و سبک‌های یادگیری هر کودک مستقیماً روی یادگیری او تأثیر می‌گذارد. به‌نحوی که این امر به یکی از دغدغه‌های مهم معلمان و مربیان تبدیل شده است. ازاین‌رو منیره عابدی درچه و دکتر راضیه بدیعیان، کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) را به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند تا از این طریق، به افزایش آگاهی عمومی و معرفی روش‌های آموزشی جدید بپردازند.

انگیزه و اشتیاق از عوامل مهم یادگیری بهتر و عمیق‌تر هستند. بااین‌حال شیوه‌های آموزشی قدیم با قالبی یکسان و خشک، انگیزه‌ی فراگیران را برای یادگیری کاهش می‌دهد. در مقابل، اضافه‌ کردن بازی به فرآیند تدریس، محیطی پویا و شاد برای کودکان فراهم می‌کند که اشتیاق و توجه آنان را افزایش می‌دهد. در واقع بازی‌ها فضایی برای خلاقیت کودک ایجاد می‌کنند که به کمک آن می‌توان اطلاعات را به روش‌های گوناگون ارزیابی کرد.

جلب توجه کودکان به تکالیف و حفظ تمرکز، از دیگر چالش‌های یادگیری است که با افزودن سرگرمی‌های لذت‌بخش و هیجان‌آور، از میان برداشته خواهد شد. محیط رقابتی و تعاملی‌ای که بازی‌ها ایجاد می‌کنند، می‌تواند کودک را از مسیری سالم به سمت پیشرفت سوق دهد و منجربه تقویت مهارت‌های اجتماعی شود.

در این میان کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) در راستای افزایش مهارت‌های شناختی کودکان قدم برمی‌دارد و تمرکزش بر سال‌های پیش از دبستان و دوره‌ی ابتدایی معطوف است. این کتاب، فرصتی برای بازنگری در شیوه‌های تدریس و رفتار با کودکان ایجاد می‌کند و در نهایت شیوه‌های خلاقانه‌ و پویاتری ارائه می‌دهد.

هر فصل، ابتدا یک توضیح اجمالی برای معرفی بازی‌ها دارد و سپس اهداف آن را مفصل‌تر بررسی می‌کند. بخش نکات و تغییرات هم جزئیات ارزنده‌ای در اختیار خواننده می‌گذارد تا مباحث را شفاف‌تر و کاربردی‌تر کند. همچنین گروه سنی و تعداد بازیکنان نیز در این بخش درج شده است. گفتنی‌ست این کتاب را انتشارات یار مانا منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی

مجموعه‌ی بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی، متشکل از دو جلد کتاب است که اختصاصاً برای والدین و مربیان کودکان 3 تا 8 سال نوشته شده و در تلاش برای معرفی بازی‌هایی است که یادگیری بهتر و عمیق‌تر آموزش‌ها را برای کودکان در پی دارد.

کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به والدین و مربیان کودک در رده‌ی سنی 3 تا 8 سال پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول: ویژه‌ 3 تا 8 سال می‌خوانیم

دوست فراموش‌کار

کودک با شنیدن جمله یا جملاتی در مورد ویژگی هر حیوان به سمت جمع حیوانات اسباب‌بازی می‌رود و با گفتن نام حیوان آن را از جمع حیوانات برمی‌دارد و به سایرین نشان می‌دهد.

هدف بازی: پرورش و ارتقاء مهارت‌های زبانی (ادراک)، اطلاعات عمومی، حافظه، دقت، تمرکز توجه، سرعت عمل، هماهنگی دیداری- حرکتی و تفکر انتزاعی

محدوده‌ی سنی: 3 تا 7 ساله

نوع بازی: انفرادی/ گروهی

تعداد بازیکنان: 2 تا 5 نفر

وسایل مورد نیاز: حیوانات عروسکی ازجمله خروس، اسب، مرغ، جوجه‌ها، سگ، گوسفند، گاو، گربه، کلاغ، داستان.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
سخنی با مربیان و معلمان گرامی
دوست فراموش‌کار
بشنو و حدس بزن
شکارچی‌ام شکارچی
شب بارانی
نخود نخود هر که رود به کار خود
حیوان‌های گمشده
قُل گمشده
نخودی
مرکز اطلاعات تلفن
کار در رستوران
من کجا؟ اینجا کجا؟
تفاوت‌ها را پیدا کن
کارگاه جواهرسازی
چوب‌های جادویی
کمک به عکاس کوچولو
مازهای رنگی
شکارچی دایره
قایم باشک با حیوانات
خودت پازل درست کن
جای این بشقاب کجاست؟
جدول موضوعی بازی‌ها
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول: ویژه‌ 3 تا 8 سال
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات یار مانا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-7768-72-3
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول

برای دریافت کتاب بازی‌های آموزشی برای تقویت هوش شناختی (آی کیو) - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.