معرفی و دانلود کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

عکس جلد کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟
قیمت:
41000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

انسان می‌خواهد تا فاعلیتش را به دست آورد. اما گاه چنان در بند تعارضات درونی‌ست، که نمی‌تواند به شیوه‌ای که می‌خواهد زندگی کند. داریوس فوروکس با کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ همراه شماست تا شیوه‌ی زندگی آزادانه را فرا بگیرید و خود را از کشمکش‌های دائمی فردی رها سازید.

درباره کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

همه‌ی انسان‌ها علاقه دارند صبح که از خواب برمی‌خیزند، به آن کاری مشغول شوند که موردعلاقه‌شان است. کیست که همه‌ی کنش‌هایش در جهت برآورده کردن انتظارات دیگران باشد و همچنان احساس خوشبختی کند؟ موفقیت و خوشبختی از جمله مفاهیمی هستند که با معنای آزادی پیوندی ناگسستنی دارند.

اما آزادی که از آن صحبت می‌‌کنیم، به چه معناست؟ داریوس فوروکس (Darius Foroux) در کتاب خود با عنوان برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ (What It Takes To Be Free) مفصلاً به این موضوع پرداخته است. او آزادی‌ را چنان تعریف می‌کند: «زندگی کردن به هر شیوه‌ای که علاقه دارید، بی آن که به دیگری آسیبی برسانید.» حالا تصور کنید که هرلحظه مجبور به برآورده ساختن انتظارات دیگران باشید. در چنین شرایطی چگونه می‌توان به تکرار کنش‌هایی تکراری و پرهزینه پرداخت و همچنان میل عمیق خود به آزادی را نادیده گرفت؟ فوروکس در اثر حاضر پیشنهاداتی را مطرح می‌کند که با به‌کاربستن آن‌ها آزادی درونی خود را تا آنجا که امکان دارد، بازیابید.

ما به دنبال آزادی بیشتریم. بااین‌حال همچنان از اتمام رابطه‌های مخرب دوری می‌جوییم، شغلی را که مطلوبمان نیست ادامه می‌دهیم، به خود و دیگری دروغ می‌گوییم و برای کامیاب‌ کردن دیگران، از آنچه که واقعاً هستیم و از چیزهایی که به آن‌ها اشتیاق می‌ورزیم، فاصله می‌گیریم. تو گویی در خانه‌ی وجودمان صاحب‌خانه نیستیم. چرا که همه‌ی تلاشمان را به کار گرفته‌ایم که خود را از قیود رها سازیم، اما خود را در موقعیت ترس و درماندگی قرار می‌دهیم. بخواهیم کمی دقیق‌تر بگوییم، آزادی را طلب می‌کنیم، اما از دیگری. نشسته‌ایم تا دیگری ما را به رسمیت بشناسد و به اشتیاق‌هایمان و آنچه که در دل داریم، پاسخ دهد. داریوس فوروکس در اثر نام‌برده به ما می‌گوید که چنین چیزی ممکن نیست. خود باید این بار سنگین را از دوشمان برداریم و به میل عمیقمان به آزادی پاسخ گوییم.

کتاب از سه بخش تشکیل شده است. در فصل اول از مهم‌ترین موانع آزادی سخن به میان می‌آید. نویسنده در این قسمت تلاش می‌کند تا آگاهی مخاطبان خود را افزایش دهد: چه چیزی ما را از پرداختن به آنچه که دوست می‌داریم، باز می‌دارد؟ فصل دوم در ارتباط با بهایی‌ست که باید برای آزاد بودن بپردازید. به عبارتی،‌ شما باید برای یافتن آزادی‌تان، از یک‌سری چیزها دست بکشید. فوروکس در فصل آخر تکنیک‌هایی را مطرح می‌کند که با استفاده از آن‌ها زندگی دلخواه خود را خلق کنید.

پیش از آن که به مطالعه‌ی کتاب حاضر بپردازید، باید دوباره یادآوری کنیم که گاه‌وبی‌گاه برای آزاد بودن باید بهای زیادی پرداخت. داریوس فوروکس در کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم به ما نشان می‌دهد که تلاش برای آزاد بودن می‌تواند به بهای از دست دادن دوستانمان، خراب شدن رابطه‌ها و رنجش دیگران و گاهی طر شدن تمام شود. اما آنچه در انتهای این ماجرا انتظار شما را می‌کشد، ارزشش را دارد. گفتنی‌ست داریوس فوروکس این اثر را اولین بار در سال 2019 منتشر کرد و با استقبال منتقدان مواجه شد. در ادامه عنوان برخی فصل‌های کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم را مطالعه می‌کنید: «آگاهی از موانع آزادی»،‌ «بهای آزادی» و «برنامه‌ریزی برای آزادی».

کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعه‌ی فردی، مخاطبان کتاب حاضر هستند.

با داریوس فوروکس بیشتر آشنا شویم

داریوس فوروکس یکی از نویسندگان برتر و پرفروش کتاب‌های خودیاری‌ست که تاکنون هفت جلد کتاب در این حوزه تألیف کرده است. از میان آثار پرفروش داریوس فوروکس می‌توان به کتاب «درست فکر کن» اشاره کرد. او از سال 2015 افکار خود درباره‌ی تجارت، زندگی و موفقیت را در وبلاگ پرمخاطبش به اشتراک می‌گذارد. گفتنی‌ست که او برای نشریات معتبری همچون تایمز و NBC مطلب نوشته است.

جملات برگزیده‌ی کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

- آزادی، تن ندادن به خواست بی‌چون‌وچرای دیگران است. (امانوئل کانت)
- هر دقیقه که عصبانی باشید، شصت ثانیه از آرامش ذهن خود را از دست داده‌اید. (رالف والدو امرسون)
- موفقیت بستگی به آماده‌سازی قبلی دارد و بدون این آماده‌سازی، شکست حتمی است. (کنفسیوس)
- سلامتی، وجدان آسوده و نداشتن بدهی، برای خوشبختی انسان کافی است. به چیز دیگری نیاز نیست. (آدام اسمیت)
- وقتی از آنچه هستی خرسند باشی و رقابت و مقایسه خود با دیگران را کنار بگذاری، همه به تو احترام خواهند گذاشت. (لائو تسه)

در بخشی از کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم می‌خوانیم

اگر می‌خواهید خود را به چالش بکشید، قوی‌تر شوید، مهارت‌های جدید بیاموزید و آدم بهتری شوید، باید وقت بگذارید؛ بنابراین اگر متعهد به آزادی هستید باید سرگرمی بدون ‌فکر را رها کنید. برای ریلکس شدن باید به سراغ شیوه‌ای معنادار بروید. شیوه‌های موردعلاقه من برای ریلکس شدن شامل مطالعه، تماشای فیلم‌های انگیزشی و گفتگوهای عمیق با دوستان خوب است. وقتی زمان خود را در کنار افراد موردعلاقه‌ام سپری می‌کنم، دیگر نگران کاری که انجام می‌دهم نیستم. بودن در کنار آدم‌های خوب، حال شما را بهتر می‌کند. هدر دادن وقت به شما احساس بدی می‌دهد، دقیقاً چیزی شبیه احساسی که بعد از پرخوری یا مصرف الکل پیدا می‌کنید. اتلاف وقت، اتلاف زندگی است.

وقتی بر روی خود و آزادی خود کار می‌کنید، هر چه قدر هم که سخت باشد، احساس خوبی پیدا می‌کنید. این نوع کار کردن لذت‌بخش است. وقتی در دانشگاه بودم، وقت زیادی را صرف سرگرمی‌ها و مهمانی‌های بدون فکر می‌کردم؛ اما خوشحالم که همیشه به مطالعه پایبند بودم. وقتی امتحان داشتم، به‌سختی‌ درس می‌خواندم؛ اما چهار سال پیش تصمیم گرفتم به تمام سرگرمی‌های بیهوده پایان دهم. مهمانی‌های هفتگی، خریدهای بی‌دلیل، تماشای زیاد تلویزیون، بازی‌های ویدیوی و ولگردی را کنار گذاشتم. در عوض آزادی را انتخاب کردم. شروع به خواندن دو کتاب در هفته نمودم. هر روز بر روی کسب‌وکارم وقت می‌گذاشتم، هر روز ورزش می‌کردم و می‌نوشتم. همه این‌ها ارزشش را داشت. ظرف دو سال، آزادتر از هر زمان دیگری شدم. این نوع زندگی هدفمند، همه‌چیز را تغییر داد. دیگر کسل و بی‌حوصله نمی‌شدم و همیشه کار مفیدی برای انجام دادن داشتم. هنوز هم همین‌طور زندگی می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
هدف از این کتاب
فصل اول: آگاهی از موانع آزادی
بخش اول: آزادی چیست؟
بخش دوم: نداشتن ارزش‌های محوری
بخش سوم: قربانی کردن خود
بخش چهارم: فرار از رنج و سختی
بخش پنجم: الزامات اجتماعی
بخش ششم: احساس گناه
بخش هفتم: فشار برای موفق شدن
بخش هشتم: پیروی از احساسات
بخش نهم: کمبود اعتماد‌ به ‌نفس
بخش دهم: شادی‌های کوتاه‌مدت
بخش یازدهم: فقدان چشم‌انداز
بخش دوازدهم: فرمانروای قلمرو خود باشید
فصل دوم: بهای آزادی؛ چیزهایی که برای رسیدن به آزادی باید رها کرد
بخش سیزدهم: ثبات
بخش چهاردهم: آسایش
بخش پانزدهم: دروغ‌ها
بخش شانزدهم: افراد نامناسب
بخش هفدهم: ترس از بی‌پولی
بخش هجدهم: سرگرمی بدون فکر
بخش نوزدهم: خشم و نفرت
بخش بیستم: انتظارات
بخش بیست‌ویکم: بدهی
بخش بیست‌و‌دوم: کمکِ درخواست‌نشده
بخش بیست‌وسوم: دفاع از ایده‌های خود
بخش بیست‌وچهارم: خوشحالی اجباری
فصل سوم: برنامه‌ریزی برای آزادی
بخش بیست‌وپنجم: برنامه‌ریزی، همه چیز است
بخش بیست‌وششم: تدوین ارزش‌های محوری
بخش بیست‌وهفتم: "تکنیک من همیشه می‌توانم"
بخش بیست‌وهشتم: برای هر حوزه از زندگی خود هدفی تعیین کنید
بخش بیست‌ونهم: برای آزادی خود سرمایه بسازید
بخش سی‌ام: عوامل منجر به درماندگی را حذف کنید
بخش سی‌ویکم: تحرک بدنی
بخش سی‌ودوم: امور مالی خود را قانون‌مند کنید
بخش سی‌وسوم: برای شکست‌های احتمالی چاره‌اندیشی کنید
بخش سی‌وچهارم: اگر آمادگی سرمایه‌گذاری را ندارید، این کار را نکنید
بخش سی‌وپنجم: به‌دنبال راه‌هایی برای تولید درآمد بیشتر باشید
بخش سی‌وششم: زندگی خود را خلوت کنید
بخش سی‌وهفتم: از برنامه‌ریزی بیش‌از‌حد خودداری کنید
بخش سی‌وهشتم: کلام آخر: همیشه راهی هست
ممنونم
قدردانی
درباره‌ی نویسنده
پی‌نوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟
نویسنده
مترجمشاهین غفاری
ناشر چاپی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات178
زبانفارسی
شابک978-622-7857-14-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
41000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

سجاد ملکی
۱۴۰۱/۴/۱۶
سلام، فصل ششم‌ام و در حال نوشتن این نظر هستم یکبار دیگه بهم یادآوری شد که تن به خواسته‌های دیگران ندیم هیچکس نه مادر نه دوست نه آدمه دیگه چون در اون صورت دیگه خودمون نیستیم یکبار دیگه رویاهام بهم یادآوری شد کتاب خوبیه پیشنهاد میشود.
Mahsa Saeedi
۱۴۰۱/۵/۲۲
این کتاب عالی بود مثل تمام کتاب‌هایی که همیشه همراه ومشوق من کتاب راه به من پیشنهاد می‌کنه ومن واز تاریکی به روشنایی هدایت می‌کنه... کتاب راه از تو ممنونم تو بینظیری
Milad Kashani
۱۴۰۱/۴/۳۱
کتابیه که اول از همه تورو با خودت بیشتر آشنا میکنه و اینکه چطور میتونی با شناخت خودت راهای آزادی رو برای زندگی بهتر انتخاب کنی
نادر رضائیان
۱۴۰۱/۹/۲۳
عاشقشم.
برای آزادی باید بهای آنرا بپردازیم.
خوشم اومد و به دوستان توصیه میکنم. بخوانید و لذت ببرید.
مریم ملایی
۱۴۰۲/۱/۱۵
بسیار عالی بود خواندن این کتاب را توصیه میکنم. ارزش بارها خواندن را دارد.
حسین زاده
۱۴۰۲/۱/۱۴
کتابی خوب بامحتوای خوب ارزش یکبار خواندن را دارد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

برای دریافت کتاب برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.