معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم

عکس جلد کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم

برخی از برنامه‌های فلسفه برای کودکان در ایران با موفقیت چندانی روبه‌رو نشده و نتیجه‌ی دلخواه خود را نگرفته‌اند. رضاعلی نوروزی و منیره عابدی درچه در کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم، تلاش کرده‌اند تا ایرادهای چنین برنامه‌هایی را برطرف کنند. آن‌ها در این مجموعه داستان آموزنده، کودکان و نوجوانان را از طریق داستان‌هایی غنی که به گوششان آشناست، مخاطب قرار داده‌اند تا تأثیر بیشتری بر آن‌ها بگذارند.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم

کتاب‌هایی مانند سندبادنامه، کلیله و دمنه، قابوس‌نامه و بوستان سعدی سرشار از حکایاتی آموزنده برای تمام نسل‌های بشر در تمام سنین هستند. رضاعلی نوروزی و منیره عابدی درچه در کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم، با دقت نظر حکایت‌های مناسبی را از این کتاب‌ها برگزیده و در اختیار والدین و مربیان کودک و نوجوان قرار داده‌اند. این داستان‌ها و حکایات به بزرگترهایی که با کودکان و نوجوانان سروکار دارند کمک خواهد کرد که تفکر، عقلانیت، اخلاق و قضاوت‌های ارزشی را در آنان پرورش دهند.

حقه‌بازی، دزدی، اسراف، تنبلی، دوبه‌هم‌زنی، قضاوت عجولانه و خرافاتی بودن از نکاتی هستند که توسط رضاعلی نوروزی و منیره عابدی درچه در این کتاب مورد نقد قرار می‌گیرند. مشورت، گرفتن حق خود، چاره‌جویی در مشکلات، کمک به دیگران و آینده‌نگری نیز از نکات مثبتی هستند که در کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم، آموزش داده می‌شوند.

کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایران - جلد دوم را نشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای متین بختی و آهنگسازی مهدی زارع منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را نیز انتشارات یار مانا به چاپ رسانده است.

درباره مجموعه کتاب‌های داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی

تهیه‌کنندگان و مؤلفان مجموعه کتاب‌های داستان‌های فکری برای کودکان با اعتقاد به اهمیت برنامه‌های فلسفه برای کودکان، بر این باور هستند که در شیوه‌ی این آموزش‌ها و مباحث انتخاب‌شده برای آن‌ها، نیاز به یک بازبینی اساسی داریم. فلسفه برای کودکان به معنای طرح مباحث و نظریات فلسفی محض برای کودکان نیست؛ بلکه در این برنامه تفکر و فرایندهای آن به کودکان آموزش داده می‌شود و تلاش بر این است که شخصیت آنان از ابعاد مختلف اخلاقی و منطقی رشد کند.

مؤلفان مجموعه کتاب‌های داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی بر این باور هستند که دستیابی به این اهداف با تمرکز بر داستان‌هایی که ریشه در فرهنگ ایرانی دارند، عملی‌تر است. از این رو در هر جلد از این مجموعه داستان‌هایی با اقتباس از ادبیات کهن ایران و فرهنگ ایرانی برگزیده و در اختیار والدین و مربیان قرار داده‌اند.

تألیف هر ده جلد از این مجموعه عموماً برعهده‌ی رضاعلی نوروزی و منیره عابدی درچه بوده که در هر جلد با نویسندگان متفاوت دیگری نیز همکاری داشته‌اند. اسامی این نویسندگان به این ترتیب است: نگین درخشنده، راضیه بدیعیان و فاطمه عظمت مدار فرد.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی

  • معرفی‌شده در کتابنامه‌ی رشد
  • کتاب شایسته‌ی تقدیر در سیزدهمین جشنواره‌ی کشوری رشد در سال 1395
  • برگزیده‌ی همایش خادمان فرهنگ مکتوب
  • نامزد کتاب برگزیده در جشنواره‌ی اولیا و مربیان

کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم، برای کودکان و نوجوانان 6 تا 14 سال مناسب است. همچنین این کتاب صوتی برای والدین و مربیان کمک‌کننده خواهد بود و محتوای آموزشی تأییدشده‌ای را در اختیار آنان قرار خواهد داد.

در بخشی از کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم می‌شنویم

فریدون‌شاه وزیری داشت که خیلی دوستش داشت. چون این وزیر هم دل پاکی داشت و هم آینده‌نگر بود. او اول سعی می‌کرد رضایت خدا را به دست بیاورد و بعد فرمان‌بردار پادشاه باشد.

یک روز صبح، یکی از درباریان پیش پادشاه رفت و گفت: «قربان آرزو می‌کنم هر روز در آسایش زندگی کنید و به هر چیزی که دوست دارید برسید. حرفی که الان می‌خوام بهتون بگم بدون قصد و غرضه. امیدوارم نصیحت من رو بپذیرید. راستش این وزیر یواشکی داره با شما دشمنی می‌کنه. کسی از درباریان و مردم عادی نمونده که وزیر بهشون پول قرض نداده باشه. تازه بهشون گفته وقتی پادشاه بمیره، همه‌شون باید این پول رو پس بدن. خب معلومه این آدم خودپرست دلش نمی‌خواد شما زنده بمونید. چون تا وقتی زنده هستید، اون به پولش نمی‌رسه.»

پادشاه از شنیدن این حرف‌ها خیلی ناراحت شد و کسی را دنبال وزیر فرستاد. وقتی وزیر آمد پادشاه با ناراحتی گفت: «تو جلوی من وانمود می‌کنی دوستم هستی؛ اما چرا پشت سرم باهام دشمنی می‌کنی؟» بعد همه‌ی حرف‌هایی را که در مورد وزیر شنیده بود، به او گفت.

وزیر تعظیم کرد و گفت: «قربان الان که پرسیدید دیگه نباید ازتون مخفی کنم...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
شناسنامه - شغال خرسوار
6 دقیقه
خدمت‌گزار و مسافر
6 دقیقه
ماجرای دهقان و پسرش
7 دقیقه
موش و مار
3 دقیقه
کلاغ ماهی‌خوار و ماهی
8 دقیقه
موش و گربه
5 دقیقه
خروس زیرک
3 دقیقه
مارگیر و مار
4 دقیقه
شکارچی
4 دقیقه
پادشاه و مرد زشت‌رو
3 دقیقه
بعد از مرگ پادشاه
3 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم
نویسنده،
راویمتین بختی
ناشر چاپیانتشارات یار مانا
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم

آرزو پیشگاهی
۱۴۰۲/۱۲/۲۱
من برای آخر شب این کتاب رو همراه فرزندم گوش کردم عالی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم

برای دریافت کتاب صوتی داستان‌های فکری برای کودکان ایرانی - جلد دوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.