معرفی و دانلود کتاب برانگیختن ایکیگای از درون: ژاپنی‌ها چطور هر روز شاد و هدفمند برمی‌خیزند

عکس جلد کتاب برانگیختن ایکیگای از درون: ژاپنی‌ها چطور هر روز شاد و هدفمند برمی‌خیزند
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برانگیختن ایکیگای از درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برانگیختن ایکیگای از درون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برانگیختن ایکیگای از درون: ژاپنی‌ها چطور هر روز شاد و هدفمند برمی‌خیزند

ایکیگای یک مفهوم کهن ژاپنی‌ست که به هدف و انگیزه‌ی اصلی زندگی انسان‌ها اطلاق می‌شود. کن موگی در کتاب برانگیختن ایکیگای از درون، راز هدفمندی و شادی ژاپنی‌ها را با شما به اشتراک می‌گذارد. او در این کتاب انگیزه‌ تازه‌ای برای ادامه زندگی به شما می‌بخشد که باعث می‌شود هر روز با نشاط از خواب بیدار شوید و با انرژی مضاعف به فعالیت‌های خود مشغول گردید.

درباره کتاب برانگیختن ایکیگای از درون:

همه ما در روزهای خاصی احساس پوچی کرده‌ایم. احساس کرده‌ایم که زندگیمان از معنا تهی شده و هیچ انگیزه‌ای برای ادامه دادن برای ما باقی نمانده است. در این روزها دست نجات‌دهنده‌ای می‌تواند ما را از ورطه زوال و ناامیدی نجات دهد. آشنایی با ایکیگای همان منش و فرهنگ نجات‌بخشی است که شما را مورد نوازش قرار می‌دهد و دلیلی می‌شود برای برخاستن و حرکت کردن.

آداب و رسوم ژاپن و به طور کلی فرهنگ شرق، از اصول خاصی برخوردار هستند که بر امور معناگرا، وحدت بخش و عرفان شرقی استوار شده‌اند. فلسفه درونی همه این آیین‌ها رساندن فرد به آرامش درونی و کمال است. ایکیگای به عنوان سرآمد این سنن، نقطه آغازین تغییرات درونی‌ست که از سپیده‌دم آغاز می‌شود، چشمان شما را می‌گشاید و لبخندی زیبا درون شما می‌کارد که از یافتن دلیلی برای بودن ناشی می‌شود.

کتاب ایکیگای از درون (Awakening Your Ikigai) یک آوای لطیف درونی‌ست که درون شما نواخته می‌شود و دربرگیرنده لحظه‌های بسیار جزئی‌ زندگی‌ست. دمیدن نسیم خوش صبحگاهی، نوشیدن یک فنجان چای، بر زبان جاری کردن جمله‌ای ستایشگر برای کسی در زندگی و نوازشی بر روح آدمی. همچنین این سبک و نگاه به زندگی می‌تواند شامل تعهدهایی عمیق نیز باشد، مانند رسیدگی جدی به وظایف حرفه‌ای روزمره، نگهداری از دوستی‌های درازمدت و برقراری سلامتی ماندگار. خواه جزئی یا کلی، ایکی‌گای شما هر چه باشد، مسیری به سوی کامیابی و شادکامی در زندگی فراهم خواهد ساخت.

نکوداشت‌های کتاب ایکیگای از درون:

- کتاب برانگیختن ایکیگای از درون در حقیقت نگاهی نو و آرامش‌بخش به آداب و رسوم ژاپنی است که گاهی بیش از اندازه رازآلود جلوه داده می‌شوند. (هیئت تحریریه نشریۀ نیویورک‌تایمز)

- زمانی که ایکیگای را با تمرین وارد زندگی می‌کنید، استرس‌های شما از بین می‌رود، اضطراب‌ها کاهش پیدا می‌کنند و به شما کمک می‌کند تا هدفی را پیدا کنید که هر روز با شادی بیدار شوید. واقعا کسی هست که این را نخواهد؟! (MyDomaine)

- به شدت توصیه می‌شود. حتما بخوانید. (کتاب‌هایی برای زندگی بهتر)

کتاب برانگیختن ایکیگای از درون را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم:

این کتاب به علاقمندان به آداب و رسوم ژاپنی و همه کسانی که به دنبال دلیلی شادی‌بخش و انگیزه‌ای واقعی در زندگی هستند توصیه می‌شود.

با کن موگی آشنا شویم:

دانشمند عصب‌شناس، نویسنده و سخنران در توکیو که بیش از سی مقاله در زمینۀ ادراک و علوم عصبی منتشر کرده است. کِن موگی (Ken Mogi) بیش از صد کتاب به زبان ژاپنی در موضوعات علوم، مقاله، نقد و خودیاری به چاپ رسانده است. کتاب‌های او نزدیک به یک میلیون نسخه فروش داشته‌اند.

در بخشی از کتاب برانگیختن ایکیگای از درون می‌خوانیم:

برای داشتن ایکی‌گای لازم نیست اهل ژاپن باشید. وقتی به ایکی‌گای به‌عنوان یک علاقۀ شخصی فکر می‌کنم صندلی مخصوصی را به یاد می‌آورم که در انگلستان با آن روبه‌رو شدم. اواسط دهۀ 1990، چند سال در آزمایشگاه روان‌شناختی دانشگاه کمبریج مشغول انجام تحقیق دورۀ فوق دکترا بودم و در خانۀ یکی از استادان برجسته ساکن بودم. وقتی اتاقم را به من نشان می‌داد، به یک صندلی اشاره کرد و توضیح داد که برایش از اهمیت خاصی برخوردار است: وقتی او یک پسربچه بود، پدرش این صندلی را برایش ساخته بود.

صندلی هیچ نشانۀ خاصی نداشت و در واقع، کمی ناشیانه هم ساخته شده بود. طراحی آن ظریف و دقیق نبود و قسمت‌هایی از آن کهنه و بی‌قواره به نظر می‌رسید. اگر صندلی را برای فروش می‌گذاشتند قیمت چندانی برای آن پیشنهاد نمی‌شد. همان‌طور که گفتم از برق چشمان پروفسور می‌توانستم ببینم که این صندلی معنای خاصی برای او دارد و اهمیتش در همین نکته بود. آن صندلی در قلب پروفسور جای مخصوصی داشت تنها به این دلیل که پدرش آن را برای او ساخته بود. همۀ ارزش‌های عاطفی این‌گونه‌ هستند.

این یک مثال کوچک اما ارزشمند بود. ایکی‌گای همانند صندلی پروفسور است. ایکی‌گای یعنی یافتن، توصیف کردن و درک دل‌خوشی‌های زندگی که برای شما معنای خاصی دارند. مهم نیست اگر دیگران آن ارزش خاص را نمی‌بینند؛ هرچند همان‌طور که در سرگذشت آنو دیدید و در ادامۀ این کتاب خواهید دید دنبال کردن علایق شخصی در زندگی، اغلب موفقیت‌های اجتماعی به بار می‌آورد. شما می‌توانید ایکی‌گای خودتان را پیدا کنید و پنهانی و به‌آرامی آن را پرورش دهید تا اینکه یک روز ثمرۀ اصلی آن را به دست بیاورید.

فهرست مطالب کتاب

سخنی با خوانندگان - پنج اصل ایکیگای    
فصل 1 - ایکیگای چیست؟     
فصل 2 - دلیل سحرخیز بودن    
فصل 3 - کداواری و فایدۀ فکرهای کوچک    
فصل 4 - لمس زیبایی در ایکیگای    
فصل 5 - غرقگی و نوآوری    
فصل 6 - ایکیگای و تاب‌آوری    
فصل 7 - یافتن اهداف زندگی    
فصل 8 - هر چیزی که آدم را نکشد، او را قوی‌تر می‌کند!     
فصل 9 - ایکیگای و خوشبختی    
فصل 10 - پذیرش خودتان به همان صورتی که هستید    
نتیجه گیری- ایکیگای خود را پیدا کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برانگیختن ایکیگای از درون: ژاپنی‌ها چطور هر روز شاد و هدفمند برمی‌خیزند
نویسنده
مترجمنجیمه داودی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات75
زبانفارسی
شابک978-622-7458-95-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برانگیختن ایکیگای از درون

Mahya Zarepour
۱۴۰۱/۲/۳۰
این کتاب جزو بهترین کتابهایی هست که در رابطه با سلامتی و شاد زیستن خوندم. به مواردی از آداب و رسوم و عادات روزمره‌ای اشاره کرده که به شدت برای هر شخصی مخصوصا تو این دوره زمونه بسیار واجبه.
یلدا زمانی
۱۴۰۱/۱۰/۱
کتابی که در جامعه الان واقعا مفید خواهد بود، در هرج و‌مرج و رنگهای این روزگار، پیدا کردن ایکیگای همان دلخوشی به زندگی خواهد بود... عالی
از کتابراه ممنونم
نیلا موسوی
۱۴۰۲/۱۰/۹
کتاب به زبان ساده و روان بیان شده و در مورد ۵ اصل که تاثیر مهمی در زندگی هر فرد دارد با مثال توضیح داده
ممنونم کتابراه
حسین کارشناس
۱۴۰۱/۶/۲۷
متاسفانه چیزی که انتظار داشتم نبود. بیشتر از ژاپن صحبت کرده بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب برانگیختن ایکیگای از درون

برای دریافت کتاب برانگیختن ایکیگای از درون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.