معرفی و دانلود کتاب ماموریت یک قهرمان: به‌ سوی زندگی معنادار

عکس جلد کتاب ماموریت یک قهرمان: به‌ سوی زندگی معنادار
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ماموریت یک قهرمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ماموریت یک قهرمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ماموریت یک قهرمان: به‌ سوی زندگی معنادار

با بهره‌گیری از راهنمایی‌های کتاب ماموریت یک قهرمان، قهرمان درونتان را برای همیشه بیدار کنید! دونالد میلر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، در این اثر روان‌شناختی به کمکتان می‌آید تا خود حقیقی و توانایی‌هایتان را کشف کرده و معنای ارزشمند زندگی را بیابید. خودشناسی و تغییر دیدگاهتان نسبت به زندگی از فواید مطالعه‌ی این کتاب خواندنی خواهند بود.

درباره‌ی کتاب ماموریت یک قهرمان

اگر از خوانندگان قهار کتاب‌های داستانی یا بینندگان ماهر فیلم‌های سینمایی باشید، حتماً می‌دانید که اصولاً در این‌گونه آثار با چهار شخصیت مواجهیم: شرور، قربانی، راهنما و قهرمان. بدیهی است که همگی آن‌ها را به یک اندازه نمی‌پسندیم و عموما شرور و قربانی را در همان نگاه اول از لیست شخصیت‌های موردعلاقه‌مان حذف می‌کنیم. در عوض، خودمان را به‌جای قهرمان تصور می‌کنیم و در ذهنمان، به تحسین و تمجید از راهنما می‌پردازیم. نکته‌ی جالب این‌جاست که نقش‌های چهارگانه به قفسه‌ی کتاب‌ها و پرده‌ی نقره‌ای سینما محدود نمی‌شوند و در زندگی روزانه‌ی ما هم به‌روشنی حضور دارند. اما چگونه؟ از کجا بدانیم در زندگی واقعی خود، نقش کدام‌یک از این شخصیت‌ها را ایفا می‌کنیم؟ قرار گرفتن در جایگاه هر کدام از این نقش‌ها چه نتایجی را برایمان رقم خواهد زد؟

دونالد میلر (Donald Miller) در کتاب ماموریت یک قهرمان (Hero on a Mission) صبورانه به تمامی این سوالات و پرسش‌های مشابه آن پاسخ خواهد داد.

نویسنده آن‌طور که میان مؤلفان کتاب‌های خودیاری متداول است، با صداقت تمام از تجربیات حقیقی زندگی خود برایتان می‌گوید. شخصیتی که سال‌ها در زندگی نقش قربانی را بازی می‌کرده و پذیرای هر نوع رنج و اندوه طاقت‌فرسایی بوده اما سرانجام تصمیم می‌گیرد قهرمان زندگی خود باشد و قدمی در راه خوشبختی بردارد. موفقیتی که او در این راه کسب کرد، انگیزه‌ای شد تا بکوشد به افراد مشابه خود نیز یاری برساند. مانند کسانی که در نقش قربانی غرق شده‌اند و نمی‌دانند که مشکلات فعلی حاصل نگرشی است که نسبت به خود دارند. دونالد میلر کتاب خود را به‌طور کلی در سه پرده نگاشته است. از آنجایی که ساختار و موضوع اصلی کتاب بی‌شباهت به فیلم‌های روی پرده یا نمایش‌های تئاتر نیست، انتخاب این شکل از بخش‌بندی کتاب کاملاً به‌جا و مناسب بوده است.

پانزده فصل، کلیه‌ی مطالب کتاب ماموریت یک قهرمان را دربرمی‌گیرند. مخاطب در فصل نخست با چهار شخصتی که پیشتر به آن‌ها اشاره شد و همچنین عملکرد هریک از آن‌ها در زندگی واقعی آشنا می‌شود. این مطالب معیاری را در اختیارمان قرار می‌دهند که تصویری حقیقی از خودمان در ذهن ترسیم کنیم و بر اساس آن تصویر واقع‌گرایانه به دنبال راه‌حلی برای مشکلاتمان باشیم. نقطه‌ی تمرکز کتاب حاضر، زندگی و منش شخصیت قهرمان است. به همین دلیل فصول دوم و سوم به تشریح این تیپ شخصیتی و چند و چون آن می‌پردازند. قهرمان هم مسئولیت رخدادهای زندگی‌اش را می‌پذیرد و هم در تلاش است تا زندگی معناداری را برای خود رقم بزند. تمام سعی نویسنده این است که به خوانندگان کمک کند دیدگاه و زندگی خود را به تیپ شخصیتی قهرمان نزدیک کنند. به همین خاطر، فصل چهارم را نگاشته و طی آن به مخاطب نشان می‌دهد که چه عناصری برای تحول شخصیتی و تغییر خود ضرورت دارند.

در ادامه، نویسنده باز هم به تشریح شخصیت قهرمان می‌پردازد تا الگویی تمام و کمال برای دگرگونی نگاهمان به توانایی‌های خود و زندگی‌مان داشته باشیم. از فصل هفتم و با ورود به پرده‌ی دوم، راهنمایی‌های عملی برای بهبود زندگی آغاز می‌شوند. یاد می‌گیرید که با نوشتن یادبود مقصد و هدف زندگی‌تان را شناسایی کنید و تصویری را که دوست دارید تا پایان عمر از خودتان به جای بگذارید، ترسیم کنید. این کار در شناخت معنای زندگی‌تان بسیار مؤثر خواهد بود. همچنین به شما کمک می‌کند که خواسته‌های قلبی خود را دقیقاً تشخیص دهید و به سوی آن‌ها گام بردارید. چشم‌اندازهای کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را از این طریق راحت‌تر تعیین کرده و مسیرتان را روشن‌تر خواهید کرد.

از اینجا به بعد مأموریت شما آغاز می‌شود و دیگر وظیفه‌ای ندارید جز تحقق خودِ ایده‌آلتان. پس از اینکه فهرستی از کارهای لازم را تهیه کردید، تنها کاری که باید انجام بدهید حرکت و تداوم در راه خواسته‌هایتان است. بااین‌حال، این پایان داستان قهرمانی‌های شما نیست و مادامی که در حال زندگی هستید، مأموریت شما در راه خوشبختی ادامه خواهد داشت. دونالد میلر هر آنچه را که برای طراحی یک برنامه‌ی جامع زندگی نیاز دارید در کتاب ماموریت یک قهرمان به شما ارائه کرده. اگر باور دارید که زندگی‌تان با آرمان‌هایتان فاصله‌ی زیادی دارد و با ادامه‌ی همین مسیری که در پیش گرفته‌اید، هرگز به رضایت از خودتان نخواهید رسید، پیشنهاد می‌کنیم قربانی بودن را کنار بگذارید و یک بار برای همیشه به خود و دنیا ثابت کنید که یگانه قهرمان زندگی‌تان هستید.

امیر دانا و امیرحسین فتوحی کار برگردان این کتاب خواندنی را به زبان فارسی بر عهده داشته‌اند و نشر اندیشه آگاه نیز آن را به تمامی مخاطبان کتاب‌های موفقیت شخصی و تحول زندگی ارائه نموده است.

کتاب ماموریت یک قهرمان برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به دنبال راهی برای معنابخشی به زندگی فعلی خود و خواهان قدم گذاشتن در مسیر خودیاری و تحول شخصی هستید، کتاب ماموریت یک قهرمان همان راهنمایی است که بدان نیاز دارید.

با دونالد میلر بیشتر آشنا شویم

دونالد میلر (زاده شده در 12 اوت 1971) نویسنده‌ی مطرح آمریکایی، سخنران انگیزشی و تاجری موفق است. او مدیریت شرکت StoryBrand را بر عهده دارد که برای یاری رساندن به سایر شرکت‌ها تأسیس شده است. او تاکنون آثار پرفروشی را در زمینه‌ی موفقیت شخصی و شغلی به چاپ رسانده و همواره به معنویت، خداجویی و عرفان نیز به‌عنون لازمه‌ی موفقیت و خوشبختی توجه نشان داده.

برای آشنایی بیشتر با ایده‌ها و اندیشه‌های این نویسنده می‌توانید به سایر کتاب‌های او، از جمله «هر برند یک قصه است»، «بازاریابی سرراست» و «گره‌گشایی با بازاریابی» مراجعه کنید.

در بخشی از کتاب ماموریت یک قهرمان: به‌ سوی زندگی معنادار می‌خوانیم

گاهی اوقات زندگی می‌تواند شبیه به تجربه نشستن در سینما و تماشای فیلمی باشد که انسجام کافی ندارد. چندین بار در سال، خودم را در موقعیت‌هایی می‌بینم که مطابق نقشه‌ اصلی که برای زندگی‌ام تعیین کرده‌ام، عمل نمی‌کنم. مثلاً بی‌دلیل به شهر دیگری رفته‌ام تا در جلسه‌ای شرکت کنم که برای دیگران مهم است اما برای من اهمیتی ندارد. هرچند افرادی که در جلسه بودند روی چیز جالبی کار می‌کرده‌اند، اما این جلسه به آن تغییری که من می‌خواهم در دنیا پدید بیاورم ربطی ندارد. یا بدتر از آن، می‌بینم که در پروژه‌ای مشغول فعالیت هستم که هیچ جذابیتی برایم ندارد و فقط می‌خواستم دیگران را از خودم راضی کنم.

اینکه صرفاً بدانیم داستان ما قرار است درباره چه چیزی باشد و برای یادآوری روزانه آن هم به نوشتن یادبود مبادرت کنیم، نمی‌تواند برای حفظ تمرکز ما کافی باشد. در کنار این، باید چند قدم کوچک را نیز تعیین کنیم که تضمین کنند ما در داخل مسیر اصلی داستانمان حرکت خواهیم کرد.

البته نمی‌توانیم همه‌چیز را کنترل کنیم و نباید هم دست به چنین کاری بزنیم. زندگی اغلب به ما فرصت‌هایی می‌دهد تا چیزی جادویی را تجربه کنیم. اگر در کنترل داستان‌های زندگی خود زیاده‌روی کنیم، ممکن است آن تجربیات را از دست بدهیم. گاهی اوقات سرنوشت قصد دارد ما را هدایت کند؛ اما فقط زمانی می‌توانیم سپاسگزار سرنوشت باشیم که به ما کمک کند به‌جایی که می‌خواهیم برسیم.

برای اینکه به شما کمک کنیم به‌جایی که می‌خواهید برسید، سه کاربرگ اضافه کرده‌ایم که به شما امکان می‌دهد چشم‌اندازهای بلندمدت خود را به قدم‌های کوتاه و آسان تبدیل کنید.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
مقدمه
پرده اول: چگونه یک زندگی بامعنا بسازیم
1- قربانی، شرور، قهرمان و راهنما: چهار نقشی که در زندگی بازی می‌کنیم
2- یک قهرمان مسئولیت خود را می‌پذیرد
3- یک قهرمان زندگی معنادار را انتخاب می‌کند
4- چه عناصری برای تغییر یک فرد ضروری است؟
5- قهرمان می‌داند که چه می‌خواهد
6- مراسم صبحگاهی برای هدایت داستان شما
پرده دوم: برنامه زندگی خود را ایجاد کنید
7- با نوشتن یادبود، قبل از اینکه زندگی‌تان تمام شود، پایان آن را مشاهده می‌کنید
8- یک یادبود خوب نشان می‌دهد که قهرمان کیست و چه چیزی را دوست دارد
9- یک یادبود خوب به شما کمک می‌کند جذابیت را پیدا کنید
10- یادبود خود را بنویسید
11- چشم‌اندازهای بلندمدت و کوتاه‌مدت خود را مشخص کنید
12- قهرمان کار را تمام می‌کند
13- ایجاد فهرست کارهای روزانه‌ی قهرمان در حال ماموریت
14- نقشی که بیشترین اهمیت را دارد
15- داستان همچنان ادامه دارد
پرده سوم: برنامه زندگی و فهرست برنامه‌های روزانه شما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ماموریت یک قهرمان: به‌ سوی زندگی معنادار
نویسنده
مترجمامیر دانا، امیرحسین فتوحی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-622-93339-0-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ماموریت یک قهرمان

mostafa ghasemei
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
از محدود کتابهایی بود که خسته نشدم، داستان سفر قهرمانی رو برات خیلی شیرین بیان میکنه، یکم از زندگی خودش میگه بعدش بهت راهکار میده، درکل کتابیه که ازش چیزهای زیادی یاد میگیری
said sabouri
۱۴۰۲/۲/۳۱
کتاب خیلی خوبی هست و کمک میکنه قهرمانی که درون هر یک از ما هست رو بیدار کنیم تا زندگیمون جهت درستیدرو طی کنه
مرضیه
۱۴۰۲/۳/۱۱
عالی بود بشدت پیشنهاد میکنم پر از معناس و از کتابهایی هس ک برخلاف خیلی از کتابای دیگه، باعث حرکت کردن میشه، با تشکر از نویسنده بزرگ و همه عوامل کتابراه.
حسین محمدوند هلیلا
۱۴۰۲/۱۱/۱
سلام به همه کتابراهی حتی عزیز این کتاب واقعا عالیه میتونی با خوندن این کتابراه و مسیر زندگی خودتو تغییر بدی و از نقش قربانی خودتو نجات بدی
عادل آتشین
۱۴۰۲/۱۲/۳
قهرمان ها همگی مسیری یکسان طی کرده‌اند شما هم میتوانی ماموریت یک قهرمان را با همان مسیر به سرانجام برسونی پیشنهاد میشه
seylani seylani
۱۴۰۲/۸/۲۶
ایده اصلی کتاب که به جای بازی کردن نقش قربانی، مسئولیت پذیر باشیم و کنترل زندگی را در دست بگیریم را دوست داشتم.
صغری
۱۴۰۲/۲/۳۱
می خوای یاد بگیری چجوری قهرمان زندگی خودت باشی حتما این کتاب رو بخون
بهاره عزت تبار
۱۴۰۲/۲/۳۱
به نظرم باید واقعا نقشی که تو زندگی داریم رو بپذیریم و اگر راضی نیستیم اصلاحش کنیم
هستی
۱۴۰۲/۲/۳۱
هنوز تمومش نکردم به نظرم کتاب جالبی میاد
محمد سامانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
داستان خوب قشنگیه و قهرمان درون تو بیدار می‌کنه
آمر
۱۴۰۲/۱۰/۱
کتاب خوبی بود حتما پیشنهاد میکنم بخونید
رضا زمانی
۱۴۰۲/۹/۳
برای مشخص کردن زندگی معنادار عالیه
مهدی کریمی
۱۴۰۲/۵/۱
جالب تاثیر گذار در صورتیکه عمل کنیم
محمدعارف حسین پور
۱۴۰۲/۳/۹
بنظرم جالب بود و کمک کننده
مجتبی بامری
۱۴۰۲/۲/۳۱
ترجمه واقعا روان و خوبه
مشاهده همه نظرات 15

راهنمای مطالعه کتاب ماموریت یک قهرمان

برای دریافت کتاب ماموریت یک قهرمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.