معرفی و دانلود کتاب برنامه ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک

کتاب برنامه ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک به قلم فرد ال. فری، چارلز آر. استونر و لارنس جی. وینزیمر، با رویکردی ساده و مثال‌های روشن به شرح مباحث اصلی مدیریت راهبردی می‌پردازد که منجر به پیشرفت و توسعه کسب و کارتان خواهد شد.

امروزه در بیشتر کشورهای دنیا صنایع کوچک و متوسط از جهات گوناگون اجتماعی، تولیدی - صنعتی و ارائه خدمات در حال تأثیرگذاری روی قسمت‌های مختلف جامعه هستند. در بسیاری از کشورها این صنایع فراهم‌کنندگان اصلی ایجاد شغل‌های جدید، مهد تحول و دگرگونی و پیشتاز در ابداع فناوری‌های جدید می‌باشند.

این صنایع با صادرات قابل توجهی که دارند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت اقتصاد کشورهای خود ایفا می‌کنند. علی رغم اینکه بنگاه‌های کوچک سهم بیشتر از 98 درصد را در اقتصاد کشور به عهده دارند اما سهم آنان در ارزش افزوده به ویژه صادرات کشور بسیار کم است.

نکته‌ی قابل توجهی که در خصوص بنگاه‌های کوچک وجود دارد، سهم بالای شکست آن‌هاست! به طوریکه بیشتر کارآفرینانی که بنگاه ایجاد می‌کنند در کمتر از 5 سال با شکست مواجه می‌‌شوند.

هدف فرد ال. فری (Fred L Fry)، چارلز آر. استونر (Charles R Stoner) و لارنس جی. وینزیمر (Laurence G Weinzimmer) از نوشتن کتاب برنامه ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک (strategic planning for small business made easy) کمک به شما در دستیابی به موفقیت در شرکت‌تان است؛ به این صورت که شما را به تمرکز بر روی رشد و برنامه‌ریزی راهبردی لازم برای دستیابی به آن وادار می‌کند.

آیا بدون یک برنامه‌ی رشد راهبردی، پیشرفت امکان‌پذیر است؟ یقیناً اتفاق می‌افتد. اما بهتر است بگوییم که تدوین یک برنامه برای پیشرفت، مطمئناً فرصت موفقیت را افزایش می‌دهد.

بعد از خواندن این کتاب، خواهید فهمید که کسب و کارهای معمولی با پایبندی به مبانی تفکر رشدگرا و برنامه‌ریزی راهبردی به کسب و کارهای فوق‌العاده تبدیل خواهند شد. کارآفرینانی که دارای عملکرد عالی هستند از برنامه‌ریزی راهبردی برای شکل دادن و هدایت مسیر رشد خود استفاده می‌کنند.

در بخشی از کتاب برنامه‌ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک می‌خوانیم:

ابتدا کسب و کارهای معمولی را در نظر بگیرید. هیچ مشکلی در رابطه با این کسب و کارها وجود ندارد. حدود 25 میلیون از آن‌ها در ایالات متحده آمریکا مشغول به کار هستند. مؤسسان، صاحبان و مدیران آن‌ها افراد با هوشی هستند که روز به روز تصمیمات تجاری بهتری اتخاذ می‌نمایند. آن‌ها لیست حقوق را پرداخت کرده و مراقب هزینه‌ها هستند؛ تأمین مالی می‌کنند، برخی امور بازاریابی را انجام می‌دهند و بسیاری از آن‌ها در پایان سال سود خوبی را گزارش می‌دهند. اکثر این مؤسسات خصوصی هستند، ولی تعدادی شرکت‌های دولتی نیز در بین آن‌ها مشاهده می‌شود. نکته مهم‌تر این‌ که بسیاری از آن‌ها کوچک هستند اما تعدادی کسب و کار بزرگ که هرکدام هزاران کارگر را به خدمت گرفته‌اند؛ در بین آن‌ها وجود دارد. جالب اینجاست که صاحبان اکثر کسب و کارهای معمولی از نتایج کارشان راضی هستند. اگر چه همه‌ی ما می‌خواهیم ثروتمند باشیم، در عین حال صاحبان کسب و کارهای معمولی واقعاً از موقعیت‌شان در زندگی شادمان و راضی هستند.

چه چیزی یک کسب و کار را معمولی می‌کند؟ چه چیز باعث می‌شود تا یک مؤسسه با اندازه کوچک خود شروع به کار کند و کوچک بماند یا شاید در طی ده‌ها سال به آرامی‌ رشد کند؟ چه چیزی باعث می‌شود که یک شرکت بزرگ راکد و بی رونق شود؟ صاحبان این شرکت‌ها احمق نیستند. حتی آن‌ها انسان‌های بی‌تفاوتی نیستند. لیکن عاملی که سبب می‌شود یک کسب و کار معمولی باقی بماند؛ این است که صاحبان آن‌ها مانند افراد معمولی فکر می‌کنند، مانند افراد معمولی تصمیم می‌گیرند، حتی مانند افراد معمولی برنامه‌ریزی می‌کنند، اما آن‌ها فوق‌العاده نیستند!

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: از کسب‌ و کار معمولی تا کسب‌ و کار فوق‌العاده
فصل دوم: راهی به‌ سوی موفقیت
فصل سوم: برنامه‌ریزی برای تهیه برنامه؛ بیایید کار را از اینجا شروع کنیم
فصل چهارم: تعریف آینده
فصل پنجم: اطلاعات در مورد فرصت‌ها را از کجا بیابیم
فصل ششم: شش نیروی فرصت‌ساز
فصل هفتم: میدان بازی: ارزیابی بازار
فصل هشتم: نگاهی نقادانه به خود داشته باشید
فصل نهم: رجوع به اعداد و ارقام
فصل دهم: حرکت از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب
فصل یازدهم: به‌ طور حتم، ما از رقبای دیگر برتر هستیم
فصل دوازدهم: راهبردهای رشد کارآمد
فصل سیزدهم: تعیین اهداف «درست» به‌ منظور عملی کردن رخدادها
فصل چهاردهم: تغییر
فصل پانزدهم: همه چیز را مکتوب کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک
نویسنده، ،
مترجموحید ناصحی فر، محمدرضا سعادت، ابوالقاسم ابراهیمی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات233
زبانفارسی
شابک978-964-468-621-4
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
113100 ت - 11.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب برنامه ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک

برای دریافت کتاب برنامه ریزی راهبردی برای بنگاه‌های کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.