معرفی و دانلود کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم

عکس جلد کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم

یافتن راهی جدید و کارآمد برای آموزش مهم‌ترین دغدغه‌ی مربیان و معلمان است. طاهره رجبی، منیره عابدی درچه و رضاعلی نوروزی در کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم مجموعه‌ای از بازی‌های ساده را ارائه داده‌اند که به‌صورت جمعی و با هدف آموزش درس ریاضی به دانش‌آموزان انجام می‌شوند. این کتاب به معلمان،‌ مربیان و دانش‌آموزان کمک می‌کند که این درس پرچالش را به‌آسانی و با لذت بیاموزند.

درباره‌ی کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم

ریاضی همواره یکی از دروس پرچالش در تمام مقاطع تحصیلی به‌شمار می‌رود که تعداد زیادی از دانش‌آموزان با آن درگیر می‌شوند. در بسیاری از موارد می‌توان دید که بسیاری از معلمان نیز برای آموزش این درس با دغدغه و نگرانی‌هایی روبه‌رو هستند. در گذشته سیستم آموزش سنتی بر تدریس به شکل مرسوم و برمبنای کتاب درسی صورت می‌گرفت و همین مساله در برخی موارد مشکلاتی را در زمینه‌ی آموزش و یادگیری به وجود می‌آورد. اما امروزه شیوه‌های تدریس نیز دگرگون شده‌اند و پیوند خوردن آن‌ها با بازی و سرگرمی باعث شده مطالب بسیار بهتر در ذهن دانش‌آموزان جای گرفته و تثبیت شود.

طاهره رجبی، منیره عابدی درچه و رضاعلی نوروزی در کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم تلاش کرده‌اند که دروس ریاضی را با بازی‌های همگانی و آسان همراه کنند تا دغدغه‌ی دانش‌آموزان و معلمان برای یادگیری و آموزش این درس برطرف شود. نویسندگان با ارائه‌ی بازی‌هایی که در پیوند با ریاضیات انجام می‌گیرند،‌ اشتیاق یادگیری را در دانش‌آموزان بالا می‌برند و به این ترتیب میزان دریافت دروس و یادآوری آسان آن‌ها هم میسر می‌شود.

دانش‌آموزان با انجام مجموعه‌ای از بازی‌ها که بر اساس دروس ریاضی شکل گرفته‌اند، به شکلی غیرمستقیم به سمت یافتن این لایه‌های معنایی هدایت می‌شوند و این ویژگی به آن‌ها کمک می‌کند که دروس ریاضی را هر چه بهتر بیاموزند. کتاب حاضر متشکل از تعداد زیادی بازی جمعی، جذاب، آسان و چالشی است که می‌توان هر یک از آن‌ها را با توجه به سطح درسی دانش‌آموزان به سطوح مختلف تقسیم‌بندی کرد.

کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم، نوشته‌ی طاهره رجبی، منیره عابدی درچه و رضاعلی نوروزی توسط انتشارات یار مانا منتشر شده است.

کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مربیان و معلمان که با دانش‌آموزان و کودکان سروکار دارند توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم می‌خوانیم

روش بازی

متناسب با گروه سنی و سطح مهارت بازیکنان، مبلغی پول برای خرید به آن‌ها اعلام کنید. مثلاً بگویید هر بازیکن می‌تواند به اندازه‌ی 30000 تومان خرید کند. این مقدار «مبلغ هدف» است.

یک محدوده‌ی زمانی اعلام کنید تا بازیکنان در آن اشیایی را با قیمت‌های متفاوت از آگهی‌ها و فهرست‌های خرید پیدا کنند و با قیچی بچینند. آن‌ها باید این کار را تا زمانی ادامه دهند که مجموع قیمت اعلام‌شده در آگهی‌هایی که چیده‌اند تا حد ممکن به مبلغ هدف نزدیک شود، اما از آن بیشتر نشود.

وقتی زمان اعلام‌شده به انتها رسید، بازیکنان مجموع قیمت چیزهایی را که خریده‌اند حساب می‌کنند و آن را از مبلغ هدف کم می‌کنند تا ببینند چقدر از پول برایشان باقی می‌ماند. بازیکنی که به مبلغ هدف نزدیکتر شده باشد، اما از آن نگذشته باشد، برنده است.

تغییر در بازی

- یک هدف برای خرید مشخص کنید. مثلاً خرید کتاب، وسایل جشن تولد، خرید نوروزی برای اعضای خانواده و دوستان یا وسایل سفره‌ی هفت‌سین، خرید برای یک مهمانی دوستانه و.... در این صورت بازیکنان باید براساس هدف مشخص‌شده، اقلامی را که می‌خواهند بخرند. در پایان، به بازیکنان فرصت دهید تا یک پوستر آگهی تبلیغاتی برای چیزهایی که خریده‌اند بسازند یا یک داستان درباره‌ی آنچه که خریده‌اند و علت خریدن آن‌ها بنویسند.

- از بچه‌ها بخواهید در طول خرید، قیمت چیزهایی را که می‌خرند به‌طور ذهنی و با گرد کردن اعداد حساب کنند. آن‌ها در پایان خرید، می‌توانند روی کاغذ یا با استفاده از ماشین‌حساب، اعداد واقعی را جمع بزنند و نتیجه را با آنچه به‌طور ذهنی به‌دست آورده بودند، مقایسه کنند.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
سخنی با مربیان و معلمان گرامی
گروهت را پیدا کن
قدت چقدر است؟
حدس و آزمایش
نمودارهای میله‌ای
محدوده‌ی زوج و فرد
سنگ سمی
پیدا کن و رنگ بزن
به راست و چپ برو
تا ده تاس بینداز
برای من چند تا پیتزا بپز
کسرهای مساوی
مسابقه‌ی ساعت
زمان به دست‌آور
تخم‌مرغ پول
بیایید برویم خرید
اندازه بگیر
اندازه‌گیری رنگ‌ها
هرچه بزرگتر بهتر
اندازه بگیر و بالا برو
جاده‌ی اشکال هندسی
بگرد و پیدا کن
پیدا کن و بساز
حیاط را موزاییک کن
محیط شکل‌ها
چند مهره باقی ماند؟
ساختمان مختصات
شباهت در سطر و ستون
زاویه بساز
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات یار مانا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-95086-1-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب علمی و آموزشی نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم

برای دریافت کتاب بازی‌های آموزشی برای کلاس ریاضی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.