معرفی و دانلود کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

عکس جلد کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها
قیمت:
۶۹۹۰۰ 34950 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها شاهکاری دیگر از نویسندۀ پرآوازه رابین شارما، به شما کمک می‌کند تا در مدیریت فردی‌تان تغییری بنیادین ایجاد کنید. این کتاب در قالب یک داستان از اهمیت سحرخیزی برای کسانی می‌گوید که در پی یافتن راه‌های موفقیت هستند.

شخصیت اصلی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها (The 5am Club) فرد بی‌خانمان میلیاردری است که به یک مرد هنرمند و یک زن کارآفرین که با مشکلات و گرفتاری‌هایشان دست به گریبان‌اند، کمک بسیاری می‌کند. این بی‌خانمان تأکیدهای خوبی از باشگاه 5 صبحی‌ها به آن‌ها می‌گوید که باعث می‌شود واکنش‌شان نسبت به زندگی تغییر فراوانی کند.

این کتاب به شما می‌گوید که چگونه با بیدار شدن در ساعت 5 صبح زندگی خود را متحول کنید و البته به این پرسش اساسی که چطور 5 صبح از خواب بیدار شوید و به عضویت باشگاه 5 صبحی‌ها دربیایید پاسخ می‌دهد. گاهی اوقات، زندگی روی خوش به شما نشان نمی‌دهد، درست مانند اتفاقی که برای خانم کارآفرین روی داد. هنگامی که او چرخ‌های بخش عظیمی از حوزۀ صنعت را می‌چرخاند، به علت خیانت شریکانش، قسمت بزرگی از مالکیت خود را از دست داد. اکنون او برای ادامۀ زندگی‌اش باید به شغل جدیدی روی می‌آورد.

به‌تدریج شرایط زندگی به قدری برای او سخت و دشوار شد که تصمیم به خودکشی گرفت، چرا که در مدتی کوتاه ثروت و زندگی مجللش را از دست داد. یک بلیت گردهمایی توسعه فردی روی میزش، درست پیش از اینکه با قرص‌های خواب‌آور زندگی‌اش را پایان دهد، توجهش را جلب کرد. او زمانی که از قدرت فراوانی برخوردار بود اهمیتی به این گونه کاغذها و اشخاص نمی‌داد، اما اکنون زمان آن رسیده بود تا نظرش را دبارۀ همه چیز تغییر دهد. یا باید به زندگی‌اش پایان می‌داد یا باید به کنفرانسی که بلیتش را دید، می‌رفت. او گزینۀ دوم را انتخاب کرد.

چه کسی می‌توانست گروه زیادی را در مقابل خود گرد هم آورد و شروع به سخنرانی کند؟ استادی که در کنفرانس حضور داشت قادر به انجام این کار بود. کاری که این سخنران حرفه‌ای انجام داد باعث شد نیروهای درونی حاضران به حرکت دربیایند. سخنران با وجود سن زیاد، تخصص بسیاری در این حرفه داشت.

او در حین سخنرانی گفت: شما به این دلیل که تغییر بزرگی در جهان به وجود آورید، به این دنیا پا گذاشته‌اید. در دنیایی که مردم به شدت در ظواهر غرق هستند، شما می‌توانید در اندیشه تغییر ایجاد کنید. کم و کاستی‌ها هیچ‌گاه نباید قدرت تفکر را از شما بگیرد. هر فردی که در این کنفرانس حضور دارد ممکن است گذشتۀ تاریک و غم‌انگیزی را پشت سر گذاشته باشد، اما نباید اجازه بدهید که شرایط سخت زندگی از شما یک فرد منفعل بسازد. نباید بگذارید که رنج و درد گذشته چیزی از سعادت و خوشبختی آینده‌تان کم کند. هر ندای منفی درونی باید آرام شود و کسی که قادر است این کار را بکند تنها خودِ شما هستید.

در تمام مدتی که او مشغول سخنرانی بود، حالت عجیبی داشت، حالش خوب نبود و مدام جایش را تغییر می‌داد. گاهی اوقات عرق می‌کرد و برخی مواقع سرفه، به همین دلیل در صحبت‌هایش مکث طولانی ایجاد می‌شد. سخنران حالش بد شد، به روی زمین افتاد و چشم‌هایش بسته شد.

با رابین شارما بیشتر آشنا شویم:

رابین شارما (Robin Sharma) سخنران، نویسنده و مجری معروف کانادایی در سال 1965 متولد شد. او سال‌هاست که در برنامه‌های تلویزیونی حضور دارد. شارما مدت طولانی‌ست که در حوزۀ گسترش فردی کتاب می‌نویسد و به افراد مختلف آموزش می‌دهد. او در آغاز به حرفه وکالت مشغول بود اما در 25 سالگی تصمیم گرفت به یک سخنران انگیزشی تبدیل شود. شارما از سال 1994 تاکنون 13 کتاب منتشر کرده که از جملۀ آن‌ها می‌توان به راهبی که فراری‌اش را فروخت، زندگی خارق‌العاده، رئیس بدون لقب، وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند، فوق‌العاده باش، 8 هدف اصلی برای داشتن کسب و کار، رهبری از دیدگاه راهبی که فراری‌اش را فروخت و ... اشاره کرد.

جملات برگزیدۀ کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها:

- چونان یک قهرمان زندگی کنید. این مطلبی است که خردمندان به ما می‌گویند. شخصیت اصلی داستان شوید، وگرنه زندگی به چه دردی می‌خورد؟
- تا وقتی آزادی، کتاب، گل و ماه هست، چه کسی می‌تواند شاد نباشد؟
- اگر می‌دانستید برای رسیدن به نبوغ چه اندازه کار و تلاش موردنیاز است، دیگر نامش را بلوغ نمی‌گذاشتید.
- اول صبح که از روی تنبلی اکراه دارید رختخوابتان را ترک کنید، به خودتان بگویید: من بلند می‌شوم تا کار یک انسان را انجام دهم.
- من از هر لحظۀ تمرین بیزار بودم، اما به خودم گفتم: دست برندار؛ حالا به خودت فشار بیاور تا باقی عمرت را چونان یک قهرمان زندگی کنی.
- بهترین و زیباترین چیزهای این جهان را نه می‌توان دید و نه حتی می‌توان شنید، بلکه باید آن‌ها را با دل احساس کرد.
- زندگی‌ای که طبیعت به ما داده، کوتاه و کم‌دوام است، اما خاطرۀ زندگی خوب‌زیسته‌شده ابدی است.
- مردان بزرگ با آنچه ذاتی است زندگی می‌کنند، با آنچه سطحی است نمی‌مانند، به واقعیت‌ها توجه دارند و با آنچه نمایشی است باقی نمی‌مانند. یکی را رها می‌کنند و دیگری را نگه می‌دارند.
- بیدار شدن قبل از روشن شدن هوا بسیار خوب است؛ زیرا این عادت به سلامتی، ثروت و درایت اشخاص می‌افزاید.
- کودک برای باور کردن آنچه باورنکردنی است، مشکلی ندارد. نابغه و دیوانه هم مشکلی ندارند. تنها من و تو هستیم که با مغزهای بزرگ و دل‌های کوچکمان تردید می‌کنیم؛ بیش از اندازه می‌اندیشیم و در شک فرومی‌رویم.

در بخشی از کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها می‌خوانیم:

میلیاردر گفت: «بگذارید شما دو نفر را در آغوش بگیرم» و بعد دست‌هایش را یکجا به دور کارآفرین و هنرمند حلقه کرد، بی‌آنکه انتظار داشته باشد آن‌ها هم همین کار را بکنند.

بعد گفت: «خدایا! شما دو نفر خیلی شهامت دارید. شما به یک پیرمرد غریبه اعتماد کردید. می‌دانم که پریروز شکل و شمایل یک ولگرد را داشتم. البته این‌طور نیست که به لباس و سرووضعم بی‌توجهم، اما آن‌قدرها به وضع ظاهرم بها نمی‌دهم». این را گفت و تبسمی بر لبانش نشست. او ادامه داد: «من دوست دارم همه چیز حقیقی باشد؛ زیبا و ساده؛ کاملاً اصیل». مرا به یاد آن گفتۀ خردمندانۀ گذشته‌ها می‌اندازد: «داشتن پول زیاد از شما آدم متفاوتی نمی‌سازد، بلکه بیشتر به شخصیتی شبیه می‌شوید که قبل از پول‌دار شدن بوده‌اید».

میلیاردر به اقیانوس نگاه کرد و گذاشت تا اشعۀ صبحگاهی روی تنش پخش شود تا او را شست‌وشو دهد. بعد چشمانش را بست و نفس عمیقی کشید. عضلات ناحیۀ شکمش از پشت پیراهنش دیده می‌شدند. بعد از جیب پشتی شلوارکش گلی بیرون آورد. کارآفرین و هنرمند قبلاً چنین گلی ندیده بودند. گل از اینکه در جیب میلیاردر بوده باشد آسیبی ندیده بود. عجیب به نظر می‌رسید.

«گل‌ها برای هرکس که بخواهد معجزه‌ای در زندگی خصوصی‌اش ایفا کند، نقش مهمی بازی می‌کنند.» میلیاردر این را گفت و گلبرگ‌های گل را بویید. راستی خواستم بگویم که پدرم یک کشاورز بوده است. من در مزارع بزرگ شده‌ام و بعد به کالیفرنیای جنوبی آمده‌ایم. ما ساده فکر می‌کردیم، ساده حرف می‌زدیم، غذاهای ساده می‌خوردیم و ساده زندگی می‌کردیم. شما می‌توانید پسری را از مزرعه بیرون بکشید، اما نمی‌توانید مزرعه را از پسر بیرون ببرید.»

فهرست مطالب کتاب

پیام نویسنده و اهداء کتاب
فصل 1: اقدام خطرناک
فصل 2: فلسفۀ روزانه در باب افسانه شدن
فصل 3: برخوردی غیرمنتظره با یک غریبۀ شگفت‌انگیز
فصل 4: از حد متوسط و آنچه معمولی است، دست بکشید
فصل 5: ماجرایی باورنکردنی برای مدیریت صبح
فصل 6: پرواز به اوج بهره‌وری پرهیزکارانه و شکست‌ناپذیر
فصل 7: آماده‌سازی برای تحول، در بهشت شروع می‌شود
فصل 8: روش 5 صبح: برنامۀ صبحگاهی سازندگان جهان
فصل 9: چارچوبی برای نشان دادن عظمت
فصل 10: چهار تمرکز تاریخ‌سازان
فصل 11: دریانوردی در آب‌های زندگی
فصل 12: اعضای باشگاه ساعت 5 صبح با پروتکل عادت‌سازی آشنا می‌شوند
فصل 13: باشگاه ساعت 5 صبح فرمول 20-20-20 را آموزش می‌دهد
فصل 14: اعضای باشگاه ساعت 5 صبح به ضرورت خواب پی می‌برند
فصل 15: اعضای باشگاه ساعت 5 صبح، 10 روش نبوغ مادام‌العمر را می‌آموزند
فصل 16: اعضای باشگاه ساعت 5 صبح با چرخه‌های دوگانۀ عملکرد نخبگان آشنا می‌شوند
فصل 17: اعضای باشگاه ساعت 5 صبح قهرمانان زندگی‌تان می‌شوند
مؤخره: پنج سال بعد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باشگاه پنج صبحی‌ها
نویسنده
مترجممهدی قراچه داغی
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-220-159-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۹۰۰ 34950 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

سمیرا مسعودی
۱۴۰۱/۷/۵
از بهترین کتابهایی هست برای کسانی ک واقعا میخوان متفاوت عمل کنن و متفاوت نتیجه بگیرین و بنده عمل باشن و فقط شعار ندن با کمک این کتاب خیلی عمیقتر میشه دلیل اینکه تمام افراد موفق جهان سحرخیز هستن فهمید و درک کرد و دیگه این توجیه رو ب خودمون نمیگیم ک بیدار شم چیکار کنم؟ خب ساعت ۸ هم بیدار بشم میتونم ک کارامو بکنم (منظورم کسانی هست پی موفقیت هستند ولی ۸ و ۹ بیدار میشن نه کسانی ک تا ظهر میخوابن و زندگی سطحی دارن) البته ک این کتاب برای همه چ کسانی ک عادت دارن قبل طلوع افتاب بیدار شن چ کسانی ک ۸و۹ بیدار میشن و چ کسانی و تا ظهر میخوابن کمک بزرگی باشه ک بتونن با اگاهی از فلسفه بیداری قبل از طلوع افتاب و کار روی درون، شخصیت، عملکرد و تخصصشون تبدیل ب یک ورژن بهتری از خودشون بشن و در ادامه این شخصبت و سبک متعالی رو ب رشد جدیدشون هر روز ور تمام ابعاد زندگیشون پیشرفت بهبود و کیفیتهای بالاتر رو تجربه کنن
سپاسگذارم
سارا نیک خو
۱۳۹۹/۸/۶
این کتاب فوق العاده ‌ترین کتابی هست که در تمام عمرم خوندم، این حرف رو جدی بگیرید چون من خیلی کتاب میخونم، کاری با ایده اصلی کتاب که درمورد یک ساعت طلایی هست ندارم اما نویسنده در کل کتاب نکاتی رو به سما یاد میده که به شدت باعث تحولتون میشه بهتون پیشنهاد میکنم اروم اروم بخونید کتاب رو و روی جملات فکر کنید
Harry Tomlinson
۱۳۹۹/۷/۲۷
خلاصه کتاب ۲۰ دقیقه ورزش مثلا یوگا ۲۰ دقیقه تفکر کردن و مدیتیشن ۲۰ دقیقه یادگیری مثلا خواندن یک کتاب خودسازی و موفقیت یا...
موفق باشید
Navid k
۱۴۰۲/۵/۵
در راستای تعریف و تمجید از کتاب میشه گفت که این کتاب واقعا مسیر تار توی ذهن رو شفاف میکنه مثلا ما میدونیم صبح بیدار شدن قبل از همه یه پیشرفته اما نمیدونیم چطور ازش استفاده کنیم و اینکه سحر خیز باشیم تا کامروا باشیم چطوریه... خب میشه گفت دقیقا همینطوره که اینجا گفته شده... هر اقدام تغییری توی زندگی یه روش و هدف میخاد و بدون داشتن مسیر راه سردرگمی ایجاد میشه... رابین شارما به نظر من یکی از راهنماهای مناسب هست با این کتاب مفیدش. ممنون از کتابراه عزیز
A میرزایی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱
تعریف این کتاب رو قبلا شنیده بودم اما نخونده بودمش تا اینکه توی کتابراه نظرات بقیه رو هم خوندم و تصمیم گرفتم این کتاب رو بخونم واقعا عالیه با اینکه شاید اولش ادم فکر کنه جملات انگیزشی مثل بعضی سخنران‌های انگیزشی زده شه اما جنس و مدلش فرق داره و میشه گفت به دل میشینه و ادم دوست داره انجامشون بده و خیلی کمک کننده هستش. این کتاب که خیلی به من کمک کرد امیدوارم به بقیه هم کمک کنه
mahtab najafi
۱۴۰۰/۳/۱
بسیار عالی من خیلی لذت بردم. کلی امید وانگیزه گرفتم. یه جاهایی فکر میکردم کتاب با من حرف میزند. تازه از وقتی کتاب رو خوندم تصمیم گرفتم؛ باشگاه برم وبه ایمانم هم توجه کنم. تازه خانواده هم برای رفتن به باشگاه تشویق کردم. من که خیلی راضی بودم. عالییییییی
مهدی نوری
۱۴۰۲/۲/۱۴
باسلام. من سعی می‌کنم کتاب‌های خوب و معروف رو به زبان اصلی بخونم. و بخاطر اینکه ترجمه فارسی رو هم بعنوان‌ کمک در کنارم داشته باشم، کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها جزو کتاب‌هایی بوده که نه تنها سانسورش زیاد بوده، حتی متن‌هایی که در کتاب انگلیسیش کمی برام نامفهوم بود در نسخه فارسی کتابراه کلا حذف شده بود. واقعا برای مترجمش متاسفم
م. کلایی
۱۴۰۰/۱۲/۸
تاثیر شگرفی که از مطالعه این کتاب میگیرید ناشی از عمل کردن به دستورات عملی موجود در کتاب هست که در سه بخش ۲۰ دقیقه‌ای و در آغاز روز باید انجام بشه. پرداختن به جسم (20m) و روح (20m) و سپاسگزاری از داشته‌ها (20m) رو میشه در ۶۰ دقیقه آغاز روز بصورت عادتی دربیاریم که باعث میشه ذهن پویاتر و دیدتون نسبت به محیط اطراف بکلی عوض بشه.
فاطمه چراغی
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
کتاب‌های رابین شارما خیلی فوق العاده س متن کتاب هم ترجمه خوب و روانی داشت مدل روایت نکات هم که در قالب یک داستان آمده بود بر جذابیت کار افزوده، سحرخیزی که مثل یک جادو و معجزه در کتاب توسط یک افسونگر معرفی میشه همون نگاه کامل و عمیق دینیه، برای همه کسانی که این کتاب میخوانند آرزو میکنم به همه‌ی اهداف شون برسن و در راه رشد و کمال درجات عالی طی کنن
مرجان.
۱۴۰۱/۵/۱۸
هنوز تمومش نکردم ولی تا اینجا که خوندم بنظرم کتاب خیلی خیلی خوبیه اولین کتابیه که تو این زمینه شروع کردم به خوندنش ک انتخاب درستی بود و باعث شده ک بخام کتابای بیشتری تو این زمینه بخونم ممنون از اپیکیشن کاربردی کتابراه فقط کاش گزینه هایلایت کرده جمله هم حین مطالعه اضافه میشد اینجور کتاب‌ها نکات کلیدی خوبی دارند
arnosh kt
۱۴۰۲/۸/۲۴
شیوه داستانی کتاب که خودش کاملا زیباست و شمارو مشتاق ادامه دادن به کتاب میکنه و راه و روش‌هایی که در کتاب به انها اشاره شده بسیار مفید هستند
اینقدر راه‌ها رو اسون و راحت و قابل فهم بیان شده که شما میتونید خیلی راحت مسائل رو یاد بگیرید و بفهمید
امیدوارم بعد از خواندن این کتاب شما هم به باشگاه پنج صبحی‌ها بپیوندید
راضیه محمدنیا
۱۴۰۲/۴/۲۸
با سلام من این کتاب به همه‌ی کسانی که به سلامت شخصیت و زندگی و جامعه شون اهمیت میدن توصیه میکنم با خواندن این کتاب یک انقلاب بزرگ تو زندگی تون اتفاق می‌افته من توصیه میکنم حتما این کتاب بخونید این کتاب باید بره تو سر فصل آموزشی نه این چرت و پرتی هوایی که به بچه‌ها آموزش میدن
نمره‌ی من به این کتاب بیست تا ستاره است.
هانی
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
کتابی بسیار کاربردی برای کسانی که میخواهند نظم را در زندگی خود قرار دهند و یکجور تغییراتی بزرگی رو اعمال کنند مناسب هست.. در دید کلی کتاب به زبان ساده و کاملا روان و به صورت داستان سرایی خست که در دل داستان میتونین نکات بسیار مفیدی رو ازش در بیارین.. در کل کتاب خیلی خوبی بود پیشنهاد میکنم.
Amir Rad
۱۴۰۰/۱۰/۲۳
سلام خدمت دوستان. باید بگم که این کتاب خیلی فوق العادست برای افرادی که میخوان در زندگیشون و یا حتی در زمینه‌های مختلف موفق باشن و این نکته را هم اضافه کنم که اگر میخواید به عمق کتاب پی ببرید باید حد اقل دو ال سه بار مطالعش کنید که از طرف شخص بنده شدیدا توصیه میشه🌷. باتشکر از کتابراه
مجید مجید
۱۴۰۱/۱۱/۲۲
هر کسی که می‌خواهد زندگی خود را تغییر دهد حتما باید این کتاب را بخواند، چون نه تنها راجع‌به بیدار شدن قبل از طلوع خورشید به شما می‌گوید بلکه از تعالیم عالی برای یک زندگی متعالی شما را آگاه می‌سازد، فقط حیف که استیون..... صادقانه می‌گویم حتما این کتاب را بخوانید
مشاهده همه نظرات 233

راهنمای مطالعه کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها

برای دریافت کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.